اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمد خاتمی: در مقابل گرانی ها حتی یک "آخ" هم نگویید



احمد خاتمی: در مقابل گرانی ها حتی یک "آخ" هم نگویید

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم در برابر فشارها و توطئه های کشورهای غربی علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم ما 33 سال در برابر همه فشارها ایستادند. اکنون هم خواهند ایستاد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری وحدت قوا را امری لازم و ضروری دانست و خطاب به مسئولین سه قوه گفت: اختلافات خود را کنار بگذارید و آن را رسانه‌ای نکنید چراکه این مسئله دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری شب‌گذشته در مراسم سی‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی7 تیر که در محل یادمان مشهد شهیدان هفتم‌تیر برگزار شد، با اشاره به همکاری و تعامل قوا اظهار داشت: انتظار مقام معظم رهبری و مردم این است که رؤسای قوا به فرمایش ایشان عمل کنند، اختلافات خود را کنار بگذارند و آن را  رسانه‌ای نکنند چراکه این مسئله دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است.

خاتمی ادامه داد:‌ انتظار می‌رود مسئولان سه قوه که دلداده نظام و انقلابند وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم در برابر فشار ها و توطئه های  کشورهای غربی علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم ما 33 سال در برابر همه فشارها ایستادند. اکنون هم خواهند ایستاد.

وی همچنین به گرانی های اخیر اشاره کرد و افزود: گرانی‌های زاینده مایه درد و رنج ماست اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت به اهداف خود رسیده‌ از این رو شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید.

 

خاتمی در ادامه در خصوص ترویج بدحجابی در جامعه اظهار داشت: بنده برای کسانی که بی‌حجابی را توجیه می‌کنند متاسفم چرا که این خط ‌دهی‌ها از بیرون صورت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال 88 پرداخت و گفت: کسانی می‌خواستند بدون دلیل رای مردم باطل شود و بعد دم از انتخابات آزاد می‌زدند، به همین جهت کسانی که در آن انتخابات رای نیاوردند اگر 100 بار دیگر در این کشور انتخابات شود، رای نخواهند آورد.

خاتمی در عین حال تاکید کرد: مقام معظم رهبری در فتنه سال 88 حافظ جمهوریت نظام شدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در زمان فتنه آقایی نامه نوشت و از مقام معظم رهبری درخواست کرد که ایشان دست نوازش بر سر معترضین بکشدولی معظم له  به مسئول دفترشان گفتند که این پیام را برسانید که امروز دو جبهه در کشور وجود دارد یک جبهه مردم و دلدادگان انقلاب هستند و جبهه دیگر بریده‌هایی از مردم. حال باید دید شما کجا قرار دارید و باید اول موضع خود را مشخص کنید.

خاتمی خطاب به شرکت کنندگان در مراسم پاسداشت شهدای هفتم تیر گفت: اگر کسی بخواهد فتنه را بشناسد، باید دید چه کسانی در اردوگاه آن هورا و زنده باد می‌کشند وقتی اوباما، رژیم صهیونیستی، سلطنت طلبان در یک اردوگاه هورا می‌کشند این جریان کاملا معیوب است.

وی در این راستا به معیارهای شناخت فتنه پرداخت و گفت: ‌ معیار اول در فضای فتنه این است که هر جریانی که دین مدارانه، رساله مدارانه و خدامدارانه عمل کند، حلال و حرام را بشناسند و قیامت را مد نظر بگیرد، جریان حق است.

بنابراین گزارش، در مراسم پاسداشت شهدای هفتم تیر که شب گذشته در دفتر سابق حزب جمهوری با حضور فعالان سیاسی و نمایندگان سابق مجلس برگزار شده بود،آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان نیز حضور داشت./عصرایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمد خاتمی: در برابر گرانی‌ ها آخ هم نگویید!


گرانی‌های زاینده، مایه درد و رنج ماست؛ اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت، به اهداف خود رسیده.‌ از این روی، شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید».

تابناک: به جز مسائل اقتصادی که مهمان هر روز صفحات روزنامه‌های صبح است، گمانه‌زنی انتخاباتی هم امروز در صفحات بسیاری از روزنامه‌ها به چشم می‌خورد؛ از واکنش روزنامه ایران به تحرکات انتخاباتی اصولگرایان تا سخنان لاریجانی در دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین و بیانیه دفتر عبدالله نوری.

روزنامه ایران، سخنان آیت الله مهدوی کنی در مراسم یادبود شهدای هفت تیر را دربردارنده پیام‌هایی برای اصولگرایان دانست. این روزنامه در گزارشی از تحرکات اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نوشت که: «هر چند ممکن است عده‌ای ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را زودهنگام تلقی کنند، اما صحبت‌های آیت‌الله مهدوی کنی را باید زنگ آغازی دانست بر شکل‌گیری رقابت‌های اصولگرایان»؛ این گزارش با تیتر «ائتلاف‌های نشدنی!»

 در صفحه سوم این روزنامه منتشر شده و در آن از قول آیت‌الله مهدوی کنی ـ که این روزنامه، ایشان را پدر معنوی اصولگرایان شاخه جبهه متحد می‌داند ـ نوشته است: «بنــده همیــشه توصیه‌ام به ائتلاف است، نه به اتحاد و می‌گویم ائتلاف داشته باشید و دعوت به ائتلاف می‌کنم، چون اتحاد امر شدنی نیست».


ایران در ادامه نوشت: این سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در توصیه به نیروهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری که در حاشیه مراسم افتتاح یادمان شهدای هفت تیر با خبرنگاران سخن می‌گفت، به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اصولگرا توصیه کرده که با پایان انتخابات مجل،س دعواهای سیاسی را پایان داده و به اتحاد و همدلی فکر کنند، چرا که خداوند دوست ندارد ما پس از انتخابات، دعواهای خود را ادامه دهیم!

اما افزون بر پرداختن ایران به این موضوع انتخاباتی، سخنان علی لاریجانی و سفرهای اخیرش از نظر روزنامه آرمان انتخاباتی به نظر می‌رسد. این روزنامه در صفحه خبر خود، سفرهای اخیر لاریجانی را چند منظوره خوانده و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا لاریجانی به ریاست جمهوری می‌اندیشد؟

افزون بر این روزنامه که مجموع سفرهای اخیر لاریجانی را در قالب یک احتمال انتخاباتی می‌بیند، بسیاری از روزنامه‌ها نیز به سخنان رئیس مجلس در دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین پرداختند.

در این باره، رسالت تیتر یک صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: «بدون کار حزبی، نمی‌توان کشور را اداره کرد».

از سوی دیگر، عبدالله نوری هم بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن نسبت به تحرکات یکی دو هفته برخی رسانه‌ها واکنش نشان داد. در متن این بیانیه که روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده، اشاره شده است: «آقای عبدالله نوری تاکنون در ارتباط با موضوع انتخابات آتی ریاست‌جمهوری یا افرادی که در خصوص کاندیداتوری آنها گمانه‌زنی می‌شود، اعلام نظری نداشته‌اند».

این روزنامه افزون بر این بیانیه، در گزارش یک خود به این موضوع پرداخت که چرا این روز‌ها همواره از اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات دعوت می‌شود؟

این گزارش با نام «راز کارت‌های دعوت‌ اصولگرایانه» در صفحه نخست روزنامه اعتماد منتشر شده و به بررسی تحرکات انتخاباتی اصولگرایان و خط کشی‌هایی که در میان اصلاح طلبان انجام می‌دهند پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «شکی نیست در روزگاری که دیگر اصولگرایی هوس تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی را ندارد، آیت‌الله مهدوی‌کنی، وحدت را نشدنی می‌داند، جبهه پایداری‌چی‌ها، انتخابات آینده را فرصتی برای یک تسویه‌حساب تمام‌عیار می‌دانند، حامیان محمود احمدی‌نژاد می‌خواهند ثابت کنند مردم برای انتقادهای اصولگرایان تره خرد نمی‌کنند، بازیگران، مستقل و تازه قد کشیده‌اند و... رقیب‌تراشی یکی از دستورکارهای مهم انتخاباتی می‌تواند باشد».
 
اما از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی که بگذریم، همچنان مسائل اقتصادی نقش نخست روزنامه‌های صبح امروز کشور است؛ تجربه دلار دو هزار تومانی، کاهش قیمت لبنیات، عرضه مرغ دولتی و دیدار رئیس‌جمهور با مردان اقتصادی‌اش ـ که از آن به عنوان جلسه تصمیم‌گیری درباره مدیریت تحریم‌ها یاد می‌شود ـ مهمترین موضوعات اقتصادی روزنامه‌های صبح امروز بود.

در این میان سخنان احمد خاتمی درباره گرانی‌ها جالب توجه بود. خاتمی در مراسم سی‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر ـ که در محل یادمان مشهد شهیدان هفتم‌ تیر برگزار شد ـ گفت: «گرانی‌های زاینده، مایه درد و رنج ماست؛ اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت، به اهداف خود رسیده.‌ از این روی، شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید».

افزون بر سخنان خاتمی، سرمقاله امروز روزنامه رسالت نیز به موضوع گرانی و ارتباط آن با دسیسه‌های دشمن درباره تحریم‌ها پرداخته است. در این سرمقاله که با نام «از اتاق جنگ اقتصادی بیرون نروید» در این روزنامه چاپ شده، نویسنده، مسائل اقتصادی و فشارهای اخیر را حربه دشمن برای نشان دادن اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران دانسته و نوشته: «اخیرا در ثبت سفارش اقلام وارداتی مربوط به دامداری‌ها و مرغداری‌ها، اخلال در ترخیص کالا‌ها در گمرکات، دستکاری در توزیع مواد خوراکی، پخش شایعه در مورد کمبود برخی کالا‌ها، حرص و طمع و زیاده خواهی برخی بنگاه‌های تولیدی و توزیعی و نفوذی‌های دشمن در برخی نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، دست به دست هم می‌دهد که ریخت درستی در بازار را شاهد نباشیم. همه این تلاش‌ها برای این صورت می‌گیرد که یک پیام غیر واقعی و تصنعی را بسازد و آن این که: «تحریم‌ها اثر کرده است؛ پس نظام در برابر خواسته‌های دشمن ـ بخوانید ۱+۵ ـ کوتاه بیاید».

نویسنده سرمقاله در ادامه نوشته است: «یک گزارش از بنگاه‌های اقتصادی کشور، نشان می‌دهد که کمتر از 2 درصد بنگاه‌ها مشکل دارند. دشمن با تمرکز روی همین 2 درصد، فضایی ایجاد کرده است که گویی همه بنگاه‌های اقتصادی مشکل دارند. همچنین 2 درصد کارگران شریف کشور در این بنگاه‌ها با مشکلات بیکاری، عدم پرداخت حقوق و... مواجه هستند. حل این مشکلات و تنظیم بازار خارج از حوصله مدیریتی دولت نیست».