اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخراج شبانه 3 هزار نفر از وزارت صنعت


ادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت چند هزار تحصیلکرده که در زمینه اقتصادی و سیاست کنترل بازار در این وزارتخانه کار مستمر می کردند، را اخراج کرده است.

خبرگزاری مهر: در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت چند هزار تحصیلکرده که در زمینه اقتصادی و سیاست کنترل بازار در این وزارتخانه کار مستمر می کردند، را اخراج کرده است.

وی افزود: اینها انسان‌های باشرف، تحصیلکرده و خانواده‌داری هستند که 5 سال در این وزارتخانه کار می‌کنند، اما یک شبه آنها را اخراج کردند.

قاضی پور ادامه داد: ما قسم خورده‌ایم که درباره اشتغال در کشور فکری کنیم، اما چطور اجازه می‌دهید سه هزار نفر را اخراج کنند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین با اشاره به تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال گفت: درباره تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال ما قانع نشدیم، قرار بود این تحقیق و تفحص به صحن بیاید و در صحن قرائت شود. درخواست‌مان این است که اجازه دهند این تحقیق و تفحص به صحن برسد.

به گزارش مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: از دستگاه‌های اجرایی می خواهیم که با رعایت قانون و مصالح جوانان مشغول به کار، اقدام لازم را انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
‫2 هزار نفر از کارکنان الیتالیا در استانه اخراج قرار گرفتند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به خبر اخراج 3 هزار نفر از وزارت صنعت


وزارت صنعت در پاسخ به خبر 'اخراج 3000 نفر از کارمندان وزارت صنعت' اعلام کرد: هیأت وزیران مجوز استخدام داد، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، مصوبه را در دو مرحله ملغی کرد.

نسیم آنلاین: وزارت صنعت در پاسخ به خبر 'اخراج 3000 نفر از کارمندان وزارت صنعت' اعلام کرد: هیأت وزیران مجوز استخدام داد، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، مصوبه را در دو مرحله ملغی کرد.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه در نشست علنی مجلس در اخطار قانون اساسی خطاب به هیأت رئیسه پارلمان گفت: وزارت صنعت حدود 3 هزار نفر از افراد تحصیل کرده را که سال‌ها در مباحث اقتصادی و نظارت بر کنترل بازار کار کرده‌اند، اخراج کرده است.

او ادامه داد: این افراد تحصیل کرده هستند و زن و بچه دارند و 5 سال تمام برای وزارت صنعت کار کرده‌اند اما این وزارت خانه آنها را یک شبه اخراج کرده است. بنابراین از وزارت صنعت می‌خواهیم تا بحث اخراج این افراد را که بیشتر از استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان هستند، بررسی کند.

پاسخ وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با این اخطار به شرح ذیل است:

به منظور اجرای طرح‌های تحول اقتصادی در کشور و زمینه‌سازی مناسب بسترهای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، هیأت وزیران در سال 1387 با ابلاغ تصویب‌نامه شماره 36535/ت39630هـ مورخ 11/3/1387، وزارت بازرگانی (سابق) را به اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر کلیه اقلام مشمول طرح‌های نظارتی مکلف نمود. در اجرای مصوبه مذکور و با بررسی و ارزیابی حجم کار، مقرر شد تعداد 3500 نفر بازرس از طریق انعقاد قرارداد حجمی با شرکت های پیمانکاری برای انجام این وظیفه خطیر، در تمامی استان‌های کشور، بکارگیری و ردیفی تحت عنوان «اعتبارات طرح اجرای بازرسی کالا و خدمات» در ردیف‌های متفرقه قانون بودجه کل کشور پیش‌بینی و تخصیص اعتبار گردید.

با ابلاغ تصویب‌نامه شماره 213471/ت47943هـ مورخ 1/11/1390 هیات وزیران، «موضوع الزام دستگاه‌های اجرایی در خصوص انعقاد قرارداد کار معین یا قراردادی موقت کارگری با کلیه نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری» با درخواست وزارتخانه و به منظور شمول مصوبه مذکور بر نیروهای طرح تشدید بازرسی طی مصوبات شماره 94749/ت 47643 هـ مورخ 14/5/1391و شماره 252633/ت 47643 هـ مورخ 19/12/1391 هیات وزیران مجوز عقد قرارداد کار معین با این نیروها اخذ شد ولی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی طی نامه‌های شماره 61302هـ/ب مورخ 13/10/91 و شماره 15281هـ/ب مورخ 11/3/92 مصوبات فوق را ملغی الاثر اعلام نمود و متعاقبا نهاد‌های نظارتی و از جمله دیوان محاسبات کشور طی نامه‌های متعدد وزارتخانه را مکلف به اجرای نامه‌های مجلس شورای اسلامی دال بر عدم استمرار و فسخ قرارداد نیروهای طرح تشدید بازرسی نمود و ذیحسابان سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها نیز به استناد مکاتبات دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی از پرداخت حقوق و مزایای مشارالیهم خودداری می نمودند که در سال 1392 با دستور مقام محترم وزارت و با قبول مسئولیت از طرف ایشان به هر نحو ممکن حقوق و مزایای نیروهای موصوف با توجه به قرارداد‌های منعقده پرداخت شد.

با توجه به مطالب فوق:

1- تصمیم وزارتخانه عقد قرارداد با این نیروها بوده و هیچ سیاستی دال بر اخراج و یا تعدیل آنان نداشته است و اقدام اخیر وزارتخانه دال بر عقد قرارداد با نیروهای موصوف از طریق شرکت‌های پیمانکاری در رعایت قوانین و مقررات و رفع ایرادات اعلامی از سوی مراجع فوق الذکر بوده است.

2-چنانچه ملاحظه می گردد مکاتبه وزارتخانه مبنی بر عدم امکان تمدید قرارداد با این نیروها در سال 1393 بنا به تکلیف قانونی بوده و وزارتخانه به منظور حفظ اشتغال آنان، سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها را موظف نمود تا رفع مشکل، نیروهای طرح تشدید بازرسی از طریق شرکت‌های پیمانکاری استمرار خدمت داشته و مشکلی برای پرداخت حق‌الزحمه آنان وجود نداشته باشد.

3- در صورت رفع مشکل فوق این وزارتخانه مجددا با نیروهای موصوف قرارداد مستقیم منعقد خواهد نمود.

4-وزاتخانه هیچ یک از نیروهای مذکور را تعدیل نخواهد نمود و اعتبار لازم در سال 1393 برای انجام ماموریت نظارت و بازرسی در بودجه وزارتخانه نیز پیش بینی شده است.