اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد نخست وزیر شد!


یکی از مشهورترین اندیشکده‌های آمریکایی که در تصمیم‌سازی مقامات این کشور نقشی به‌سزا دارد، در اشتباهی آشکار از محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان نخست‌وزیر ایران نام برد!

خبرگزاری فارس: یکی از مشهورترین اندیشکده‌های آمریکایی که در تصمیم‌سازی مقامات این کشور نقشی به‌سزا دارد، در اشتباهی آشکار از محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان نخست‌وزیر ایران نام برد!
 
 موسسه بروکینگز در این گزارش که "روح آینده ایران" نام داشت، بدون اینکه به این نکته توجه کند که 23 سال است در ایران سمتی به‌نام نخست‌وزیر وجود ندارد، از رئیس‌جمهور کشورمان به‌عنوان نخست‌وزیر نام برد.

با توجه به اختلاف فاحش این دو کلمه در نگارش، مشخص است که نگارنده بروکینگز نمی‌دانسته است که سمت دقیق آقای احمدی‌نژاد چیست، چرا که این اشتباه فاحش نمی‌تواند اشتباه تایپی باشد.
 

جالب اینجاست که اپراتور تحریریه سایت بروکینگز، می‌دانسته است که احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران است و در یک سوتیتر، از وی به عنوان رئیس‌جمهور نام برده اما نویسنده بروکینگز مرتکب چنین اشتباهی شده است.

این امر که مستقیما به سطح سواد و دانش نگارندگان این به‌اصطلاح اندیشکده آمریکایی حامی رژیم اسرائیل باز می‌گردد، نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی برای تصمیم‌سازی‌های خود در خصوص ایران به چه سطحی از شناخت متکی هستند. با این وصف، اشتباهات سیاست‌گذاران آمریکایی در خصوص ایران چندان هم عجیب به‌نظر نمی‌رسد.

بروکینگز، توسط "حیم سابان"، سرمایه‌دار صهیونیست حامی حزب دموکرات بنیان نهاده شده است. این موسسه در تئوری بازی‌ها و شبیه‌سازی فرآیندهای بین‌المللی فعالیت می‌کند و تاثیری به‌سزا در تصمیم‌سازی‌ها دارد.

 بدیهی‌ست این موسسه اشتباه مزبور را اشتباهی ساده و احتمالا نگارشی خواهد انگاشت اما به‌هرحال توصیه می‌شود نویسندگان این موسسه پیش از نگارش مقالات خود، نگاهی کوتاه به قانون اساسی ایران بیندازند.


ویدیو مرتبط :
وزیر شعار احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد با نخست وزیر تركیه دیدار كرد



 

 

احمدی‌نژاد با نخست وزیر تركیه دیدار كرد

 

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر تركیه مهم‌ترین مسایل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران دكتر'محمود احمدی‌نژاد' و 'رجب طیب اردوغان' در این دیدار كه بیش از یك ساعت به طول انجامید بر ضرورت ارتقاء سطح مناسبات و هماهنگی‌های دو كشور در تمام زمینه‌ها تاكید كرده و آن را به نفع منافع دو ملت و صلح و ثبات منطقه و جهان دانستند.

این دیدار در حاشیه یازدهمین نشست سران كشورهای عضو اكو در استانبول انجام شد...../تحلیل:ایرنا