اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) به قید تعهد آزاد شدند



اخبار,اخبار سیاسی , اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهور

مدیرکل امنیتی وزارت کشور با تاکید بر اینکه ١١ نفر توسط سپاه شناسایی و بازداشت شدند، گفت: اینها خودسر بودند و هدایت شده از سوی هیچ جریانی نبوده است. حدود 5، 6 سال است که از سال 88 به بعد در مراسم‌ ارتحال امام حواشی ایجاد می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این حواشی را کاهش داده و در سالهای آینده آن را به صفر برسانیم.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور از بازداشت یک‌روزه یازده نفر از اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام(ره) خبر داد.

به گزارش انتخاب، جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور در نشست خبری با اشاره به حادثه اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در مرقد امام(ره) اظهار داشت: ١١ نفر از لیدر و کسانی که در مراسم سخنرانی رییس جمهور اخلال ایجاد کرده بودند بازداشت و پس از یک روز با گرفتن تعهد آزاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه این ١١ نفر توسط سپاه شناسایی و بازداشت شدند، گفت: اینها خودسر بودند و هدایت شده از سوی هیچ جریانی نبوده است. حدود 5، 6 سال است که از سال 88 به بعد در مراسم‌ ارتحال امام حواشی ایجاد می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این حواشی را کاهش داده و در سالهای آینده آن را به صفر برسانیم.

زرین‌کلاه درخصوص مراسم تشییع ١٧٥ شهید غواص تاکید کرد که هیچ هماهنگی با وزارت کشور و استانداری تهران نشده بود. ما این قضیه را دنبال و حواشی آن قضیه را نیز بررسی میکنیم.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور در مورد تجمع غیرقانونی مقابل وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع هم در دستور کار قرار گرفته و در دست بررسی است. دستورالعمل رفع خلاء های تجمعات غیرقانونی در دبیر خانه شورای امنیت کشور در حال تدوین است و پس از ماه مبارک رمضان آن را آماده می‌کنیم تا برخی بی قانونی ها در کشور کاهش یابد.

زرین‌کلاه در خصوص فرد مظنون حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: یک نفر دو روز قبل بازداشت شده، اما اثبات نشده که وی عامل این حادثه بوده است و موضوع در حال بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری با عنوان توهین یکی از مداحان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رئیس جمهور گفت: در اینگونه موارد باید شخص شکایت کند تا موضوع در دست بررسی قرار گیرد. هر جایی که تنش باشد وزارت کشور به آن ورود می‌کند.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور درباره استعفای استاندار فارس به دلیل حواشی ایجاد شده در شیراز در سخنرانی علی مطهری نیز گفت: بنده چنین چیزی نشنیدم و روز گذشته نیز خود آقای استاندار این مطلب را تکذیب کردند.

وی در بخش پایانی سخنانش از کاهش برخی جرائم در سال 93 خبر داد و گفت: 20 درصد از جرائم در سال 93 نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته که عمده‌ترین کاهش جرائم مربوط به سرقت بوده است.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حواشی سخنرانی روحانی در حرم امام (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشنج در سخنرانی روحانی در حرم امام / سخنان رئیس جمهور چندین بار قطع شد/ واکنش روحانی به شعارها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تشنج در سخنرانی روحانی در حرم امام / سخنان رئیس جمهور چندین بار قطع شد / سر دادن «شعار مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» 

این عده شعارهایی از قبیل «شعار مرگ بر منافق»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر آمریکا» سر می دادند.

روحانی که به منظور سخنرانی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر امام خمینی حضور یافته بود، با شعار عده ای خاص مواجه شد.

درحالیکه رئیس جمهور در حال ایراد سخنرانی خود بود، برخی سعی کردند با سر دادن شعار سخنان او را قطع کنند.

این عده شعارهایی از قبیل «شعار مرگ بر منافق»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر آمریکا»  سر می دادند.

شعارهای این عده باعث شد روحانی چند ثانیه ای سخنان خود را قطع کند. وی سپس خطاب به شعار دهندگان گفت: متشکرم، بفرمایید.

رئیس جمهور سپس بر وحدت کلمه بین مردم تاکید کرد و خواستار اتحاد داخلی شد.

وی همچنین گفت: اگر ما امروز از اعتدال و امید می گوییم، آن را از امام آموخته ایم.

روحانی در حالی سخنرانی خود را به پایان برد که عده ای «خودجوش» مجددا در صدد بر هم زدن سخنرانی او برآمدند، اما او سعی کرد سخنان خود را قدری بلندتر ایراد کند.

 

اخبار سیاسی - انتخاب