اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختراعی برای نجات آیفون در حال سقوط


شرکت اپل از اختراع جدیدی رونمایی کرده که مانع از صدمه خوردن آیفون در حین اصابت به زمین یا هر سطح دیگری می شود.

خبرگزاری مهر: شرکت اپل از اختراع جدیدی رونمایی کرده که مانع از صدمه خوردن آیفون در حین اصابت به زمین یا هر سطح دیگری می شود.

به بیان ساده می توان گفت درحالی که گوشی هوشمند آیفون در حال نزدیک شدن به سطح زمین است، فناوری به کار رفته در این اختراع جدید فاصله را تخمین زده و بر اساس آن گوشی درحال چرخش را در وضعیتی قرار می دهد که قطعات الکترونیکی آن کمترین آسیب ممکن را دریافت کنند.

این نوآوری تحت عنوان "مکانیسم حفاظتی برای یک وسیله الکترونیکی" و با شماره 8.9033.509 در آمریکا به ثبت رسیده است. دو تن از محققان شرکت اپل یعنی نیکولاس کینگ و فلچر رات کاف این اختراع را به نام خود و تحت حمایت اپل به ثبت رسانده اند.

بر این اساس حسگرهای تعبیه شده در تلفن همراه هوشمند وضعیت سقوط آزاد را در کسری از زمان تشخیص می دهند. بلافاصله محاسباتی درباره مسیر سقوط و نقطه اصابت با سطح صورت می گیرد. در ادامه و با درنظرگرفتن این محاسبات تلفن همراه به نحوی در هوا می چرخد که در حین برخورد با زمین کمترین آسیب را متحمل شود.


ویدیو مرتبط :
نجات آیفون 6 از سقوط آزاد 4 کیلومتری!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط


گروهی از مهندسان هوا و فضا برای نجات مسافران هواپیماهای مسافربری طرحی جدید ارائه کرده‌اند. در این طرح کابین مسافران می‌تواند در موقع خطر جدا شده و با استفاده از چتر نجات فروید بیاید.

خبرآنلاین: گروهی از مهندسان هوا و فضا برای نجات مسافران هواپیماهای مسافربری طرحی جدید ارائه کرده‌اند. در این طرح کابین مسافران می‌تواند در موقع خطر جدا شده و با استفاده از چتر نجات فروید بیاید.

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

این کابین جدا شدنی هواپیما می‌تواند در هر زمان از جمله هنگام برخاست، موقع پرواز یا فرود از هواپیما جدا شده و اجازه دهد تا مسافران با خیال راحت در آب یا در زمین فرود بیایند. این کار توسط چترهای نجات متصل به کابین که به طور خودکار و با جدا شدن کپسول پایینی از هواپیما باز می‌شوند، صورت می‌گیرد.

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

روشی جدید برای نجات مسافران هواپیمای در حال سقوط/کابینی که با چتر به زمین می‌رسد

در طراحی این فناوری از الیاف کولار و ترکیبات کربن برای بدنه، بال‌ها، فلپ‌ها، باد شکن‌ها، شهپرها و دم استفاده خواهد شد که این امر تا حدی می‌تواند سنگینی وزن چترهای نجات را جبران کند.