اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخاذی بازیگر قلابی از دختران دم بخت



اخاذی بازیگر قلابی از دختران دم بخت

متهم سابقه داری که با راه اندازی سایت‌های دوست یابی و ادعای اینکه بازیگر و کارگردان تئاتر است، دختران را فریب می‌داد تا از آنها اخاذی کند، از سوی ماموران پلیس فتای استان البرز در کرج دستگیر شد.

سرهنگ «یزدان نیکنام» رئیس پلیس فتای استان البرز با اعلام این خبر گفت : در پی مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا و اعلام شکایت از مردی به اتهام سرقت اموالش و اخاذی از وی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

در تحقیق از شاکی مشخص شد که او چندی پیش از طریق یک سایت دوست یابی با مرد جوانی که خود را بازیگر و کارگردان تئاتر معرفی کرده، آشنا شده و در ادامه علاوه بر ارتباط اینترنتی، چند بار نیز با او ملاقات داشته است.

مرد جوان به بهانه آموزش حرفه بازیگری با ملاقات دختر جوان در نوبت‌های متعدد به وی پیشنهاد ازدواج می‌دهد و در روز حادثه از طریق تماس تلفنی از او می‌خواهد که برای دیدن خانواده اش به باغ خانوادگی آنها برود.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به این موضوع که دختر جوان غافل از اینکه متهم چه نقشه ای برای وی طراحی کرده بیان داشت : وی به باغ مورد نظر می‌رود اما هرچه منتظر می‌ماند از خانواده پسر هیچ خبری نمی‌شود بنابراین او که از این وضعیت ترسیده بود تصمیم به خارج شدن از آن مکان می‌گیرد که با ممانعت مرد بازیگر روبه‌رو شده و هنگامی‌که اصرار‌های دختر را می‌بیند به شرط گرفتن عکس از وی و دادن پول و گوشی همراهش او را رها می‌کند.

چند روز بعد متهم در تماس تلفنی دختر جوان را تهدید می‌کند که اگر چند میلیون تومان پول به وی ندهد فیلم و عکس‌هایی را که از او در باغ گرفته است در سایت‌های غیر اخلاقی و فضای مجازی به همراه شماره تلفن وی منتشر می‌کند.

سرهنگ نیکنام در ادامه گفت : با توجه به اظهارات شاکی ماموران بلافاصله با رصد فضای مجازی متوجه شدند که متهمی‌که در تعقیبش هستند، در فضای مجازی و اینترنت چند سایت و وبلاگ راه‌اندازی کرده و از طریق ارتباط اینترنتی اعتماد دختران جوان را به خود جلب می‌کند.

وی اظهار داشت : به دنبال کارهای اطلاعاتی ماموران و رصد شبانه روزی سایت‌های اینترنتی در نهایت متهم شناسایی و پس از دستگیری و انتقال به پلیس فتا در مواجهه حضوری با شاکی به جرم فریب و اخاذی از دختر جوان اعتراف کرد.

در بررسی از رایانه متهم، فیلم‌ها و تصاویر پنج دختر جوان که متهم از آنها فیلمبرداری کرده بود به دست آمد و مجرم نیز به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد./قانون

 


ویدیو مرتبط :
مژده به دختران دم بخت...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختران دم‌بخت در دام پزشک قلابی



اخبار حوادث - دختران دم‌بخت در دام پزشک قلابی

پزشک قلابی که با فریب دختران دم‌بخت در شهرستان کرج از آنها کلاهبرداری می‌کرد، هنگامی که با هویت جعلی در یک داروخانه کار می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش مرد پزشکی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی استان البرز از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: در داروخانه ای که کار می کردم، مردی به عنوان پزشک عمومی با من همکار شد. پس از مدتی او اعتمادم را جلب و ادعا کرد سهمیه خرید یک دستگاه خودروی مدل بالا را دارد و می تواند سهمیه اش را به من بفروشد، اما باید برای واگذاری این امتیاز 16 میلیون تومان پرداخت کنم.

با پرداخت پول و گذشت چند روز دیگر به محل کارش نیامد و تلفن همراهش نیزخاموش است.

وی اضافه کرد: وقتی برای کسب نشانی او به سازمان نظام پزشکی رفتم، متوجه شدم او پزشک نبوده و مدارکی که وی برای کار به داروخانه ارائه کرده، جعلی است.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پایگاه دوم آگاهی غرب مرکز استان البرز و ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام یک پزشک قلابی گرفتار شده و از آنها کلاهبرداری شده است.

کارآگاهان در تحقیق از مالباختگان متوجه شدند همه به یک شیوه و برای خرید سهمیه خودروهای مدل بالا و خارجی به دام مرد شیاد افتاده اند و از 16 تا 20 میلیون تومان به وی پرداخت کرده اند.

با به دست آمدن این اطلاعات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری متهم شیاد آغاز شد.

در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، چند زن پرستار و پزشک نیز با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری و فریب در ازدواج شکایت کردند.

ماموران در تحقیقات از آنها متوجه شدند، این افراد هنگامی که به چند داروخانه رفته بودند با مردی که پزشک عمومی بوده آشنا شده اند و پس از مدتی مرد پزشک با ابراز علاقه مندی به آنها به قصد ازدواج فریبشان داده و پیش از خواستگاری ادعا کرده برای خرید سهمیه خودرویی که به وی تعلق گرفته است، به پول نیاز دارد و با این ترفند دختران جوان را فریب داده و مبالغی کلان از آنها پول گرفته و متواری شده است.

با جمع بندی شکایت ها مشخص شد، تصویر این متهم با پزشک قلابی که تحت تعقیب پلیس قراردارد، مطابقت می کند.

با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق های احتمالی متهم فراری زیر نظر گرفته شد و ماموران چند روز پیش ردپای پزشک قلابی را در یکی از داروخانه های غرب استان تهران به دست آوردند و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با شاکیان، به جرمش اعتراف کرد و گفت: پزشک نبوده و این عنوان را جعل کرده است، اما با توجه به این که مدتی را در یک داروخانه کار کرده و اطلاعاتی در زمینه دارویی داشته، برای خود مدارک پزشکی جعل کرده و در داروخانه ها مشغول کار شده است.

در پی اعتراف متهم، ماموران سوابق کیفری او را بررسی کردند و متوجه شدند وی دارای 15 فقره سابقه کیفری در زمینه انواع کلاهبرداری، سرقت و جعل عنوان پزشک بوده و چندی پیش از زندان آزاد شده و جرایمش را از سر گرفته است.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم