اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,بیمارستان ها

، تا پایان تابستان 94 حدود 150 بیمارستان در پایتخت به طور جدی بررسی و اشکالات و ایرادات آنها شناسایی می شود. رئیس محیط زیست شهر تهران، از پایش ۱۵۰ بیمارستان در پایتخت ظرف دو ماه آینده خبر داد..

محمد حسین بازگیر در گفتگو با مهر افزود: در پایش بیمارستان ها مهمترین مسئله ای که مدنظر قرار می گیرد پساب و پسماند آنهاست.

به گفته وی، تا پایان تابستان 94 حدود 150 بیمارستان در پایتخت به طور جدی بررسی و اشکالات و ایرادات آنها شناسایی می شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر به 8 بیمارستان پایتخت تذکر داده شده و تخلفات آنها از طریق مراجع قضائی پیگیری می شود.

بازگیر تصریح کرد: محیط زیست در وهله اول به بیمارستان های متخلف از نظر مدیریت پساب و پسماند تذکر می دهد و چنانچه این تذکرات جدی گرفته نشود از طریق قضائی پیگیری آنها را در دستور کار قرار خواهد داد.

اخبار اجتماعی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دارابکلا - زیست محیطی 1/2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولتیماتوم محیط زیست به ۶ بیمارستان تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدهادی حیدرزاده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه وضعیت بیمارستان‌ها نسبت به پایش قبلی بهبود یافته است، گفت: مدیریت پسماند و تصفیه‌خانه‌های بیمارستان‌ها در وضعیت بهتری نسبت به پایش قبلی بودند و از مجموع 8 بیمارستانی که اخطار دریافت کردند 2 مورد آن برنامه عملیاتی خود را ارائه کرده و 6 مورد نیز اگر کاری نکنند به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند، چون امکان تعطیلی بیمارستان وجود ندارد از پذیرش بیمار جدید ممانعت می‌شود.

محمدهادی حیدرزاده با اشاره به پایش‌های بیمارستان‌های استان تهران تصریح کرد: در پایش 130 واحد بیمارستان استان تهران روشن شد که 8 بیمارستان فاقد سیستم تصفیه‌خانه هستند.

حیدرزاده با بیان اینکه برخی بیمارستان‌ها در تهران ایراداتی داشتند که به آنها تذکر داده شد، اظهار کرد: در بیمارستان‌ها تفکیک زباله‌های عفونی و غیرعفونی انجام نمی‌شود و قرار است با مشارکت و تولی‌گری وزارت بهداشت، شهردای تهران و سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران یک زباله‌سوز مرکزی در استان تهران تاسیس شود، کارهای ابتدایی این طرح انجام شده و سرمایه‌گذار نیز برای انجام این طرح مشخص شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه جمع‌آوری زباله‌های عادی را برعهده می‌گیرد، گفت: امحای زباله‌های ویژه و غیرخانگی برعهده تولیدکننده است که با راه افتادن اتوکلاو زباله‌ها عادی می‌شود و امحای خروجی این زباله‌ها برعهده شهرداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگر گفت‌وگو با ایسنا، در مورد روند اجرای طرح «ناجیان زمین» نیز گفت: اقدام رسمی برای اجرای این طرح که با هدف حراست از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده بود، به علت محدودیت منابع مالی صورت نگرفته است.

23 مدرسه استان تهران پرچم مدرسه زیست محیطی دریافت کرده‌اند
حیدرزاده با اشاره به مدارس زیست محیطی استان تهران اظهار کرد: 23 مدرسه پرچم مدرسه زیست محیطی را دریافت کرده‌اند و 46 مدرسه دیگر تا نیمه سال تحصیلی به این جمع می‌پیوندند. این مدارس در چارچوب پروژه زیست محیطی (FEE) ممیزی می‌شوند و در چارچوب آن فعالیت می‌کنند.

حیدرزاده درباره وجوه تمایز مدارس زیست محیطی با سایر مدارس گفت: در این مدارس آموزش زیست محیطی جزو مواد درسی دانش‌آموزان است و آنها علاوه بر درس‌های دیگر آموزش‌های زیست محیطی هم می‌بینند و پارامترهای زیست محیطی در این مدارس لحاظ می‌شود.

تنها نمایی از جنگل در کشور ما باقی مانده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در مورد تعیین روزی به عنوان "روز ملی نجات جنگل‌های ایران" گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات 17 اسفند بر حفاظت از جنگل تاکید داشتند. در حال حاضر نیز جنگل در معنای اکوسیستم که دارای تولیدکننده، مصرف‌کننده، تجزیه‌کننده و یک زنجیره غذایی است در ایران نداریم و تنها نمایی از جنگل در کشور ما باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌ها به دلیل تعرض و مدیریت غیراصولی از بین رفته‌اند، افزود: تا عزم ملی صورت نگیرد، همین نمای باقی مانده از جنگل هم تا چند سال بعد از بین می‌رود و قرار دادن روزی به نام «روز ملی نجات جنگل» کاری است نمادین که با هدف جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و جرم‌انگاری تخریب آن صورت می‌گیرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا