اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخطار کامرون به مرکل: اگر به آن‌چه لازم است نرسیم، امکان هر اتفاقی هست



اخبار,اخبار بین الملل ,نخست‌وزیر انگلیس

 

اخبار بین الملل - اخطار کامرون به مرکل: اگر به آن‌چه لازم است نرسیم، امکان هر اتفاقی هست

نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به امکان خروج لندن از اتحادیه اروپا به صدراعظم آلمان اخطار داد اگر به آن‌چه لازم است دست نیابد، تمام گزینه‌ها منتفی نیست

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز (یک‌شنبه) به اتحادیه اروپا هشدار داد از آن‌جایی که خواهان دست یابی به نخست وزیری انگلیس برای دور دوم است، آمادگی خارج کردن انگلیس از این اتحادیه را دارد.

کامرون کمی پیش از سفر مرکل به انگلیس درمصاحبه‌ای با روزنامه «ساندی میل» گفت «اگر به آن‌چه لازم است دست نیابم، دست به هر کاری می‌زنم ».

کامرون طی این مصاحبه به ملاقاتش با «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در هفته جاری اشاره کرد و گفت طرفین پیرامون خطوط قرمز گفت و گو خواهند کرد؛ خطوط قرمز مسایلی در سیاست ملی است کرد که باید به دولت انگلیس بازگردانده شود و تنها در آن صورت دولت کامرون حاضر خواهد بود رای به ابقا در اتحادیه اروپا دهد.

انگلیس در هفتم ماه می سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود که رقابتی میان احزاب سیاسی این کشور است. کامرون نخست وزیر کنونی انگلیس رهبر حزب محافظه کار است که در رقابت جدی با حزب کارگر و حزب استقلال این کشور خواهد بود. حزب استقلال (یوکیپ) خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست و برای اولین بار در تاریخ حزبی‌اش در ماه‌های سپتامبر و نوامبر سال 2014 توانست دو کرسی از پارلمان انگلیس را تصاحب کند.

حزب محافظه کار انگلیس برای کسب آرای بیشتر مردم وعده برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با سال 2017 در صورت پیروزی در انتخابات 2015 داده است. مرکل با این طرح کامرون مخالفت کرده و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ممکن ندانسته بود.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
چه اتفاقی می افتد اگر آمریکای شمالی تو اقیانوس غرق بشود؟+بیان دلایل و امکان آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مرکل به تهدید دیوید کامرون



اخبار ,اخبار بین الملل ,تهدید دیوید کامرون

 

اخبار بین الملل - واکنش مرکل به تهدید دیوید کامرون

صدر اعظم آلمان در واکنش به تهدید انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا در صورت دستیابی "یونکر" به ریاست کمیسیون اروپایی گفت که بود و یا نبود انگلیس در اروپا برای برلین اهمیت داشته و این کشور به این اتحادیه تعلق دارد.

به گزارش تسنیم، روزنامه "راینیشه پست" نوشت: دفتر صدر اعظم آلمان در بیانیه روشنی اعلام کرد که مرکل می‌خواهد انگلیس منتقد اروپا را با وجود اختلافات بر سر جانشینی ریاست کمیسیون اروپایی یقینا در این اتحادیه نگه دارد.

"استفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان امروز(دوشنبه) در برلین اظهار داشت که این مسئله که آیا انگلیس در اتحادیه اروپا هست یا نه برای صدر اعظم و دولت آلمان اهمیت دارد.

وی افزود: ما بر این عقیده‌ایم که انگلیس به اتحادیه اروپا تعلق دارد و سهم مهمی را در این اتحادیه ایفا می کند. هر کشور عضو این اتحادیه گهگاهی به شریکی سخت تبدیل شده و در مسیر منافع خود قدم می گذارد، آلمان هم گاهی اوقات چنین روندی را در پیش می گیرد.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس تهدید کرده است که در صورت دستیابی "ژان کلود یونکر" نامزد محافظه کار ریاست کمیسیون اروپایی به این سمت، انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

سخنگوی دولت آلمان همچنین تصریح کرد که مرکل در کنار حمایت های خود از "یونکر" در این راستا کار می کند که این رویکرد وی با روح اروپایی تطبیق داشته باشد و در این مسیر طی شود.این بدین مفهوم است که با همه گفتگو شود و همچنین نگرانی و تردید برخی کشورهای عضو اتحادیه در این باره به راحتی نادیده گرفته نشود.

"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات آلمان از مرکل درخواست کرده است که در برابر تهدیدهای کامرون در مخالفت با انتخاب "یونکر" به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی تسلیم نشود.

وی در این راستا اظهار داشت، این مضحک است که ما حدود یک هفته در این باره بحث می کنیم که آیا پیروز انتخابات پارلمانی اروپا(یونکر) باید رئیس کمیسیون اروپایی شود.

وی همچنین تصریح کرد که به دلیل تهدیدات کامرون، اروپا نباید اصول دموکراتیک خود را زیر سوال قرار دهد. قرارداد اتحادیه اروپا هیچ حق وتویی را برای انگلیس در نظر نگرفته است. 

اخبار بین الملل - تسنیم