اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلال در سامانه هدفمندی یارانه ها



اخبار,اخبار اقتصادی,سامانه سازمان هدفمندی

 

اخبار اقتصادی - اختلال در سامانه هدفمندی یارانه ها

در حالی که تنها حدود 9 ساعت از آغاز ثبت نام یارانه نقدی مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها می گذرد تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به این سایت به دلیل اختلال امکان ثبت نام را ندارند.

به گزارش ایرنا، ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها از بامداد روز جاری (چهارشنبه) آغاز شد و طبق برنامه اعلامی سرپرستان خانواری که رقم سمت راست کد ملی آنها صفر باشد می توانند از طریق سامانه رفاهی تا پایان روز جاری (ساعت 24) ثبت نام را انجام دهند.

اما تعداد زیادی از سرپرستان خانوار که رقم سمت راست کد ملی آنها صفر است و باید براساس برنامه زمان بندی در روز جاری ثبت نام کنند با پیغام های مختلفی از این سامانه مواجه شدند و به همین دلیل تا این لحظه امکان ثبت نام را از دست داده اند.

تعدادی از متقاضیان در تماس با ایرنا اعلام کردند در زمان مراجعه با این سامانه از ساعت 24 بامداد امروز با پیام ˈاین سامانه در حال بروز رسانی استˈمواجه شده و به همین دلیل تاکنون نتوانسته اند ثبت نام را انجام دهند.

همچنین برخی دیگر از مراجعه کنندگان به این سامانه می گویند، پس از ارایه اطلاعات اولیه در سامانه رفاهی امکان تشخیص کد امنیتی ارایه شده از سوی سایت وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که تعدادی از متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها صفر بوده و باید در روز جاری تقاضای خود را به این سامانه وارد می کردند نیز با این پیغام مواجه شدند که روز جاری نوبت شما برای ثبت تقاضا نیست و باید در روزهای آتی درخواست خود را ارایه کنید.

برخی دیگر از سرپرستان خانوار نیز می گویند سامانه ثبت یارانه شماره حساب بانکی که در گذشته توسط آن یارانه دریافت می کردند را قبول نمی کند و پیغام این شماره حساب اشتباه است را به متقاضیان ارایه می کند.

این مشکلات و اختلال در سامانه در حالی رخ داده که مسوولان سازمان هدفمندی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ایجاد مشکل در سامانه خبر داده بودند.

نرگس نجفی مدیر دفتر امور بانک اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها درباره تمهیدات سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای جلوگیری از بروز اختلال در سامانه رفاهی در زمان ثبت نام گفته بود: سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای جلوگیری از این مشکل هماهنگی های لازم را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش پهنای باند انجام داده و به همین دلیل پیش بینی می شود مشکلی در ثبت نام بوجود نیاید.

اخبار اقتصاد ی -  ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
برنامه رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ ها برای پرداخت یارانه دارو به مصرف کننده نهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلال در سامانه اینترنتی ستاد هدفمندی یارانه ها/کاربران مجبور به انصراف از دریافت یارانه خود شدند



   ,ستاد هدفمندی یارانه ها,عدم انصراف از یارانه

 

اختلال در سامانه اینترنتی ستاد هدفمندی یارانه ها/کاربران مجبور به انصراف از دریافت یارانه خود شدند

علی رغم اطلاع رسانی سازمان هدفمندی یارانه ها در خصوص مهلت چند روزه برای عدم انصراف از دریافت یارانه ها تا روز دوازدهم اردیبهشت این سامانه دچار اختلال شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، با توجه به اطلاع رسانی سازمان هدفمندی یارانه ها در خصوص مهلت عدم انصراف از دریافت یارانه ها تا روز دوازدهم اردیبهشت ، سامانه Refahi.ir دچار اختلال شده است و مراجعه کنندگان مجبور به انصراف از دریافت یارانه خود می شوند.

بر اساس این گزارش : مراجعه کنندگان برای عدم انصراف باید چند مرحله را طی کنند و در آن مراحل گزینه عدم تایید از انصراف را انتخاب کنند اما در مرحله سوم که با پرسش " اینجانب عدم انصراف خود را از دریافت ما به التفاوت مرحله اول و مراحل بعدی اعلام می نمایم" فقط با گزینه تایید رو به رو می شود و مجبور به انتخاب آن است که در نهایت منجر به انصراف وی از دریافت 28500 تومان می شود.

 

این درحالیست که طی روزهای گذشته مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها از اجباری نبودن انصراف از دریافت یارانه ها خبر داد و گفت در فاز اول و دوم همه خانوار ها می توانند یارانه نقدی دریافت کنند./قدس آنلاین