اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه بارش‌ ها در کل کشور تا سه‌ شنبه


یک کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در کل‌کشور تا سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند و سپس با خروج سامانه بارشی از کشور ، کاهش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در کل‌کشور تا سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند و سپس با خروج سامانه بارشی از کشور ، کاهش می‌یابد.

 محمد اصغری افزود: هسته بارندگی در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و همدان است که موجب تلطیف هوا و کاهش آلودگی می‌شود.

وی با بیان اینکه باران در شهر تهران طی امروز شدت بیشتری می‌یابد، افزود: از روز یکشنبه میزان بارندگی کاهش یافته و به نیمه شرقی کشور انتقال می‌یابد.

به گفته این کارشناس ارشد کشاورزی، با ورود این سامانه بارشی و شدت گرفتن میزان بارندگی‌ها به کشور، در ارتفاعات شاهد بارش برف و سپید پوش شدن کوه‌ها خواهیم بود.


ویدیو مرتبط :
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش باران در جاده های کشور/تهران از سه شنبه آلوده می شود



سازمان هواشناسی ,پیش بینی وضع هوا

بارش باران در جاده های کشور/تهران از سه شنبه آلوده می شود

پیش بینی سازمان هواشناسی نشان می دهد که همچنان تا سه روز آینده بارش باران در اغلب استان های کشور ادامه دارد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد امروز در جنوب،غرب،نواحی مرکزی،شرقی بارش باران،گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود که در برخی منطق غرب،شمال شرق،دامنه های جنوبی البرز و سواحل شمالی این بارش شدت کمتری دارد.


همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع برف پیش بینی می شود که بتدریج از اواخر وقت از سمت غرب کشور از مقدار ابرها کاسته می شود.شدت بارش ها در این روز در استان های بوشهر،فارس و کهگیلویه و بویر احمد افزایش می یابد.

 

روز دوشنبه سامانه بارشی در نواحی جنوب،شرق،شمال شرق و به صورت پراکنده در بخش هایی از مرکز و سواحل شمالی کشور فعال است.شدت بارش در این روز در استان های فارس،کرمان،شمال سیستان و بلوچستان برخی نقاط استان های خراسان شمالی و رضوی شدت می یابد.

 

این سامانه در روز سه شنبه در جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال شرق و شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می شود.

 

از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری با حاکم شدن جو پایدار در کشور با افزایش نسبی دما،در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

هوای تهران
سازمان هواشناسی پیش بینی کرد بارش باران در پایتخت که از روز جمعه آغاز شده همچنان ادامه پیدا کند اما از میزان بارندگی کاهش یافته و به نیمه شرقی کشور انتقال می‌یابد.از این رو پیش بینی می شود هوا در تهران دوباره آلوده شود.

آب وهوای جاده ها
مطابق آخرین گزارش‌های دریافتی از سازمان راهداری، در اکثر محورهای استان‌های گلستان، آذربایجان غربی، یزد، تهران، فارس، اردبیل، قزوین، کردستان و گیلان بارش باران سبب لغزندگی جاده‌ها شده است.

 

همچنین در ارتفاعات محورهای هراز و چالوس و محورهای تکاب به شاهین دژ و گردنه مایین بلاغ در استان اذربایجان غربی بارش برف گزارش گردیده است.مطابق همین گزارش سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و پایدار و ترافیکی روان برخوردار هستند.

/خبرآنلاین