اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخراجی های پرسپولیس انتقام می گیرند


بازیکنان پرسپولیس زمانی که از این تیم جدا شدند حتی در صورت عدم موفقیت در تیم بعدی و بازی های ضعیف، زهر خود را در بازی با سرخپوشان ریخته اند.

تماشا: اگر عملکرد خروجی های هر تیم را در مقابل تیم سابقش مرور کنیم، بدون تردید پرسپولیس می تواند یکی از بدشانس ترین تیم های جهان باشد. بازیکنان پرسپولیس زمانی که از این تیم جدا شدند حتی در صورت عدم موفقیت در تیم بعدی و بازی های ضعیف، زهر خود را در بازی با سرخپوشان ریخته اند.

 ادموند بزیک، بهنام ابوالقاسم پور، نبی ا... باقری ها، مهرداد قباخلو، فرهاد خیرخواه، ایوان پتروویچ، مهرداد اولادی، پژمان نوری، فراز فاطمی، ابراهیم توره، محسن خلیلی، بهادر عبدی، علی علیزاده، علی دایی، مهدی هاشمی نسب و حالا مجتبی زارعی و البته محمد پروین. این فهرست آشنا، اسامی برخی از نفراتی است که در تمام این سال ها بعد از ترک پرسپولیس در برابر این تیم گردن کشیدند و گل زدند.



فهرستی که ممکن است غایبان از قلم افتاده ای هم داشته باشد و البته هیچ بعید نیست که در طول همین فصل عریض و طویل تر هم بشود از حسین بادامکی و مازیار زارع و محمد نصرتی با انگیزه گرفته تا محمدرضا مامانی و علیرضا نیکبخت فراموش شده.

به نظر می رسد این هم از آن دست فال های بدی است که در تمام دنیا فقط گریبان چند تیم از جمله پرسپولیس را گرفته و یاغی ها در مقابلش تا این حد موفق ظاهر می شوند. جالب اینجاست مجتبی زارع در پرسپولیس عملکرد بسیار ضعیفی داشت و فصل گذشته در نفت تهران هم نتوانست جایگاه محکمی برای خود دست و پا کند اما روی یک اتفاق در مقابل دروازه خالی صاحب موقعیت شد تا نشان دهد خروجی های پرسپولیس چقدر علیه این تیم هستند.

این اسامی در کنار حمید درخشان که با شاهین، پرسپولیس را برد یا علی دایی که با راه آهن پرسپولیس را شکست داد و جشن و پایکوبی گرفت و حتی همین مهدی تارتار که با وجود عملکرد ضعیفش در گهر شب گذشته چهره بود، کنایه های جالبی دارند.


ویدیو مرتبط :
عشایر سنی البونمر از داعش انتقام می گیرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه اخراجی های یک دهه اخیر پرسپولیس



 

 

همه اخراجی های یک دهه اخیر پرسپولیس

 

شیث رضایی بطور رسمی از پرسپولیس اخراج شد و حالا این مدافع پرحاشیه پرسپولیس باید بدنبال تیم دیگری برای ادامه فوتبالش باشد.

این برای دومین بار است که کاپیتان دوم سرخپوشان اخراج را تجربه می کند. این واژه از اواخر دهه هفتاد وارد فوتبال ایران شد و اگر از اخراج های چندین باره بهروز رهبری فر توسط علی پروین بگذریم که هر بار با گل و شیرینی و عذرخواهی از سلطان، قضیه فیصله پیدا می کرد، بیشتر اخراج های موقت و دائمی بازیکنان در دهه اخیر اتفاق افتاده است:

6 فروردین 1380 و در اوج دعواهای مدیریتی در باشگاه پرسپولیس خبر اخراج 8 بازیکن پرسپولیس از سوی علی پروین منتشر شد. احمدرضا عابدزاده مهمترین نفر در بین این اخراجی ها بود که گفته می شد به علت شرکت در مهمانی ترتیب داده شده از سوی عباس انصاری فرد (مدیرعامل وقت باشگاه) به مناسبت صعود پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا، مورد غضب پروین قرار گرفته است. رضا شاهرودی، ادموند بزیک، محمد برزگر، هادی مهدوی کیا، علی اکبریان، مجتبی فرجی و مهدی نکونام دیگر بازیکنان اخراجی بودند. البته عابدزاده دوباره به تیم بازگشت ولی تعداد دیگری از اخراجی ها مثل بزیک و مهدوی کیا برای همیشه از پرسپولیس جدا شدند.

آبان ماه 1382 ، وینگو بگوویچ سرمربی پرسپولیس که خوب نتیجه نمی گرفت تصمیم به اخراج دو بازیکنی گرفت که معتقد بود اخبار تیم را به بیرون می دهند و باعث ایجاد حاشیه در تیم می شوند. ابراهیم اسدی و امیرحسین اصلانیان از سوی بگوویچ اخراج شدند. اسدی به ذوب آهن رفت، اما اصلانیان چند ماه بعد در یک تصادف به شدت آسیب دید و برای همیشه خداحافظی کرد.

اردیبهشت 1383، وینگو بگوویچ در آخرین روزها حضورش در پرسپولیس حکم اخراج 7 بازیکن را صادر کرد که به اعتقاد او برای پرسپولیس مفید نبودند. حمید استیلی، کریم باقری، حسن خان محمدی، رضا جباری، محمد برزگر و پژمان جمشیدی اخراجی ها پرسپولیس بودند که البته گفته می شد دستور اخراج آنها مستقیما از سوی اکبر غمخوار صادر شده بود. برخی از این بازیکنان دوباره به تیم بازگشتند، اما حمید استیلی برای همیشه خداحافظی کرد.

اردیبهشت 1385، آری هان سرمربی هلندی پرسپولیس دستور اخراج 3 بازیکن سرشناس قرمزها را صادر کرد: علی انصاریان، حامد کاویانپور و داود فنایی. به عقیده این مربی هلندی این 3 بازیکن کارآیی لازم را نداشتند و برای تیم حاشیه درست می کردند. علی انصاریان به استقلال رفت و فصل ناموفقی را با این تیم سپری کرد.

آبان 1385، مصطفی دنیزلی حکم اخراج محمدرضا مامانی و کریم باقری را به علت بی نظمی در تمرینات صادر کرد. این دو بازیکن بعد از مدت کوتاهی به تیم بازگشتند، اما دنیزلی در یک محفل خصوصی گفته بود بعد از اخراج کریم فهمیدم که این بازیکن چه جایگاه مهمی در تیم دارد، چرا که بسیاری از مسولان باشگاه و خارج از باشگاه برای بازگشت او تماس گرفته و وساطت کردند در حالی که برای بازگشت مامانی کسی یک تماس هم نگرفت!

اردیبهشت 87، بعد از شکست سنگین مقابل استقلال اهواز و به خطر افتادن جایگاه پرسپولیس در جدول لیگ برتر، افشین قطبی دستور اخراج شیث رضایی و محمدرضا مامانی را داد که مورد قبول باشگاه نیز قرار گرفت. پرسپولیس بعد از اخراج این دو بازیکن کمی آرامش گرفت و در نهایت به قهرمانی لیگ برتر دست یافت. شیث و مامانی برای فصل بعدی نیز جایی در تیم نداشتند.

بهمن 87، بعد از بازی مقابل پیام مشهد در تهران، عباس انصاری فرد اعلام کرد که علی کریمی کاپیتان تیم به دلیل مصاحبه هایش علیه مدیریت باشگاه از تیم اخراج شده است. علی کریمی در یک مصاحبه جنجالی به ماجرای چک های پاس نشده انصاری فرد و ... پرداخته بود و انصاری فرد هم بعد از بازی حکم اخراجش را صادر کرد.