اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخراج عبرت انگیز یک فرانسوی


راننده‌ای در فرانسه به علت خوردن دو عدد بیسکویت در محل کارش از کار بیکار شد.

واحد مرکزی خبر: راننده‌ای در فرانسه به علت خوردن دو عدد بیسکویت در محل کارش از کار بیکار شد.

ژوئل مایو، راننده کامیون شرکت اینترمارشه فرانسه است که به علت خوردن دو عدد بیسکویتی که قرار بود به سطل زباله انداخته شود از محل کارش اخراج شد.

این راننده که ساعت چهار صبح یکی از روزهای اوایل نوامبر به علت دل ضعفه در محل کارش دو عدد بیسکویت خورده بود می‌گوید: بدبختی من این است از جعبه بیسکویتی که قرار بود به زباله انداخته شود دو عدد بیسکویت برداشتم و خوردم.

گزارش می‌افزاید: چند ساعت پس از خوردن این بیسکویت‌ها، حکم اخراج ژئول مایو را به دستش دادند. اعتصاب همکاران این راننده باعث شد وی بتواند 20 هزار یورو از صاحب کارش بگیرد. اما او اکنون پس از 30 سال کار، بیکار است.

ژئول می افزاید: صاحب کارم بدون اینکه از قبل به من هشداری دهد اخراجم کرد.

اریک کورپه از فعالان کارگری این شرکت می گوید: بر اساس مقررات داخلی شرکت، مصرف کالاها مشابه سرقت است و مجازات این تخلف حتی اخراج نیز می تواند باشد. اما الزامی وجود ندارد که شدیدترین مجازات یعنی اخراج از محل کار برای فرد خاطی در نظر گرفته شود.

مسئولان شرکت اینترمارشه مدعی اند که نافرمانی این راننده به صورتی است که نمی تواند به مجازات در نظر گرفته شده برای آن اعتراض کند.

این راننده ارتکاب هر گونه اشتباهی غیر از خوردن این بیسکویت ها را که از بابت آن نیز متاسف است رد می کند. وی قصد دارد به علت اخراج شدن از محل کار به دادگاه شکایت کند.


ویدیو مرتبط :
فیلم های عبرت انگیز .... (درس عبرت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج 8 هزار کارمند پژو، شوک بزرگ برای فرانسوی‌ها



رییس جمهور فرانسه اعلام کرد

اخراج 8 هزار کارمند پژو، شوک بزرگ برای فرانسوی‌ها

خبرگزاری فارس: رییس جمهور فرانسه تاکید کرد طرح ارائه شده از سوی شرکت خودرو سازی پژو برای اخراج 8 هزار کارمند، یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده های آنها و اتحادیه های کارگری است و قابل قبول نخواهد بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، فرانسیس اولاند تصریح کرد طرح شرکت پژو برای اخراج 8 هزار کارمند خود در فرانسه به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مذاکرات مجددی در این خصوص انجام شود .

بر اساس این گزارش شرکت خودرو سازی پژو که با کاهش چشمگیر فروش در بازارهای اروپایی روبرو شده است قصد دارد یک کارخانه بزرگ خود در شمال فرانسه را تعطیل کند . کارگران این کارخانه اعتصاب یک روزه ای را آغاز کرده اند و اتحادیه های کارگری نیز خواستار تمدید مهلت این اعتصاب شده اند .

اولاند در مصاحبه با تلویزیون فرانسه تصریح کرد این طرح یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده های آنها و اتحادیه های کارگری است . این طرح به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مذاکرات مجددی برگزار شود .

اولاند که در ماه می به عنوان رییس جمهور جدید فرانسه کار خود را آغاز کرده است افزود دولت فرانسه یک متخصص ارشد نیاز دارد تا وضعیت مالی شرکت پژو و راهکارهای خروج این شرکت از بحران فعلی را ارزیابی و پیشنهاد دهد .

وی افزود دولت فرانسه به زودی طرح جامعی را برای نجات صنعت خودرو سازی این کشور و تشویق مردم فرانسه برای خریداری خودروهای داخلی ارائه خواهد کرد .

اولاند در مبارزات انتخاباتی خود قول داده است فرانسه را بار دیگر صنعتی خواهد کرد . بحران صنعت خودرو سازی فرانسه نخستین آزمون سخت برای ارزیابی عملکرد اولاند خواهد بود .

شرکت خودرو سازی فرانسه که طی ماههای اخیر با زیان و ضرر سنگینی روبرو شده است اعلام کرد کارخانه واقع در نزدیکی شهر پاریس را تعطیل می کند . این کارخانه بیش از سه هزار نفر پرسنل دارد و از ابتدای سال 2014 میلادی تولید خود را متوقف خواهد کرد .

بر اساس این گزارش ، شرکت پژو همچنین قصد دارد 1400 نفر از کارمندان کارخانه واقع در شهر رن در غرب فرانسه را نیز اخراج کند . افت شدید تقاضا برای خودروهای پژو 508 و سیتروئن 5 علت اصلی کاهش کارمندان این کارخانه اعلام شده است .

بر این اساس ، فیلیپه وارین رییس شرکت پژو سیتروئن در این باره تاکید کرد ، بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر فعالیتهای شرکت پژو داشته است و ما مجبوریم برای کاهش هزینه های جاری تعدادی از کارمندان خود را اخراج کنیم .

شرکت پژو اعلام کرد در شش ماه نخست 2012 میلادی با زیان و ضرر 700 میلیون یورویی روبرو شده است . پیش بینی می شود این شرکت بزرگ خودرو سازی فرانسه تا سال 2014 میلادی با زیان و ضرر روبرو شود .

شرکت پژو سال گذشته اعلام کرده بود 6 هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد که این رقم شامل 2500 کارمند در خارج از مرزهای فرانسه بوده است .افت شدید فروش پژو سیتروئن در بازار اروپا تاثیر منفی زیادی بر عملکرد مالی این شرکت داشته است .

بر خلاف شرکت فولکس واگن ، شرکت پژو سیتروئن به شدت به بازار خودروی جنوب اروپا وابسته است .میزان فروش شرکت پژو در شش ماه نخست 2012 میلادی با 13 درصد کاهش به کمتر از 1.62 میلیون دستگاه رسیده است .

شرکت خودرو سازی رنوی فرانسه نیز در این مدت با افت 3.3 درصدی فروش محصولات خود روبرو شده است ولی شرکت فولکس با رشد 10 درصدی فروش محصولات مواجه شده است .

ارزش سهام پژو از ابتدای امسال تا کنون 32 درصد کاهش داشته است و موجب کاهش ارزش 1.2 میلیارد یورویی سهام این شرکت شده است . جنرال موتورز در ماه مارس امسال 7 درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است .

به گزارش فارس، پیش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند./فارس