اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاف نظر سیاستمداران اسراییل درباره روحانی



اختلاف نظر سیاستمداران اسراییل درباره روحانی

اختلاف نظر سیاستمداران اسراییل درباره روحانی

یکی از رهبران حزب اپوزیسیون کارگر اسراییل نیز با انتقاد از موضعگیری نتانیاهو گفت که پیام انتخابات اخیر در ایران این است که مردم این کشور خواهان تغییر هستند. وی افزود با ارزیابی های نادرست قبلی نباید به تحلیل وقایع احتمالی در آینده نشست.

احزاب اپوزیسیون  اسراییل اظهارات و موضعگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم   درباره انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست، "شائول موفاز" رییس حزب کادیما ، اظهارات روز گذشته نتانیاهو درباره روحانی را قضاوتی زودهنگام خواند.

موفاز با اشاره به اینکه نتانیاهو مواضع سیاسی و حزبی خود را جایگزین منافع اسراییل می کند گفت هنوز باید برای قضاوت درباره روحانی چند ماه صبر کرد.

نتانیاهو روز گذشته در واکنش به انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران گفته بود که این موضوع تغییری در سیاست هسته ای این کشور ایجاد نخواهد کرد و تصمیم گیری درباره جهتگیری های سیاست هسته ای در اختیار رهبر ایران است.

"شلی یاسیموویچ"یکی از رهبران حزب اپوزیسیون کارگر اسراییل نیز با انتقاد از موضعگیری نتانیاهو گفت که پیام انتخابات اخیر در ایران این است که مردم این کشور خواهان تغییر هستند.وی افزود با ارزیابی های نادرست  قبلی نباید به تحلیل وقایع احتمالی در آینده نشست.

یاسیموویچ با کنایه به اظهارات نتانیاهو افزود:" طبیعتا روحانی یک صهیونیست مخفی نیست و شخصیتی نزدیک به رهبری جمهوری اسلامی است و او را باید با نامزدهای موجود مقایسه کرد."

" ام کی ایتان" یکی دیگر از رهبران حزب کارگر نیز بدون قضاوت درباره درست یا نادرست بودن اظهارات نتانیاهو گفت که بالاخره شرایط جدید ایران بهتر از شرایط قبلی و زیستن در یک شرایط ترس و وحشت است.

وی افزود:" آقای نخست وزیر باید از ترساندن ما دست بردارد. شاید حق با نتانیاهو باشد، اما شاید هم با انتخاب یک فرد عادی در ایران امید برای تغییر باشد. من امیدوارم عصر جدید آغاز شود."/عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
۲۸-اظهار نظر سیاستمداران آمریکا جهت اشغال فلسطین!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر روحانی درباره اختلاف بین دولت و مجلس در دوره احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی,اختلاف مجلس و دولت

 

اخبار سیاسی - روحانی:در دولت گذشته دیدیم که اختلاف مجلس و دولت معضلات کشور را تشدید کرد

رییس جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: حل مشکلات کشور تنها با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رویکرد تعاملی همه ارکان کشور در شرایط کنونی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با مرتفع کردن موانع موجود پیش رو، چرخ‌های توسعه کشور را به گردش بیندازد.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت رابطه خوبی با مجلس دارد و باید این رابطه به همین شکل ادامه یابد گفت: از مشکلات کشور تنها با همکاری و تفاهم دولت و مجلس می‌توان عبور کرد؛ در گذشته دیدیم که از اختلاف جز تشدید معضلات چیزی بدست نیامد.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران، در حوزه‌های گردشگری، تجارت خارجی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل مثبت میان نمایندگان استان و سایر مسوولان، از همه بسترهای لازم برای رشد و اعتلای استان مازندران استفاده شود.

 

روحانی با بیان اینکه مردم مازندان مردمی ولایتمدار، غیرتمند و تلاشگر هستند، گفت: من شور و اشتیاق و عواطف گرم مردم مازندران را در ایام انتخابات که لحظات ماندگاری را خلق کردند، فراموش نخواهم کرد و سفر به استان مازندران از نقاط عطف آن ایام، برای من بود.

 

رییس جمهور همچنین از تلاش دولت برای حل معضلات استان مازندران در عرصه‌های کشاورزی، راه‌سازی و تجارت با کشورهای همجوار استان خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد با ملاحظه اولویت‌ها و امکانات خود به مشکلات استان مازندران رسیدگی کرده و عمده همت خود را در فعال‌سازی بخش خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای آنها به کار گیرد.

 

در این دیدار نمایندگان شهرهای نوشهر و چالوس؛ قائم شهر و سوادکوه و جویبار؛ ساری و میان‌دورود؛ تنکابن و رامسر و عباس‌آباد؛ نور و محمودآباد؛ بهشهر و نکا و گلوگاه؛ بابل؛ بابلسر و فریدون کنار و آمل هر یک مسایل حوزه‌های انتخابیه خود نظیر: اشتغالزایی، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها از جمله نساجی، معادن ذغال سنگ، کارخانه ذغال‌شویی، کمک به کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث سد، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بنادر و تجارت خارجی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت راه‌های کمربندی برای حل معضل ترافیک بویژه در روزهای تعطیلات را بیان کردند.

 

نمایندگان مجمع استان مازندران همچنین لزوم اهتمام ویژه دولت به جاذبه‌های طبیعی دریا و جنگل را خاطر نشان ساخته و از شعارهای بدون عمل دولت پیشین در آزادسازی حریم دریا انتقاد کردند.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس در اداره مطلوب کشور را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جهت هماهنگی با مجلس شورای اسلامی در ۱۰۰ روز گذشته هشت نشست با مجامع نمایندگان استان‌های مختلف کشور داشته و در این زمینه در میان دولت‌های پیشین بی‌سابقه بوده است.

اخبار سیاسی - روز نو