اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: خجالت می‌کشم بگویم بیکار داریم


خیلی وقت‌ها از اینکه بگوییم در فلان جا بیکاری داریم خجالت می‌کشم چرا باید با این همه منابع و استعداد بیکاری داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی وقت‌ها از اینکه بگوییم در فلان جا بیکاری داریم خجالت می‌کشم، گفت که به خاطر اجرای عدالت ‌پیامبران را ‌ساحر می‌خواندند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور طی سخنانی در آئین افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان مردم این استان را مردمی مومن، با همت‌های بلند و اهل کار و انقلابی دانست و گفت: همه امکانات برای جهش‌های بلند در ساختن و پیشرفت در این استان فراهم است و همدلی و همت بلند مردم هم تحقق این هدف بزرگ را حذف می‌کند که بنده از این جهت بسیار خوشحال هستم.

وی با اشاره به ساختن و تکمیل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: با تاسیس این مجتمع معلوم شد متخصصان و جوانان ما در همه زمینه‌ها که وارد شوند می‌توانند حرف تازه و افتخار آمیزی داشته باشند.

"هنوز زمان زیادی از آن وقت‌ها نگذشته که اگر به عده‌ای می‌گفتیم قرار است تولید فولاد به 20 یا 47 میلیون تن در سال برسد یک نگاه عاقلان اندر سفیه می‌انداختند همان موقع هم معلوم بود آنها به توانمندی ملت ایران اعتماد ندارند."

رئیس جمهور با بیان اینکه ما می‌توانیم را به توانستیم تبدیل کردیم درباره ساختن بندر عباس تصریح کرد: مسئولان مجتمع فولاد هرمزگان گفتند که تا سال آینده ظرفیت را به 2 میلیون تن افزایش می‌دهیم که حتما این چنین است و یا گفتند در برنامه پنجم توسعه ظرفیت را به 3 میلیون تن می‌رسانیم البته باید گفت که منظورشان این نیست که در 5 سال این کار را بکنند بلکه امسال سال اول برنام پنجم است شاید بتوانند در سال جاری یا سال آینده این کار را انجام دهند.

احمدی نژاد افزود: این مجموعه فولاد هرمزگان که امروز افتتاح شد به قیمت امروز 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که در این شرکت صورت گرفته و تقدیم مردم استان هرمزگان البته جا دارد بیشتر از اینها برای مردم استان هرمزگان سرمایه گذاری شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اصرار دارم همه توجهات، اندیشه‌ها و دل‌ها را متمرکز در ساختن ایران باشد، یادآور شد: تمام هیاهوها و سر و صداها برای جلوگیری از ساخته شدن ایران است و دشمنان نمی‌خواهند ایران آرمانی، با فرهنگ، متحد، منسجم و مومن به ارزشهای الهی که به دنبال سعادت در سراسر جهان است ساخت شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش همه برای ساختن ایران گفت: اگر پیشرفته باشیم هم حرف‌مان در دنیا خریدار خواهد داشت و هم آسیب پذیری‌مان پایین می‌آید و هیچ کس حتی به فکرش نمی‌آید که چیزی را بر ما تحمیل کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث بیکاری ابراز داشت: خیلی وقت‌ها از اینکه بگوییم در فلان جا بیکاری داریم خجالت می‌کشم چرا باید با این همه منابع و استعداد بیکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساختن ایران باید بر پایه عدالت باشد اظهار داشت: نمی‌خواهیم سرمایه گذاری عظیمی انجام دهیم و ته آن جیب عده‌ای قلیلی پر و بقیه فقیر باشند و هدف ما توزیع عادلانه ثروت و فرصت‌ها است.

احمدی نژاد تاکید کرد: باید ایران را بر اساس عدالت بسازیم و این زمانی اجرا می‌شود که مطالبه عمومی باشد.

وی با بیان اینکه کشورمان ثروتمند است، تصریح کرد: بنده روستاها و شهرهایی را دیده‌ام که آرامش را از آدم می‌گیرد چرا که باید این گونه باشد در حالی که می‌شود این محرومیت‌ها بر طرف شود البته سخت است چرا که بر اساس عدالت اگر عمل کنیم عده‌ای کمتر می‌برند و این برایشان سخت است از همین رو سر و صدا می‌کنند.

رئیس جمهوری گفت: تقریبا 150 سال تبلیغ کردند کار عنصر بی ارزشی است و چقدر خود ما را مسخره کردند و الان هم مسخره می‌کنند که چرا کار می‌کنید، پس چه کار کنیم نمی‌شود بخوابیم و ایران ساخته شود، ساختن در سایه کار و تلاش است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هر کس هر چقدر بیشتر کار کند باید منزلت‌اش بیشتر باشد تاکید کرد البته بودند کسانی که به نقشه دشمن کمک کردند و با رانت که یک کاری دست‌شان داده شد گفتند بارمان را ببینیم و این کارشان ضربه به ملت و همراهی با دشمن بود.

 رئیس جمهور که با لباس فرم پرسنل مجتمع فولاد هرمزگان در مراسم بهره برداری از این مجتمع حضور یافته بود توسط غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور همراهی می‌شد.


منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
من از مادر تو خجالت می کشم . ( 5 دقیقه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر احمدی نژاد به بندرعباس و این "جوانان بیکار"



سفر احمدی نژاد به بندرعباس و این "جوانان بیکار"

در خواست جوان بندر عباسی در جریان سخنرانی رئیس جمهور

انتخاب


  ,احمدی نژاد,جوانان بیکار بندرعباس