اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختصاص یارانه برای ترک اعتیاد


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان برای پاکسازی مواد افیونی به افراد کم درآمد، یارانه اختصاص داده شده است.

خبرگزاری فارس: معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان برای پاکسازی مواد افیونی به افراد کم درآمد، یارانه اختصاص داده شده است.

معصومه راحت دهمرده اظهار داشت: هر شش ثانیه یک نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد لذا احتمال سرطان ریه در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

وی افزود: برخی از کسانی‌ که مدت زیادی را از سنین نوجوانی مبادرت به استعمال دخانیات می‌کنند 20 تا 25 سال زود‌تر از همسالان خود می‌میرند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان داشت: استعمال دخانیات باعث به وجود آمدن مشکلات باروری در زنان و بروز ضایعات در دوران بارداری و زایمان می‌شود و می‌تواند باعث تولد نوزاد با وزن کم و بروز مسائل بهداشتی در آینده نوزاد شود لذا سقط جنین در مادران سیگاری دو تا سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

راحت دهمرده ادامه داد: مصرف مواد مخدر اختلالاتی در بافت دهان ایجاد می‌کند و باعث به وجود آمدن جرم روی دندان‌ها، زرد شدن و فاسد شدن دندان‌ها می‌شود.

وی گفت: مصرف دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و گرفتن عروق و نهایتا ایجاد حمله قلبی و سکته می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای کمک به افراد گرفتار به دخانیات که تمایل به ترک اعتیاد دارند در پنج مرکز اقامتی میان مدت (کمپ ترک اعتیاد)، شش مرکز کاهش آسیب پلاتین، پنج مرکز درمان سوء مصرف مواد و مرکز سرپناه شبانه‌روزی مراکز ترک اعتیاد راه‌اندازی شده است.

راحت دهمرده اذعان داشت: برای به دست آوردن سلامتی خود و اطرافیان و جلوگیری از ابتلاء به انواع بیماری‌ها با مراجعه به مراکز مذکور و همچنین شماره 4-2449191 بهزیستی‌ سیستان و بلوچستان از همین امروز دخانیات خود را ترک کنید.

وی با اشاره به اینکه معضل اعتیاد و روند رو به رشد آن به ویژه در بین جوانان زنگ خطر را برای خانواده‌ها و جامعه به صدا در آورده است متذکر شد: در بهزیستی سیستان و بلوچستان برای پاکسازی این مواد افیونی به افراد کم درآمد یارانه اختصاص داده شده است.


ویدیو مرتبط :
اختصاص یارانه به شیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معتادان یارانه ترک اعتیاد می گیرند



اخبار,اخباراجتماعی, یارانه ترک اعتیاد


اخبار اجتماعی - معتادان یارانه ترک اعتیاد می گیرند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت، معتادانی که عزم ترک دارند، می توانند از یارانه ترک اعتیاد این سازمان برخوردار شوند.

«همایون هاشمی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سازمان بهزیستی معرفی معتادان را به مراکز تحت پوشش برای درمان و بستری آنها به صورت رایگان انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان از خانواده های معتاد و قشرهای کم درآمد نیازمند نیز حمایت جدی می کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد، افراد معتادی که از طول عمر بهبودی آنها دو سال می گذرد، زیر نظر این سازمان بیمه می شوند و برای این امر سهمی از مشارکت های مردمی، پنج درصد از سهم مسکن و اشتغال سازمان نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تحت حمایت قرار دادن این افراد به منظور پویایی و ماندگاری آنان در مسیر بهبودی انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد، سازمان بهزیستی سال گذشته مبالغی را برای حمایت از خانواده های معتاد و مشکلات معیشتی آنها در نظر گرفت که خوشبختانه امسال این رقم تا 30 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی بدون اشاره به مبلغ حمایتی این سازمان برای خانواده های معتاد تصریح کرد، سازمان بهزیستی از خانواده های بی بضاعت، دارای معلولیت و همچنین در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد حمایت می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از نپذیرفتن معتادان معرفی شده به کمپ های ترک اعتیاد به سازمان گزارش نشده است، افزود: هر بیمار متقاضی ترک که به کمپ ها مراجعه کند، براساس استاندارد ها باید پذیرش شود و در پذیرش ها سلیقه ای عمل نخواهد شد.
 اخبار اجتماعی - ایرنا