اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: کاش می شد یک یارانه بزرگی تو جیب مردم می گذاشتیم تا همه بروند مسافرت



 

یارانه , محمود احمدی نژاد , هدفمندی یارانه ها

 

محمود احمدی نژاد بار دیگر در برنامه "سفر به خیر" شبکه سوم سیما شرکت کرد و البته در بخش هایی از سخنانش، سعی کرد اظهاراتی نا مرتبط با موضوع برنامه به زبان آورد.

رییس جمهور ابتدا گفت: "ایمنی در سفر مهمتر از زمان سفر است. ایمنی می خواهیم که سالم به مقصد برسیم. این ایمنی بر می گردد ابتدا به راننده، بعد خودرو و جاده. خودرو باید متناسب با کاری که می خواهد بکند، ساخته شده باشد. خودرویی که می خواهد با 120 کیومتر برود، باید ترمز و موتوری متناسب با 120 کیلومتر داشته باشد و البته نیازهایی دارد؛ کمربند ایمنی، کیسه هوا، ترمز ضد قفل و جنس بدنه داخلی و خارجی مناسب."

احمدی نژاد با کنایه به خودروسازان گفت: "وقتی می گوییم وسیله استاندارد، یعنی ویژگی های لازم برای حفظ سلامتی سرنشینان داشته باشد. اگر کارخانه ای استاندارهای لازم را رعایت نمی کند؛ اگر کارخانه ای کیسه هوا نمی گذارد، کیفیت تولیدی خوبی ندارد. حالا هرچقدر هم که تولید داشته باشد، مردم نخرند  تا برود خودش را درست کند. کارخانه 100 تا بسازد، اما خوبش را بسازد. نه اینکه 200 هزار تا بسازد، اما ایمنی نداشته باشد."

او گفت: "خوشبختانه پیشرفت هایی خوبی در تولید خودرو داشته ایم. خیلی تغییرات بوجود آمده است. اما مانده تا بروز بشویم. باید به جایی برسیم تا وسیله ای که می آید در بازار، استانداردهای ایمنی و محیط زیستی داشته باشد. حالا یک کارخانه هم تعطیل شود؟ خب برود یک خط تولید دیگر بسازد."

رئیس جمهور البته آرزو کرد که روزی برسد که تمام 21 میلیون خانواده ایرانی، حداقل یک وسیله نقلیه داشته باشد: "وقتی شهرها بزرگ می شود، بدون وسیله نقلیه نمی شود زندگی کرد. وسیله نقلیه وسیله پیشرفت و رفاه است. همه نیاز دارند وسیله نقلیه امن، پیشرفته، شیک، کم مصرف و سالم داشته باشند. این لازمه زندگی است، مگر می شود بدون وسیله نقلیه زندگی کرد؟"

اگر دولت می توانست یک یارانه بزرگی می داد تا همه بروند مسافرت

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره یارانه سفر گفت: "ملت ایران از چند هزار سال قبل یک ملت فرهنگی است. بعد از اسلام هم قوی تر شده. همین که خانوادگی سفر می کند، نشان از فرهنگ بالای مردم ایران دارد. ایرانی ها سفر می کنند تا صله رحم بجا بیاورند. اگر دولت می توانست یک یارانه بزرگی می داد تا همه بروند مسافرت."

او همچنین گفت: "اگر اجازه می دادند مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می کردیم، 70-80 هزار تومان تو جیب مردم می گذاشتیم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجرای مرحله دوم."

رییس جمهور توصیه هایی هم به راننده ها داشت: "ماشین شما 200 کیلومتر می رود، اما نمی شود با این سرعت رفت. جاده های ما برای سرعت 200 کیلومتر در ساعت طراحی نشده است، آقا نرو. وقتی نوشته 120 کیلومتر، یعنی بیش از این جاده ظرفیت ندارد"

وی در پایان گفت: "امیدوارم امسال دست به دست هم بدهیم نوروز خوبی بی حادثه داشته باشیم. سال 91 هم تلفات تصادفات رانندگی به زیر 20 هزار نفر برسد."

گفتنی است احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی فرهنگ یار ترافیک شد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: در كشور هیچكس به نان شب محتاج نیست، یارانه‌ها در جیب مردم است



 

احمدی‌نژاد: در كشور هیچكس به نان شب محتاج نیست، یارانه‌ها در جیب مردم است

 

 

رییس‌جمهور با اشاره به آثار مثبت اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها بر زندگی مردم و كاهش مصرف انرژی، تصریح كرد: به خاطر هدفمند كردن یارانه‌ها می‌توانیم با افتخار اعلام كنیم كه ما جزو معدود كشورهایی هستیم كه كسی در آن به نان شب خود محتاج نیست و گرسنه نمی‌خوابد و حداقل‌ها را همه در جیب خود دارند و یارانه‌ها در جیب مردم قرار دارد.

 

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان 37 واحد سیلو در 37 نقطه‌ی كشور با ظرفیت 3/1 میلیون تن در سراسر كشور، با تبریك به ثمر رسیدن این خدمات، گفت: سیلوسازی از گذشته و سال‌های دور برای ما مهم بوده است.

وی ادامه داد: خوشحالیم كه امروز ظرفیت سیلوها در كشور با حضور بخش مردمی و پشتیبانی دولت به جایی رسیده كه تقریبا دیگر آن‌چنان به سیلو نیازی نداریم و فكر می‌كنم ظرفیت 8 میلیون و 900 هزار تن سیلو برای جو، گندم و ذرت ما كافی باشد و اگر اكتفا نكرد، می‌توان به سرعت سیلوهای مورد نیاز را ساخت.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت گندم و این‌كه گندم در كشور ما به عنوان یك كالای استراتژیك محسوب می‌شود، گفت: قبل از هدفمند كردن یارانه‌ها مجموعه مصرف گندم ما در كشور به 5/11 میلیون تن می‌رسید و اكنون این ظرفیت مصرف به حداكثر 9 میلیون تن رسیده است و من اعتقاد دارم كه جا برای كاهش هم‌چنان هست.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر روش‌های پخت و مصرف به طور كامل اصلاح شود، میزان مصرف پایین‌تر نیز می‌آید.

وی گفت: در واقع حدود 24 الی 25 درصد مصرف گندم در كشور پایین آمده و در بخش خبازی، این میزان به 28 درصد رسیده است.

احمدی‌نژاد بار دیگر با تشكر از كسانی كه در ساخت این سیلوها تلاش كرده‌اند، گفت: آقای وزیر بازرگانی ابراز امیدواری كردند و گفتند كه ما می‌توانیم به یك مركز منطقه‌ای برای تبادل غلات تبدیل شویم و من نیز معتقدم كه این امر شدنی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه ما روابط تجاری خوب، گسترده و پایداری با كشورهای همسایه‌مان داریم و آن را نیز افزایش می‌دهیم، گفت: یكی از كم‌هزینه‌ترین و آسان‌ترین راه‌های تجارت، تجارت با همسایگان است؛ چرا كه ما با آنها ارتباط خاكی و آبی داریم.

وی با بیان این‌كه به تولیدكنندگان غلات توصیه‌ای دارم، اظهار كرد: اكنون قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اجرا شده است و دولت نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و ما باید تلاش كنیم كه كمیت و كیفیت كار افزایش پیدا كند. ما می‌توانیم به صادركنندگان گندم، جو و ذرت تبدیل شویم.

احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت بیشتر از بخش كشاورزی گفت: در برنامه‌ی پنج ساله برای حمایت از بخش كشاورزی برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و در سال آینده 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی در بخش كشاورزی صورت خواهد گرفت و یك سوم مبلغ صندوق توسعه‌ی ملی نیز برای حمایت از بخش كشاورزی است.

رییس‌جمهور همچنین تصریح كرد: ما می‌توانیم به تولیدكننده و صادركننده‌ی محصولات كشاورزی تبدیل شویم و مسیر ترانزیت نیز باشیم.

وی با بیان این‌كه ظرفیت كشاورزی در كشور ما بسیار بالاتر از اكنون است، گفت: باور دارم كه كشاورزی ایران ظرفیت تولید تا سه برابر اكنون را با همین زمین و آب دارا می‌باشد و این هم می‌تواند ثروت ایجاد كند، هم تولید و اشتغال.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه امیدوارم در پایان برنامه‌ی پنجم ما بتوانیم تمام كشت، داشت، برداشت و شیوه‌ی آبیاری در كشور را تحت یك مدیریت عالمانه و روش‌های جدید درآوریم و حداكثر استفاده را بكنیم، گفت: كاری كه ظرف این دو ماه و چند روز انجام شد، دیدگاه‌های قبلی را تایید می‌كند كه هنوز مصرف در كشور ما سر و سامان درستی ندارد و اتلاف منابع فراوان است.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه قبل از هدفمند كردن یارانه‌ها مصرف بنزین در كشور روزانه 63 الی 64 میلیون لیتر بود، گفت: تولید بنزین نیز 46 میلیون لیتر در روز بود كه اكنون به میزان 52 رسیده و تا پایان سال 58 میلیون لیتر در روز می‌رسد و تا سال آینده تلاش داریم به 70 میلیون لیتر در روز برسانیم.

وی گفت: در سال 85 مصرف بنزین متوسط به صورت روزانه 75 میلیون لیتر بود با متوسط رشد 5/11 درصد كه اگر این منحنی ادامه پیدا می‌كرد به 120 میلیون لیتر در روز نیز می‌رسید. وقتی سهمیه‌بندی صورت گرفت این مصرف روزانه به 65 میلیون لیتر رسید و اكنون زیر 50 میلیون لیتر است. در واقع زیر میزان تولید قبلی ماست.

احمدی‌نژاد گفت: اكنون ما صادركننده‌ی بنزین هستیم و ذخایر زیادی بنزین نیز داریم.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به برخی از صحبت‌ها در مورد قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: برخی می‌گفتند كه وقتی این قانون اجرا شود قیمت‌ها رشد پیدا می‌كند. مصرف دهك‌های پایین، پایین می‌آید و ما شاهد تورم خواهیم بود، ولی دیدیم كه با اجرای این قانون، مصرف در سطح ملی پایین آمد و مصرف طبقات كم‌مصرف نیز بالا رفت و هم ثروت ملی را حفظ كردیم و از طرف دیگر قدرت خرید جامعه را توانستیم افزایش بدهیم.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌كه قیمت نفت به قیمت واقعی‌اش برسد و در قیمت واقعی تثبیت شود، گفت: ما باید مصرف انرژی و نان در كشور را مدیریت كنیم و از طرف دیگر با این مدیریت می‌توانیم خوب زندگی كنیم و از اسراف نیز جلوگیری كنیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه كشور در آستانه‌ی جهش‌های بزرگی قرار دارد و ما در ابتدای جهش‌های بزرگ هستیم، در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: من از همه‌ی زحمت‌كشان در احداث سیلو از جمله بخش خصوصی، بانك‌هایی كه پشتیبانی كردند، وزارت بازرگانی تشكر می‌كنم و امیدواریم كه از این خدمات مردم به نحو احسن بتوانند استفاده كنند.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، وزیر بازرگانی به ایراد سخنرانی پرداخت.

گفتنی است با افتتاح این مجموعه سیلوها ظرفیت سیلوهای كشورمان به 8 میلیون و 700 هزار تن می‌رسد.../ایسنا