اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخبار و حواشی کامل جشن ملی ایرانیان


روحانی گفت: دروغ می‌گویند که ایران به دلیل تحریم‌ها پای میز مذاکره آمده است. ایران به دلیل منطق پای میز مذاکره آمده است.


ویدیو مرتبط :
کتاب نوروز، جشن ملی ایرانیان و زمستان/کتابنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخبار و حاشیه های جشن ملی ایرانیان


جشن سالگرد پیروزی انقلاب و راهپیمایی یوم‌ الله 22 بهمن، در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

صبح بخیر: جشن سالگرد پیروزی انقلاب و راهپیمایی یوم‌ الله 22 بهمن، همزمان در تهران و در سراسر کشور برگزار شد.

14:30: سلفی با روحانی در راهپیمایی 22 بهمن

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



14:27: شرکت در راهپیمایی با لباس عروسی

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



14:25: محمدرضا عارف و همسرش در راهپیمایی

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



14:15: حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن

در حالی در تهران و بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ و بیش از 4 هزار روستای کشور راه‌پیمایی 22 بهمن برگزار شد که این راه‌پیمایی در تهران رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

در راهپیمایی امسال 22 بهمن از پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها تا نقد سیاست خارجی دولت از زبان شهرداری تهران و حضور نمادین تفنگداران آمریکایی در میان راهپیمایان دیده می شد. بیش از 5 هزار و 200 خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش می‌دادند. 2 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و 280 خبرنگار خارجی در تهران و 3 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها نیز حضور داشتند.

تبلیغات انتخاباتی


هم‌چنین راهپیمایان روز 22 بهمن با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شعارهایی در رابطه با انتخابات در دست داشتند. این شعارها هشدارهایی درباره انتخاب اصلح، حضور با آگاهی و بصیرت در انتخابات و فراهم آوردن زمینه جلوگیری از نفوذ دشمن را دربر می‌گرفت. از جمله پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته "کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد" در دست مردم جلب توجه می کرد. حضور بنرهایی با محتوای انتخابات 7 اسفند با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است در خیابان های منتهی به میدان آزادی قابل توجه بود.

شعارهای دیگری نیز در دست راهپیمایان دیده می‌شد که بی‌اعتمادی آن‌ها را به آمریکا نشان می‌داد. از جمله سخنی از امام خمینی (ره) با این مضمون که «آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند».

اما همزمان با آغاز زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پوسترهایی از برخی کاندیداهای این انتخابات در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن پخش شد. چنانکه اصولگرایان با پوسترهای زرد رنگ تبلیغات فراوانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن انجام دادند. در این پوستر‌ها تصویر  رهبری و امام خمینی و شعار حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است، به چشم می‌خورد.

همچنین پوسترهای کوچکی با آیه قرآنی و وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا و اینگونه شما را امتی میانه قرار دادیم با رنگ فیروزه‌ای توزیع می‌شد که درآن تصویر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در حال قنوت دیده می‌شد.

افزون بر این طرفداران محمد غرضی تبلیغات این نامزد انتخابات را در راهپیمایی توزیع می‌کردند. در این تبلیغات جمله مشهور غرضی که چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند ملت نگه دارد نوشته شده بود.

به علاوه به محسن قمی و محسن اسماعیلی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان با چاپ اقلام تبلیغاتی به معرفی خود برای انتخابات خبرگان پرداختند. محسن قمی در این تبلیغات از شعار از خانواده پنج شهید معظم استفاده کرده است و محسن اسماعیلی شعار از جهاد تا اجتهاد را در پوسترهای خود قرار داده است. همچنین نامزد دیگری به نام بطحایی گلپایگانی خود را مورد حمایت جبهه یاران ملت و دولت معرفی کرده است.

ستاد انتخاباتی سیدمحمود علوی نیز پوسترهای تبلیغاتی را توزیع کردند که در آن محمود علوی را وزیر اطلاعات اخلاق‌مدار و مردمی معرفی کرده‌ است.

اما این در حالی بود که بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩٤، که حاوی تصویر رهبرانقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور و یادگار امام خمینی بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع آوری شد. در این بنرها بدون انتشار اسامی کاندیداها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قران و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان ، آیت‌الله هاشمی و روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود.

انتقاد به دیپلماسی دولت


اما در این میان شهرداری تهران نیز از فرصت استفاده کرده و با پوسترهای زرد رنگی شعارهایی در انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم منتشر کرده بود.

حضور تفنگداران آمریکایی به صورت نمادین در میان راهپیمایان از دیگر حواشی امروز بود.

همچنین در حاشیه این راهپیمایی موشک بالستیک عماد در خیابان آزادی و در مسیر عبور راهپیمایان روز 22 بهمن قرار داده شده است. در کنار این موشک تصاویری از شهید تهرانی مقدم و مراحل ساخت و نمایش آن نیز به نمایش گذاشته شده است. استقرار موشک عماد مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفته و جمع زیادی از مردم با آن عکس یادگاری گرفتند. رونمایی از ماهواره‌های جدید فضایی تا تجلی قدرت دیپلماسی کشور تا برقراری نمایشگاه‌های اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی در سطح مدارس از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بود. دانشجویان هم با به پرواز در آوردن پهپادهای ساخت خود در چهارراه ولیعصر نمادی از اقتدار علمی خود را پیش چشم دوربین‌های خبرنگاران خارجی و داخلی به نمایش گذاشتند.

جالب اینکه شرکت آب و فاضلاب تهران هم در مسیر راهپیمایی غرفه هایی برپا کرده و هشدارهایی را نسبت به کمبود آب به مردم می‌داد. این غرفه‌ها با شعار «آب هست ولی کم است» از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.



14:02: شعارهای امروز راهپیمایی 22 بهمن

مردمی که امروز در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور پیدا کرده بودند، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند.

در مراسم راهپیمایی امسال شعارهای «مرگ بر جیبوتی» و «مرگ بر آل سعود» نیز شنیده می شد که در سالهای گذشته وجود نداشت.

راهپیمایان روز 22 بهمن با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شعارهایی در رابطه با انتخابات در دست دارند. این شعارها هشدارهایی درباره انتخاب اصلح، حضور با آگاهی و بصیرت در انتخابات و فراهم آوردن زمینه جلوگیری از نفوذ دشمن را دربر می‌گیرد.

انزجار از رژیم صهیونیستی نیز از دیگر شعارهای غالب راهپیمایان است. برخی از راهپیمایان پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آنها نوشته شده تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود ندارد.



13:44: بازسازی دستگیری ملوانان آمریکایی در راهپیمایی 22 بهمن

صحنه دستگیری ملوانان آمریکایی که به آب‌های مرزی کشورمان تجاوز کرده بودند در راهپیمایی 22 بهمن بازسازی شد.

در بازسازی صحنه دستگیری ملوانان آمریکایی افرادی با پوشیدن لباس‌های مشابه تفنگداران آمریکایی بر پشت یک ماشین که در بین راهپیمایان در حال حرکت بود بر روی زانو نشسته و دست‌های خود را پشت سرشان نگه داشته بودند.

این صحنه‌ به ویژه اینکه بر بالای سر این افراد، افرادی با لباس نظامی و تفنگ ایستاده بودند توجه راهپیمایان و عکاسان و خبرنگاران حاضر در راهپیمایی را به خود جلب کرده بود.



13:43: حضور نمایندگان زن مجلس در راهپیمایی 22 بهمن

لاله افتخاری و فاطمه رهبر به همراه حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شدند.



13:41: حضور پررنگ جامعه ورزش در راهپیمایی 22 بهمن

 شمار زیادی از ورزشکاران، مسئولان ورزشی و روسای فدراسیون‌ها در مراسم راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند.

در این مراسم علاوه بر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال، حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان تهران و تعداد زیادی از روسای فدراسیون‌ ها و دیگر مسئولان ورزش ایران حضور داشتند.



13:40: حضور جلیلی در راهپیمایی 22 بهمن

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار خیل عظیم مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد.



13:39: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پس از راهپیمایی 22 بهمن

با حضور مردم و ائمه جماعات و موذنان نمازهای جماعت باشکوهی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در تهران، در تمامی مدارس و ادارات دولت مسیرهای اصلی و مساجد مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی، نماز جماعت اقامه شد.

همچنین در تمامی مراکز استان‌هایی که مراسم راهپیمایی آنها با اذان ظهر به اتمام رسید، نماز جماعت ظهر و عصر به صورت جماعت اقامه شد.

مؤذنان نوجوان و جوان یاور نماز در مسیرهای ورودی و خروجی راهپیمایی 22 بهمن با اذان زنده مردم را به نماز دعوت می‌کردند.

15 مصلی در سطح خیابان، 24 خیمه نماز و 14 مدرسه در مسیرهای اصلی راهپیمایی تهران، با همکاری کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت محمد(ص) تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اداره آبفای استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت اقامه نماز مهیا شده بود.



13:38: امنیت کامل راهپیمایی 22 بهمن در تهران

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس پایتخت با قدردانی از همکاری شهروندان و حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد که مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایتخت در امنیت کامل برگزار شد.

سردار حسین ساجدی نیا اظهار کرد: از شب قبل از راهپیمایی همکاران من در آماده باش کامل بوده و از صبح امروز نیز عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی در مسیرهای 10 گانه راهپیمایی مستقر شدند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امروز پرشکوه و چشمگیر بود اظهار کرد: لازم است از همکاری راهپیمایان با پلیس و همچنین حضورشان در راهپیمایی قدردانی کنم.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن در تهران بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد گفت: این راهپیمایی در امنیت کامل بوده و همکاران من نسبت به پوشش ترافیکی و انتظامی آن اقدام کرده‌اند.

ساجدی نیا افزود: در پایان مراسم نیز همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به روان‌سازی ترافیک و تردد در معابر اقدام خواهند کرد و تا ساعاتی دیگر وضعیت ترافیکی پایتخت در نقاط مرکزی به حالت عادی باز خواهد گشت. خواسته ما از راهپیمایان نیز همکاری با پلیس است.



12:51: شخصیت‌های سیاسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



12:11: آسوشیتدپرس:مردم ایران برای بزرگداشت انقلاب به خیابانها آمدند

آسوشیتدپرس» در ساعات آغازین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به بازتاب این حادثه تاریخی و حضور پرشور مردم ایران پرداخت.

این رسانه غربی در اولین جملات خود به تصاویری اشاره کرد که از سوی تلویزیون رسمی ایران بخش می شود و از حضور پرشور مردم تهران و دیگر شهرها در راهپیمایی ۲۲ بهمن علیرغم سرمای شدید هوا در برخی از نقاط کشور حکایت می کند.

آسوشیتدپرس همچنین با توصیف مردمی که که حامل پلاکاردها و نمادهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی هستند از طنین انداز شدن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در شهرهای سراسر ایران اسلامی سخن گفت.   



12:00: قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن در جمع راهپیمایان

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن ماه در میدان آزادی تهران و در جمع راهپیمایان قرائت شد.

 متن قطعنامه بدین شرح است:


وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ
(سوره انبیا/105)

حمد و سپاس بی‌پایان خداوند یکتای بی‌همتا را که در پرتو تعالیم پیامبر اعظم (ص) و در سایه‌سار شجره‌ی طیبه "انقلاب اسلامی"، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را مشعل فروزان حق‌طلبی، آزادیخواهی و سربلندی ملل و جوامع جهانی قرار داد و در عصر "جاهلیت مدرن"، اندیشه‌های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری را نویدبخش "تمدن نوین اسلامی" گردانید و "ولایت فقیه" این یادگار ارجمند حضرت روح‌الله را محور وحدت، انسجام، استقامت، پیشرفت و سربلندی ایرانیان و هدایت‌گر جامعه بشری به قله‌های صلح، سعادت و رستگاری قرار داد.

اینک در طلیعه سی و هشتمین بهار عزت و آزادی، در حالی که "گفتمان قدرتمند انقلاب اسلامی" جغرافیای سلطه و استکبار را در نوردیده و جهانیان را محو تماشای عزت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران ساخته است و با برهم‌زدن محاسبات و معادلات "ساخت قدرت جهانی"، بشریت را به عبور موفق از پیچ تاریخی مهم و سرنوشت‌ساز امیدوار ساخته است و بیش از هر مقطع زمانی دیگر، بستر تحقق وعده‌ی خداوند برای تشکیل "حکومت جهانی مستضعفین " و درک عصر ظهور "موعود" مهیا شده است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با شکوه، دشمن‌شکن و سراسری یوم‌الله "22 بهمن ماه" که در تقارن با پیروزی‌های شگرف و راهبردی مقاومت اسلامی سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنان، حساسیت مضاعف و اهمیت معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1ـ ملت مسلمان و فهیم ایران، ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های بلند امام (رحمت‌الله علیه)، مبانی، خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای آن امام همام را قطب‌نمای حرکت مردم و مسئولان و ضامن تداوم عزت انقلاب اسلامی دانسته و بر ضرورت توجه به اندیشه و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه ابعاد تأکید می‌نماید.

2ـ امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، پیشرفت و استقلال کشور را مرهون فضل الهی و رهبری حکیمانه و با صلابت ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و اطاعت همه‌جانبه از معظم‌له را عامل اصلی استحکام و اقتدار ملی، تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی و هم‌افزایی و وحدت در جغرافیای ایران اسلامی می‌داند.

3ـ مردم موحد و متحد ایران اسلامی، مقاومت اسلامی در منطقه، که بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل "صدور انقلاب" و گفتمان عزت‌آفرین و رهایی‌بخش آن دانسته و با محکوم‌کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریستی داعش و گروهک‌های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی و همچنین تلاش نابخردانه و انتحاری آل‌سعود که با طراحی و حمایت امریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان منطقه‌‌ای آنان، برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌ها، صورت می‌پذیرد، پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق اعلام داشته و برای رهایی آنان از این فتنه بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

4ـ ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی باشکوه، عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در پرونده هسته‌ای و رفع بخشی از تحریم‌های ظالمانه تحت "برنامه جامع اقدام مشترک" را حاصل درایت رهبری و "مقاومت" و "ایستادگی" برابر جبهه زورگویان و نیز همت بلند دانشمندان هسته‌ای کشور دانسته و ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان محترم هسته‌ای کشورمان، بر توجه جدی به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اعمال نظارت و مراقبت‌های هوشمندانه در روند اجرای "برجام"، تأکید نموده و از دولت و شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به‌ویژه آمریکا غفلت نکرده و در صورت هرگونه پیمان‌شکنی‌ و تهدید تعهدات، راهبرد "مقابله به مثل" را به‌طور جدی و قاطعانه در دستور کار قرار دهند.

5ـ ملت استکبار ستیز ایران، آمریکا را همچنان دشمن شماره یک خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، "رخنه" و "نفوذ" در حصار اراده و تصمیمات کشور و تلاش موریانه‌وار برای سست‌کردن ارکان نظام را راهبرد انکار ناپذیر دشمن در عصر "پسابرجام" دانسته و با تأکید بر ضرورت افشای سناریوهای ضد ایرانی و ضد انقلابی آمریکا، از همه دستگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نیز همه دلسوزان و جریان‌های معتقد به نظام می‌خواهد با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت‌های خطیر خود برابر توطئه "نفوذ" عمل کرده و با عبور انقلاب و جامعه‌ی اسلامی از گزند این خطر بزرگ، شکست سنگین جبهه دشمنان انقلاب و معاندین نظام در این عرصه سرنوشت‌ساز را رقم زنند.

6ـ ما مردم مقاوم و متحد ایران اسلامی، با تأکید بر اینکه باز شدن درهای کشور به روی شرکت‌ها و کمپانی‌های غربی در دوره "پسا‌ برجام"، نه تنها نباید توجه عملی به "اقتصاد مقاومتی" را به محاق فراموشی بسپارد، بلکه می‌بایست با اجرای سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" و راهبرد "مدیریت جهادی" در صحنه تولید ملی، با به میدان‌آوردن کار و سرمایه ایرانی و نیز اتکا به جوانان جسور، خلاق و کارآفرین، این مقطع را به فرصتی برای استحکام‌بخشی ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی تبدیل کند؛ لذا هرگونه کوتاهی در این زمینه را یک خطای راهبردی تاریخی دانسته و از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم "تقویت تولید داخلی" را به‌عنوان یکی از ارکان مهم مقاوم‌سازی درونی اقتصاد، برای اشتغال جوانان، رفع بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور، به‌طور جدی دنبال کرده و با هرگونه سیاست مسامحه‌کارانه در این زمینه مقابله و به شدت برخورد نمایند.

7ـ ما امت غیور و غیرتمند ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و غیرقابل مذاکره دانسته و به قدرت‌های استکباری هشدار می‌دهیم در صورتی که بخواهند در پی تضعیف و تهدید ایرانیان برآیند و با خطای محاسباتی، امنیت و منافع ملی کشور را با خطر مواجه سازند، با "ضربه متقابل" روبرو و به مدد نیروهای مسلح و مدافعان مقتدر انقلاب و میهن اسلامی پاسخ قاطع، و غیرقابل مهاری را در تمامی موقعیت‌های دسترسی، به دشمنان خیره‌سر و ماجراجو خواهیم داد.

8ـ ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی، ضمن قدردانی از اقدام به‌هنگام و قاطعانه نیروی دریایی سپاه در توقیف شناورهای متجاوز امریکایی، از کمک‌های مستشاری و تعیین‌کننده "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و فرمانده غیرت‌مند و ولایت‌مدار نیروی قدس که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فتنه تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را فراهم آورده‌اند، سپاسگزاری و حمایت کرده و بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید می‌نماید.

9ـ مردم مسلمان و بصیر ایران، شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر به‌ دست مزدوران رژیم سعودی و جان‌باختن هزاران تن از حجاج بیت‌الحرام در حوادث غم‌انگیز مکه و منا در حج ابراهیمی را نشانه خوی استبدادی و بی‌کفایتی این رژیم جنایتکار دانسته و جنگ آل‌سعود علیه یمن و کشتار وحشیانه مردم مظلوم و مسلمان این کشور و نیز مشارکت با آل‌خلیفه در ظلم و جنایت علیه مردم بحرین که متأسفانه در سایه سکوت مجامع بین المللی و حمایت‌های ظالمانه هیأت حاکمه امریکا صورت می‌پذیرد را به‌شدت محکوم می‌نماید.

10ـ ما امت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم، تحریک و تفرقه تا جنگ نرم و سناریوهای مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب، تلاش‌های قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه و دولت محترم، در توجه به حل مشکلات اقتصادی و پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و حرکت به سمت نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهیم با مهار گرانی، رفع معضل اشتغال و بیکاری و مشکلات فراروی معیشت مردم و همت و تدبیر برای ارتقای آسایش و زندگی توام با عزت اقشار مختلف ـ به‌ویژه قشر محروم و مستضعف ـ دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با نظام و انقلاب" مأیوس و نا امید سازند.

11ـ ما ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان، تکریم و قدرشناسی آنها را وظیفه دائمی خود دانسته و از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهیم با بر افراشته نگه‌داشتن پرچم ایـمان، جـهاد، مقاومت و شهادت برای تداوم راه امام راحل (ره) و شهدای عزیز و تحقق آرمان‌های بلندشان که بر پیشانی آن نام مقدس "قرآن" و" ولایت" تبلور یافته است، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

12ـ مردم انقلابی و موقعیت‌شناس ایران، با آگاهی عمیق از اهمیت انتخابات آینده "مجلس خبرگان رهبری" و "مجلس شورای اسلامی"، برگزاری ده‌ها انتخابات با شکوه و توأم با آزادی و آرامش و امنیت کم‌نظیر را مظهر "مردم‌سالاری دینی"، "تجدید قوای ملت"، "بیعت مجدد با اهداف انقلاب" و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و با تأکید بر لزوم هوشیاری ملی برابر نقشه‌های فریبنده و پیچیده دشمن، از داوطلبین محترم مجلسین می‌خواهد ضمن رعایت موازین شرعی، اخلاقی و قانونی با تقویت فضای همدلی و روحیه مدارا، دوستی و برادری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، بسترهای برگزاری انتخاباتی "پرشور" و "حداکثری" را فراهم ساخته و ضمن توجه به مصالح و منافع ملی و همچنین افکار و رفتارهایی که وحدت ملی و اعتماد عمومی را مخدوش می‌سازد، از هرگونه اقدامی که موجب سوء استفاده ضد انقلاب و خرسندی بیگانگان شود، به شدت پرهیز نمایند.

13ـ ملت رشید و سرافراز ایران، با حضور حماسی و مشارکت گسترده و دشمن‌شکن خود در انتخابات اسفند ماه و انتخاب نمایندگان و خبرگانی انقلابی، متدین، خدمتگزار و متخصص بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت، دشمنان انقلاب را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ساخته و در روز هفتم اسفند ماه بصیرت و همدلی و همزبانی ملت ایران را با خلق حماسه‌ای دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پنچ شنبه 22 بهمن ماه1394



11:59: روایت خبرنگاران خارجی از عید انقلاب

خبرگزاری میزان: سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‎های جهان بازتاب وسیعی داشت به نحوی که منابع خبری آغاز آن را منتشر کردند.

پایگاه اینترنتی شبکه العالم گزارش داد: در سی و هفتمین سالگرد انقلاب...انقلاب اسلامی همچنان قطب نمای آزادگان جهان است.

پرس تی وی گزارش داد: میلیون ها ایرانی در مراسم سی و هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت می کنند.

پایگاه الوقت نیز با پوشش آغاز مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به دستاوردهای ایران پس از انقلاب پرداخت.

خبرگزاری شبکه "آ ار د" آلمان از حضور گسترده مردم ایران در مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارش داد.

شین هوا: مردم ایران با پیروزی در انقلاب رژیم شاه را سرنگون کردند

در همین حال خبرگزاری شین هوا در بخش فرانسوی زبان خود نوشت: انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 رژیم شاه را که از سوی آمریکا حمایت می شود سرنگون کرد و کشور را به رهبری آیتا الله سید روح الله موسوی خمینی سپرد.

این خبرگزاری افزود: انقلاب اسلامی ایران یک نقطه عطف در تاریخ ایران است.

خبرنگار اعزامی نیویورک تایمز به تهران از مشاهدات خود در مراسم سی وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گزارش داد.

خبرنگار بلومبرگ گزارش داد که صحنه بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط نیروهای سپاه در مراسم 22 بهمن بازسازی شد.



11:47: رییس مجلس در راهپیمایی 22 بهمن قم شرکت کرد‌

رییس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه 22 بهمن ماه همگام با امت حزب الله و همیشه در صحنه قم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور یافت.

علی لاریجانی همراه با دیگر مسوولان استانی در راهپیمایی وحدت‌بخش و دشمن‌شکن یوم الله 22 بهمن در شهر مقدس قم حضور پیدا کرد.

راهپیمایی 22 بهمن شهر قم صبح امروز همزمان با دیگر نقاط میهن اسلامی آغاز شده و قرار است حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع راهپیمایان سخنرانی کند.



11:41: رئیس جمهور: اهداف امروز ما همان اهداف بهمن 57 است

رئیس جمهور کشورمان گفت: اهداف امروز ما همان اهداف 22 بهمن 57 است و با همت مردم اتحاد، وحدت و انسجام به این اهداف و آرمان‌ها دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع راهپیمایان تهرانی با سپاسگذاری از مردم که بعد از 37 سال مثل اولین روز در صحنه هستند افزود: امروز ایران دارای امنیت و ثبات خوبی در منطقه است و همه جهانیان چشم به فعالیت ایران دوخته‌اند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم با کمک مردم و رهبر انقلاب به همه اهداف خود دست پیدا کنیم.



11:17: ماکت‌های رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی در دست راهپیمایان

راهپیمایان 22 بهمن ماکت‌های دست‌ساز از رهبران رژیم صهیونیستی و آمریکا را با خود حمل می‌کنند.

بر روی این ماکت‌ها شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل و همچنین شعارهایی در مذمت جنایات این دو رژیم درج شده است.

تصاویر دیگری نیز در میان راهپیمایان دیده می‌شود که رهبران آمریکا و آل سعود را همراه و هم‌جهت نشان می‌دهد.



11:06: رئیس قوه قضائیه: پیام حضور میلیونی مردم در راهپیمایی امروز، عزت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی

فارس:  آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جمع راهپیمایان 22 بهمن در پاسخ به این سؤال که این انقلاب چه خاصیتی دارد که مردم هنوز پس از 37 سال این‌گونه پرشور در راهپیمایی شرکت می‌کنند، گفت: هر ساله مردم باشکوه‌تر در راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کنند و دلیل این اتفاق این است که این انقلاب بر اساس ارزش‌های اسلامی پایه‌گذاری شده و بر اساس حضور مردم در صحنه ترسیم شده است.

وی افزود: مردم به ارزش‌های الهی احترام می‌گذارند و برای حفظ این ارزش‌ها محکم ایستاده‌اند و تا زمانی که این حضور وجود دارد، هیچ کشوری و هیچ سلطه‌ای نمی‌توانند علیه این کشور اقدامی داشته باشد.

لاریجانی گفت: این مردم با صلابت ایستاده‌اند و خودشان از انقلاب خودشان حمایت می‌کنند و تا زمانی که این حمایت‌ها هست، نظام جمهوری اسلامی قوی‌تر و مقتدرتر و باصلابت‌تر در صحنه بین‌المللی حضور خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز در دنیا جمهوری سخن برای گفتن دارد و باید از سوی سایر کشورها موردتوجه قرار گیرد. این راهپیمایی و حضور میلیونی مردم یک پیام روشن برای غربی‌ها دارد و آن پیام این است که هیچ‌گاه نمی‌توانند نظر سوئی به این کشور داشته باشند.

آملی لاریجانی گفت: این حضور یک پیامی هم برای مسئولان به همراه دارد که این مردم بصیر و فهیم که در صحنه هستند، باید خدمت بیش‌تری‌ به آنها شوند و این حق و اقتضای حقوق مردم است.

وی در پاسخ به این سؤال که این حضور آیا پیامی برای انتخابات 7 اسفند دارد یا نه، انتخابات مثل همین حضور مردم در راهپیمایی ان‌شاءالله پرشور برقرار خواهد شد و با حضور مردم آن کسی که مردم او را می‌خواهند و موجه می‌دانند، پیروز شده و به هر دو مجلس راه می‌یابد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این حضور همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند موجب عزت نظام است و مطمئنیم که مردم باشکوه در آن عرصه نیز حضور پیدا خواهند کرد.



11:05: کنایه تهرانی‌ها به شیطان بزرگ

در حاشیه راهپیمایی  امروز و در حوالی میدان انقلاب برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.

جوانان تهرانی این اقدام خود را نوعی کنایه به آمریکایی‌ها توصیف کردند و تاکید کردند که هیچ گاه تجاوز به خاک کشورشان را نخواهند پذیرفت.

دی ماه سال جاری نیروی دریایی سپاه 2 فروند قایق نظامی آمریکایی با 10 سرنشین آن را در آبهای ایران و در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد.



11:04: پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس زیر پای راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان تهرانی که از ساعات اولیه صبح امروز در مسیرهای تعیین شده یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند با پیاده روی بر روی پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس انزجار و بی‌اعتمادی خود را از سیاست‌ها و اقدامات سلطه‌جویانه و ددمنشانه این کشورها نشان دادند.



11:03: برپایی غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» در راهپیمایی 22 بهمن

غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» در راهپیمایی 22 بهمن برپا شده است.

شهروندان تهرانی در حالی که تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست دارند در حال حرکت به سمت میدان آزادی هستند.

در مسیر راهپیمایی حدفاصل خیابان‌های وصال و قدس غرفه‌ای با عنوان ممانعت از جنگ با خدا برپا شده است.

گردانندگان این غرفه ضمن انتقاد از رویه موجود در سیستم بانکی، بانک‌ها را عامل اصلی ترویج ربا در کشور توصیف می‌کنند و خواستار تغییر رویه سیستم بانکی کشور شدند.

همچنین در کنار این غرفه طوماری به امضای مردم می‌رسد که در آن ضمن تشریح نظر علما پیرامون ربا خواستار این شدند که سیستم بانکی کشور روش‌های ربوی را از رباخواری پاک شود.



11:02: شعار «مرگ بر آل سعود» در خیابان‌های تهران طنین انداز شد

مردم انقلابی تهران با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود، جنایت‌های حکومت فاسد سعودی را محکوم کردند.

«مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آمریکا» از جمله شعارهایی است که مردم انقلابی تهران در بیزاری جستن از جنایت‌های حکومت فاسد سعودی و حمایت آمریکا از این رژیم سر دادند.

شهادت شیخ نمر و کشته شدن حجاج در حادثه منا و کشتن شیعیان بخشی از جنایت‌های حکومت آل سعود در ماههای اخیر است.



11:01: راهپیمایان تهرانی به جنگ داعش رفتند

راهپیمایان تهرانی با پوشیدن کفن به جنگ داعش رفتند.

راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی مربوط به انتخابات در دست داشته و از حضور گسترده خود در عرصه انتخابات سخن می‌گویند.

در حاشیه این راهپیمایی جمعی از هموطنان‌مان که از حوالی خیابان توحید به جمع راهپیمایان پیوستند ضمن پوشیدن کفن تأکید کردند حاضرند برای جنگ با داعش به سوریه و عراق اعزام شوند.

راهپیمایان تهرانی همچنین با سر دادن شعار «مرگ بر داعش» تأکید کردند که تمام جهان اسلام دشمن داعش است.



11:00: شعارهای انتخاباتی در دست راهپیمایان مراسم 22 بهمن

ایسنا: راهپیمایان روز 22 بهمن با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شعارهایی در رابطه با انتخابات در دست دارند.

این شعارها هشدارهایی درباره انتخاب اصلح، حضور با آگاهی و بصیرت در انتخابات و فراهم آوردن زمینه جلوگیری از نفوذ دشمن را دربر می‌گیرد.

شعارهای دیگری نیز در دست راهپیمایان دیده می‌شود که بی‌اعتمادی آنها را به آمریکا نشان می‌دهد. از جمله سخنی از امام خمینی (ره) با این مضمون که" آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند".

انزجار از رژیم صهیونیستی نیز از دیگر شعارهای غالب راهپیمایان است. برخی از راهپیمایان پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آنها نوشته شده تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود ندارد.



10:59: تبلیغات برخی از کاندیداهای خبرگان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن

ایسنا: برخی از کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن به تبلیغات خود پرداختند.

همزمان با آغاز زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پوسترهایی از برخی کاندیداهای این انتخابات در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن پخش شده است.



10:59: حضور محمود احمدی‌نژاد در راهپیمایی 22 بهمن

ایسنا:  محمود احمدی‌نژاد در خیابان آزادی و مسیر راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کرد.

تعدادی از جوانان اطراف احمدی‌نژاد حلقه زده بودند و سعی داشتند با وی عکس یادگاری بگیرند.



10:58: رئیس قوه‌ قضائیه به جمع راهپیمایان 22 بهمن پیوست

ایسنا: آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی لحظاتی قبل برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در محدوده نواب - آزادی به جمع راهپیمایان 22 بهمن 94 پیوست.



10:57: حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی22 بهمن

ایسنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین ساعات مراسم سی وهفتمین فجر انقلاب اسلامی از حوالی خیابان جمالزاده به جمع راهپیمایان این مراسم پیوست.



10:34: روحانی در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت

تسنیم: جت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دقایقی پیش از مسیرتقاطع بهبودی به سمت میدان آزادی، در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

رئیس جمهور قرار است تا دقایقی دیگر در جمع راهپیمایان سخنرانی کند.



10:21: حضور هموطنان اقلیت ارمنی و کلیمی در جشن انقلاب هم قابل توجه است، خصوصا که با لباس های خاص خود حاضر شده اند.

هر ساله تعداد زیادی مهمانان خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به ایران می آیند تا ضمن حضور در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب، راهپیمایی بی بدیل ایرانیان را هم به تماشا بنشینند، اتفاقی که امسال هم تکرار شده است.

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



10:20: نمایش نمادین دستگیری تفنگداران آمریکایی دستگیر شده توسط نیروی دریایی سپاه در جریان راهپیمایی از سوی جوانان تهرانی صورت گرفت.

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



10:15: حضور سردار سلیمانی در راهپیمایی 22 بهمن

ایسنا: سردار قاسم سلیمانی در اولین لحظات را‌هپیمایی مراسم 22 بهمن با حضور در خیابان انقلاب به همراه خیل راهپیمایان تهرانی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد.

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



10:03: نمایش موشک عماد در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



09:49: پوشش مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط 5 هزار خبرنگار

مهر: امسال بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خبری می‌دهند.

قرار است در مراسم راهپیمایی تهران از نمایندگان خانواده شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هسته‌ای، مدافعان حرم و جان باختگان مکه و منا و جانبازان و آزادگان تجلیل شود.

مراسم گلباران مردم نیز توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم انجام می شود.



09:37: ماهواره بر سیمرغ در مسیر راهپیمایی تهرانی ها

میزان: همگام با حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی  22 بهمن، متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، ماهواره بر سیمرغ و موشک بالستیک عماد را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی تهران به نمایش گذاشتند.

«سیمرغ»، ماهواره بری دو مرحله است که در راستای دست یابی به بخشی از اهداف برنامه فضایی ایران توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است و با بهره گیری از پیشران سوخت مایع می تواند ماهواره هایی در رده جرمی سنگین تر نسبت به ماهواره بر سفیر، با حداکثر وزن 100 کیلوگرم را در مدار حدود 500 کیلومتری و زاویه  میل مداری 55 درجه قرار دهد. همچنین سیمرغ قادر به تزریق ماهواره هایی با جرم چند صد کیلوگرم در مدارهای نزدیک به زمین   LEO است.

در ادامه تصویر ماهواره بر سیمرغ که امروز در مسیر راهپیمایی تهرانی ها قرار دارد را می بینیم:

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن



09:36: نمایش موشک بالستیک عماد در خیابان آزادی

میزان: همزمان با فرا رسیدن 22 بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم راهپیمایی این روز بزرگ دقایقی پیش با حضور اقشار مختلف مردم در تهران آغاز شده است.

گفتنی است یک فروند موشک بالستیک عماد در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی به نمایش گذاشته شده؛ این موشک بالستیک به همت سازمان صنایع هوا و فضا وزارت دفاع مستقر شده که مورد توجه راهپیمایان قرار گرفته است .



09:00: آغاز رسمی مراسم سی و هفتمین فجر انقلاب

خبرگزاری ایسنا: راهپیمایی 22 بهمن سال 1394 همراه با جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

راهپیمایی روز 22 ساعت 9 صبح همزمان با درسراسرکشورآغاز شد و رأس ساعت 10 مراسم رسمی این یوم‌الله در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌سقوط چتربازان نیروهای مسلح، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس‌جمهور ادامه خواهد یافت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در تهران، تمامی مدارس و ادارات دولتی مسیرهای اصلی و مساجد مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی برای اقامه نماز در روز 22 بهمن آماده شده‌اند. در تمامی مراکز استان‌هایی که مراسم راهپیمایی آنها با اذان ظهر به اتمام می رسد تمهیدات لازم برای اقامه نماز جماعت ظهرو عصر اندیشیده شده است.



اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی 22 بهمن

10 مسیر راهپیمایی 22 بهمن در تهران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات 10 مسیر راهپیمایی 22 بهمن امسال را اعلام کرد.

شروع مراسم راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9 صبح خواهد بود و مراسم ویژه ساعت 10 صبح در میدان آزادی آغاز می‌شود.

نشانی این مسیرها به‌شرح زیر است:


مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 5: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی