اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد رسوا شد



اخبار,اخبار سیاسی,رسوا شدن احمد ی نژاد


اخبار سیاسی - تحلیل دیلی تلگراف از گزارش 100 روزه روحانی: احمدی نژاد رسوا شد/برای این "نوسفر" راه درازی در پیش است

دیلی تلگراف نوشت: ترانه ای که به سبک ام تی وی، با گیتار اکوستیک آغاز شد، شبیه به ترانه هایی است که اشخاص مشهور برای امور خیریه می خوانند. اما زنان و مردانی که یک به یک پشت میکروفون قرار گرفتند و زیر سایه حضور روحانی آواز می خوانند، شباهتی به تولیدات عادی موزیک پاپ ندارد.

به گزارش تیک ، حسن روحانی، پیروزمند از توافق هسته ای با غرب که هفته گذشته انجام شد، این بار با یک ترانه بمناسبت صدمین روز ریاست جمهوری اش، تبلیغ کرد. با توجه به اینکه نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون ایران ممنوع است، یک گیتاریست مرد و یک دف نواز زن کافی بود که صدای تندروها را در بیاورد.

آنها می خوانند: "بگذاریم که سینه ها از کینه ها پاک شود. بگذاریم که دوستی جای دشمنی بنشیند." این ترانه که توسط حامیان روحانی درجریان تبلیغات انتخابی ساخته شده است، با این جمله تمام می شود: "که دراز است ره مقصد و من نوسفرم." این کلیپ با عنوان "نوسفر" توانست در اولین رو انتشار آنلاینش، نیم میلیون مخاطب را جذب کند که بسیاری از آنان متوجه شباهت این کلیپ به کلیپ " بله، ما می توانیم" باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ بشوند.

شاید حالا بشود خشم بیش از حد تندروها را با این شباهت توجیه کرد.

روحانی  هم مثل اوباما در صد روز اول ریاست جمهوری اش از محبوبیت اش لذت می برد و مردم ایران که تمایلشان به  اصلاح وضعیت  است بالاخره به این امید دست پیدا کردند که کشورشان وارد دوران بهتری شده است.

برخلاف محمود احمدی نژاد از طیف تندروها، این روحانی ۶۴ ساله، توانایی شناخته نشده ای دارد که منجر به پیروزی غافلگیر کننده اش در ماه ژوئن شد.

توافق تاریخی اتمی و اولین تماس روسای جمهور ایران و آمریکا بعد از ۳۰ سال، نشان داد که این روحانی میانه رو یک فرمانده سیاسی است. این توافق نه تنها باعث برداشته شدن برخی تحریم ها شد بلکه باعث شد که با گشایش اقتصادی بتواند دست به اصلاحات سیاسی بزند.

حالا همه جا حسی از خوشبینی وجود دارد که در کافه های شیک شمال تهران، جایی که هواداران اصلاح  طبقه متوسط زندگی می کنند به چشم می خورد.

امروز، اما، کافه ها دوباره شلوغ شده اند و این نشان می دهد که روحانی چگونه سختگیری های احمدی نژاد را کاهش داده است.

در ماه سپتامبر، گشت ارشاد اجازه نداشت که زنان بدحجاب را دستگیر کند و خانه سینما بازگشایی شد و ماه گذشته وزیر ارشاد جدید، دستور داد تا قوانین سانسور کتاب که سال ۲۰۰۶ وضع شده بود، بازبینی شود. قوانینی که انتشار کتاب های ادبیات کلاسیک ایران و کتاب های فروش بین المللی نظیر کد داوینچی را شامل سانسور کرده بود.

صبا حسین، مهندس ۲۵ ساله که در انتخابات روحانی نقش فعالی داشت، می گوید: "من امیدوارم، من می بینیم که امید افزایش پیدا کرده است و این خوب است. مردم خواستار زندگی بهتر هستند."

شاید واضح ترین نشانه توفیق روحانی در همین باشد.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: واقعیت این است که تندرو ها هر نوع نزدیک شدن به غرب را خیانت می دانند.

با این حال، روحانی هفته گذشته با اعتماد بنفس در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران  ظاهر شد و  احمدی نژاد را رسوا کرد و گفت که چطور در زمان او تورم به بالای ۴۰ درصد رفته است و رشد اقتصادی هر سال ۶ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: "این واقعیت ها نشان می دهد که ما چه شرایطی را از دولت گذشته تحویل گرفتیم و با چه شرایطی باید با مشکلات مواجه شویم."

این ها واقعیت دارد، با توجه به اینکه احمدی نژاد، وزیر تکنوکرات دارایی را با فردی ایدئولوژیک عوض کرده بود. با این حال روحانی با  اعتماد سازی و بازگرداندن تکنوکرات ها بر سر کارشان، موفق شد بازار بورس را ۲۵ درصد تکان بدهد.

انتقادات روحانی از احمدی نژاد، روزنامه های محافظه کار را خشمگین کرد.

محمد کاظم انبارلویی، از روزنامه رسالت نوشت: "ایران سال پیش در زمان گفتگو با شش قدرت جهان، چند هزار سانتریفوژ داشت. مردم می دانند که رسیدن به این توانایی حاصل تلاش دولت قبلی بوده است و در این صد روز بوجود نیامده  است."

اما چالش روحانی، مانند اوباما مهار توقع های مردم است.

دیلی تلگراف در پایان نوشت: برای این "نوسفر" راه درازی در پیش است.

اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولی رسوا می شود!/ماجرای جنجالی سوآپ نفتی که احمدی نژاد به محصولی واگذار کرد!



سوآپ نفتی,ماجرای سوآپ نفتی,احمدی نژاد و محصولی

بالاخره یکی شهامت بخشی اندک از این اقدام غیرقانونی را پیدا کرد:

ماجرای جنجالی سوآپ نفتی که احمدی نژاد به محصولی واگذار کرد!

آیت الله هاشمی زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع بپردازد. افرادی که خود را پاک‌دست معرفی و به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین می‌کنند را در یک مناظره رودرو رسوا می‌کنم.

انتخاب  :  ماجرای جنجالی سوآپ نفت در زمان استانداری احمدی نژاد و نقش محصولی در آن تاکنون در بسیاری محافل خصوصی شنیده شده ، اما اینبار برای اولین بار کمال‌الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مطالبی را درخصوص افشای بخشی از این اقدام غیرقانونی بیان داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس و ملت ایران طومار حق‌پنداران منحرف و ثروت اندوز را خواهد پیچید،گفت: محصولی در جایگاهی نیست که حتی یک یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

کمال‌الدین پیرموذن گفت: من به عنوان فردی که در دهه ۷۰ در زمان استانداری احمدی‌‌نژاد در اردبیل، شهردار بودم به نحوه عملکرد و ثروت اندوزی محصولی اشراف کامل دارم.

احمدی‌نژاد غیرقانونی سوآپ نفت را در اردبیل به محصولی واگذار کرد

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیرو سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل امتیاز حمل مواد سوختی از باکو به نخجوان (طرح سواپ) به محصولی واگذار شد، تصریح کرد: رئیس جمهور وقت، زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع  بپردازد.

وی با تاکید براینکه حاضرم در یک مناظره رودرو دروغ پردازی محصولی را برای افکار عمومی روشن کنم، ادامه داد: افرادی که خود را پاک‌دست معرفی و به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین می‌کنند را در یک مناظره رودرو رسوا می‌کنم.

معرفی مشایی از طرف لاریجانی به احمدی نژاد کذب محض است

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه محصولی می‌گوید لاریجانی، مشایی را به احمدی‌نژاد معرفی کرد، کذب محض است زیرا همگان می‌دانند مراد و مریدی احمدی نژاد و مشایی چندین ساله و دیرینه است.

پیر موذن، ادامه داد: اگر محصولی بخواهد به اینگونه مباحث ادامه دهد، قطعا او را رسوا خواهم کرد و خواهم گفت چگونه از کیسه بیت المال و حق مسلم مردم اردبیل  برای خود ثروت اندوزی کرده است و چگونه وقتی برای دادن پاسخ به این موضوعات به دادگاه رفته بود خود را تبرئه کرده است.

محصولی را رسوا می‌کنم

وی با بیان اینکه این سناریوسازی‌ها برای این است که مدیر با کفایتی هم‌چون علی لاریجانی را از صحنه انتخابات و نامزد شدن دور کنند، افزود: پرونده فساد مالی محصولی به دلیل توهین به شهید‌باکری‌ها و ثروت اندوزی‌ها قطورتر از این است، و وی در جایگاهی نیست که حتی  یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس و ملت ایران طومار حق‌پنداران منحرف و ثروت اندوز را خواهد پیچید، توضیح داد: در اولین نطق خود در مجلس شورای اسلامی با سند و مدرک رسواگر کسانی که با زیاده‌گویی‌های خود به رئیس مجلس و نمایندگان توهین کرده‌اند و به وی نسبت ناروا زده‌اند خواهم بود.

صادق محصولی در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرده خودم شنیده‌ام که علی لاریجانی، مشایی را به احمدی‌نژاد معرفی کرده است./انتخاب