اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخاذی 150‌میلیونی با تهیه فیلم خصوصی


مردی كه با به دست آوردن فیلمی خصوصی از یكی از دوستان خود مبلغ 150‌میلیون تومان از او اخاذی كرده بود، در دادگاه انقلاب شیراز محاكمه می‌شود.

شرق: مردی كه با به دست آوردن فیلمی خصوصی از یكی از دوستان خود مبلغ 150‌میلیون تومان از او اخاذی كرده بود، در دادگاه انقلاب شیراز محاكمه می‌شود.

چندی قبل مردی با مراجعه به دادسرای انقلاب اطلاع داد فردی ناشناس یك فیلم خصوصی از او در اختیار دارد و از این طریق از او 150‌میلیون تومان باج گرفته است. بعد از تشكیل پرونده گروهی از كارآگاهان پلیس تحقیق در این خصوص را آغاز كردند و در ابتدا برای پی بردن از جزییات واقعه به بازجویی از شاكی كه حبیب نام دارد پرداختند.

 این مرد به ماموران گفت: «من همسر و فرزند دارم اما چندی قبل با زن جوانی آشنا و به او علاقه‌مند شدم و به همین دلیل نیز پیشنهاد عقد موقت را مطرح كردم و او هم پذیرفت. ما به صورت پنهانی با هم در ارتباط بودیم تا اینكه چند روز قبل بسته‌ای پستی به دستم رسید كه داخل آن یك سی‌دی و یك نامه بود. در نامه نوشته شده بود اگر می‌خواهی آبرویت نرود و این فیلم تكثیر نشود باید 150‌میلیون تومان بپردازی. وقتی فیلم را دیدم متوجه شدم كسی از رابطه من با همسر صیغه‌ای خودم این تصاویر را تهیه كرده است.»

 كارآگاهان با تحقیق بیشتر و كمك شاكی متوجه شدند این فیلم در خانه یكی از دوستان حبیب تهیه شده است. مرد میانسال در این رابطه توضیح داد: «صاحب این خانه از دوستان قدیمی‌ام است. او چند روز قبل گفت قصد دارد به سفر برود برای همین كلید خانه‌اش را در اختیارم قرار داد تا در زمان غیبتش به آنجا سركشی كنم.

من هم یك روز با همسر موقتم به آنجا رفتم اما به غیر از ما كسی در خانه نبود.» از آنجا كه احتمال داشت خانه مورد نظر به دوربین مداربسته مجهز باشد ماموران بعد از اخذ مجوز قضایی به آنجا رفتند و به بازرسی خانه پرداختند و متوجه شدند حدس‌شان درست بوده است، به همین دلیل صاحبخانه كه امین نام دارد تحت بازجویی قرار گرفت.

 او كه ابتدا حاضر نبود هیچ جرمی را بپذیرد در تحقیقات تخصصی به اخاذی از دوستش اعتراف كرد. او گفت: «من از مدت‌ها قبل در خانه‌ام دوربین مداربسته كار گذاشته بودم. البته به غیر از خودم كسی این موضوع را نمی‌دانست. وقتی هم می‌خواستم به سفر بروم بدون هیچ نقشه‌ای كلید خانه‌ام را به حبیب دادم و بعد از بازگشت وقتی فیلم‌های دوربین مداربسته را تماشا كردم آن صحنه‌ها را دیدم و با كمی پیگیری فهمیدم حبیب به صورت مخفیانه زنی را به عقد موقت خود درآورده است.

 همان موقع بود كه تصمیم گرفتم دست به اخاذی بزنم و پولدار شوم.»این متهم ادامه داد: «سی‌دی و نامه را برای حبیب فرستادم و او را تهدید كردم كه همسرش را در جریان قرار خواهم داد البته خودم را معرفی نكردم. با این ترفند توانستم از او اخاذی كنم. البته هرگز فكر نمی‌كردم او بخواهد شكایت كند.»


بعد از ثبت اعترافات این متهم، او در دادسرا نیز تحت بازجویی قرار گرفت و سرانجام از نظر بازپرس پرونده مجرم شناخته شد. به این ترتیب با صدور كیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه انقلاب قرار گرفت و این جوان به‌زودی محاكمه خواهد شد.    


ویدیو مرتبط :
ایران بهترین جایگزین کالاهای ترکیه در بازار 150 میلیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخاذی میلیونی با تهیه فیلم تجاوز به دختر جوان


پسری كه با كشاندن دختر مورد علاقه‌اش به خانه از او فیلم غیراخلاقی تهیه كرده بود، به اتهام باج‌گیری از این دختر بازداشت شد.

پسری كه با كشاندن دختر مورد علاقه‌اش به خانه از او فیلم غیراخلاقی تهیه كرده بود، به اتهام باج‌گیری از این دختر بازداشت شد.

این پرونده با اعلام شكایت دختر جوان در پلیس آگاهی شیراز گشوده شد. این دخترگفت یك سی‌دی از خودش به همراه نامه‌ای را دریافت كرده و مجبور شده به خاطر تهدیدهای ارسال‌كننده نامه به او باج بدهد.

وی توضیح داد: «چند روز قبل بسته‌ای به خانه‌ام پست شد وقتی آن را باز كردم یك حلقه سی‌دی و یك نامه پیدا كردم. در نامه نوشته شده بود اگر 16میلیون تومان نپردازم فیلم تكثیر خواهد شد در حالی كه نمی‌دانستم ماجرا چیست و تصور می‌كردم بسته را به اشتباه برایم فرستاده‌اند به تماشای سی‌دی مشغول شدم و در كمال ناباوری دیدم فیلمی غیراخلاقی از من است».

شاكی در ادامه گفت: «من مدتی قبل به طور اتفاقی در خیابان با پسری جوان به نام حمید آشنا و با او دوست شدم؛ پسر خوبی به نظر می‌رسید و به‌تدریج علاقه‌ام به او بیشتر شد تا اینكه یك روز حمید از من دعوت كرد به خانه‌شان بروم او هدف از این دعوت را صحبت كردن و آشنایی بیشتر اعلام كرد من هم مخالفتی نكردم وقتی به آنجا رفتم، غیراز حمید كسی در منزل نبود.»

دختر جوان اضافه كرد: «در خانه حمید با من رابطه برقرار كرد ولی فكر نمی‌كردم از این صحنه‌ها فیلمبرداری‌شده و اصلا نمی‌دانم این فیلم به دست اخاذ ناشناس افتاده است. من اوایل تلفن‌های فرد ناشناس را جدی نگرفتم اما بعد از آبرویم ترسیدم و مجبور شدم پولی را كه داشتم به او بدهم تا فیلم را پخش نكند اما آن فرد هنوز هم از من پول می‌خواهد و خیال ندارد این بازی را تمام كند.»

ماموران بعد از شنیدن حرف‌های این دختر تحقیقات وسیعی را آغاز كردند. آنها بازجویی از حمید را بهترین راه برای رسیدن به فرد ناشناس تشخیص دادند حمید در ابتدا حاضر نبود رابطه با شاكی را بپذیرد اما وقتی ماموران خانه او را جست‌وجو كردند، فهمیدند آنجا به دوربین مدار بسته مجهز است همین موضوع فرضیه دست داشتن حمید در باج‌گیری میلیونی را قوت بخشید و بازجویی‌ها از این پسر وارد مرحله تازه‌ای شد.

حمید بعد از مدتی مقاومت بالاخره به جرمش اعتراف كرد و گفت: «من از قبل خانه‌ام را به دوربین مداربسته مجهز كرده بودم وقتی با این دختر آشنا شدم او را برای برقراری رابطه به منزلم دعوت و از او فیلمبرداری كردم یك روز وقتی داشتم این فیلم را تماشا می‌كردم به فكرم رسید با استفاده از آن اخاذی كنم به این تربیت كه مشكلات مالی‌ام هم حل می‌شد.»

متهم ادامه داد: «من سی‌دی و نامه را برای طعمه‌ام فرستادم و با تغییر دادن صدایم به او تلفن می‌زدم و به تهدید‌هایم ادامه می‌دادم تا بلكه به هدفم برسم من فكر نمی‌كردم این دختر شكایت كند چون تصورم این بود از آبرویش می‌ترسد و خواسته‌هایم را انجام می‌دهد.»بنا بر این گزارش، حمید اكنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

منبع: شرق