اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد دکترای افتخاری گرفت + عكس


در مراسم سخنرانی رییس جمهور كشورمان در دانشگاه تاریخی هاوانا، دكترای افتخاری علوم سیاسی این دانشگاه به وی اعطا شد.

در مراسم سخنرانی رییس جمهور كشورمان در دانشگاه تاریخی هاوانا، دكترای افتخاری علوم سیاسی این دانشگاه به وی اعطا شد.

رییس دانشگاه هاوانا این دكترای افتخاری را بخاطر تلاش‌های احمدی‌نژاد در دفاع از حقوق ملت ایران در برابر قدرت‌های سرمایه‌داری و تلاش برای برقراری نظم عادلانه در جهان به ایشان اعطا كرد.



ویدیو مرتبط :
اعطای دکترای افتخاری علوم سیاسی به دکتر احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بی احترامی سفیر جدید سوئد در تهران به احمدی نژاد + عكس



برخورد قابل تامل سفیر جدید سوئد در دیدار با رئیس جمهور ایران

 سفیر جدید سوئد در زمان تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور رفتاری غیر دیپلماتیک داشت اما به وی تذکر داده نشد.

به گزارش فارس، روز 13 آذر ماه سفرای جدید کشورهای نروژ و سوئد برای تقدیم استوارنامه خود به دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان رفتند.

«پیتر تیلر» سفیر جدید سوئد که برای تقدیم استوارنامه خود به دیدار رئیس جمهور کشورمان رفته بود، دست به یک رفتار تامل برانگیز و به دور از آداب دیپلماتیک زد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

سفیر جدید سوئد در زمان تقدیم استوارنامه

وی در این دیدار بر خلاف رفتار دیپلماتیک اقدام به انداختن پا روی پای خود کرد که این رفتار از سوی سفیر یک کشور در مقابل رئیس جمهوری بی سابقه است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

انداختن پای سفیر روی پایش در دیدار با رئیس جمهور

علی محمد بیدار مغز کارشناس تشریفات بین الملل در این خصوص با اشاره به عرف دیپلماتیک در چنین دیدارهایی گفت: پا روی پا انداختن سفیر جدید در دیدار با رئیس جمهور که از وی مقامی بالاتر دارد بی سابقه است.

وی با اشاره به انداخته شدن پای چپ بر روی پای راست به نوعی که کف کفش به سمت صورت رئیس جمهور بوده یادآور شد: این نوع نشستن در اروپا نیز تنها در مقابل یک مقام هم سطح استاندارد و عرف است و نه در برابر مقام بالاتر و علاوه بر آن نوع پا انداختن نیز غیر قابل اغماض است و می‌تواند باعث اعتراض شود.

کارشناس تشریفات بین‌الملل با بیان اینکه در عرف دیپلماتیک، سفیر جدید در زمان تقدیم استوارنامه خود باید به رئیس جمهور تعظیم کند، خاطرنشان کرد: پس از تقدیم استوار نامه نیز باید چند دقیقه ایستاده و سخن خود را در این حالت بگوید، اما طی 10 سال گذشته رؤسای جمهور ایران به سفرا اجازه می‌دادند که بنشینند که این موضوع تنها در کشورمان مرسوم است و نه در جای دیگر.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عمل متقابل رئیس جمهور

با گذشت چند روز از این رفتار سفیر جدید سوئد، متاسفانه هیچ توضیح یا خبری مبنی بر برخورد یا تذکر به سفیر جدید داده نشده و همین موضوع باعث انتشار این مطلب شد، هرچند به نظر می‌رسد که احمدی نژاد در پاسخ به این حرکت، عمل متقابل انجام داد.