اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادارات ترکیه پس از تغییر قانون حجاب +عکس


زنان محجبه ادارات دولتی ترکیه از این پس می توانند با حجاب اسلامی در سر کار خود حاضر شوند و مجبور نیستند به خاطر اعمال قانون منع حجاب در ادارات دولتی از شگردهایی چون کلاه گیس گذاشتن بر سر و... استفاده کنند.

عصر ایران: زنان محجبه ادارات دولتی ترکیه از این پس می توانند با حجاب اسلامی در سر کار خود حاضر شوند و مجبور نیستند به خاطر اعمال قانون منع حجاب در ادارات دولتی از شگردهایی چون کلاه گیس گذاشتن بر سر و... استفاده کنند.

در قانون جدید تنها دو نهاد ارتش و دستگاه قضایی از قانون آزادی حجاب مستثنی شده اند و کارکنان زن این دو نهاد همچنان حق استفاده از حجاب اسلامی را نخواهند داشت.

تصاویر زیر نخستین روز پس از اجرای قانون جدید لغو منع حجاب در ادارات دولتی ترکیه را نشان می دهد. دولت اردوغان هفته گذشته در راستای اجرای برخی اصلاحات دموکراتیک ، بسته ای جدید از اصلاحات را برای تغییر برخی قوانین ارایه کرد که مساله لغو قانون منع حجاب در ادارات دولتی یکی از این اصلاحات بود.













ویدیو مرتبط :
قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ادارات دولتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجاب در مسابقات والیبال زنان ترکیه +عکس



حجاب در مسابقات والیبال زنان ترکیه,تصاویر حجاب زنان در مسابقات والیبال

 

حجاب در مسابقات والیبال زنان ترکیه +عکس

مربی این تیم ورزشی به منظور استعلام از فدراسیون والیبال ترکیه نامه ای به فدراسیون والیبال فرستاده و از قصد برخی از اعضای این تیم برای حضور با حجاب اسلامی در زمین والیبال خبر داده بود.

مربی این تیم ورزشی به منظور استعلام از فدراسیون والیبال ترکیه نامه ای به فدراسیون والیبال فرستاده و از قصد برخی از اعضای این تیم برای حضور با حجاب اسلامی در زمین والیبال خبر داده بود.

در حالی که در هفته ها و ماه های گذشته موضوع حجاب در ترکیه بار دیگر به یکی از بحث برانگیز ترین و حاشیه ساز ترین موضوعات اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است برای نخستین بار حضور 4 بازیکن یک تیم والیبال زنان ترکیه با حجاب اسلامی در زمین ورزش ، تبدیل به موضوعی خبرساز شد.

4 زن عضو تیم والیبال زنان " امام خطیب آناتولی" روز گذشته در بازی خود در مسابقات قهرمانی والیبال زنان جوان در ترکیه با حجاب اسلامی در زمین حضور یافتند.

پیشتر مربی این تیم ورزشی به منظور استعلام از فدراسیون والیبال ترکیه نامه ای به فدراسیون والیبال فرستاده و از قصد برخی از اعضای این تیم برای حضور با حجاب اسلامی در زمین والیبال خبر داده بود.

 

حجاب در مسابقات والیبال زنان ترکیه,تصاویر حجاب زنان در مسابقات والیبال


فدراسیون والیبال ترکیه در پاسخ به نامه مربی این تیم ، حضور بازیکنان والیبال با حجاب اسلامی را بلا مانع دانسته است.

مسابقات قهرمانی والیبال زنان جوان ترکیه با حضور 16 تیم برگزار می شود.

این نخستین بار است که در مسابقات رسمی والیبال در ترکیه، زنان با حجاب اسلامی در زمین حضور می یابند.

دو هفته پیش نیز حضور 4 زن نماینده از حزب اسلامگرای عدالت و توسعه با حجاب اسلامی در پارلمان ترکیه تابوی عدم حضور زنان محجبه در قوه مقننه را شکسته بود.

منتقدان دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرای ترکیه ، وی را به تلاش برای تحمیل ارزش های اسلامی به جامعه لاییک ترکیه متهم می کنند، اما مدافعان حکومت اسلامگرای ترکیه و بخش قابل توجهی از فعالان اجتماعی و مدنی دموکراسی خواه ترکیه ، حق آزادی پوشش را یکی از حقوق اصلی شهروندی دانسته و می گویند این حق بیش از 9 دهه است که با تحمیل برخی قوانین لاییک به زنان ترکیه نقض شده است.

پیشتر طبق قوانین ترکیه زنان و دختران محجبه حق حضور در دانشگاه ها و ادارات دولتی را نداشتند اما با اصلاحات جدید انجام شده از سوی دولت اردوغان این موانع قانونی برطرف شده است...... /  

عصرایران