اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: میزبانی قطر در 2022 می تواند سطح فوتبال خاورمیانه را ارتقا دهد



 

 

احمدی نژاد: میزبانی قطر در 2022 می تواند سطح فوتبال خاورمیانه را ارتقا دهد

 

محمود احمدی‌نژاد در تماس تلفنی با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ،میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 را حادثه ورزشی بزرگی دانست كه می‌تواند سطح فوتبال كشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ارتقاء دهد.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مكالمه تلفنی با امیر قطر كسب میزبانی این كشور را برای جام جهانی فوتبال 2022 به وی تبریك گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی‌نژاد در تماس تلفنی با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ،میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 را حادثه ورزشی بزرگی دانست كه می‌تواند سطح فوتبال كشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ارتقاء دهد.

رییس‌جمهور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با قطر به منظور برگزاری هر چه بهتر این مسابقات معتبر اظهار امیدواری كرد كه كشورهای منطقه بتوانند سهم مناسبی برای حضور در این بازی‌ها كسب كنند.

وی تصریح كرد: بدون تردید این مسابقات با برنامه‌ریزی مناسب، موجب افتخار قطر و خاورمیانه شده و ارتقاء سطح فوتبال كشورهای منطقه را بدنبال خواهد داشت.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر نیز در این مكالمه تلفنی، ایران را كشوری مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: امروز ایران مانند ماه می‌درخشد و در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش به شكوفایی و پیشرفت قابل توجهی دست یافته كه استفاده از این تجارب به نفع كشورهای منطقه است.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی همچنین بر لزوم هم‌اندیشی كشورهای منطقه برای چگونگی استفاده بهینه از این فرصت ورزشی تاكید و اظهار امیدواری كرد میزبانی قطر انگیزه‌ای برای فعالیت گسترده كشورهای منطقه به منظور ارتقاء سطح فوتبال آنها باشد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تبانی قطر برای میزبانی جام جهانی 2022

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیف دیپلمات آمریكایی از دخالت احمدی نژاد در فوتبال



 

 

 

توصیف دیپلمات آمریكایی از دخالت احمدی نژاد در فوتبال

 

بر اساس یك سند جدید وزارت امور خارجه آمریكا كه از سوی وب سایت ویكی لیكس منتشر شده ، یك دیپلمات آمریكایی در توصیف آنچه كه دخالت های احمدی نژاد در فوتبال ایران می خواند ، وی را به " جورج اشتین برنر"  ایران توصیف كرده است.

به نقل از تلویزیون " ام اس ان بی سی " آمریكا ، بر اساس سندی كه متعلق به دفتر امور ایران در كنسولگری آمریكا در دبی می باشد ، این دیپلمات آمریكایی با اشاره به اینكه كارهای محمود احمدی نژاد و دخالت های او در امر فوتبال در ایران همانند كارهای " جورج اشتین برنر " مالك سابق باشگاه بیس بال " نیویورك یانكیز" آمریكا است ، وی را به این شخصیت آمریكایی تشبیه می كند.

" جورج مایكل اشتین برنر" مالك سابق باشگاه بیس بال نیویورك یانكیز از سال 1973 تا 2010(زمان مرگ) مالكیت این باشگاه معروف بیس بال آمریكا را در اختیار داشت و در عرض 37 سال مدیریت عالی خود بر این باشگاه بیش از 21 مربی جابجا كرد.

هانك اشتین برنر فرزند جورج و مالك فعلی این باشگاه بیس بال آمریكایی  مقایسه پدرش با احمدی نژاد را مردود دانست و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا درباره صحت این سند هیچ گونه اظهار نظری نكرد.

در سند ویكی لیكس كه مقارن با ایام پیش از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران است ، آمده كه محمود احمدی نژاد در تلاش است تا با كسب موفقیت های ورزشی به ویژه فوتبال ، از این مساله به عنوان یك ابزار برای افزایش محبوبیت سیاسی خود در میان مردم استفاده كند و از این رو وی در امور مربوط به تیم ملی فوتبال بسیار دخالت می كند.

از نظر دیپلمات آمریكایی این دقیقا همان كاری است كه جورج اشتین برنر مالك باشگاه بیس بال "نیویورك یانكیز" انجام می دهد و برای كسب موفقیت باشگاه همه ساله مربی عوض می كند...../تحلیل:عصرایران