اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد حذف خود از عالم سیاست را کلید زد؟/ غیبت رئیس دولت دهم در مراسم تحلیف‬



تحلیف روحانی,عدم حضور احمدی نژاد در تحلیف روحانی

احمدی نژاد حذف خود از عالم سیاست را کلید زد؟/ غیبت رئیس دولت دهم در مراسم تحلیف‬

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور جدید کشورمان بدون حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق تا این لحظه برای شرکت در مراسم تحلیف حضور نیافته است.
در عین حال محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت دهم در این مراسم حضور پیدا کرد.

محمود احمدی نژاد با این اقدام خود عملا به دست خود از فضای سیاسی کشور خارج شد. محمود احمدی نژاد که در دوران مسئولیتش در پست ریاست جمهوری اغلب پروتکل های مرسوم را رعایت نمی کرد امروز بدون اینکه دلیل مشخصی برای این غیبت اعلام کرده باشد در مراسم تحلیف رئیس جمهور یازدهم حضور نیافت.

گمانه زنی درباره آینده سیاسی احمدی نژاد در چند ماه اخیر شدت بیشتری گرفت تا جایی که او نیز در آخرین گفت و گوی تلویزیونی اش به این موضوع اشاره کرد و گفت خیلی ها می گفتند که میخواهم حزب تشکیل دهم اما دانشگاه تاسیس کرده ام.

محمود احمدی نژاد که امروز قرار بود به ساختمان دانشگاه جدیدالتاسیسش برود به ساختمان لادن در پاستور رفت تا عملا ایده دفتر «رئیس جمهور سابق» را در همسایگی دفتر رئیس جمهور جدید عملیاتی کند. /خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
حضور احمدی نژاد در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ونزوئلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلواپسی‌های» پرحاشیه حامیان احمدی‌نژاد و سعید جلیلی علیه دولت/رابطه برگزار کنندگان مراسم"ما دلواپسیم" با پرتاب کنندگان کفش به رئیس جمهور



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ژنو

 

 اخبارسیاسی -  دلواپسی‌های» پرحاشیه حامیان احمدی‌نژاد و سعید جلیلی علیه دولت/ روحانی چه زمانی عصبانی می‌شود؟

هر اندازه روحانی بر مدار نجابت و صبر حرکت می کند، تندروها بی پرواتر و عصبانی تر می شوند. افراطیونی منتقد که آشکارا دلواپس جایگاه متزلزل و رو به زوال شان در سپهر سیاست ایران هستند و به هر شیوه ای برای عصبانی کردن روحانی و به حاشیه راندن او و دلتمردانش متوسل می شوند.

به گزارش نامه نیوز؛  گرچه محمود احمدی نژاد می گوید سکوت سیاسی خود را نخواهد شکست و سعید جلیلی به ظاهر سر به زیر حرکت می‌کند، اما یاران و حامیان آنها که بیش از گذشته پابه پای هم راه می روند و گعده‌های سیاسی شان را برپا می کنند، زبان گویای آنها شده اند، زبانی که می گوید جریان احمدی نژاد چه نزدیکان صدیق و همیشه همراهش چون الهام و محصولی و ...چه دوستان پایداری اش دست به کار شده اند تا آنقدر فضا را بر رییس دولت فعلی سخت کنند تا او را به واکنش متقابل واداشته و از مسیر اصلی حرکتش باز دارند.

 

زبانی که می گوید سعیدجلیلی هنوز زخم خورده شکست از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری است و حامیانش هنوز هم با طرح دوگانه «نماد مقاومت - نماد سازشکار» درصدند فشار بر مذاکره کنندگان فعلی و شیخ دیپلمات را روز به روز بیشتر کنند.

«دلواپسیم از اینکه انرژی هسته‌ای را با فناوری هسته‌ای اشتباه گرفته‌اند»، «دلواپسیم از بر باد دادن حقوق ملت در ازای گرفتن حقی ناچیز»، «دلواپسیم از استراتژی غلط دولت در سیاست خارجی» و «دلواپسیم از ترک برداشتن حقوق ملت به جای ترک برداشتن ساختمان تحریم‌ها»، «مقدم قاتلان شهدای هسته‌ای را بر قامت بازرسان آژانس گرامی می‌داریم»، «ضمن احترام برای آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، ما انقلابی هستیم»، «جزییات مذاکرات برای آیندگان محرمانه نخواهند ماند»، «نه سانتریفیوژ می‌چرخد، نه چرخ زندگی مردم» و... اینها شعارهایی بود که در شلوغ کاری ها و هیاهوهای روز گذشته ساختمان سفارت آمریکا در سه راه طالقانی به گوش می رسید و به چشم دیده می شد. دلواپسی هایی پرحاشیه که حامیان دیروز و امروز احمدی نژاد و طیف تازه پا گرفته حامیان سعید جلیلی آن را ساماندهی کرده بودند.

منتقدان روحانی در همایشان دلواپسان همانظور که پیش از آن اعلام شده بود رنگ و بو و جنسی از جنس پایداری، حامیان صدیق و وفادار احمدی نژاد و طرفداران تفکر آیت الله مصباح داشتند، از قاسم روانبخش و سقای بی‌ریا تا کوچک‌زاده و سلیمانی و حسینیان و نبویان و رسایی و اسماعیل کوثری و کریمی قدوسی. پناهیان نیز چون بسیاری دیگر از مراسم این طیف سیاسی سخنران ویژه این مراسم بود.

 

فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی که بعد از کنارگذاشته شدن از ریاست این سازمان، روشن و آشکار سنگ جلیلی را بر سینه می زند در این مراسم از سعید جلیلی به عنوان «قهرمان واقعی دیپلماسی هسته‌ای» یاد کرد تا شعار «جلیلی، جلیلی حمایتت می کنیم» در فضای سفارت آمریکا بپیچد.

بهره برداری سیاسی از بیانات مقام معظم رهبری برای فشار آوردن بر دولت و در راس آن تیم مذاکره کننده هسته ای شاه بیت سخنان سخنرانان این مراسم بود، آنجا که کریمی قدوسی از تریبون به دستان مجلس علیه روحانی، گریزی به اظهارات رییس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم زد.

 

او با اشاره به اینکه روحانی گفته است خوش بینی و بدبینی در سیاست خارجی معنا ندارد و ما واقع بین هستیم، گفت«رهبری گفته اند به مذاکرات خوش بین نیستند، این حرف رییس جمهور یعنی ایستادن در برابر نظرات رهبری.» توسل به روشی که از قضا این طیف سیاسی بارها و بارها در طول حیات سیاسی شان به آن پناه برده اند تا خود را ولایتمدارتر و اصولگراتر و دلسوزتر نشان دهند اما همان ها گوش و چشم خود را بر بیاناتی روشن از رهبری که مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب دانستند و بارها از دولت حمایت کرده اند بسته اند.

روحانی اما اگر در دوران سکوت سیاسی اش متهم به سازشکاری سیاسی و وادادن در پرونده هسته ای شده بود، حال که بر صندلی ریاست پاستور هم تکیه زده باز هم سازشکار است، با این تفاوت که گویی فضا از انتقاد کردن صرف گذشته و منتقدان حال با شعار «مرگ بر سازشکار» از او استقبال و پذیرایی می کنند. مقصود شعاردهندگان از این شعار آنجا روشن تر شد که مهدی کوچک‌زاده تریبون را به دست گرفت و گفت: «منظور ما از سازشکار تیم هسته‌ای نیست. اما آنها هم مواظب باشند که مثل خیلی از قبلی‌ها سازشکار نشوند.»

دلواپسان در نهایت بعد از چند ساعت شعار دادن و فریاد زدن و هیاهو کردن سفارت آمریکا را ترک کردند تا برنامه بعدی که پرسروصداتر دولت را آماج حملات انتقادی خود قرار دهند. تلاش هایی که به نظر می رسد به رغم آنکه شرکت کنندگان در مراسم دیروز اصرار داشتند احمدی نژادی نیستند و تنها منتقد دلسوز دولت هستند، اما پشت پرده و سرچشمه را باید در تحرکات و برنامه ریزی های نزدیکان احمدی نژاد چون الهام و جوانفکر جستجو کرد.

گویی بعد از ایجاد سایت‌های گوناگون و نشریه و حتی هیات مذهبی به نام «هیات منتظران بهار» از سوی حامیان و یاران احمدی نژاد، حال با تاسیس موسسه هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) تحرکات این طیف وارد فاز و کانال جدیدی شده است و توافق ژنو بهترین دستمایه برای تخریب و فشار آوردن بر دولت تازه پا گرفته. گرچه جنبش عدالتخواه که طرفدار سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بودند، را هم باید در پشت صحنه این قسم تصمیمات و شلوغ کاری ها نقش آفرین دانست.

هویت برگزارکنندگان چه پایداری و نزدیکان به تفکر آیت الله مصباح باشند یا حامیان احمدی نژاد و طرفداران سعید جلیلی اما هدف گویی تنها یک چیز تعریف شده است«روحانی را باید عصبانی کرد»«صدای روحانی باید درآورد» و ...

منتقدان تندرو روحانی تمام عزم خود را جزم کرده اند که دولت فعلی را با تحرکات حاشیه آفرین خود به حاشیه ببرند، چه آنکه آنها به فراست دریافته اند موفقیت دولت در مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی از یک سو و بازگرداندن آرامش به فضای سیاست داخلی کشور از سوی دیگر در کنار آرام سازی فضای اقتصادی کشور همه و همه پاشنه آشیل آنها برای ماندگاری در فضای سیاست ایران است.

 

موفقیت روحانی در هریک از سه بعد بی شک تندروها و افراطیون را سیاست ایران محو خواهد کرد. شاید از همین روست که تندروها و افراطیون بیش از دلواپسی برای دولت دلواپس جایگاه متزلزل خود با روی کار آمدن دولتی اعتدالی شده اند. افراطیون اشکار نگران و دلواپسند، دلواپس جایگاه رو به زوال شان.
                                                  .......................................

 

رابطه برگزار کنندگان مراسم"ما دلواپسیم" با پرتاب کنندگان کفش به رئیس جمهور

 روزنامه اعتماد در گزارشی از مراسم سخنرانی جبهه پایداری که با عنوان"ما دلواپسیم" و با هدف انتقاد از مذاکرات ژنو برگزار شد، نوشت:

گروه برگزار‌کننده مراسم نامش «کمیته صیانت از منافع ایران» بود، همان گروهی که مسوولیت تجمع در مقابل فرودگاه مهرآباد هنگام بازگشت روحانی از سفر نیویورک را پذیرفت، اما پرتاب کفش به سوی رییس‌جمهوری را گردن نگرفت. شاکله آنها از جنبش عدالتخواهی ایران شکل گرفته است؛ جمعیتی که در انتخابات 24 خرداد هوادار سعید جلیلی بودند، مثل تقریبا تمام مهمانان روز شنبه‌شان در سفارت سابق امریکا. بیرون هم میان جمع‌های ده، بیست نفره بحث این بود که چگونه برنامه هسته‌یی و مذاکرات می‌تواند به روند سابق در دولت دهم بازگردد.
اخبار سیاسی - نامه نیوز ,  روزنامه اعتماد