اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخبار ضد و نقیض از کشته شدن «دانایی فر»


خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی ، از سوی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تایید شد.

خبرگزاری ایرنا: خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی ، از سوی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تایید شد.

 ˈعلی اصغر میرشکارˈ در تماس تلفنی خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

کشته شدن «جمشید دانایی فر» تایید شد

ماجرا به هفدهم بهمن ماه سال 92 بر می گردد که پنج مرزبان جمهوری اسلامی ایران به نام های ˈرامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموریˈ در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند و دو روز بعد گروهکی موسوم به «جیش العدل» با انتشار تصاویر آنان، مسوولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

با گذشت چند روز از این ماجرا گروهک مطالباتی مطرح کرد که نشان می داد میل و عجله چندانی برای شهادت مرزبانان ایرانی ندارد از این رو تلاش های دیپلماتیک، امنیتی ـ اطلاعاتی و نیز میانجیگری های محلی با گروهک جیش العدل آغاز شد.

در نهایت با پیگیری های صورت گرفته، چهار نفر از مرزبانان ایرانی از دست گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل بدون برآورده شدن مطالبات این گروهک رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند، اما سرنوشت گروهبان جمشید دانایی فر در هاله ای از ابهام قرار داشت تا به امروز که خبر شهادت وی مورد تایید قرار گرفت.

وزارت کشور شهادت دانایی‌فر را تکذیب کرد/ منتظر مستندات پاکستان هستیم

خبرگزاری مهر: رئیس اطلاع رسانی وزارت کشور، ضمن تکذیب خبر شهادت دانایی فر گفت: تا زمانیکه دولت پاکستان مستندات خود را در ارتباط با مرزبان ربوده شده در اختیار ما قرار ندهد، هیچ خبری در مورد تائید ما نیست.

روح الله جمعه ای در واکنش به خبر شهادت جمشید دانایی فر که به نقل از معاون استاندار سیستان و بلوچستان منتشر شده است، گفت: تا زمانیکه دولت پاکستان مستندات خود را در ارتباط با مرزبان ربوده شده در اختیار ما قرار ندهد، هیچ خبری مورد تائید وزارت کشور نیست.

 پنج دیده بان مرزبانی ایران 17 بهمن ماه امسال در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند. گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسوولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفته بود. در 17 فروردین ماه 93 ، 4 مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جیش العدل با تلاش های دستگاههای ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی آزاد شدند، اما جمشید دانایی فر همراه آنان نبود.

پیش از این در خبرهای غیر رسمی آمده بود که دانایی فر در یکی از کشورهای غربی پناهنده شده است.

هنوز سندی برای تأیید شهادت دانایی فر در دسترس نیست

خبرگزاری مهر: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان درباره خبر منتشر شده از شهادت دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: هنوز هیچ خبر مستندی مبنی بر شهادت دانایی فر در دسترس نیست.

ابراهیم رحیم پور ، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان درباره خبر منتشر شده از شهادت دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: هنوز هیچ خبر مستندی مبنی بر شهادت دانایی فر در دسترس نیست.

وی افزود: در حال پیگیری مسئله هستیم اما هنوز هیچ سندی مبنی بر تأیید خبر شهادت ای مرزبان وجود ندارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ ایرنا؛ ساعتی پیش خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را به نقل از معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تایید کرد.


ویدیو مرتبط :
اخبار ضد و نقیض صداوسیما در مورد سرقت ها برنزی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخبار ضد و نقیض از کشته شدن رهبر جبهه النصرة سوریه



گروه تروریستی , مرگ ابومحمد الجولانی

اخبار ضد و نقیض از کشته شدن رهبر جبهه النصرة سوریه

تلویزیون سوریه در خبری اعلام کرد که رهبر جبهه تروریستی النصرة به هلاکت رسیده است. این درحالی است که این خبر از سوی گروه تروریستی مذکور رد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، تلویزیون سوریه جمعه شب گزارش داد که "ابومحمد الجولانی"، رهبر جبهه النصرة وابسته به القاعده در درگیری‌هایی در حومه لاذقیه کشته شد.

 

تاکنون منابع مستقلی صحت این خبر را تایید نکرده‌اند.

 

تلوزیون سوریه تاکید کرد که الجولانی به همراه 30 تن از اعضای جبهه النصرة در منطقه "المورانیات" واقع در حومه لاذقیه کشته شد.

 

الجولانی در آوریل گذشته در اولین بیانیه خود تصریح کرد که با ایمن الظواهری، رهبر القاعده بیعت کرده است.

 

این درحالی است که جبهه النصرة صبح امروز (شنبه) در بیانیه‌ای خبر کشته شدن ابومحمد الجولانی یا زخمی شدن وی را به شدت تکذیب و تاکید کرد که حال وی خوب است.

 

در این بیانیه که توسط پایگاه‌های اینترنتی وابسته به القاعده منتشر شد، آمده است: ما بشارت می‌دهیم که محمد الجولانی درسلامت کامل است و اخبار منتشر شده درباره مرگ وی ادعایی دروغین بیش نیست.

 

جولانی ماه می به شکل رسمی اعلام کرد که با ایمن الظواهری رهبر القاعده همپیمان شده و جبهه النصرة به القاعده پیوسته است./ایسنا