اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاس 3 میلیاردی توسط یک رئیس بانک


رییس وقت بانك و جانشین وی با مشاركت افراد غیربانكی به نام «مریم»، با جعل اسناد بانكی و ایجاد پرونده‌های واهی و صوری و همچنین تشكیل قراردادهای غیرواقعی و جعل نام مراجعان بانك، اقدام به برداشت وجه از حساب بانك در قالب وام‌های مشاركتی می‌كردند.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس آگاهی استان خوزستان از دستگیری رییس بانك و دو تن از همدستان كه اقدام به اختلاس سه میلیارد تومانی كرده بود، خبرداد.

سرهنگ حفیظ‌ الله خواجوی در تشریح كشف اختلاس سه میلیارد تومانی در یكی از بانك‌های شهر اندیمشك، گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر ایجاد یك فقره اختلاس كلان در یكی از بانك‌های شهر اندیمشك توسط كاركنان بانك، رسیدگی به این موضوع در دستور كار پلیس قرار گرفت.


 وی با بیان اینكه با هماهنگی‌های قضایی و اخذ اختیارات لازم، مستندات تكمیلی جمع‌آوری شد، گفت: كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خوزستان در بررسی‌ها دریافتند كه رییس وقت بانك و جانشین وی با مشاركت افراد غیربانكی به نام «مریم»، با جعل اسناد بانكی و ایجاد پرونده‌های واهی و صوری و همچنین تشكیل قراردادهای غیرواقعی و جعل نام مراجعان بانك، اقدام به برداشت وجه از حساب بانك در قالب وام‌های مشاركتی می‌كردند.

 رییس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان اینكه پس از جمع‌‌بندی و فراخوان مراجعان، تاكنون تعداد كثیری علیه «مریم»، رییس بانك به نام «سعید» و جانشین وی به نام «صفر» اعلام شكایت كرده‌اند، گفت: عاملان اصلی اختلاس «سعید، صفر و مریم» با سرعت عمل پلیس قبل از اینكه بتوانند فرار كنند، دستگیر و با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند.

 خواجوی با بیان اینكه با توجه به جمع‌بندی‌های انجام شده، اختلاس تا مبلغ سه میلیارد تومان از جانب نامبردگان برآورد می‌شد.افزود: پرونده برای دستگیری دیگر عوامل در این اختلاس در حال بررسی است.   


ویدیو مرتبط :
اختلاس ٣٠٠٠ میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف اختلاس میلیاردی دیگر در بانک دولتی



 

 

گفته می شود پس از حسابرسی های اخیر از یک بانک دولتی در یکی از استان های مرکزی کشور، چند نفر از کارمندان این بانک به اتهام اختلاس میلیاردی دستگیر شده اند و حسب دستور مسئولان قضایی، حساب های بانکی آن ها و تمام اعضای خانواده شان نیز مسدود شده است. یک زن هم که مشتری بانک بوده در این اختلاس دست داشته است که وی نیز بازداشت شده است.../شفاف