اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: یقین دارم امام زمان(عج) هدفمندی یارانه ها را هدایت می کند



 

احمدی نژاد: یقین دارم امام زمان(عج) هدفمندی یارانه ها را هدایت می کند

 

رییس جمهوری، با تأكید بر اینكه یقیناً حضرت ولی عصر(عج) اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه ها را به عنوان صاحب اصلی عدالت مدیریت و هدایت می كنند، گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'

 

به گزارش  ایرنا، دكتر محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در نشست صمیمی با منتخبان و نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی و فرهیختگان استان سمنان افزود: هر چقدر همدلی مسوولان و مردم بیشتر باشد موقعیت بیشتری برای كار و تلاش و سازندگی برای كشور پیش خواهد آمد.

وی اضافه كرد: ممكن است كشوری ثروت زیاد و همدلی نیز داشته باشند اما بدون كار و تلاش به جایی نخواهند رسید.

وی در همین زمینه به طور مثال گفت: در برخی از كشورها علاوه بر 8 ساعت كار معین بسیاری به دلیل عشق به میهن خود 4 ساعت نیز داوطلبانه كار می‌كنند.

رییس جمهور اضافه كرد: بدون خودباوری ساختن كشور ممكن نخواهد بود از جمله محورهایی كه شیطان پرستان و مستكبران در حمله به كشورهای دیگر در پیش می‌گیرند تلاش برای سلب خودباوری انسانهاست.

رییس جمهور اضافه كرد: ساختن ایران نیازمند الگویی مناسب از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به طور یقین كشورهای غربی نمی‌توانند الگویی مناسب برای ما باشند و آنچه كه می‌تواند ایران را به قله‌های پیشرفت و توسعه و كمالات انسانی برساند الگوی اسلامی ـ ایرانی است.

وی اضافه كرد: آنچه مسلم است این كه الگوهای غربی به دلایل مختلف متناسب با فرهنگ و اهداف ما نیست و الگوی ایرانی نیز به دلیل اتكا به نیروها و تفكرها و منابع ایرانی می‌تواند كارآمدی این روش را به اثبات برساند.

احمدی نژاد با اشاره به روش غرب در برخورد با كشورهای دیگر گفت: كشورهای غربی دانش كارساز را قطره قطره و با سیاست‌های خاص استعمارگری عرضه می‌كنند اما هر چقدر بخواهیم كالاهای مصرفی و حتی دانش‌های كم اهمیت را در اختیار ما می‌گذارند.

رییس جمهور اضافه كرد: پایه و اساس الگوی اسلامی ایرانی برقراری عدالت است و اگر به این مقوله كم توجهی شود كمالی اتفاق نخواهد افتاد؛ عدالت سكوی نخست پرش انسان به سوی كمالات است و از آنجاست كه حركت جهشی انسان به سوی تعالی و خداوند انجام می‌شود.

رییس جمهور در همین زمینه اصل و اساس هدفمند شدن یارانه ها را برقراری عدالت در جامعه خواند و گفت: ما قدم نخست را در این زمینه برداشته ایم.

وی اضافه كرد: در بیست روز گذشته از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها میزان صمیمیت، احترام، دلسوزی ها، رحم و مروت‌ها و ارزش‌های انسانی در جامعه ایران تقویت شده است.

وی گفت: علت موفقیت این طرح تلاش و وقت زیادی است كه مسوولان دولت برای اجرای صحیح آن اختصاص می‌دهند علت دیگر این موفقیت وجود اعتماد بین ملت و دولت است و علت سوم نیز توجه به اصل عدالت در اجرای این طرح است.

رییس جمهور گفت: من یقین دارم حضرت ولی عصر (عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت كرده و هدایت می‌كنند.

احمدی نژاد افزود: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن یارانه ها كه مبنای آن عدالت است حضرت مهدی (عج) است.

احمدی نژاد اضافه كرد: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و بركت دارد'

رییس جمهور با اشاره به قصد و اراده برخی كشورها برای اجرای چنین طرح‌هایی گفت: بسیاری از كشورهایی كه اندیشه اجرای این طرح را در سر دارند با دلنگرانی‌ها، مشكلات و معضلات زیادی روبه‌رو هستند در چنین كشورهایی فاصله‌های طبقاتی با چنین طرح‌هایی زیاد می‌شود اما در كشور ما به خاطر عدالت بودن انگیزه چنین طرحی فاصله‌های طبقاتی نیز كم‌تر می‌شود.

احمدی نژاد گفت: اگر بخواهیم در بحث عدالت مانند غربی‌ها رفتار كنیم باید در ریل آنها حركت كنیم و در چنین وضعیتی ما همواره از آنان عقب خواهیم بود و قطعا چنین الگویی موافق ایران اسلامی نخواهد بود.

رییس جمهور اضافه كرد: باور من این است كه استان سمنان می‌تواند برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی یك نمونه و الگو باشد زیرا این استان همه چیز دارد و تحقق این امر در این استان شدنی است.

رییس جمهور در همین زمینه از مسوولان، فرهیختگان و نمایندگان استان سمنان خواست برای توسعه و پیشرفت استان و عملی كردن الگوی اسلامی ایران نشست‌های تخصصی با صاحب نظران مختلف اعم از دانشگاهی و دیگر اقشار داشته و از اندیشه های آنان استفاده كنند.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بالاترین و مهمترین ماموریت ما ساختن ایران و استان سمنان بوده و چنین كاری خدمت به بشریت، انبیا، اولیا و كمك به برقراری عدالت است.

رییس جمهور اضافه كرد: سالهاست كه دنیا متوجه ایران است و تمام تحولات ما زیر ذره بین بوده و اشخاص مختلف تحولات ما را زیرنظر دارند.

وی اضافه كرد: به اندازه سفرهای استانی ما سفرهای خارجی داریم كه در آنها مباحث گوناگونی مطرح می‌شود و اظهارات متفكران خارجی‌ نشانگر این موضوع است كه آنان به طور مستمر تحولات ایران را بررسی می‌كنند.../ایرنا


ویدیو مرتبط :
شعر احمدی نژاد در وصف امام زمان(عج)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استدلال احمدی نژاد برای اثبات مدیریت امام زمان(عج) در طرح هدفمندی



 

 

 

استدلال احمدی نژاد برای اثبات مدیریت امام زمان(عج) در طرح هدفمندی

 

استدلال احمدی نژاد برای اثبات مدیریت امام زمان(عج) در طرح هدفمندی / عکس مشایی را می گذارند کنار عکس مرتاض هندی تا خرابش کنند

محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی ، ضمن تاکید بر این که او کسی است که بیش از بقیه مشکلات کشور را می داند ، اظهار داشت که با طرح هدفمندی یارانه ها ، مردم با یکدیگر مهربان شده اند و همه چیز زیبا شده است. وی همچنین با انتقاد از منتقدین اسفندیار رحیم مشایی او را فردی مومن ، لطیف ، اهل فکر و ضد استکبار توصیف کرد.

احمدی نژاد همچنین تصریح کرد که طرح هدفمندی یارانه ها توسط امام زمان (عج) اداره می شود و گفت که برای این ادعای خود دلیل هم دارد.

فراز های مهم سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

كشورهای جهان گفتند طرح تان عالی بود

- در طرح هدفمند كردن یارانه‌ها  ملت ایران عالی كار كرد. من این كلمه و نمره "عالی" را از زبان کشورهای دیگر می‌گویم، چه آنهایی که طرح مشابهی در کشورشان اجرا کردند و چه آنهایی که نگران اجرای این طرح در مملکت خودشان هستند.

پس از تمام شدن بنزین صد تومانی

- متوسط مصرف روزانه بنزین در این دو ماه، حدود 51 میلیون لیتر بوده است و تازه هنوز سهمیه‌های 100 تومانی هم وجود دارد و انشاالله برای شب عید هم هدیه‌ای به مردم می‌دهیم. سال گذشته متوسط مصرف بنزین در همین فصل، 65 میلیون لیتر بوده است و می‌بینیم كه كاهش داشته‌ایم و ما فكر می‌كنیم وقتی سهمیه 100 تومانی تمام شد، باز هم این مصرف پایین‌تر می‌آید.

فاصله طبقاتی به شدت كاهش پیدا كرده

-فاصله طبقاتی به شدت كاهش پیدا كرده است و هدف برنامه پنجم محقق شده است و این یك اتفاق بزرگ است. این مساله موجب ایجاد عدالت می‌شود و وقتی عدالت بیاید، محبت ایجاد می‌شود و در نتیجه استحكام ملی بیشتر می‌شود و سایر ویژگی‌های انسان شكوفا خواهد شد و معادلات دنیا عوض خواهد شد.

-یكی دیگر از دستاوردهای طرح هرفمندی ، تغییر رفتارهاست. الان جنب و جوش شروع شده است و صنعتگران ما سیستم‌های خود را عوض می‌كنند. مردم به فكر پنجره‌های دوجداره افتاده‌اند و به كیفیت محصولاتی كه می‌خرند و به مصرف آنها توجه بیشتری می‌كنند و این دستاوردها در چند سال آینده بیشتر هم خواهد شد.

اگر نوسان قیمت پیش آمد ربطی به طرح ندارد ، جهانی است

-دولت مراعات حال مردم را كرده است؛ به عنوان مثال اگر همیشه مهلت پرداخت قبض‌ها 10 روز بوده، اعلام كرده‌ایم كه این فرصت 20 روز شود. در برخی استان‌ها نیز اگر بدهی‌های مربوط به ماه‌های قبل در قبض منظور شده، مردم می‌توانند مراجعه كنند تا این مبلغ تقسیط شود.

- برخلاف گفته برخی كه اعلام می‌كردند با اجرای این طرح 70 درصد تورم ایجاد می‌شود، چنین تورمی نداشته‌ایم. این امر به‌خاطر همراهی مردم و برنامه‌ریزی دولت است. از فروردین به بعد شاهد كاهش قیمت‌ها خواهیم بود و من این را از روی استدلال و بر اساس برنامه‌ریزی می‌گویم.

- من به مردم می‌گویم اگر نوساناتی در بازار اتفاق بیفتد، ربطی به اجرای این طرح ندارد بلكه یا ناشی از تغییرات جهانی است كه آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم و یا كسی در جایی یك پیچ را عمدا یا سهوا اشتباه بسته است.

حل مشکلات در دو سال

- اگر بخواهیم دو ساله مشكل بیكاری را حل كنیم، باید سالی دو میلیون و 400 هزار شغل ایجاد كنیم تا در اوایل سال 92 به نرم مناسب دست پیدا كنیم.

ایجاد صندوق توسعه ملی نیز پیش‌بینی شده كه تا پایان سال حدود 15 میلیارد دلار در آن قرار خواهد گرفت و در سال آینده این میزان به 30 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد كرد و در واقع این علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایی است كه انجام می‌شود.

در واقع ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌هایی كه انجام می‌شود ظرف دو سال مشكل چندین ساله و چندین دهه را حل كنیم و من در همین جا از كارآفرینان دعوت به همكاری می‌كنم.

حل مشکل تهران

یكی از كارهایی كه باید انجام شود، این است كه جمعیت در شهر و استان تهران پایین بیاید و نباید افزایش پیدا كند و ما نیز در این زمینه موفق بوده‌ایم. منشاء مهاجرت مهار شده است، در سراسر كشور كار انجام شده است، آبادانی انجام شده است و ما باید تشویق كنیم.

پنج میلیون نفر می‌توانند از استان تهران خارج شوند و ما طرح شهرسازی جدیدی را برای استان تهران آغاز كرده‌ایم و تلاش می‌شود كه از سال آینده كار را شروع كنیم و این طرح جدید را اجرا كنیم تا مردم از آپارتمان‌ها به خانه‌های ویلایی بیایند و این شدنی است.

خیلی فشار می آورند

- فشار به دولت زیاد است، افزود: عده‌ای‌ نمی‌خواهند در كشور پیشرفت رخ بدهد. می‌بینیم كه هر روز شاهد یك شایعه و تهمت علیه دولت هستیم و هر چه می‌خواهند به دولت می‌گویند. چه تهمت‌هایی كه به همكاران و نزدیكان من و كسانی كه بار اداره كشور بر روی دوش آنهاست و امنای من هستند ‌ می‌زنند و كسانی كه بیشترین كار و تلاش را می‌كنند، بیشتر تحت فشار هستند؛ آقای ثمره، آقای رحیمی و آقای مشایی.

- آقای مشایی فردی پاك، مومن و زلال هستند، دارای اندیشه‌های بلند و محكم ، طرفدار مردم ، ساده‌زیست، پركار و ضداستكبار . اما ایشان را تخریب می کنند و مثلا می‌آیند و تصویر ایشان را در كنار یك مرتاض هندی قرار می‌دهند.

-مشکلات را بهتر از بقیه می فهمم ؛ این دولت پاك‌ترین دولت تاریخ این كشور است. هیچكس تا الان به اندازه من از دولت انتقاد نكرده است. روسای جمهور قبلی نه تنها از دولت‌های خود انتقاد نمی‌كردند، بلكه حمایت می‌كردند و من تنها كسی هستم كه از دولت منتسب به خودم انتقاد می‌كنم.

انتقاد از استیضاح بهبهانی

- ما این استیضاح را نپسندیدیم. آقای بهبهانی یك وزیر خوب، مردمی و پركار بودند، استاد این رشته بودند ولی از دولت رفتند، بنابراین ما نیز طبق قانون برنامه اقدام كردیم و باید چند وزارتخانه را ادغام كنیم و احتمالا وزارت راه با وزارت مسكن كه هر دو وزارتخانه زیربنایی هستند، ادغام می‌شود و این امر سال آینده انجام می‌شود. البته این كار نهایی نشده ولی احتمالا رخ می‌دهد.

من مثل یک مربی هستم

- من همه را دوست دارم و این مثل یك مربی است كه نشسته و صحنه را می‌بیند و می‌خواهد برنده شود و كشور را جلو ببرد و به همین خاطر افراد را جابه‌جا می‌كند و اشكالی ندارد كه افراد جابه‌جا شوند. ولی برخی این مسائل را تبدیل به یك مسئله عظیم می‌كنند؛ چرا كه می‌خواهند با انبوه تهمت‌ها فضا را مخدوش كنند.

متاسفانه می‌بینیم كه یك جلسه تودیع و معارفه را آن‌قدر بزرگ می‌كنند كه تبدیل به خبر اول كشور می‌شود. انگار كه یك مسئله مهمی در كشور اتفاق افتاده است. در حالی كه مراسم تودیع و معارفه اساسا یك مراسم تشریفاتی است. برخی چیز دیگری از دولت پیدا نمی‌كنند و به این مسائل می‌پردازند.

من همكارانم را با شناخت و آگاهی انتخاب كرده‌ام و به همین خاطر به‌طور قاطع از آنها حمایت می‌كنم؛ بالاخره ما برنامه روشنی داریم و عناصری كه می‌آیند، باید بتوانند این برنامه را انجام دهند و اگر انجام ندادند، من برنامه‌های كشور را فدای افراد نمی‌كنم.

عکس مرا زدند کنار اسم آن خانم و گفتند قاتل است

- در دنیا نیز دستگاه‌های متعدد رسانه‌ای علیه مردم ایران همین كار را انجام می‌دهند. مثلا خانمی شوهرش را كشته است و در ایران پرونده‌ای برای او درست شده است و تازه در مرحله رسیدگی است و حكمی صادر نشده است. ببینید چه جنجالی در دنیا درست كرده‌اند. به‌طوری كه در یكی از كشورهای اروپایی تابلوهای بزرگ زده‌اند و اسم آن خانم را نوشته‌اند و عكس من را هم انداخته‌اند كه بگویند احمدی‌نژاد قاتل است. در حالیكه قوه قضاییه ما مستقل است و تازه هنوز حكمی هم صادر نشده است. در یكی از پایگاه‌های جست‌وجو كه مشهور هم هست، چند میلیون صفحه فقط عنوان و آدرس مطالبی است كه در این مورد تولید كرده‌اند.

آنها همه این كارها را برای چه انجام می‌دهند؟ برای اینكه می‌بینند ملت ایران دارد جلو می‌رود و می‌خواهند گل‌مالی كنند و خاك بپاشند. یكبار لیستی به یك خبرنگار دادم كه در آن نمونه‌های متعددی عنوان شده بود، نظیر اینكه 53 زن در آمریكا دارند اعدام می‌شوند ولی هیچ خبری از آنها منتشر نمی‌شود. زنان ما بسیار متعادل هستند. زنان ما در دنیا یك هستند.

تحریم ها برای ما هزینه ای نداشته است

- آمریكا و اروپا دچار بحران سنگین اقتصادی هستند و در این شرایط و در این رقابت میلی‌متری اقتصادی، تحریم یعنی چه؟ در واقع این یك نوع عقب‌افتادگی سیاسی است و این كار آنها نشان‌دهنده خشم و دشمنی‌شان با ملت ایران است و من بارها گفته‌ام كه این كارها عزم ایرانی‌ها را برای ساختن و كار تقویت می‌كند. یكی از دوستان می‌گفت آنها ما را تحریم كرده‌اند ولی بحران در آنجا و در آن كشورها دیده می‌شود.

- در پی این تحریم‌ها هزینه‌های ملی ما افزایش پیدا نكرده است و ما شاهد پیشرفت كشور و رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در كشورمان هستیم و نماد آن بورس است. بورس ما جزء فعال‌ترین بورس‌هاست و حجم مبادلات در روز بالغ بر 80 الی 90 میلیارد است و شاهد حجم مبادلات بالایی هستیم.

مدیریت امام زمان (عج) در طرح هدفمندی

- از رهبری عزیز هم تشكر می‌كنم چرا كه ایشان بار اصلی در اداره انقلاب را به دوش می‌كشند.

- من یك تشكر ویژه از حضرت ولی عصر (عج) دارم؛ چرا كه همه تحت مدیریت و هدایت ایشان هستیم.

یك بار فردی به من گفت كه چطور هدفمند كردن یارانه‌ها اینقدر خوب اجرا شد؟ من به او پاسخ دادم كه سه دلیل اصلی داشت كه دو دلیل اول تابع علت سوم هستند.

علت اول این است كه دولت وقت زیادی بر روی این طرح گذاشت و پنج سال كار كرد تا بتواند این طرح را بنویسد و اجرا كند.

دلیل دوم حضور مردم، اعتماد آنها به دولت و اعتماد دولت به آنها بود كه بدین ترتیب مردم به صحنه آمدند و خودشان كار را به‌دست گرفتند.

دلیل سوم مدیریت امام زمان (عج) است و  من برای آن فرد دلیل سوم را اینطور استدلال كردم كه به او گفتم مسوول عدالت در جهان كیست؟ عدالت‌گستر كیست؟ مگر می‌شود كاری در راه عدالت بدون مدیریت ایشان انجام شود؟ واسطه اجرای عدالت حضرت ولی عصر (عج) است و هیچكس نمی‌تواند عدالت را در عالم پیاده كند و عادل مطلق است كه می‌تواند عدالت را پیاده كند.

هر ملتی كه تصمیم بگیرد كه در مسیر عدالت قرار بگیرد، به‌طور خودكار تحت مدیریت امام زمان (عج) قرار می‌گیرد و می‌بینیم كه به‌طور خودكار همه چیز زیبا پیش می‌رود و مردم با هم مهربان شده اند. بخش عمده‌ای از این كار خارج از اراده ماست و اصلا همه‌اش خارج از اراده ماست و اراده ما هم تحت اراده امام (عج) است. اگر این اندیشه در كشور عمومی شود همه حس می‌كنند كه تحت مدیریت انسان كامل و جانشین خدا در زمین هستیم كه مظهر همه خوبی‌ها و زیبایی‌هاست و اوست كه پیشرفت و عدالت را درست می‌كند....../تحلیل:عصرایران