اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخوان المسلمین اردن ضیافت افطاری سفارت ایران را تحریم کرد



اخوان المسلمین اردن ضیافت افطاری سفارت ایران را تحریم کرد/عدم دعوت سفیر ایران به مهمانی افطاری این گروه

روزنامه فرامنطقه ای الحیات نوشت: اخوان المسلمین اردن اعلام کرده است که در مهمانی افطار سفارت ایران در امان حضور نمی یابد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه فرامنطقه ای الحیات نوشت: اخوان المسلمین اردن اعلام کرده است که در مهمانی افطار سفارت ایران در امان حضور نمی یابد.

به گزارش انتخاب، اخوان المسلمین اردن و جبهه ی عمل اسلامی (شاخه ی سیاسی اخوان المسلمین اردن) ضیافت افطاری سفارت ایران در پایتخت اردن را برای دومین سال متوالی تحریم کرده اند.

اخوان المسلمین اردن با صدور بیانیه ای آورده است: ما تصمیم گرفته ایم که ضیافت افطاری سفارت ایران را به دلیل موضع این کشور در قبال سوریه تحریم کنیم.

همچنین سایت عربی "سبیل" مدعی شد: اخوان المسلمین در ضیافت افطاری که خود برای اواخر ماه رمضان ترتیب داده است، سفرای ایران(مصطفی صالح زاده) و سوریه را دعوت نکرده است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
حمایت اخوان المسلمین از ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی اخوان المسلمین: مصر ، ایران نیست



 

 

سخنگوی اخوان المسلمین: مصر ، ایران نیست

 

سخنگوی اخوان المسلمین: مصر ، ایران نیست ؛ لیبرال ها ، سوسیالیست ها، ملی گراها و اسلامگراها مشاركت می كنند

سخنگوی جماعت اخوان المسلمین مصر اعلام كرد كه این گروه خواهان برقراری حكومت اسلامی در مصر نیست.

دكتر "عصام الدین محمد حسین العریان " سخنگوی اخوان المسلمین در مصاحبه با وب سایت انگلیسی صدای آمریكا با رد اتهامات مبنی بر تلاش این گروه برای تشكیل یك دولت اسلامی در مصر گفت :‌" این مساله كاملا اشتباه است . این یك اتهام دروغین است و به هیچ وجه صحت ندارد . ما خواستار استقرار یك دولت مدنی ، مدرن و دموكراتیك  در مصر هستیم كه در آن آزادی ، عدالت ، رفاه اجتماعی و برابری برای همه شهروندان تضمین شود .

وی افزود :‌"‌ مصر ایران نیست و باید الگوی خود برای دموكراسی را بر مبنای فرهنگ بومی و آیین اسلام مستقر كند ".

سخنگوی اخوان المسلمین با رد هر گونه دخالت خارجی در مصر ، گفت:‌‌" ما مخالف هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی مصر هستیم و از همه طرف های خارجی چه آمریكا و چه دیگر كشورها می خواهیم كه در امور داخلی ما دخالت نكنند و برای چگونگی كابینه یا پارلمان آینده ما توصیه یا دستوری ندهند . "

این مقام اخوان المسلمین درباره روابط مصر آینده با دیگر كشورها افزود :‌" سیاست خارجی از سوی رییس جمهوری ( آینده ) تعیین می شود و پارلمان نیز بر كار او نظارت می كند و ما نمی خواهیم اكثریت پارلمان را در اختیار خود داشته باشیم ، بنابراین در این زمینه ( روابط با دیگر كشورها) مردم مصر تصمیم می گیرند نه اخوان المسلمین ."

وی افزود :‌"‌مصر جدید به تنهایی متعلق به اخوان المسلمین نیست و به وسیله همه مردم مصر اعم از مسیحی ها ، لیبرال ها ، سوسیالیست ها ، ملی گراها و البته اسلامگراها ساخته خواهد شد ".

گفتنی است در هفته های گذشته و همزمان با بالا گرفتن قیام مردم مصر برای بركناری دولت حسنی مبارك ، برخی محافل و رسانه های غربی و نیز دولت اسراییل از قدرت یافتن اخوان المسلمین در مصر ابراز نگرانی كرده اند.

سرانجام قیام مردم مصر پس از 18 روز اعتراض خیابانی و اعتصاب عمومی نتیجه داد و حسنی مبارك جمعه گذشته پس از حضور30 ساله در قدرت  از مقام خود استعفا داد و البته یکی از نزدیکان او به نام ژنرال محمد حسین طنطاوی ، زمام امور را در دست گرفت....../تحلیل:عصرایران