اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد دیگر پایگاه اجتماعی ندارد و تا مدت ها باید پاسخگوی بی قانونی های خود باشد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اولیا: احمدی نژاد دیگر پایگاه اجتماعی ندارد

شخص احمدی نژاد در آینده مشخص نیست چقدر می تواند مجالی برای فعالیت مناسب داشته باشند ؛ نه تنها اصلاح طلبان بلکه اصولگرایان نیز دیگر از ایشان زده شده اند البته جز جبهه پایداری ، پس خوشبینانه است که بگوییم پایگاه مناسبی خواهد داشت

اعتدال: علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس هشتم، با اشاره به قانون گریزی های مکرر دولت گفت: با روند اقدامات صورت گرفته ، آقای احمدی نژاد بعد از این دولت دیگر پایگاه اجتماعی خوب و قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و به نظرم تا مدت ها باید پاسخگوی بی قانونی های خود باشد.

وی افزود: البته اگر برای دستگاه قضا سخت نباشد که این پیگیری را انجام دهد، زیرا حجم کارهای غیر قانونی آقای احمدی نژاد تا به امروز زیاد بوده است.

اولیا خاطرنشان کرد: شخص احمدی نژاد در آینده مشخص نیست چقدر می تواند مجالی برای فعالیت مناسب داشته باشند ؛ نه تنها اصلاح طلبان بلکه اصولگرایان نیز دیگر از ایشان زده شده اند البته جز جبهه پایداری ، پس خوشبینانه است که بگوییم پایگاه مناسبی خواهد داشت.

وی به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بود و نبود اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خیلی مشخص نیست ؛ افراد زیادی زمینه برای ورود و عدم ورودشان به صحنه انتخابات وجود دارد ، اما بنده فکر می کنم ظرف چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

اولیا در خاتمه گفت:  اصلاح طلبان برای ورود به مجلس نهم شرایط را  مناسب ندیدند و تجربه نشان داد که امکان رقابت مناسب برای آنها وجود ندارد. به نظر می رسد در مجلس نهم هم اصلاح طلبان مستقل نتوانند فراکسیون داشته باشند و باید با صدای ملتی ها و یا مستقلین تشکیل فراکسیون واحدی دهند./اعتدال


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش احمدی‌نژاد برای استفاده از پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قنبری  عنوان كرد؛

تلاش احمدی‌نژاد برای استفاده از پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان

ایلنا: یک نماینده سابق مجلس درباره وضعیت اصول گرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری، گفت: احمدی‌نژاد هم بی‌تمایل نیست با پرچم اصول گرایان خداحافظی کند و سعی می‌کند با حرفهای نو و استفاده از ادبیات اصلاح طلبان ژست روشنفکری بگیرد و از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان برای خود استفاده کند.

داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا، در تحلیل خود از وضعیت اردوگاه اصولگرایان در استانه انتخابات اظهار داشت: در شرایط فعلی چند طیف اصول گرا در حال فعالیت هستند. به عنوان نمونه جریان 2+1 است  که آقایان حدادعادل، قالیباف و ولایتی این طیف را تشکیل دادند و طیف تند‌تر اصول گرایان که اقایان باهنر، آل اسحاق و متکی را معرفی کردند و طیف دیگر اصول گرایان که طیف دولتند و کاندید خاص خود را دارند، در حال فعالیت همزمان هستند.

این استاد دانشگاه به چند کاندید اصول گرا که به صورت مستقل کاندید شدند اشاره کرد و افزود: آقای رضایی هم به صورت مستقل وارد انتخابات شده و این طور به نظر می‌رسد که در بهترین حالت اصولگرایان ۴ کاندیدا خواهند داشت.

وی ادامه داد: بعید می‌دانم اصول گرایان بر سر فرد خاصی اتفاق نظر د اشته باشند و هر طیف با کاندید خاص خود به صحنه می‌آید و رقابت‌های خاص اصول گرایان اتفاق خواهد افتاد و بعضا ممکن است برخی طیف‌ها به سمت تخریب هم پیش روند که این امکان وحدت اصول گرایان را از بین خواهد برد و مدل‌های گذشته مثل چند + چند پاسخگو نخواهد بود.

قنبری با بیان اینکه طیف دولت بدون شک یک طیف اصول گراست، عنوان کرد: ممکن است به خاطر برخی اختلافات بین دولت و اصول گرایان، آن‌ها از عنوان انحرافی برای طیف دولت استفاده کنند و بر جدایی دولت از اصول گرایان اصرار کنند، ولی‌‌ همان افراد دو دوره از احمدی‌نژاد حمایت کردند و نمی‌توانند مسئولیت حمایت از دولت را انکار کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: در آن زمان که بحث حمایت از احمدی‌نژاد مطرح بود ایشان هم اصول گرا بود و هم گزینه درجه یک آن‌ها محسوب می‌شد، ولی حالا که بحث رقابت در میان است می‌خواهند دولت را با انگی کنار بزنند ولی این ممکن نیست و دولت همچنان اصول گرا محسوب می‌شود.

وی دلیل اعلام برائت اصول گرایان از دولت را ناکامی‌های دولت دانست و ادامه داد: اصول گرایان نمی‌خواهند مسئولیت ناکامی‌های اقتصادی دولت را بپذیرند و احمدی‌نژاد هم بی‌تمایل نیست با پرچم اصول گرایان خداحافظی کند و سعی می‌کند با حرفهای نو و استفاده از ادبیات اصلاح طلبان ژست روشنفکری بگیرد و از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان برای خود استفاده کند.

این نماینده سابق مجلس افزود: احمدی‌نژاد با تمام محاسن و معایبش اصول گراست و مسئولیت تمام عملکرد دولت بر عهده اصول گرایان است و تمام آنچه ایشان انجام داده با پرچم اصول گرایی بوده است. هر چند دو طرف تلاش می‌کنند این فاصله را حفظ کنند ولی به سادگی به این منظور نائل نخواهند شد. البته تا حدودی تلاش‌های احمدی‌نژاد نتیجه بخش بوده و او را به هدفش نزدیک کرده است، اما اگر اصلاح طلبان به عرصه رقابت‌ها وارد شوند کاندید دولت موفق نخواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به انشقاق دولت و اصول گرایان تصریح کرد: احمدی‌نژاد در در دور دوم، عملکرد بسیار مستقلی را نسبت به اصول گرایان در پیش گرفت و در انتخاب اعضای دولت از تشکل‌های اصول گرایان استفاده نکرد و بیشترین گزینه‌ها را خودش انتخاب کرد.

وی با اشاره به تبدیل اقتصاد امروز به اقتصاد کوپنی که نتیجه‌اش تورم و بیکاری است، ادامه داد: ناکامی‌های اقتصادی دولت که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است موجب شده اصول گرایان،که انتفادات جدی به توجه دولت اصلاحات به توسعه سیاسی به جای توسعه اقتصادی داشتند، از دولت فاصله بگیرند.

قنبری اضافه کرد: رقابتی که دولت با سایر اصول گرایان بر سر انتخابات شروع کرده نیز مؤید این اختلاف است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راه حل احتمالی اصول گرایان برای جبران این شکاف، گفت: فکر نمی‌کنم اصول گرایان از پس اختلافات بربیایند، امروز آن‌ها بر سر حداقل‌ها هم توافق ندارند و چون زمینه ایجاد وحدت بین آن‌ها وجود ندارد پس قاطعانه می‌گویم اصول گرایان به وحدت نخواهند رسید.

وی اضافه کرد: اگر اصلاح طلبان با فرد شاخصی مثل آقای خاتمی و یا فردی که از جانب ایشان حمایت می‌شود در انتخابات حضور پیدا کنند و باتوجه به ناکامی‌ها و نارضایتی‌های فعلی نسبت به اصول گرایان، در انتخابات آینده اقبال عمومی به سمت اصلاح طلبان است. در غیر این صورت جریان دولت می‌تواند در انتخابات پیش رو دست بالا را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راه حل احتمالی اصول گرایان برای جبران این شکاف، گفت: فکر نمی کنم اصول گرایان از پس اختلافات بربیایند، امروز آنها بر سر حداقل ها هم توافق ندارند و چون زمینه ایجاد وحدت بین آنها وجود ندارد، پس قاطعانه می گویم اصول گرایان به وحدت نخواهند رسید.

وی اضافه کرد: اگر اصلاح طلبان با فرد شاخصی مثل آقای خاتمی و یا فردی که از جانب ایشان حمایت میشود در انتخابات حضور پیدا کنند و باتوجه به ناکامی ها و نارضایتی های فعلی نسبت به اصول گرایان، در انتخابات آینده اقبال عمومی به سمت اصلاح طلبان است.در غیر این صورت جریان دولت می تواند در انتخابات پیش رو دست بالا را داشته باشد./ایلنا