اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاس گر ۶،۵ میلیاردی دانشگاه هنر اصفهان دستگیر شد



 

 اختلاس گر ۶،۵ میلیاردی دانشگاه هنر اصفهان دستگیر شد

 

رییس پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری اختلاس گری كه مبلغ ۶،۵ میلیارد ریال از حساب دانشگاه هنر اصفهان اختلاس كرده بود، خبرداد.

سرهنگ مصطفی حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: متهم كه فردی ۳۲ ساله و از كاركنان دانشگاه است پس از سرقت دسته چك و جعل امضای مسئول مالی دانشگاه مبلغ ۶،۵ میلیارد ریال را از حساب دانشگاه برداشت كرده بود.

وی ادامه داد: متهم پس از اختلاس، این مبلغ را صرف خرید طلا كرده است كه پس از دستگیری وی تمامی این مبلغ كه به دلیل بالا رفتن قیمت طلا افزایش قابل توجهی داشته به حساب دانشگاه بازگشته است.

حسین زاده با بیان اینكه این ماجرا از یك ماه پیش به وقوع پیوسته است به ایسنا گفت: در طول یك ماه گذشته عوامل دانشگاه در جریان این اختلاس قرار داشتند و حراست دانشگاه رسیدگی به آن را برعهده داشته است اما پس از ورود پلیس از حدود یك هفته پیش متهم كه متواری شده بود، دستگیر شد.

به گفته وی متهم همدستانی نیز داشته و نیروهای پلیس آگاهی مشغول تحقیقات بیشتر از این افراد هستند كه تا كامل نشدن اطلاعات خبری درباره همدستان وی اعلام نخواهد شد.

رییس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به ایسنا خاطرنشان كرد: هم اكنون پرونده این اختلاس برای بررسی بیشتر و شناسایی دیگر همدستان متهم در پلیس آگاهی اصفهان در حال بررسی است..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
متهمان اختلاس 200 میلیاردی دستگیر و دیپورت شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به دارایی‌های اختلاس‌گر میلیاردی؛امیر منصور آریا سی و چهارمین شركت بزرگ ایران



 

 

نگاهی به دارایی‌های اختلاس‌گر میلیاردی؛امیر منصور آریا سی و چهارمین شركت بزرگ ایران

 

 

در حالی كه دیروز وزیر امور اقتصاد و دارایی از بازداشت مدیر عامل شركت توسعه سرمایه گذاری به اتهام اختلاس ۲۸۰۰ میلیارد تومانی خبر داد، نگاهی به گذشته نشان می دهد كه شركت متعلق به امیر منصور آریا به عنوان سی و چهارمین شركت بزرگ ایران در سال ۱۳۸۹ معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر اقتصاد دیروز بعد از جلسه غیرعلنی خود با نمایندگان مجلس رسما اعلام كرد كه براساس آخرین اطلاعات او متهم اصلی پرونده اختلاس اخیر در نظام بانكی دستگیر شده است. حسینی اگرچه به نام فرد بازداشت شده اشاره ای نكرد اما بدون شك این فرد مدیرعامل شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریاست.

اما در حالی كه حسینی خبر خروج پول های اختلاس شده از كشور را تكذیب كرد، در همین حال رییس كل بانك مركزی نیز اعلام كرد كه دارایی های شرکت "امیرمنصور آریا" بلوکه شده است.

به گفته بهمنی شركت امیر منصور آریا بیش از ۳۸ کارخانه دارد که سه کارخانه را هم همین اخیرا خریداری کردند که باید به آن رسیدگی بیشتری شود.

پیشتر پیمان نوری، رییس سازمان خصوصی سازی نیز به ایسنا اعلام كرده بود كه از ۳۰ اردیبهشت ۸۸ تا دوم خرداد ۸۹ مجموعا بخش یا کل سهام چهار شرکت به مجموعه سرمایه گذاری منتسب به امیر منصور آریا واگذار شد. این مجموعه ها شامل ۹۴.۹۶ درصد از سهام ماشین سازی لرستان، ۹۵.۲ درصد از سهام گروه صنعتی فولاد ایران، ۹۵ درصد از سهام مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) و ۳۹.۵ درصد از سهام فولاد اکسین بوده است.

اختلاس گر میلیاردی؛ سی وچهارمین شركت بزرگ ایران!

اما جالب اینجاست كه بدانید شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا كه این روزها اخبار اختلاس ۲۸۰۰ میلیارد تومانی آن فضای اقتصادی كشور را تحت تاثیر خود قرار داده، در سال مالی ۱۳۸۸ توانسته بود عنوان سی وچهارمین شركت بزرگ ایران را از آن خود كند.

در رده بندی ۱۰۰ شركت برتر ایران در سال گذشته شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا با فروشی معادل ۱۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال در سال مالی ۸۸ موفق شده بود، با صعود چشمگیر ۸۸ پله ای عنوان سی وچهارمین را در بین بزرگترین شركت های ایران به خود اختصاص دهد.

فروش این شركت در سال مالی ۱۳۸۷ تنها دو هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال بود و این شركت در رده بندی قبلی شركت های بزرگ ایران رتبه ۱۲۲ را به دست آورده بود. به این ترتیب می توان نیجه گرفت كه فروش این شركت ظرف یك سال مالی پنج برابر شده است.

جالب اینجاست كه عمده تخلفات شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا نیز در همین مقطع زمانی كه این شركت به جمع ۱۰۰ شركت برتر ایران پیوست، رخ داده است.

شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا هولدینگی بوده كه شرکت های زیرمجموعه آن در زمینه های مختلفی مانند صنایع غذایی، فلزی، معدنی، شیمیایی، برق، خدمات مهندسی، مشاوره، ماشین سازی و غیره فعالیت دارند..... /   خبرگزارى ایسنا