اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد در تلویزیون: در فساد بانکی اخیر من بی تقصیرم / قیمت ها فقط 6 درصد بالا رفته / بعضی ها همین طور حرف می زنند ، کنتور که ندارد!



 

 

احمدی نژاد در تلویزیون: در فساد بانکی اخیر من بی تقصیرم / قیمت ها فقط 6 درصد بالا رفته / بعضی ها همین طور حرف می زنند ، کنتور که ندارد!

 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ، با شرکت در یک برنامه تلویزیونی که به طور زنده از حیاط ریاست جمهوری پخش می شد ، به سوالات مرتضی حیدری مجری شبکه دو سیما پاسخ داد.

مهم ترین فرازهای سخنان رئیس جمهور را در زیر می خوانید. متن کامل صحبت های رئیس جمهور به محض آماده شدن ، در عصرایران منتشر می شود.

* امروز در مدیریت دنیا دو قدرت وجود دارد که مطرح هستند ، یکی آمریکا و یکی ایران. مخصوصاً در سه - چهار سال اخیر این مساله نمود بیشتری داشته است.

*در سازمان ملل هم دو سخنرانی اصلی وجود داشت ، یکی سخنرانی اوباما و دیگری سخنرانی من. البته سخنرانی اوباما ضعیف بود.

*بین ما و شهروندان آمریکایی روز به روز ادبیات و دیدگاه ها نزدیک تر می شود. در یکی از دیدارهایی که با نخبگان آمریکایی داشتیم ، طوری آرمانی صحبت می کردند که انگار نیروهای ارزشی انقلابی ما دارند حرف می زنند.

* همیشه طرفدار رابطه هستیم ولی رابطه با آمریکا مشروط است به  عادلانه بودن شرایط. ما از گفت و گو نمی ترسیم ؛ من حتی گفتم که حاضرم با اوباما مناظره کنم.

آنها به طور خاص مطرح کردند که یک خط تلفنی بین نیروهای نظامی ایران و آمریکا باشد که در خلیج فارس برخورد پیش نیاید که ما از هر اقدامی برای اجتناب از برخورد استقبال می کنیم ولی حرف مان این است که برای جلوگیری از برخورد ، ناوهایتان را بیرون ببرید ؛ ولی به هر حال  می توان سیستم هایی درست کرد که برخورد پیش نیاید.

* دور چهارم سفرهای استانی دور آخر سفرهاست که جمع بندی می کنیم.

* دو ونیم میلیون شغل را ایجاد کردن در سال ، در ظرفیت اقتصاد ایران هست. برنامه ریزی دقیقی برای فعال سازی کارآفرینان کرده ایم.

من امیدوارم که به 2.5 میلیون شغل تا پایان سال برسیم. نیمه اول سال نیمه استارت است ولی ما به 43 درصد از این رقم  رسیدیم.

* طرح هدفمندی به خوبی اجرا شد ؛ در حالی که همه مدعیان مخصوصاً مخالفان دولت ، همه می گفتند که با هدفمندی یارانه ها بحران اجتماعی و تورم 60 درصدی خواهیم داشت. الان 6 درصد افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده که 2 درصد از آن مربوط به افزایش جهانی قیمت‌هاست که در اقتصاد ما منعکس می‌شود و 4 تا 4.5 درصد مربوط به هدفمندی یارانه است که آن هم نقطه به نقطه نزولی است و تا آخر سال به نقطه اولی برمی‌گردیم چون تورم را تک‌رقمی هدف قرار داده‌ایم.

در بخش انرژی کاهش مصرف مشهود است. در مصرف بنزین از 63 میلیون لیتر در روز به 59 میلیون لیتر رسیده ایم که با روند گذشته باید 120 میلیون لیتر بود. این در حالی است که تعداد خودرو و متورسیکلت افزایش داشته است.

* عدالت اجتماعی بیشتر شده است: 38 صدم در سال اول ضریب جینی داشتیم الان شده 35 صدم .

*بخش تولید از یارانه استفاده می کند. مثلا برق 70 تومان را به صنعت می دهیم 40 تومان. یارانه شان هنوز قطع نشده. اما یک تصوری  در ذهن بعضی هاست که یک پولی را مستقیم به آنها بدهیم. ما یارانه را در تسهیلات بانکی می دهیم آن هم مشروط به اصلاح ساختار که آن هم یک عده گرفته اند  و یک عده هم می گیرند. البته در این زمینه یک مقداری عقب هستیم. اصلاح سازوکارها ، زمان می برد.

*بعضی ها می گویند تولید خوابید. همین طور حرف می زنند؛کنتور که ندارد!

در همه بخش های تولیدی با افزایش قابل توجهی روبرو بودیم.

در 5 ماهه اول امسال این آمار را داشته ایم:

مجوزهای تولید 28 درصد افزایش داشت

سرمایه گذاری در صنعت و معدن 69 درصد

اشتغال فقط در صنعت 45 درصد

فولاد خام 14 درصد

سیمان 19 درصد

شیشه 16  درصد

روغن نباتی 15 درصد

...

*7 میلیارد دلار تجارت خارجی در ابتدای دولت ، 33 میلیارد دلار شد. امسال هم  40 درصد صادرات غیرنفتی زیاد شده و در پایان سال 90 این رقم می شود 45 میلیارد دلار می شود.در شش ماهه اول 20 و نیم میلیارد صاردات غیر نفتی داشتیم . واردات هم کم شده است.

* همه کارهای خوب در دو دولت است. هدفمندی یارانه ها کار می برد و پیگیری می خواهد.

*مدیریت ها به سرعت دارد رشد می کند. رابطه دانشگاه با صنعت به شدت دارد افزایش پیدا می کند. بهره وری سرمایه و نیروی کار هم افزایش دارد.

*درباره فساد بانکی اخیر:

شش سال است درباره نظام بانکی حرف می زنم اما همیشه مورد شماتت قرار می گرفتم ولی من یک چیزهایی را می دیدم که می گفتم باید اصلاح شود. در این دولت ساختار بانکی را اصلاح می کنیم .

اما واقعیت این است که سیستم بانکی الان دست کسی نیست. دولت نمی تواند کاری کند. اجازه سهمیه بندی منابع بانکی را هم ندادند به ما.

از همان اول می گفتیم که با کوچکترین فساد برخورد شود. در داخل دولت خیلی کارها کردیم و مانع مفاسد شدیم ولی در بانک ها هنوز مشکل هست.

کسانی که با ما مخالفت می کردند مردانگی به خرج دهند و قبول کنند که حرف دولت درست بوده است. باید یک کار مبنایی انجام دهیم.

همه عملیات بانکی باید روی میز رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باشد .

خوشبختانه (در کشف این ماجرا) خود سیستم متوجه شد.

*هر کس در هر مقامی هست برخورد و اعلام شود. اما این طور نشود که بگویند یک چیزی پیدا شد با احمدی نژاد تسویه کنیم. من چه نقشی داشتم در این ماجرا؟ ما که از همان اول گفتیم ولی شما نگذاشتید. چرا دولت و عناصر دولت را متهم می کنید؟!

من از این قضیه ناراحتم. نه برای رقم بالایش. من برای یک ریالش هم نارحتم.

یک عده دارند از ملت ایران انتقام می گیرند.می گویند چون ملت به این ها رای داد و هدفمندی را خوب اجرا کرد باید انتقام بگیریم.با توهین به دولت و دروغ پردازی؟چه خبرتان هست؟ چرا خودت را داری از بین می بری؟ هیچ خبری نیست. چی را داری تخریب می کنی. ما البته در سکوت هستیم والا همه اش پاسخ دارد.

گفتند این دولت فاسدترین دولت است. ما فاسدیم؟ پدر ما به ما نان حلال داده است.

در همان نیویورک هم یک سوالاتی رسانه ها می پرسیدند و هجوم می آوردند که معلوم بود خط را از داخل گرفته اند. البته ما جوابشان را دادیم و طلبکار هم شدیم.

حالا که فضای اقتصاد با نشاط شده یک عده توجه ندارند و فضا را آلوده می کنند.

* جلسات سران قوا جلسات کاری است ولی ما هر چه بگوییم یک تفسیری می کنند. من جلوی دوربین ها با انگشتانم علامت پیروزی نشان می دهم . تا این کار را می کنم فورا انواع تفسیرها را مطرح می کنند.

* تا سال 1404 ، توان تولید برق اتمی ما 20 هزار مگاوات خواهد بود و نیروگاه بوشهر هزار مگاوات آن را بر عهده دارد. به غنی سازی ادامه می دهیم تا در موارد صلح آمیز از آن بهره ببریم.

در نیویورک من گفتم که به محض این که سوخت 20 درصد بدهید ، ما غنی سازی 20 درصد را متوقف می کنیم. این عقب نشینی نیست بلکه از اول هم گفتیم که چون 20 درصد نمی دهید تولید می کنیم  و الا غنی سازی 20 درصد صرفه اقتصادی ندارد. من این را در نیویورک گفتم و خبرنگاری که این را پرسیده بود از جواب من کپ کرد و ماند که چه بگوید.

*ناتو دو کار دارد : اول اشغال کشورها کما این که افغانستان را اشغال کردند و در لیبی هم که وارد شدند. دوم نیز دفاع از رژیم صهیونیستی است.

آنها می خواهند اگر روزی علیه ایران کاری کردند موشک های ما به سرزمین های اشغالی نرسد. ما به ترکیه گفتیم که این کار شما در استقرار سپر موشکی درست نبود . اما رژیم صهیونیستی رفتنی است.

* هدفگذاری ما ، رسیدن ایران به دوازدهمین اقتصاد جهان است. سال جهاد اقتصادی یعنی این که همه بیایند کار کنند. حتی ادم های بداخلاق که به انها می گویم فحش تان را بدهید ولی بیایید کار کنید. من آینده را خیلی خوب می بینم.

*رها سازی اموال اضافی مانند زمین ها و ساختمان های دولتی کار خوبی است که در حال انجامش هستیم. یکی از وزارتخانه ها در تهران این کار را کرد 8 ساختمان آزاد شد.

* ای مردم ما بر عهدی که با شما بستیم هستیم. من از ملت تشکر می کنم. در کنار ملت هستیم و از ملت جلو نخواهیم زد. مردم ما را به بزرگی خودشان ببخشند.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
کار شکنی صداوسیما در مبارزه با فساد دولت احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنایه تند احمدی نژاد به جهرمی: رییس خاطی بانک دخیل در فساد اخیر، طلبکارانه علیه ما موضع می گیرد



کنایه تند احمدی نژاد به جهرمی: رییس خاطی بانک دخیل در فساد اخیر، طلبکارانه علیه ما موضع می گیرد

احمدی نژاد به انتقاد از نحوه برخورد با تخلفات اخیر در سیستم بانکی پرداخت و با بیان اینکه در فساد اخیر همه سیستم در نظام وارد شدند تا با این فساد برخورد کنند، گفت: اما الان به کجا رسیدیم. بانکی که در آن تخلف صورت گرفت الان در حاشیه است.

 

 , جهرمی,کنایه احمدی نژادبه جهرمی,اخبار,اخبار سیاسی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور با بیان اینکه دخالت ناظران در اجرا باعث فساد می شود گفت: ناظر نمی تواند برای اجرا تصمیم گیری کند و نمی تواند برداشت خود را از قانون بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز یکشنبه در چهارمین همایش ارتقاء سلامت اداری که با محوریت تضمین تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزاری این جلسه را مهم و ضروری دانست و خطاب به شرکت کنندگان گفت: بنده در این جلسه نمی خواهم به عنوان رئیس قوه مجریه صحبت کنم. حتی نمی خواهم به عنوان مقام دوم پس از مقام معظم رهبری با شما صحبت کنم بلکه می خواهم به عنوان برادری دلسوز و همکار مطالبی را در میان بگذارم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کشور ساختن و آبادانی است، افزود: از این رو باید همه دستگاه ها، سازمان ها و مجموعه ارکان حکومت در این راستا حرکت کنند.

احمدی نژاد همچنین به ویژگی های اداره کشور اشاره کرد و گفت: اداره کشور 3 ویژگی دارد ، اول اینکه کشور در جهت اهداف تعیین شده پیش رود. دوم اینکه با بهره وری بالا حرکت کنیم یعنی بهترین استفاده ها از فرصت ها، نیروهای انسانی و زمان بکارگرفته شود و فعالیت سالم نیز سومین ویژگی در اداره کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجموعه های اداره کشور در اصل یک پدیده هستند، افزود: اداره کشور به پاره های گوناگون تقسیم شده است اما نباید آنها را رقیب یا در نقطه مقابل خود بدانیم. اگر اینگونه بیندیشیم فساد ایجاد می شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه بخش نظارت و اجرا مکمل همدیگر هستند و یک ماموریت را دنبال می کنند، گفت: نباید اینگونه تصور شود که یک گروه نظارت می کند و گروه دیگر بالاسر آن است، نظارت تضمین انجام درست کار و سلامت کار است نباید نظارت و اجرا را دو جزیره تفکیک شده بدانیم.

وی گفت: همه مسئولند چه کسانی که در زمینه اجرا فعالیت می کنند و چه کسانی که نظارت را برعهده گرفته اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر در مجموعه اجرایی از مسیر خارج شویم ناظر قادر نیست آن را کنترل کند. از این رو روحیه همدلی لازم و ضروری است.

احمدی نژاد با بیان اینکه نظارت مچ گیری نیست، افزود: هدف پیشبرد امور کشور و حفظ منافع ملی است. بنابراین نباید نظارت را به مچ گیری تلقی کرد. ضمن آنکه مجموعه کسانی که در امر نظارت و اجرا دخیل هستند با هم کار می کنند چرا که با هم کار کردن باعث می شود تا کشور را جلو ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت کشور امری یکپارچه است اظهار داشت: اگر این یکپارچگی دیده نشود نمی توانیم برنامه ها را به درستی پیش ببریم، همچنین کاری به پیش نمی رود، بر این اساس باید با هم هماهنگ باشیم اگر هماهنگی نباشد بهترین برنامه ها هم پیش نمی رود.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که ناظر باید چکار کند، افزود: نظارت باید فضای مناسبی را برای اعمال مدیریت ها فراهم کند در این صورت اعتماد عمومی به سیستم جلب می شود و موجب آرامش مردم نیز می شود.

احمدی نژاد گفت: اگر بر این اساس حرکت کنیم احساس امنیت نیز ایجاد می شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که نظارت باید قانونمند باشد. پایبندی بر قانون در ناظر باید بیش از دیگران باشد.

وی افزود: تحت عنوان ناظر اگر بخواهند در اجرا دخالت کنند این کار باعث فساد می شود. ناظر نمی تواند برای اجرا تصمیم گیری کند. همچنین ناظر نمی تواند برداشت خود را از قانون بیاورد.

رئیس جمهور هماهنگی بین دستگاه های نظارتی را خواستار شد و گفت: دستگاه های نظارتی زیاد هستند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری همه اینها در این راستا (نظارت) فعالیت می کنند از این رو باید هماهنگی بین این دستگاه ها اعمال شود. که امیدواریم شورای دستگاه های نظارتی این هماهنگی را دنبال کند.

احمدی نژاد تاکید کرد: نظارت باید در چارچوب قانون اساسی انجام شود قانون اساسی بالاترین میثاق است نمی شود کسی بر خلاف قانون اساسی اختیارات خود را توسعه دهد این امر باز باعث فساد می شود.

وی افزود: نباید به گونه ای نظارت کنیم که مجری فقط به فکر رابطه خود با دستگاه های نظارتی باشد، در صورتی که مجری باید تمام هم و غم خود را صرف خدمت بیشتر متمرکز کند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نظارت نباید با کارهای سیاسی مخلوط شود افزود: نباید گرایش های سیاسی به هیچ وجه در نظارت دخالت یابد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که رسانه ای کردن بعضی از مسائل قبل از قطعیت آن نیز فساد آور است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظارت در چند بعد تعریف می شود افزود: نظارت پس از اجرا و نظارت حین اجرا از جمله نظارت هایی است که ناظر باید اعمال نظر کند اما باید توجه داشت که ناظر در حین اجرا نمی تواند دخالت کند. البته می تواند مشورت بدهد.

وی با بیان اینکه در نظارت نباید دنبال پرونده سازی باشیم، گفت: اگر بر این اساس حرکت کنیم واقعیت های کشور پنهان می شود و همانطور که اشاره کردم فقط باید با همدلی و همکاری با هم کشور را اداره کنیم وگرنه نظارت باعث سیاه نمایی می شود و این باعث می شود که اعتماد مردم سلب شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از نحوه برخورد با تخلفات اخیر در سیستم بانکی پرداخت و با بیان اینکه در فساد اخیر همه سیستم در نظام وارد شدند تا با این فساد برخورد کنند، گفت: اما الان به کجا رسیدیم. بانکی که در آن تخلف صورت گرفت الان در حاشیه است.

رئیس جمهور گفت: بعضی ها بر این باورند که اگر چند نفر را اعدام کنیم کار تمام می شود در صورتیکه اینگونه نیست فقط عدالت موجب اعتماد می شود.

احمدی نژاد بی ا«که نامی از جهرمی ببرد گفت: رییس خاطی بانک دخیل در فساد اخیر، طلبکارانه علیه ما موضع می گیرد.

وی به اهمیت حکومت مکتبی پرداخت و افزود: در حکومت مکتبی باید من و شما خودمان را به خوبی نشان دهیم.

احمدی نژاد همچنین از تشکیل شورای دستگاه های نظارتی ابراز خرسندی کرد و افزود: از اینکه این شورا تشکیل شده است بسیار خوشحالم و امیدوارم با همکاری و همدلی همه قوا بتوانیم آسیب شناسی کنیم. آنچه از دست من بر می آید حمایت و پشتیبانی است و شک نکنید این کار را انجام خواهم داد چرا که باید جامعه الگو بسازیم و برای ساختن این جامعه همه ما مسئولیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما جزو سیستم سالم در نظارم اداری هستیم اظهار داشت: اما اگر در جمهوری اسلامی یک فساد هم اتفاق بیفتد قابل پذیرش نیست این جامعه ادعای حکومت دینی دارد بهترین های ملت پرپر شدند این کشور تاریخ بزرگی را به ارث برده است.

وی با بیان اینکه بنده به هیچ وجه دنبال تخطئه هیچ دستگاهی نیستم افزود: من مجلس را دوست دارم، قوه قضائیه را دوست دارم اگر قوه قضائیه نباشد عدالت سخت پیگیری می شود تنظیم عدالت بر عهده قوه قضائیه است.

رئیس جمهور گفت: باید همه بر اساس قانون حرکت کنند.

احمدی نژاد در پایان گفت: ملت انقلاب نکرده اند تا ما با هم دعوای سیاسی کنیم ما را به عنوان مسئول انتخاب کرده اند تا به آنها خدمت کنیم به همین جهت باید دست به دست هم دهیم و با مشارکت هم مسائل را به پیش ببریم.