اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد:هزینه هر خانواده به راحتی با هزارمتر باغچه تامین می‌شود



احمدی نژاد در کردستان

احمدی نژاد در کردستان مطرح کرد:

هزینه هر خانواده به راحتی با هزارمتر باغچه تامین می‌شود

رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان اینکه هزینه هر خانواده به راحتی با هزارمتر باغچه تامین می‌شود، گفت: كشور ما 187 میلیون هكتار وسعت دارد كه ما می توانیم به راحتی به هر خانوار بیش از دو هزار متر زمین واگذار كنیم تا آنها بتوانند علاوه بر ساخت خانه ای مجلل و زیبا، به كارهای كشاورزی نیز بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر جمعه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی استان كردستان در محل نیروگاه سیكل تركیبی سنندج اظهار داشت: ساخت مسكن مهر در كشور روی غلطك افتاده و به همین دلیل باید تمامی مدیران و مسئولان با همكاری و تعامل بهتر روند واگذاری مسكن مهر را به افراد متقاضی فراهم كنند.

وی گفت: مسكن مهر مرحله اول در راستای خانه دار كردن مردم است ولی طرح اصلی برای مسكن نیز در آینده ای نزدیك باید اجرایی شود و ما بارها بر اجرایی شدن این طرح تاكید كرده ایم چرا كه سرزمین پهناوی داریم و باید از این ظرفیت ها در راستای رفاه و آسایش بیشتر مردم استفاده كنیم. 

رئیس جمهور عنوان كرد: كشور ما 187 میلیون هكتار وسعت دارد كه هم اكنون تنها حدود 1.5 میلیون هكتار از آن در قالب روستاها و شهرها مورد استفاده قرار می گیرد كه ما می توانیم به راحتی به هر خانوار بیش از دو هزار متر زمین واگذار كنیم تا آنها بتوانند علاوه بر ساخت خانه ای مجلل و زیبا، به كارهای كشاورزی نیز بپردازند.

وی با بیان اینكه ساخت هزار متر مربع باغچه به راحتی هزینه های مورد نیاز یك خانوار را تامین می كند، بیان كرد: ما باید طرح اصلی مسكن را در سال جاری با جدیت دنبال كنیم و از این ظرفیت نیز برای حمایت از مردم ایران اسلامی بهره برداری كنیم. 

احمدی نژاد با اشاره به اینكه مدیران و مسئولان كشوری و استانی باید به بهترین شكل ممكن در راستای پرداخت تسهیلات حوزه مسكن همكاری داشته باشند، یادآور شد: مسكن مهر باعث تحول عظیمی در كشور شد و باید خود را برای طرح بزرگتر و مهمتری در حوزه مسكن آماده كنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو نكته مهم در راستای تسریع در توسعه همه جانبه استان كردستان یادآور شد: باید شبكه های آبیاری در پایاب سدهای استان كردستان ایجاد شود و در كنار این مهم به حوزه بسیار مهم حمل و نقل و راه های این استان نیز توجه جدی صورت گیرد.

 رئیس جمهور به طرح راه آهن تهران - همدان - سنندج اشاره كرد و افزود: هم اكنون روند اجرای این طرح ادامه دارد ولی باید با افزایش اعتبارات روند احداث آن را تسریع داد تا در این بخش بتوان حوزه حمل و نقل این استان را مورد حمایت جدی تری قرار داد. 

وی جذب سرمایه گذاری را یكی از نیازهای اصلی كردستان عنوان كرد و افزود: كردستان یكی از امن ترین استانهای كشور است و به همین دلیل باید زمینه را برای سرمایه گذاری در تمامی بخش های این استان فراهم كرد. 

احمدی نژاد با بیان اینكه كردستان بهترین فرصت ها به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی را برای سرمایه گذاری در اختیار دارد، گفت: من شخصا حاضرم كه روند افزایش سرمایه گذاری در كردستان را پیگیری كنم و مدیران و مسئولان استان كردستان نیز باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری كنند. 

وی در پایان یادآور شد: كردستان برای جهش آماده است و مسئولان باید با همت بیشتر در راستای جبران كمبودها و كمك به توسعه همه جانبه این استان تلاش كنند. 

در این مراسم قبل از سخنان رئیس جمهور، نیكزاد وزیر راه و شهرسازی به همراه نامجو وزیر نیرو نیز سخنرانی كردند و استاندار كردستان نیز گزارشی از وضعیت این استان را ارائه كرد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دغدغه دکتر احمدی نژاد در هزینه کرد از بیت المال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه های دفتر احمدی نژاد در ولنجک از کجا تامین می شود؟



اخبار,اخبارسیاسی,هزینه های دفتر احمدی نژاد در ولنجک

 

میرتاج الدینی معاون پارلمانی سابق محمود احمدی‌نژاد  درباره جلسات ساختمان ولنجک گفت: «ساختمان ولنجک دفتر رئیس‌جمهور سابق است و آقای احمدی‌نژاد هم رئیس‌جمهور سابق هستند. مسئولان سیاسی وقتی دوره خدمتشان تمام شد چه کار باید بکنند؟ باید بروند خانه‌نشین بشوند و هیچ کاری نکنند؟ در خارج این طور نیست، رؤسای‌جمهور دفتر دارند و برخی برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند. ساختمان ولنجک هم دفتر رئیس‌جمهور سابق است و برخی دیدار‌های سیاسی با اعضای کابینه و برخی دیدار‌هایی که افراد علاقه‌مند هستند انجام می‌شود».

میرتاج‌الدینی همچنین درباره محل تأمین هزینه‌های این ساختمان و ساختمان جنت‌آباد که تحت عنوان دانشگاه ایرانیان به فعالیت مشغول است و از سوی برخی نمایندگان مجلس، ابهاماتی درباره محل تأمین هزینه‌های آن مطرح شده، گفت: «من تنها جایی که می‌شناسم دفتر ولنجک است. دفتر رئیس‌جمهور سابق و از نظر ساختاری دفتر رئیس‌جمهور سابق ردیف مشخص در بودجه نهاد ریاست‌جمهوری دارد». این درحالی است که پیش از این  اما عوض حیدرپور، نماینده شهرضا، گفته بود که ردیفی برای این هزینه‌ها در بودجه وجود ندارد و باید مشخص شود هزینه‌های این دفاتر از کجا تأمین می‌شود.


 اخبارسیاسی  - شرق