اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمد توکلی: دو نماینده پیش وزیر رفتند و به او گفتند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی



اخبار,اخبار سیاسی,احمد توکلی


اخبار سیاسی - احمد توکلی: دو نماینده پیش وزیر رفتند و به او گفتند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی/اگر قاضی بودم حکم سنگین تری برای مرتضوی می دادم

توکلی تأکید کرد: وقتی دو نماینده پیش وزیر می‌روند و به او می‌گویند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی، آیا این نماینده می‌تواند به نفع مردم تصمیم گیری کند؟

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین شب جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که هیچ چیز به اندازه حکومت همراه با ظلم نعمت‌ها را تغییر نمی‌دهد، ابراز کرد: طبق آیات قرآن خداوند دعای مظلوم را می‌شنود و در کمین ستمگران است.

به گزارش تیک،‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آغاز گرفتاری یک جامعه زمانی است که حاکمان و مسؤولان دنبال منافع و مطامع شخصی خود باشند و اشخاصی را که از تبار، گروه و یا جناح خود هستند بر دیگران ترجیح دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سوء استفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی، فساد است، اظهار کرد: در حکومت تصمیمات باید بر اساس منافع عامه باشد و اگر منافع گروهی، شخصی و خارجی ملاک در تصمیم گیری‌ها شد گرفتار فساد می‌شویم.

توکلی با اشاره به این‌که فساد سیاسی با اقتصاد هیچ سنخیتی ندارد، افزود: فساد اقتصادی سبب می‌شود که کارآیی کاهش پیدا کرده و شایسته سالاری از بین برود.

وی ادامه داد: در کشورهایی که فساد فراوان است نرخ سرمایه‌گذاری پایین می‌آید و با کاهش سرمایه گذاری اشتغال کم می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سازمان شفافیت بین‌المللی، گفت: این سازمان کشورها را در زمینه فساد رصد می‌کند و متأسفانه کشور ما در رده پایینی قرار دارد؛ زمانی که ما به جایی می‌رسیم و از نزدیکان و اقوام برای شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنیم وضعیت کشور ما چنین می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی به یک جوان بی تجربه پست مهمی داده می‌شود چرخ جامعه نمی‌چرخد؛ دادن پست‌ها به افراد نابلد بهره وری را پایین می‌‌آورد.

توکلی با بیان این‌که نقض شایسته سالاری سبب نحیف شدن اقتصاد و هدر رفتن پول می‌شود، ابراز کرد: زمانی که تجربه، عقل و تدبیر در کار نباشد حیف و میل اموال صورت می‌گیرد و هدر رفتن مال بیشتر از چپاول آن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استیضاح وزیر اقتصاد سابق بنده عرض کردم، جوان بیست چند و ساله که زبان بلد نیست و بدون داشتن تجربه و به خاطر این‌که خواهر زاده فلان مسؤول بانکی است، مسؤول صندوق جدید التأسیس ایران و ونزوئلا در کاراکاس می‌شود نتیجه، آن می‌شود که صندوق تشکیل نمی‌شود و سفیر ایران در ونزوئلا تهدید می‌کند که اگر این جوان برنگردد آبروی شما را می‌برم.

توکلی تأکید کرد: وقتی دو نماینده پیش وزیر می‌روند و به او می‌گویند ما استیضاح شما را امضا کرده‌ایم چه چیزی به ما می‌دهی، آیا این نماینده می‌تواند به نفع مردم تصمیم گیری کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از خطرات بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی فساد است، اظهار داشت: اگر برای مبارزه با فساد اقدامی انجام ندهیم انقلاب با خطر جدی مواجه خواهد شد.

در مبارزه با فساد عملکرد خوبی نداشته ایم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تا کنون نظام در مبارزه با فساد موفق نبوده است،‌ ابراز کرد: البته کشف تخلفات مالی اقدامی زمان بر است.

توکلی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه برخورد مناسب با پرونده 3 هزار میلیارد و پرونده بابک زنجانی است که جای قدردانی دارد.

وی فساد اقتصادی را در حکومت دینی خطری بزرگ برشمرد و گفت: وجود فساد در حکومت‌هایی که داعیه دار پاکی و دین‌داری هستند قبیح‌تر از سایر حکومت‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هر نوع استفاده نامشروع از قدرت عمومی فساد خوانده می‌شود، اظهار کرد: فساد تولید ملی را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که هرچه فساد بیشتر شود اعتبار دولت‌ها کاهش می‌یابد، گفت: فساد با دین هیچ سازگاری ندارد و ضد دین است.

توکلی در ادامه سخنان خود به بیان خاطره‌ای از دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی پرداخت و افزود: یکی از متخصصان برجسته در وزارت کشاورزی به بنده گفت می‌خواهم کارمند دفتر در سازمان بین المللی کشاورزی شود و عنوان می‌کرد دیگر طاقت ندارم مشاور پسر جوان آقای هاشمی شوم، این وزیر بی لیاقت پسر 19 ساله آقای هاشمی را به عنوان مشاور وزیر در امور فاینانس گذاشته بود.

امتیازات ویژه دولت به یک تاجر کالاهای اساسی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اخیرا به یکی از تاجران برای یک کالای اساسی امتیازی داده‌اند،‌ گفت: یکی از مسؤولان دولتی با رییس دفتر رییس جمهور با این تاجر که فرد خوشنامی نیست جلسه خصوصی گذاشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر این‌که دولت بدون همکاری با بخش های خصوصی جوشیده از توده مردم و همکاری با سایر طبقات مردم نباید کار کند، ابراز کرد: به این تاجر امتیازی دیگری نیز دادند که ارزی را که می خواهد از ترکیه منتقل کند، در صروتی که دیگران ارز را از چین وارد می‌کردند.

توکلی ادامه داد: بنده به رییس جمهور و وزیر مربوطه نامه نوشتم و اعتراض کردم اما نه تنها جوابی داده نشد بلکه به آن فرد امتیاز بزرگ‌تری نیز داده شد.

وی با بیان این‌که تاجر مذکور پیشنهاد داده بود که جنس وارد می‌کنم اما از شما ارز نمی‌خواهم، بیان کرد:‌ بانک مرکزی به سفارش وزیر و معاون اول تعهد سپرد و 650 میلیون یورو اعتبار و ارز سهل الوصول برای هزینه انتقال کالا به این تاجر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید مقرراتی باشد که این امکان برای همه تجار فراهم شود، گفت:‌ رییس جمهور اخیرا نامه‌ای به معاون اول خود نوشته که این امتیاز برای همه تجار فراهم شود اما با پیگیری‌ها ما شکایتی تقدیم دادستان کل می‌شود چون دولت گفته که این امتیاز دهی را از ابتدا و به همه تجار گفته بودند.

حزب و گروه ملاک درستی و پاکی افراد نیست
توکلی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حزب و گروه ملاک درستی و پاکی افراد نیست، اظهار داشت: برخی به نام اصولگرایی فساد می‌کنند در حالی که برخی از اصلاح طلبان انسان‌های سالمی هستند.

وی مبارزه با فساد و رانت خواری را نیازمند همکاری همگانی دانست و گفت: از رییس جمهور به خاطر این‌که به معاون اول خود دستور مبارزه با رانت خواری را دادند تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه و در بخش پاسخ به سؤالات، در پاسخ به سؤالی مبنی این‌که الگوی حاکم بر بودجه چه بوده و به چه اندازه شفاف است، گفت: این بودجه‌ از بودجه‌های قبلی کمتر بد است؛ در بودجه فعلی کمتر لابه لای تبصره‌ها عدد گنجانده شده است هرچند اشکالاتی در بودجه وجود دارد اما اگر نمره بودجه قبلی 8 بود این بودجه یازده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری درباره هدفمندی یارانه‌ها و پیش بینی تورم 50 درصدی، ابراز کرد: بنده احتمال تورم 60 درصدی را می‌دادم و می‌گفتم این مدل‌ها رسا نیست و باید احتیاط کرد، البته پیش بینی کسانی که تورم 15 درصدی را عنوان می‌کردند نیز درست از آب درنیامد.

توکلی با بیان این‌که طبق پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی موجب می شود که همه حامل های انرژی چهار برابر شوند، اظهار کرد:‌ وضعیت امروز بسیار بدتر از زمانی است که احمدی نژاد هدفمندی را آغاز کرد.

اگر قاضی بودم حکم سنگین تری برای مرتضوی می دادم
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره روند پرونده مرتضوی و فاضل لاریجانی، گفت: فاضل لاریجانی تحت تعقیب است و مرتضوی نیز سلب صلاحیت قضایی شده و این امر برای یک قاضی بسیار سنگین است اما اگر بنده قاضی بودم حکم سنگین تری می‌دادم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به سؤالی که از نوع توزیع سبد کالا انتقاد کرده بود، گفت: از این صفوف بسیار متأسف شدم و این امر بسیار بد و خجالت آور است؛ ما باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم البته اعتراضاتی به این مسأله در مجلس شد و می‌شد با ارائه کارت‌هایی این موضوع را به سرانجام رساند؛ باید به مردم تسهیلات ارائه کرد اما عزتمندانه.

راهبردهای اقتصادی همان راهبرد زمان هاشمی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بنده از توزیع سهمیه بندی دفاع می کنم و سبد کالا ننگ نیست، اظهار کرد: زمانی که رونق اقتصادی به رکود تبدیل می شود و شرایط زندگی دشوار می شود مردم باید حداقل ها را داشته باشند.

توکلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که سیاست‌های اقتصادی دولت چیست، گفت: سیاست‌های اقتصادی که از زمان دولت هاشمی وجود داشت در همه دولت‌های بعدی نیز ادامه پیدا کرد؛ سیاست اقتصادی از لحاظ راهبرد تغییر نکرده و تنها تاکتیک‌ها تغییر پیدا کرده‌اند
اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
حسین توکلی - تیتراژ پایانی امضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

40 نماینده نامه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا کرده اند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

قاسم احمدی :40 نماینده نامه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا کرده اند

به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی نماینده معین شهرستانهای رامسر، تنکابن و عباس اباد در خانه ملت در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار ایلنا در خصوص سرنوشت استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: علی رغم وجود 40 امضای نمایندگان در پای برگه استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت که مدتی است تقدیم هیئت رئیسه شده است متاسفانه تا امروز این استیضاح اعلام وصول نگردیده است.ولی در حالیکه همین دو سه روزاخیر با شانزده امضا طرح استیضاح وزیر تعاون کار و امور اجتماعی رسما اعلام وصول می گردد.

وی افزود: من نمی دانم این چه رعایت سلسله مراتبی است که باید برای برخی از نمایندگان اولویت قائل شد؟چرا برخی نامه ها در جیب برخی از اعضای هیئت رئیسه باید معطل بماند؟/ایلنا