اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه افت شاخص بورس تهران


شاخص بورس اوراق بهادار تهران پس از یک روز تعادل، دوباره به روند منفی ادامه داد تا با 161 واحد کاهش، سهامداران را همچنان منتظر روزهای خوب نگه دارد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس اوراق بهادار تهران پس از یک روز تعادل، دوباره به روند منفی ادامه داد تا با 161 واحد کاهش، سهامداران را همچنان منتظر روزهای خوب نگه دارد.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص بورس پس از اندکی صعود دوباره به فاز منفی بازگشت و در پایان معاملات امروز با 161 واحد افت وارد کانال 78 هزار واحدی شد.

در معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و فولاد خوزستان از نمادهایی بودند که به رشد شاخص کمک کردند و نمادهای سایپا، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و ایران خودرو از کاهش دهندگان شاخص بورس اوراق بهادار امروز بودند.

در روز پنجم معاملات این هفته برترین عرضه ها مربوط به شرکت های ایران خودرو، ایران‌ خودرودیزل‌، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو بودند به طوری که سهامداران برای فروش سهام های خودرویی در صف ایستادند.

همچنین برترین تقاضاها مربوط به مشارکت شهرداری سبزوار، فولاد خوزستان و تولیدمحورخودرو بود.

امروز نمادهای معاملاتی حق تقدم شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا ،شرکت سرمایه گذاری ملت و شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران، بازگشایی شدند و همچنین نمادهای معاملاتی شرکت گروه بهمن، حق تقدم شرکتهای توسعه معدنی و صنعتی صبانور و گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در پایان معاملات متوقف شدند.

علاوه بر این‌ها شاخص کل فرابورس ایران امروز با 13 واحد رشد به مقدار 792 هزار واحدی رسید.

در حالی بورس اوراق بهادار تهران در آخرین معاملات روز هفته به کار خود پایان داد که سهامداران و سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار اخبار مثبت برای روزهای خوب بورس هستند و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند روند منفی شاخص موقتی است.


ویدیو مرتبط :
افت بی سابقۀ شاخص بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاخص بورس تهران افت کرد


شاخص کل بورس که روز گذشته با عبور از مرز 61 هزار واحد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده بود، امروز با افت 483 واحدی به کانال 60 هزار واحد بازگشت و در نهایت روی عدد 60 هزار و 680 واحد ایستاد.

خبرگزاری مهر: شاخص کل بورس که روز گذشته با عبور از مرز 61 هزار واحد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده بود، امروز با افت 483 واحدی به کانال 60 هزار واحد بازگشت و در نهایت روی عدد 60 هزار و 680 واحد ایستاد.

در نتیجه معاملات روز دوشنبه، سرمایه گذاران تالار شیشه ای بیش از ۵۷۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم را معامله کردند که ارزش این مبادلات به بیش از ۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال رسید. همچنین این داد و ستدها در ۶۶ نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در روزی که گذشت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، مپنا، ملی مس، پتروشیمی پردیس، تاپیکو و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند تا دماسنج بازار ۴۸۳ واحد افت کند و در عدد ۶۰ هزار و ۶۸۰ واحد قرار بگیرد.

این در حالی بود که هلدینگ خلیج فارس با تاثیر مثبت ۲۷ واحدی، تلاش کرد تا مانع افت شاخص شود. شاخص صنعت نیز امروز ۳۸۹ واحد و شاخص بازار های اول و دوم به ترتیب ۳۸۵ و ۷۸۷ واحد نزولی شدند.