اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد و کاغذی به نام دلار


حاکمان آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کردند، سپس در چاپخانه های آمریکا 5 سنت هزینه و کاغذی چاپ می کنند و بر روی آن می نویسند 100 دلار و به جای آن کالا، انرژی، ثروت ، نیروی انسانی ، اندیشه و تولید ملت ها را می برند و مدام دنیا در فقر، تورم و افزایش قیمت هاست.

خبرگزاری مهر:  رئیس‌جمهور گفت: حاکمان آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کردند، سپس در چاپخانه های آمریکا 5 سنت هزینه و کاغذی چاپ می کنند و بر روی آن می نویسند 100 دلار و به جای آن کالا، انرژی، ثروت ، نیروی انسانی ، اندیشه و تولید ملت ها را می برند و مدام دنیا در فقر، تورم و افزایش قیمت هاست.

 محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که با شعار « پیامبر اکرم(ص) نماد هویت امت واحده اسلامی» قبل از ظهر امروز یکشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: رسیدن به مقام خلیفه اللهی و زندگی سعادتمندانه جز با وحدت ، همدلی و تلاش همه جانبه امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که ظرفیت انسان برای رسیدن به کمال، نامحدود و لایتناهی است، افزود: اساساً انسان‌ها برای وحدت، ‌همدلی، همکاری و همراهی خلق شده اند و خداوند انسان‌ها را برای تقابل و دشمنی خلق نکرده است بلکه انسانها خلق شده اند تا با همکاری ،‌ همدلی و وحدت زندگی سعادتمندانه ای برای کل ابناء بشر برپا کنند و همه در مسیر کمال به قله ها برسند.
 
رئیس جمهور به سخنان برخی سخنرانان این کنفرانس درباره وضع  مصر و سوریه اشاره کرد و ادامه داد: البته اکنون در همه جای دنیا مشکل وجود دارد. مگر در اروپا، ‌آمریکا، آفریقا، شرق دور و یا آمریکای لاتین مشکل نیست؟ همه جا مشکل فراوان وجود دارد و یکی از این مشکلات کافی است که ابناء بشر برای رفع آن قیام کنند.
 
وی با بیان اینکه همه ما نیازمند وحدت هستیم گفت: پیامبران آمده اند کینه ها و دشمنی ها را پاک و وحدت ایجاد کنند. ما نیز به تأسی از وجود مبارک حضرت محمد (ص) دردانه هستی، عقل کل،‌ واسطه خلقت، ‌عزیزترین عزیزان عالم هستی، انسان کامل و خلیفه الله برای وحدت و همدلی دور هم جمع شده ایم.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه وحدت برای گذشته مفید نخواهد بود، گفت: فرض کنید ما جلسه ای گذاشتیم و همه حوادث تاریخی را بحث و بررسی کردیم و به وحدت نظر درباره تاریخ رسیدیم، خوب بعد از آن چی؟ کدام مشکل امروز را برطرف می کند؟. لذا وحدت در گذشته نمی تواند ترسیم کننده راه آینده باشد. ما نمی خواهیم به گذشته برگردیم ضمن اینکه وحدت در گذشته نمی گویم محال است، اما تقریبا محال است.
 
وی ادامه داد: امروز که وسایل ارتباط جمعی آنچنان گسترده است که همگان می توانند لحظه ای، از حوادث دنیا مطلع شوند؟ چقدر تحریف و دروغ پردازی است؟ چقدر  باطل را حق جلوه دادن و حق را باطل جلوه دادن است؟ یک اتفاقی در یک گوشه دنیا می افتد و حتی از زبان ناظران ان حادثه ده ها روایت بعضا متناقض و متضاد دیده می شود.
 
رئیس جمهور با طرح این سئوال که چطور می توانیم برگردیم غبارهای تحریف ها و خودخواهی را از روی تاریخ پاک کنیم؟ و این موضوع به سادگی قابل تحقق نیست، عنوان کرد: البته تلاشها باید ادامه یابد و من معتقدم وحدت برای اینده سهل الوصول تر است و مفیدتر از وحدت برای گذشته است.
 
وی با بیان اینکه باید برای آینده وحدت کنیم، گفت: آیا می خواهیم وحدت کنیم وضع موجود را حفظ کنیم، خوب این نیاز به وحدت ندارد، می خواهیم وحدت کنیم برای حرکت یا سکون؟ معلوم است که وحدت برای حرکت است. کسانی که کاری به مسائل اجتماعی ندارند و کاری ندارند در محیط انان چه می گذرد وحدت چه معنایی برای آنان دارد.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه وحدت برای انجام یک ماموریت است، گفت: اگر ماموریتی معرفی نشود، وحدت به چه معناست، تا ماموریت معرفی نشود و وحدت در ماموریت بوجود نیاید وحدتی در عمل محقق نخواهد شد.
 
رئیس جمهور با طرح این سوال که کجاها باید وحدت کنیم، افزود: اول وحدت در نیت است و کسی که برای خدا کار می کند با کسی که برای نفس خود کار می کند نمی تواند متحد شود.
 
وی اضافه کرد: کسانی که نیاتشان شیطانی است نمی توانند متحد شوند. اصل وحدت در سایه نیت های الهی، اخلاص و کار برای خداست. اگر کار برای خدا نباشد، وحدت بی معناست و هر قدر که اخلاص بالاتر باشد، وحدت و همدلی نیز بالاتر است.
 
احمدی نژاد با بیان این که اگر پیامبران اکنون حضور داشتند نه فقط اختلافی نداشتند بلکه متحد کامل بودند زیرا کار برای خداست، یادآور شد: اگر کار برای خدا باشد همدلی است. اگر فردی دنبال سلطه طلبی، قدرت طلبی و دنیاست امکان ندارد با فردی که برای خدا و حاکمیت خدا در دنیا تلاش می کند، متحد شود.
 
وی افزود: خدا ما را برای اخلاص خلق کرده است و اگر می خواهیم کمال پیدا کنیم و به خدا برسیم، تنها راه رسیدن به خدا ، اخلاص است. همه کارها برای خداست و اگر کار برای خدا نباشد، وحدت بی معناست.
 
رئیس جمهور گفت: فرض کنید همه مسلمانان متحد شدند، می خواهند چه کار کنند؟ بلوکی در مقابل مسیحیان شوند یا امپراطوری جهانی درست کنند؟ آیا پیامبر برای تأسیس امپراطوری در جهان آمده است؟. اول باید به دنبال استقرار توحید در عالم باشیم و همه کمالات ، زیبایی ها و سعادت در سایه استقرار توحید است.
 
وی با بیان این که نخستین کلام پیامبران دعوت به لا اله الا الله و توحید و عبودیت خدا و یگانه پرستی بوده و این رمز کمال و سعادت انسان است اظهار کرد: محال است با غیر توحید یعنی با شرک کسی به سعادت و کمال برسد و تنها مسیر رسیدن به کمال و سعادت، توحید است.
 
احمدی نژاد افزود: کسانی که در تاریخ شعار عدالت دادند فراوانند مانند کمونیست ها و مارکسیست ها که با شعار عدالت روی کار آمدند و حکومت مستقر کردند اما نتیجه چه شد؟ عدالت جز در سایه توحید نمی تواند سعادت انسان را تضمین کند و اصلاً عدالت در سایه توحید است. عدالت عینیت اندیشه توحیدی در زندگی اجتماعی است.
 
رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نظام اقتصادی در دنیا مستقر است که ویژگی اش این  است که به شکل مستمر ثروت محرومان را به جیب سرمایه داران جهانی منتقل می کند. یکی از شواهد آن کسر بودجه دولت آمریکاست فکر می کنید این کسر بودجه از کجا تأمین می شود؟ امسال  دولت آمریکا 1600 میلیارد دلار کسر بودجه داشت.
 
وی تصریح کرد: حاکمان آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کردند سپس در چاپخانه های آمریکا پنج سنت هزینه و کاغذی چاپ می کنند و بر روی آن می نویسند 100 دلار و به جای آن کالا ، انرژی ، ثروت ، نیروی انسانی ، اندیشه و تولید ملت ها را می برند و مدام دنیا در فقر ، تورم و افزایش قیمت هاست.
 
وی ادامه داد: بعد برای این که رد گم کنند عنوان می کنند که ملت ها ناتوان هستند ، ملت ها ضعیف اند و اشکال از ملت هاست. آنها دیکتاتورها را حاکم و اندیشه ها را باطل می کنند و ملت ها را در فقر و ضعف نگه می دارند.
 
رئیس جمهور گفت: هر سال 1600 میلیارد دلار کسری بودجه دارند با پول کشور خودتان مقایسه کنید چقدر می شود به نظر بنده این رقم معادل کل بودجه یک کشور بزرگ مانند هند است.
 
احمدی نژاد با بیان این پرسش که معادن آفریقا دست کیست، افزود: در آفریقا گرانبهاترین معادن دنیا وجود دارد اما مردم این قاره فقیرترین مردم جهان هستند.
 
رئیس جمهور گفت: در شرایط حاکمیت تبعیض، ظلم و بی عدالتی فرصتی برای رشد انسان ها و اندیشیدن به سعادت باقی نمی ماند.
 
احمدی نژاد افزود: انسان ها میلیون میلیون به دنیا می آیند و همانند غنچه ناشکفته از دنیا می روند و کسی فرصت پیدا نمی کند به انسان بودن خودش بیندیشد ، چون بی عدالتی است.
 
وی با بیان اینکه عدالت باید حاکم شود گفت: همه پیامبران الهی آمدند پس از توحید ، استقرار عدالت و همه مردم را برای استقرار عدالت بسیج کنند.
 
رئیس جمهور افزود: عدالت پله نخست و شروع کار است نه پایان کار و باید عدالت باشد تا انسان رشد و کمال پیدا کند.
 
احمدی نژاد گفت : برخی تصور می کنند هر قدر فقر و تبعیض و بدبختی بیشتر باشد بهتر است ، چه کسی این حرف را زده و در کجا از پیامبر ما نقل شده است که فقر و تبعیض و بدبختی بهتر از عدالت است.
 
وی افزود : پیامبران آمدند تا فقر و تبعیض و بی عدالتی را از بین ببرند.
 
رئیس جمهور گفت: باید به دنبال گسترش عشق و محبت میان انسان ها باشیم و توحید و عدالت خواهی در عشق به انسان ها نمود و تجلی پیدا می کند.
 
احمدی نژاد افزود: هر کس موحد است ، عاشق انسان ها و عاشق ارزش های الهی و انسانی است و هر چه موحدتر و عادل تر باشد نسبت به انسانها عاشق تر است.
 
وی گفت : پیامبر عزیز ما عاشق همه انسان ها بود چون موحدترین ، عادل ترین و عاشق ترین بود و آمد تا در دل ها الفت و محبت و عشق برقرار کند.
 
رئیس جمهور افزود: اگر عشق و محبت نباشد، عدالت، توحید، کمال و سعادت بی معناست و اصلاً جوهره خلق این عالم محبت است و خداوند بر اساس لطفش عالم را خلق کرد و همه عالم جلوه رحمت خداست و پیامبر عظیم ما رحمت للعالمین است.
 
احمدی نژاد گفت: پیامبر عاشق همه بود و اهداف ما باید استقرار توحید، عدالت و عشق باشد.
 
وی افزود: حوزه و دایره مأموریت ما کجاست ، دایره ماموریت ما استقرار توحید، عدالت و عشق همه انسان هاست ، هر جا انسانی هست.
 
رئیس جمهور گفت: این مرزبندی ها مرزبندی های الهی و توحیدی نیست که ما وحدت ایجاد کنیم و در مقابل دیگران قرار بگیریم.
 
احمدی نژاد افزود: اسلام دین جهانی و انسانی است، پیامبر ما پیامبر خاتم و برای همه ابناء بشر است و خداوند پیامبر را برای همه مردم فرستاد نه برای عده قلیلی؛ و توحید ، عدالت و عشق نیز برای همه انسان هاست.
 
وی گفت: مأموریت یک مسلمان، جهانی است و هر جا ظلم باشد مسلمان باید برای دفاع حضور یابد و کلام نورانی امام عظیم الشأن است که فرمود "در هر کجای عالم که ظلم هست، ما هستیم و ما مدافع مظلومان هستیم"، برای چه؟ برای استقرار عدالت.
 
رئیس جمهور افزود: برخی فکر می کنند امت واحده فقط به معنای امروزی آن است در حالی که این نیست.
 
در این کنفرانس، مخلص احمد الجده، رییس دانشگاه بین المللی تمدن اسلامی لبنان نشان و دکتری افتخاری این مرکز علمی را به رئیس جمهور اهدا کرد. در این مراسم احمدی نژاد نیز نشان درجه یک خدمت را به پاس فعالیت های ارزشمند آیت الله تسخیری دبیرکل سابق مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی به وی اهدا کرد.


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد : دلار 3000 تومان جنگ روانی است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا



 

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا

 

هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران گفت: تحریم ایران پایان سیطره دلار بر دنیاست.


به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم هشتمین گرامیداشت هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.


احمدی نژاد با بیان اینکه غربی ها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا قصد دارند با قطعنامه تحریمی خود جنگ روانی به راه بیندازند که ما کوتاه بیاییم، این سئوال را طرح کرد که ما باید از چه چیزی کوتاه بیاییم از عدالت طلبی، آزادگی و یا از مبارزه با ظلم ؟


وی افزود: اینها کارشان تمام است هر چه از این خرابکاری کنند خود را به نقطه پایان نزدیکتر می کنند.


رئیس قوه مجریه در ادامه با اعلام اینکه ما برای اداره دنیا یک برنامه ای تهیه کرده ایم که آنها هم باید نقشی را در آن ایفا کنند، گفت: اتفاقا همان نقشی را که ما می خواهیم آنها ایفا می کنند مثلا می خواستیم بگوییم شورای امنیت سازمان ملل نهادی ظالمانه است آنها هم با این کار خود (تصویب قطعنامه 1929 ) به ما سند دادند در حقیقت ما هر ادعایی که می کنیم آنها سندش را روی میز می گذارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در جلسات کارگروه دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم که قابل اعلام عمومی نیست، گفت: در حقیقت تصمیمی که آنها در صدور قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته اند پایان سیطره دلار بر دنیاست.


احمدی نژاد با اشاره به کسری بودجه ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: آنها اعلام کردند که 1480 میلیارد دلار کسری بودجه دارند تازه این چیزی است که خود آنها اعلام کرده اند این پول را از کجا آورده اند از جیب بابایشان که نیاورده اند چون آنها به خاطر یک دلار آدم می کشند. آنها اسکناس چاپ می کنند و ثروت ملتها را جمع می کنند و می برند.


وی در ادامه با بیان اینکه سرتاسر آفریقا ثروتی است که غربیها آن را به یغما می برند، گفت: کشور گینه بیسائو که رئیس جمهور آن اخیرا به ایران آمده است را نگاه کنید این کشور کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است اما کل سهم آنها در ماهیگیری تنها 7 میلیون یورو است. به عبارتی از 750 میلیارد دلار یک درصدش را به این کشور آفریقایی می دهند. غربیها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا این طور دنیا را غارت می کنند.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها در حال مذاکره است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق مسئولان کشورهای دنیا حرف ما را قبول دارند اما می گویند به دلایل شرایط کنونی نمی توانند مثل ما صحبت کنند.


وی اضافه کرد: غربیها دوره تاریخی شان تمام شده و باید اسباب کشی کنند و بیرون بروند و به جای آن اندیشه های ناب و ارزش های انسانی می آید .


به گفته احمدی نژاد ملت ایران یک جریان بالقوه و رو به رشد است که به زودی جای مستکبران را در عالم خواهد گرفت.


وی درادامه با بیان اینکه غربیها از نظر تئوریک به بن بست رسیده اند، گفت: آنها در حال حاضر هیچ چیزی ندارند و وقتی که کم می آورند اسلحه می کشند در حالیکه یک فکر و فرهنگ زمانی باقی خواهد ماند که جاذبه داشته باشد نه اینکه ملتها آن را با اکراه و تنفر بپذیرند. ماسک زده اند، حرفهای گنده گنده می زنند و هی گردن کلفتی می کنند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر ظلم به اهل بیت را کنار بگذاریم ظلمی که مستکبران در جهان کرده اند بی سابقه که نه بلکه کم نظیر بوده است، گفت : آنها در دوره اخیر همه چیز را نابود کردند انسان، قداست، پیامبران را نابود کردند اما به فضل الهی دوره شان تمام شده است.


احمدی نژاد خطاب به غربی ها گفت: ملت ایران شما را زیر پا له خواهد کرد البته این به معنای لشکر کشی نیست بلکه ملت ایران شما را با تدبیر، مدیریت و منطق از دنیا بیرون می کند.


وی افزود: آنهایی که خیال می کنند به واسطه دشمن می توانند به نان و نوا برسند بدانند که آن دوره گذشته و تکرار نخواهد شد و اگر موقعش برسد ملت ایران همه این جام زهرها را در حلق خودشان فرو خواهد کرد.../خبر گزاری مهر