اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخبار متناقض از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مفقود شده اندونزی

 

اخبار بین الملل - محل تقریبی هواپیمای مفقود شده اندونزی
اخبار متناقض از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده

اخبار متناقضی از سرنوشت هواپیمای شرکت ایرآسیا اندونزی كه به طرف سنگاپور پرواز می‌کرد و ناپدید شده، مخابره می شود.

این ایرباس ساعت پنج و 20 دقیقه صبح فرودگاه شهر سورابایا دومین شهر بزرگ اندونزی و مرکز استان جاوه شرقی را ترک کرده بود و قرار بود ساعت هشت و 30 دقیقه به وقت محلی در فرودگاه سنگاپور به زمین بنشیند. شبکه خبری «سی‌سی‌تی‌وی» اعلام کرد که لاشه هواپیما QZ8501 در جزیره «بلیتونگ» اندونزی پیدا شده است، این اطلاعات را ایر آسیا تایید نکرده است.

 

همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد این هواپیما جایی بین جزیره بلیتونگ و کالیمانتان است. آژانس امداد و نجات مالزی اعلام کرد که این هواپیما به دلیل مشکلات در برقراری ارتباط، در آب سقوط کرده است.این سومین حادثه هوایی در خطوط هوایی مالزی در سال جاری میلادی است. گزارش رسانه‌های سنگاپور حاکی‌ است این هواپیما با هفت خدمه پرواز و 155 مسافر در پرواز بوده است. 138 مسافر این هواپیما بزرگسالان و 16 نفر کودک بوده‌اند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مفقود شده اندونزی

 
شرکت هواپیمایی مالزیایی «ایرآسیا» که مقر آن در «کوالالامپور» پایتخت اقتصادی مالزی است در پی مفقود شدن یک فروند هواپیمای مسافری این شرکت در اوایل بامداد روز یکشنبه، از آغاز عملیات جستجو برای یافتن آن خبر داد. «هادی مصطفی» از مقامات وزارت حمل و نقل اندونزی به خبرنگاران گفت که این هواپیما پیش از آنکه ارتباط خود با برج مراقبت را از دست دهد، درخواست یک مسیر نامعمول را داشته است.

فرضیه سقوط هواپیما در اقیانوس
شبکه  المیادین گزارش داد: شرکت هواپیمایی ایرآسیا اعلام کرد هواپیمای ناپدید شده مالزیایی به علت نامناسب بودن شرایط جوی بین سنگاپور و اندونزی خواستار تغییر مسیر خود شده بود. همچنین پایگاه لبنان 24 اعلام کرد که کره جنوبی وجود دست کم 3 نفر از شهروندانش را در هواپیمای مالزیایی ناپدید شده تأیید کرد.

شبکه روسیا الیوم نیز در خبری گزارش داد که رسانه‌های اندونزی اعلام کردند: سقوط هواپیمای مالزی به سبب بدی آب و هوا و یا تمام شدن سوخت هواپیما بوده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: سازمان ملی نجات و جستجوی اندونزی به صورت رسمی اعلام کرد که هواپیمای ناپدید شده مالزیایی در دریا سقوط کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مدیر حمل و نقل هوایی در وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که هواپیمای ایرآسیا مالزی درخواست پرواز در ارتفاع بالاتر را کرده بود. جاکو موریو آتموجو مدیر حمل ونقل هوایی وزارت حمل و نقل اندونزی در این باره گفت:این هواپیما در ارتفاع 32 هزار پایی درحال پرواز بود و درخواست کرده بود تا بدلیل افزایش ابرها به ارتفاع 38 هزار پایی برود.

شبکه روسیا الیوم نیز گزارش داد که "سوپریاندی مینگو" سخنگوی سازمان ملی امور اضطراری اندونزی اعلام کرد: این هواپیما که در نزدیکی جزیره "بلیتونگ" در اقیانوس آرام سقوط کرده، پس از اینکه با دست اندازهای شدید هوایی مواجه شده بود، سعی کرده بود تا مسیر خود را تغییر دهد. شرکت هواپیمای مالزیایی ایرآسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در میان مسافران هواپیما مفقود شده، یک فرانسوی، یک مالزیایی، یک سنگاپوری و 156 اندونزیایی حضور داشتند.

پس از انتشار این خبر، «اریک شولتس» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که خبر مفقودی این هواپیما بلافاصله به اطلاع «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا رسید. اوباما برای سپری کردن تعطیلات در هاوایی به سر می‌برد.کاخ سفید همچنین اعلام کرد که شرایط را تحت نظر دارد. روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که بنابر تصاویر ماهواره‌ای وضعیت جوی، در زمان ناپدید شدن هواپیما بسیار نامناسب بوده است.

پیام نخست‌وزیر مالزی درباره مفقود شدن در توییتر
«نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی در پیامی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد، از همکاری و کمک کشورش خبر داد و نوشت:« از شنیدن خبر گم شدن هواپیمای خطوط هوایی ایرایشیا اندونزی بسیار ناراحت شدم. فکر من پیش خانواده‌های مسافران این هواپیماست. مالزی برای کمکی رسانی آمادگی دارد.»

تماس تلفنی نخست‌وزیر سنگاپور با رئیس‌جمهور اندونزی
«لی هسینگ لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور هم در تماس تلفنی با «جوکو  ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی برای کمک به این کشور اعلام آمادگی کرد. اندونزی از پیشنهاد کمک سنگاپور استقبال کرده است و قرار است یک فروند هواپیمای C-130 برای کمک اعزام کند.

ابراز همدردی نخست‌وزیر استرالیا
«تونی آبوت» نخست‌وزیر استرالیا هم در پیامی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد نوشت:« من با آقای ویدودو تلفنی صحبت کردم و مراتب ناراحتی استرالیا را به اطلاع وی رساندم و به وی گفتم که استرالیا آمادگی دارد هر چه می تواند برای کمک در این راستا انجام دهد.»

درخواست خلبان ایرآسیا برای انحراف از مسیر
شرکت هواپیمایی ایرآسیا مالزی روز یکشنبه اعلام کرد خلبان پرواز 8501 این خط هوایی که در مسیر اندونزی به سنگاپور ناپدید شد به دلیل بدی آب و هوا خواستار «انحراف» از مسیر پروازی شده بود. این شرکت هوایی غیردولتی مالزی در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک خود قرار داد، از انحراف مسیر این هواپیمای ایرباس A320-200 به دلیل بدی آب و هوا به درخواست خلبان خبر داد.

این هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرآسیا که از فرودگاه بین المللی «یواندا» شهر «سورابایا» اندونزی به طرف سنگاپور پرواز کرده بود در حالی ناپدید شد که همچنان تحت کنترل ترافیک هوایی اندونزی بود. «لی هسین لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور و دیگر وزیران این دولت شهر نیز در پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی برای کمک به یافتن این هواپیما اعلام آمادگی کرده‌اند.

خلبانی با سابقه 6 هزار ساعت پرواز
«ایر آسیا» نام خلبان هواپیمای مفقود شده را «ایریانتو» اعلام کرد که بیش از 6 هزار ساعت پرواز را در سابقه کاری خود دارد.کمک خلبان این پرواز هم 2 هزار و 275 پرواز را در کارنامه کاری خود دارد.  آخرین تماس با هواپیما، در منطقه ای بین دو شهر «تانجونگ پاندان» و «پونتیاناک» استان «کالیمانتان غربی» اندونزی برقرار شده است.

مالزی:هواپیما در اقیانوس سقوط کرد/اندونزی: تایید نمی‌کنیم
اداره مدیریت بحران اندونزی اعلام کرد: هواپیمای ایراسیا به هنگام تغییر مسیر، در اقیانوس آرام سقوط کرد. به گفته اداره مدیریت بحران اندونزی، خلبان این هواپیما به هنگام تلاش برای تغییر مسیر و جلوگیری از رویارویی با مشکلات جوی در اقیانوس سقوط کرد. آژانس امداد و نجات مالزی اعلام کرد که این هواپیما به دلیل مشکلات در برقراری ارتباط در جزیره بلیتونگ در اندونزی، در آب سقوط کرده است. این درحالی است که وزیر حمل و نقل اندونزی گفته است که نمی‌توانیم تایید کنیم که این هواپیما سقوط کرده است و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

احتمال سقوط هواپیمای گمشده ایرآسیا در جزیره بلیتونگ اندونزی
وزیر حمل و نقل اندونزی همچنین در واکنشی جدید اعلام کرد: در حال بررسی ادعای فرود اضطراری هواپیما در شرق جزیره «بلیتونگ» هستیم. برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد لاشه هواپیمای ایرآسیا مالزی که روز یکشنبه در مسیر اندونزی به سنگاپور مفقود شد، در جزیره «بلیتونگ» یافت شده است. شرکت هواپیمایی ایرآسیا تاکنون پیدا شدن لاشه این هواپیمای ایرباس A320-200 را تایید نکرده است. «تونی فرناندز» مدیر عامل این شرکت در توئیتر خود اعلام کرد اطلاعات این پرواز و عملیات جستجو در اندونزی مدیریت می‌شود و بزودی اطلاعاتی بیشتری ارایه خواهد شد.

عملیات جستجو به دلیل تاریکی شب متوقف و به فردا موکول شد
در آخرین اخبار مقامات ایرآسیا اعلام کردند که به دلیل تاریکی هوا، جستجوها برای یافتن هواپیما متوقف شده و ادامه جستجو به دلیل تاریکی شب به فردا موکول شده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مفقود شده اندونزی

 
تجمع خانواده‌های هواپیمای گم شده مالزیایی در فرودگاه سنگاپور
خطوط هوایی مالزی اوایل سال جاری میلادی را (17 اسفند ماه) با ناپدید شدن پرواز 'ام.اچ 370' در مسیر کوالالامپور - پکن آغاز کرد و بر اثر آن 239 سرنشین هواپیما ناپدید شدند که تاکنون اثری از آن ها به دست نیامده است.

پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی نیز 26 تیرماه در اوکراین و نزدیکی مرز روسیه سرنگون شد و 298 سرنشین آن کشته شدند.کارشناسان معتقدند این هواپیما با موشک مورد اصابت قرار گرفته است. حال مالزی در آخرین روزهای سال 2014 میلادی شاهد حادثه هوایی است و شرکت هواپیمایی ایر آسیا این کشور ارتباط خود با پرواز QZ8501 که 162 سرنشین را با هواپیمای A320-200 از اندونزی به سنگاپور جابجا می کرد، از دست داده است.

مالزی حدود دو هفته پیش قرارداد 15 میلیارد دلاری خرید هواپیماهای جدید از شرکت فرانسوی ایرباس را برای شرکت هوایی ایرآسیا تایید کرده بود.این شرکت سفارش خرید 55 فروند هواپیمای A330 Neo را به شرکت ایرباس داده است. «ایرآسیا» یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت است که به اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ. سه. آن پرواز دارد و به وسیله «تونی فرناندز» مالزیایی – انگلیسی راه اندازی شد.

این شرکت هواپیمایی سال 1993 میلادی راه اندازی شد و سال 1996 میلادی عملیات پروازی خود را آغاز کرد و اکنون 10 هزار کارمند دارد.مرکز اصلی پروازی این شرکت هواپیمایی فرودگاه دوم بین المللی کوالالامپور مالزی است و با بیش از 170 فروند هواپیما به 121 مقصد پرواز دارد.

اخبار بین الملل - بهار

 


ویدیو مرتبط :
انتشار اخبار متناقض درباره سرنوشت گروگان آمریکایی دریمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرضیه‌های جدید درباره سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزی



اخبار بین الملل - فرضیه خودکشی خلبان هواپیمای مالزی

بسیاری از مأموران این پرونده به‌دنبال سوابق بیمه‌ای مسافران و خدمه پروازی هستند چراکه مدعی اند احتمال این‌که چند‌تن از مسافران باگرفتن یک بیمه چشمگیر خود را برای خانواده‌شان قربانی کرده باشند وجود دارد.

فرضیه «خودکشی خلبان هواپیما» ادعای تازه‌ای است که شش روز پس از ناپدید شدن بویینگ 777 در دستور کار بازرسان سازمان «سیا» قرار گرفته است. «جان برنان» رئیس سازمان جاسوسی امریکا که برای تعیین سرنوشت هواپیمای گمشده وارد عمل شده‌ با تأیید این فرضیه مدعی است در شرایط فعلی حتی کوچک‌ترین گمانه‌زنی می‌تواند روند تحقیقات را به سرنخ مفیدی برساند.

به گزارش ایران، پلیس برای بررسی این فرضیه، تحقیقات روی سابقه روانی خلبان، کمک‌خلبان، خدمه پروازی و مسافران را آغاز کرده است. این فرضیه به دنبال ناپدید‌شدن مرموز هواپیما از خطوط راداری مالزی به وجود آمد. کارشناسان معتقدند دخالت مستقیم خلبان در خاموش کردن دکمه‌ رادار می‌تواند پاسخی بر ابهام بزرگ مفقودی ناگهانی این هواپیما باشد و این شرایط جز در شرایطی که خلبان تصمیم به خودکشی گرفته باشد، قابل توجیه نیست.

از سوی دیگر پلیس مالزی از صحبت‌های دو زن جوان خبر داده که مدعی‌اند دو سال پیش‌ در جریان یکی از پروازهای مالزی، کمک خلبان «فارق عبدالحمید» 27 ساله آنها را ساعت‌ها به کابین خلبان برده و آنها شاهد سیگار کشیدن خلبانان و رفتارهای عجیب و روانی آنها نیز بوده‌اند.

فارق عبدالحمید در کادر پروازی بویینگ 777 گمشده نیز حضور داشته است.

تأکید دوباره بر تروریست نبودن 2مسافر ایرانی
در روزهای اخیر در حالی که رسانه‌های جهان و بویژه شبکه‌های غربی سعی در ارتباط دادن ایران با این پرونده داشتند تصاویر دو مسافر ایرانی که پاسپورت جعلی در پرواز داشتند عکس اول اخبار مختلف شده بود. این دو جوان که «پوریا نور محمدی» 19 ساله و «سید محمدرضا دلاور» 29 ساله بودند با پاسپورت‌های سرقتی اتریشی و ایتالیایی مسافر این هواپیما بودند و مقصدشان فرانکفورت بود.

طبق تحقیقات پلیس مالزی این دو جوان تنها مهاجران غیر قانونی بودند و در بررسی سوابق آنها هیچ فعالیت مرموز سیاسی و تروریستی دیده نمی‌شود.

مادر پوریا نورمحمدی در فرانکفورت زندگی می‌کند که همین موضوع سفر غیر تروریستی این جوان ایرانی را تأیید می‌کند.

بلیت این دو مسافر که با پاسپورت ایرانی تا مالزی رسیده بودند از طریق یک رابط ایرانی به نام «علی» در کوالالامپور خریداری شده بود که نورمحمدی را از کودکی می‌شناخت. پلیس مالزی معتقد است احتمال این‌که مسافران غیر قانونی دیگری نیز در پرواز باشند دور از انتظار نیست و باز تأکید کرد دو مسافر ایرانی تروریست نیستند.

گستردگی تحقیقات در سوی دیگر مالزی
کارشناسان معتقدند بویینگ777 به قدری بزرگ است که نمی‌توان مدعی شد در گوشه‌ای ناپدید شده باشد بنابراین با توجه به این‌که ردی از این‌ هواپیما 100 مایل دورتر از مسیر پروازی‌اش گرفته شده احتمالاً خلبان در میانه‌های راه دور زده و به سمت مالاکا در شمال سنگاپور رفته است. البته تا به این لحظه هیچ‌آثاری از این‌هواپیما در این منطقه دیده نشده و مقام‌های مالزی با تناقض‌گویی در این باره و تکذیب ردیابی این‌هواپیما توسط رادار ارتش در مالاکا ابهامای پرونده را چند برابر کرده‌اند.

زنگ خوردن موبایل‌ها
در چهار، پنج روز گذشته زنگ خوردن موبایل‌ها سوژه بسیاری از رسانه‌ها شده است و بازماندگان نگران مسافران پرواز از این‌که مقام‌ها با ردگیری موبایل‌ها سعی در یافتن مکان هواپیمای گمشده نمی‌کنند عصبانی هستند.

جف‌کاگان تحلیلگر شبکه‌های بی‌سیم با ادعای کارشناسانه، این زنگ خوردن‌ها را طبیعی می‌داند و می‌گوید «شنیدن صدای بوق تلفن به معنای زنگ خوردن آن نیست.» وی می‌گوید: «زمانی که با گوشی تماس گرفته می‌شود شبکه دنبال گوشی می‌گردد، البته براساس آخرین موقعیت و سپس براساس معیارهای دیگر جست‌وجو برای گیرنده تماس چند ثانیه طول می‌کشد و متناسب با نوع گوشی و شبکه موبایل منجر به زنگ خوردن یا نخوردن تلفن می‌‌شود تا تماس گیرنده شاهد تلاش شبکه باشد. پس تا چهار بار صدای زنگ خوردن به معنای برقراری تماس نیست.»

آخرین ادعا
بسیاری از مأموران این پرونده به‌دنبال سوابق بیمه‌ای مسافران و خدمه پروازی هستند چراکه مدعی اند احتمال این‌که چند‌تن از مسافران باگرفتن یک بیمه چشمگیر خود را برای خانواده‌شان قربانی کرده باشند وجود دارد.

بنابراین گزارش، البته همه این ادعاها و فرضیه‌ها در حالی مطرح می‌شود که مهم‌ترین ابهام و آن هم پیدا شدن لاشه هواپیما حل نشده است.

جن‌ها هواپیمای مالزیایی را ربوده‌اند
یک پیشگوی مالزیایی در زمانی که نیروهای امدادگر و نظامی 9 کشور به مدت چهار روز در حال انجام عملیات برای یافتن اثری از این هواپیما هستند، اعلام کرد هواپیمای گمشده توسط جن‌ها ربوده شده و یک شیء بزرگ سیاه رنگ بر فراز محل سقوط هواپیما در حال پرواز است.

«ماهاگورو ابراهیم مت زین» مدعی شد می‌تواند موقعیت هواپیما را شناسایی کند.

این مرد مدعی شده توسط یکی از مقام‌های ارشد دولت برای پیش‌بینی موقعیت هواپیما دعوت شده است.

وی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور گفت از بامبو و قلاب ماهیگیری برای شناسایی موقعیت هواپیما استفاده می‌کند.

وی پس از خواندن دعا گفت به دلیل سیاهی چشمش پیش‌بینی می‌کند هواپیما در آب سقوط کرده اما اطلاعات دقیق‌تر را تا دو روز آینده اعلام می‌کند. از سوی دیگر فردی به نام «فتحی عبدالهادی» از اهالی منطقه‌ای به نام «کامپونگ مادوک» در ایالت «کلانتان» مالزی مدعی شد سقوط یک شیء نورانی را به دریا در ساعت یک و 45 دقیقه بامداد شنبه مشاهده کرده است.

این فرد 29 ساله گفت این شیء نورانی به مدت پنج دقیقه در حال سقوط در منطقه بانچوک در شمال شرقی مالزی در نزدیکی اقیانوس آرام دیده شده است.

یک فرد نیجریه‌ای با نام «تی. بی‌جاشوآ» نیز در فیلمی که در شبکه‌های ویدیویی انتشار یافته مدعی است سقوط این هواپیمای مالزیایی را پیش‌بینی کرده است.

وی در یک پیش‌بینی در 28 ژوئیه سال گذشته میلادی (ششم مرداد سال 92) در مورد سقوط یک فروند هواپیمای آسیایی با بیش از 200 سرنشین اظهار نگرانی کرده و هشدار داده است.

وی در این فیلم پیش‌بینی کرده این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه دچار سانحه می‌شود و برای این ملت دعا کرد.

این ویدیو تاکنون بیش از 228 هزار بازدیدکننده داشته است.

 

--------------------------


فرضیه‌های جدید درباره سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزی

با گذشت چند روز از ‌ناپدید شدن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی با ۲۳۹ مسافر، هنوز هیچ ‌نشانی از این هواپیما یافت نشده و همین امر، فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی را در این زمینه پیش کشیده است. در تازه‌ترین موارد، تیم‌های جست‌و‌جوگر آمریکایی و چینی مطالبی را درباره سرنوشت احتمالی این هواپیما منتشر کرده‌اند.

فرضیه‌های جدید درباره سرنوشت هواپیمای مفقود شده مالزیبا گذشت چند روز از ‌ناپدید شدن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی با ۲۳۹ مسافر، هنوز هیچ ‌نشانی از این هواپیما یافت نشده و همین امر، فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی را در این زمینه پیش کشیده است. در تازه‌ترین موارد، تیم‌های جست‌و‌جوگر آمریکایی و چینی مطالبی را درباره سرنوشت احتمالی این هواپیما منتشر کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «دیلی میل»، جست‌و‌جوگران آمریکایی بر این باورند که هواپیمای پرواز شماره ۳۷۰ خطوط مالزی، تا چهار ساعت پس از ناپدید شدن و خروج از رادار، همچنان ‌روی هوا بوده و احتمال دارد‌ به نقطه دیگری منتقل شده باشد.

تیم آمریکایی این فرضیه را ‌بر پایه داده‌هایی مطرح کرده که در چهارچوب برنامه‌های مانیتورینگ معمول، از موتورهای رولزرویس بوئینگ ۷۷۷ مخابره شده است؛ بنابراین، آن‌ها اکنون مشغول بررسی این احتمال هستند که هواپیما و ۲۳۹ مسافر آن به مکان نامعلومی برده شده باشند.

در همین چهارچوب، هم‌اکنون کار‌شناسان ‌این گزینه را‌ بررسی می‌کنند که هواپیمای مذکور توسط خلبان آن و یا شخص دیگری از مسیر اصلی خود خارج ‌و به کشور دیگری برده شده باشد. با این حال، به گفته این کار‌شناسان، هنوز شواهد مشخصی درباره وقوع یک کار تروریستی یا هواپیماربایی وجود ندارد.

اما در نقطه مقابل، مقامات چینی تصاویری ماهواره‌ای را منتشر کرده‌اند که به باور آن‌ها، می‌تواند تکه‌هایی از لاشه هواپیمای مفقود شده باشد. همزمان مالزی آخرین تماس رادیویی پرواز‌ ام اچ ۳۷۰ را منتشر کرده است که از «تحت کنترل» بودن آن خبر می‌دهد.

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدید شده مالزی

 
این تصاویر روز یکشنبه، یعنی تنها یک روز پس از ناپدید شدن بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، تهیه شده؛ ‌اما وب‌سایت وزارت علوم چین، امروز آن‌ها را روی وب‌سایت خود قرار داده است. نقطه جغرافیایی عکس‌ها جایی در دریای جنوب چین را نشان می‌دهد که منطقه‌ای است در شرق مالزی و جنوب ویتنام.

خبرگزاری رسمی شینهوا در چین، گزارش کرده که اندازه تخمینی بزرگ‌ترین شیی که در این عکس‌ها دیده می‌شود، ۲۴ متر در ۲۲ متر است.


به هر حال، با وجود انتشار این گزارش‌های متناقض، هنوز هیچ رد و اثر مشخصی از هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی به دست نیامده و ابهامات پیرامون آن همچنان ادامه دارد.

اخبار بین الملل - ایران ,تابناک