اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاف ملكی به جنایت كشید



 

اختلاف ملكی به جنایت كشید

 

مردی كه پس از كشتن عمویش و زخمی كردن 2 عضو دیگر خانواده او از محل حادثه متواری شده بود، در خانه یكی از اقوامش در اراك شناسایی و دستگیر شد.

 

عامل جنایت در پی اختلاف ملكی خانواده اش با مقتول به انگیزه انتقام گیری، این حادثه دلخراش را رقم زد.

یكی از مردان زخمی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: شب حادثه در حال بازگشت از جشن عروسی بودیم كه پسرعمویم ایمان با یك خودرو راهمان را سد كرد. وقتی من همراه پدر و پدربزرگم از كامیون پیاده شدیم تا علت را از او جویا شویم، او شروع به فحاشی كرد.

رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور كار ماموران كلانتری 11 اراك قرار گرفت كه یك راننده عبوری شامگاه پنجشنبه با مركز فوریت های پلیسی 110 اراك تماس گرفت و از تیراندازی مرگباردر حاشیه جاده منتهی به روستای علی آباد خبر داد.

در پی این تماس، ماموران كلانتری بلافاصله به محل حادثه اعزام و متوجه شدند یك كامیون در حاشیه جاده متوقف و 3 مرد زخمی كنار كامیون رها شده اند.

● 3 مرد زخمی در جاده

ماموران، هر 3 نفر را كه با شلیك گلوله بشدت زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل كردند اما یكی از آنها كه مردی میانسال بود، بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

با هماهنگی قضایی جسد مرد میانسال به پزشكی قانونی منتقل و تحقیقات از 2 مرد نجات یافته آغاز شد كه آنها عامل جنایت را جوانی به نام ایمان معرفی كردند.

● عامل جنایت آشنا بود

یكی از مردان زخمی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: شب حادثه در حال بازگشت از جشن عروسی بودیم كه پسرعمویم ایمان با یك خودرو راهمان را سد كرد. وقتی من همراه پدر و پدربزرگم از كامیون پیاده شدیم تا علت را از او جویا شویم، او شروع به فحاشی كرد.

شاهد حادثه ادامه داد: در همین موقع ایمان ـ عامل جنایت ـ از خودرویش پیاده شد و با سلاح كلاشینكف به سویمان شلیك كرد و پدرم را با شلیك گلوله كشت.

با ثبت اظهارات او، دیگر شاهد حادثه هم در تحقیقات، گفته های نوه اش را تكرار كرد.

● فرار مرموز متهم

ماموران با به دست آمدن این اطلاعات، به تحقیق در این زمینه پرداختند كه معلوم شد مقتول و خانواده عامل جنایت از چندی پیش بر سر ملك با هم اختلاف داشته اند.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران خانه ایمان ـ متهم فراری ـ را شناسایی و برای دستگیری وی اقدام كردند، اما عامل جنایت محل سكونت خود را ترك كرده و مخفی شده بود.

به دنبال فرار متهم، ماموران كلانتری 11 اراك جستجوی ویژه ای را در این رابطه آغاز كردند تا این كه اطلاع یافتند عامل جنایت در خانه یكی از اقوامش در خیابان آیت الله سعیدی مخفی شده است.

● محاصره و دستگیری متهم

به این ترتیب ماموران پس از محاصره محل با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه متهم شدند و او را روز جمعه ـ 30 مهر امسال ـ دستگیر كردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز یك قبضه سلاح كلاشینكف، یك تیغه خشاب و 20 فشنگ جنگی كشف و ضبط شد.

عامل جنایت پس از انتقال به كلانتری 11 اراك در بازجویی به قتل عمویش و زخمی كردن پسر و پدرزن وی اعتراف كرد.

● اعتراف به جنایت

ایمان ـ متهم به قتل ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: از چندی پیش پدر و عمویم بر سر قطعه زمینی با هم اختلاف داشتند و هر روز این اختلاف ها بیشتر می شد. تا این كه شب حادثه دوباره با هم مشاجره كردیم.

متهم به قتل افزود: در جریان این دعوا، عمویم با تبر به سویم حمله ور شد و قصد جانم را داشت كه از محل حادثه فرار كرده و به خانه پدری ام رفتم. آن شب تصمیم به انتقام گیری از عمویم گرفتم.

عامل جنایت یادآور شد: سلاح را از انباری برداشتم و بدون اطلاع خانواده ام سوار خودرو شدم و با اطمینان از این كه خانواده عمویم در حال بازگشت به خانه شان هستند، به سمت آنها حركت كردم.

متهم به قتل اذعان كرد در حاشیه جاده با دیدن كامیون عمویم، راهشان را سد كردم. در همین موقع وقتی عمویم از خودرو پیاده و به من نزدیك شد به سوی او شلیك كردم و سپس به سمت پدرزن عمو و پسرعمویم شلیك كردم و به گمان این كه آنها كشته شده اند، از محل حادثه متواری شدم.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: با اعتراف عامل جنایت به قتل عمویش، وی اكنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می برد. تحقیقات تكمیلی در این ارتباط ادامه دارد.../جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
استاد،مهرداد ملكی و استاد محمود ملكی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنایت خونین، پایان بخش اختلاف بر سر ارثیه



جوانی که بر سر ارثیه با پسردایی اش اختلاف داشت با یک کپسول گاز چندین ضربه به سر وی وارد کرد و با کشتن او به این اختلاف پایان داد. ظهر روز ۱۲ دی ماه کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی اصفهان به خانه یی در خیابان طالقانی رفتند تا درباره قتل جوانی ۲۲ساله به نام اصغر تحقیق کنند. ساعتی پیش خانواده مقتول پلیس را در جریان مرگ وی قرار داده و اعلام کرده بودند پسرشان به طرز فجیعی کشته شده است.



دقایقی بعد از حضور پلیس، شاه محمدی بازپرس ویژه قتل اصفهان و متخصصان پزشکی قانونی خود را به محل حادثه رساندند. به هم ریختگی صحنه جنایت نشان می داد پیش از حادثه کشمکش سختی بین قاتل و مقتول درگرفته و سرانجام قاتل با وارد کردن چندین ضربه مهلک به سر اصغر جان او را گرفته است.



کارشناسان پزشکی قانونی نیز این موضوع را تایید کردند و این در حالی بود که یک کپسول گاز که بدنه اش خون آلود بود در محل حادثه به چشم می خورد. در چنین شرایطی تجسس ها برای یافتن عامل این جنایت آغاز شد.



پرس و جو از همسایه ها نخستین سرنخ را در اختیار کارآگاهان قرار داد. طبق اظهارات آنان پسرعمه مقتول به نام حسین ساعتی پیش از مرگ اصغر نزد او رفته و با وی درگیر شده بود. تحقیقات بیشتر در این خصوص فاش کرد حسین از مدت ها قبل بر سر ارثیه با خانواده مقتول اختلاف داشته و این موضوع می تواند انگیزه یی قوی برای این جنایت باشد.



در حالی که جست وجوها برای یافتن تنها مظنون پرونده ادامه داشت یکی از همسایه های مقتول اظهارات جدیدی را مطرح کرد و مهر تاییدی بر فرضیه کارآگاهان مبنی بر قاتل بودن حسین زد.



او گفت ساعتی پیش از حادثه حسین با حالتی برافروخته به خانه پدری اصغر رفت و پس از دقایقی در حالی که لباسش خون آلود بود با عجله از آنجا گریخت.



همزمان با بررسی این اطلاعات کارآگاهان در تحقیقات دامنه دار خود به اطلاعاتی درخصوص مخفیگاه متهم به قتل دست یافتند و سرانجام چند روز پس از این جنایت حسین را در حالی که همان لباس خونی را به تن داشت دستگیر کردند.



هنگامی که وی تحت بازجویی قرار گرفت، اتهام قتل پسردایی اش را پذیرفت و گفت؛ «از مدتی پیش با خانواده و بیشتر دوستانم اختلاف پیدا کرده بودم. چون موضوع ارثیه فامیلی حل نشده بود، همیشه عصبی بودم و مدام با دوستان و خانواده ام درگیر می شدم. احساس می کردم آنها می خواهند حقم را پایمال کنند و ارثیه ام را برای خودشان بردارند.



من از آنها خواستم سهمم را بدهند اما همه به من بی توجهی می کردند. این اختلافات ادامه داشت تا اینکه روز حادثه سراغ اصغر رفتم تا درباره مسائل مالی با او صحبت کنم. چند دقیقه یی با او گفت وگو کردم اما بعد از آنکه توافقی حاصل نشد با هم درگیر شدیم و من در فرصتی مناسب کپسول گازی را که کنارم بود، برداشتم و با آن چندین ضربه پی درپی به سر اصغر زدم.



خون زیادی از سر او جاری شد و من هم وقتی مطمئن شدم او فوت شده از آنجا فرار کردم.» پایگاه اطلاع رسانی عبرت درباره این پرونده خبر داد به دنبال این اعترافات متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و هم اکنون تحقیقات در شعبه پنج بازپرسی دادسرای امور جنایی اصفهان ادامه دارد.