اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: حتی یک سوءاستفاده را تایید نکرده ام، شاید ماجرایش در سینه بماند و هیچ‌وقت نقل نشود



ضمن انتقاد شدید از برخی افراد که از اقتصاد کشور گلایه می‌کنند

احمدی نژاد: حتی یک سوءاستفاده را تایید نکرده ام، شاید ماجرایش در سینه بماند و هیچ‌وقت نقل نشود

حتی یک ثانیه نوکری توده مردم را با هزار سال آقایی بالانشینان عوض نمی‌کنید.. آنها خودشان می‌دانند که چه کسانی درپی خراب کردن اقتصاد کشور هستند، اما برای اینکه مردم متوجه نشوند، مردم و دولت را تخریب می‌کنند، ما حتی یک ثانیه نوکری توده مردم را با هزار سال آقایی بالانشینان عوض نمی‌کنیم، آنها اگر دلشان برای اقتصاد کشور می‌سوزد، دولت را در پیشرفت کشور یاری کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به افزایش بهره وری، طرح و برنامه‌ای ارائه دهید که حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی از 390 هزار تومان به 700 - 800 هزار تومان برسد.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از داروهای نوترکیب ساخت داخل در جمع خانواده تامین اجتماعی گفت: باید نشان مدیریت اقتصادی را به کسی داد که با 390 هزار تومان یک خانواده را اداره می‌کند، به هرحال باید کف حقوق‌ها بالا برود.

وی درباره  داروهای نوترکیب ساخت داخل هم گفت: این کار نشان‌دهنده یک کار مستمر علمی برای خدمت به ملت ایران است، این داروها برای بیماری‌های خاص طراحی شده و نوترکیب است و البته آرزو می‌کنیم که هیچ‌کس نیازمند چنین داروهایی نباشد.

 

آقای احمدی‌نژاد گفت: کشور ما به سرعت در حال پیشرفت است، هرچند که مشکلات و کارشکنی‌هایی وجود دارد و در این میان گاهی ما بر دشمنان غلبه می‌کنیم و گاهی آنها چند گام به پیش می‌آیند اما به هرحال باید تلاش کرد و کشور را به پیش برد، اما باید بدانیم که رشد و پیشرفت وقتی وجود دارد که عدالت هم وجود داشته باشد؛ پیشرفت منهای عدالت، موفق نخواهد بود.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مسیر پیشرفت و عدالت ما در ابتدای راه هستیم و باید کارهای زیادی انجام دهیم و امکانات و ثروت کشور را عادلانه توزیع کنیم افزود: همه مردم باید از حداقل‌های یک زندگی آرام و شرافتمندانه برخوردار باشند، به عنوان مثال مسکن مناسب داشته باشند، زمانی که طرح مسکن مهر را مطرح کردیم، برخی می‌گفتند که نمی‌شود برای مردم مسکن فراهم کرد، اما دیدیم که امکان‌پذیر بود.

 

وی افزود: اگر به اقتصاد سالم برسیم، به باور من باید تمام درآمد نفت را به روز میان مردم تقسیم کنیم و خود مردم سرمایه‌گذاری کنند و آبادانی ایجاد کنند، مشکلات از جایی شروع می‌شود که فکر می‌کنیم عده قلیلی می‌توانند از این سرمایه‌ها برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند؛ شهید بهشتی در سال 59 یک سخنرانی کرد و در آن تاکید کرد که پول بیت‌المال باید بین مردم به صورت مساوی تقسیم شود.

 

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به برخی از کارشکنی‌ها در پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: عده‌ای معتقد بودند که زمین به اندازه کافی نداریم، عده‌ای می‌گفتند مصالح به اندازه کافی وجود ندارد، عده‌ای هم نبود نیروی کار را بهانه می‌کردند در حالی که همه این امکانات برای ایجاد مسکن در کشور وجود داشت.

 

رئیس جمهور به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: الان یک ستاد متمرکزی درست شده که خود من هم در آن حضور دارم و این ستاد دو میلیون هکتار زمین آماده کشاورزی شناسایی کرده که امکاناتی نظیر آب و خاک مناسب دارد و منتظر است که یک گروه جوان در آن کشاورزی کند و محصولات کشاورزی تهیه کند، در کشور می‌توان شغل ایجاد کرد اما شرط آن این است که عده‌ای آیه یاس نخوانند و مقررات دست و پاگیر درست نکنند.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم، گفت: در طول تاریخ ملت ما همواره با هم بودند و در همه آیین‌ها بر همبستگی خود تاکید دارند، ما باید ایران را بسازیم، درست است که فشارهایی وجود دارد اما این فشارها مقطعی است.

رئیس جمهور گفت: دشمنان همه توان خود را بسیج کرده‌اند، برخی هم در داخل می‌دانند که مشکلات بازار در ایران چیست،‌اما می‌خواهند از این فرصت به دست آمده استفاده کنند و به دولت حمله کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد افزود: اگر همه تهمت‌های تاریخ را نثار ما کنند، دست ما هیچ ورقه‌ای علیه ملت را امضا نخواهد کرد،همه بدانید که حتی یک سوءاستفاده را نه تایید کرده‌ام و نه از آن حمایت کرده‌ایم، بلکه با آن برخورد کرده‌ام و خواهم کرد، ماجراهایی است که شاید روزی نقل شود، شاید هم در سینه بماند و هیچ‌وقت نقل نشود.

 

احمدی‌نژاد در ادامه در حضور خانواده بزرگ تامین اجتماعی به جوانان توصیه کرد که احترام بزرگترهای خود را حفظ کنند و گفت: فرهنگ ما همواره بر احترام به بزرگترها تاکید کرده است.

رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: کارهای اداری خود را طوری تنظیم کنید که هر بازنشسته‌ای وقتی وارد شعب تامین اجتماعی می‌شود، به او احترام بگذارند و کارمندان مانند پدر خود با او رفتار کنند.

 

وی در ادامه گفت: حفظ امانت سرمایه‌های تامین اجتماعی بسیار مهم است چراکه این سرمایه‌ها از جیب همه اعضای خانواده تامین اجتماعی به دست آمده است. باید طوری این سرمایه‌ها را هزینه کنید که جوابگوی 35 میلیون عضو تامین اجتماعی باشند.

اقای احمدی‌نژاد در ادامه به وضع بیمارستان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌هایی که به من رسیده، ضریب اشغال تخت‌های این بیمارستان‌ها پایین است، علت را باید بررسی کنید، در عین حال به کارمندان بخش درمان هم رسیدگی کنید.

وی به صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کسی حق ندارد برای این صندوق نقشه بکشد و از منابع آن استفاده کند.

 

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی افراد که از اقتصاد کشور گلایه می‌کنند، گفت: آنها خودشان می‌دانند که چه کسانی درپی خراب کردن اقتصاد کشور هستند، اما برای اینکه مردم متوجه نشوند، مردم و دولت را تخریب می‌کنند، ما حتی یک ثانیه نوکری توده مردم را با هزار سال آقایی بالانشینان عوض نمی‌کنیم، آنها اگر دلشان برای  اقتصاد کشور می‌سوزد، دولت را در پیشرفت کشور یاری کنند.

 

وی در پایان سخنان خود با اعتراضات برخی از حاضران به مسوولان تامین اجتماعی مواجه شد که می‌گفتند مقدار مستمری‌شان خیلی کم است و یا چرا بن تامین اجتماعی آنها قطع شده است که رئیس جمهور دستور رسیدگی به مسائل آنها را داد و از مسوولان تامین اجتماعی خواست که جلسه‌ای برای شنیدن مسائل و مشکلات این مستمری‌بگیران تشکیل دهند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
رهبری و تایید سفرهای استانی احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریاست جمهوری عزل 14 مشاور احمدی نژاد را تایید کرد



 

 

 

ریاست جمهوری عزل 14 مشاور احمدی نژاد را تایید کرد

 

"پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری"  با انتشار متنی عزل یکباره 14 مشاور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور را تایید کرد.

پیش از این مهدی کلهر در گفت وگو با خبرگزاری مهر از برکناری خود به عنوان مشاور رسانه ای و 13 مشاور دیگر رئیس جمهور خبر داده بود.

تاکنون دلیل این اقدام مشخص نشده است. پیش از این نیز رئیس جمهور در اقدامی ناگهانی منوچهر متکی را در حین ماموریت سفر به سنگال از پست وزیر خارجه و مهرداد بذرپاش را از سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان برکنار کرده بود.

سایت ریاست جمهوری همچنین در اقدامی غیرمعمول از انتشار متن کامل حکم یا احکام احمدی نژاد برای عزل 14 مشاور خود خودداری کرد.

در متن منتشر شده توسط سایت ریاست جمهوری آمده است:

رئیس جمهور در نامه ای از خدمات و همكاری تعدادی از مشاوران خود در دوره تصدی این مسؤولیت صمیمانه تشكر و قدردانی كرد.

احمدی نژاد در این نامه ضمن تقدیر از تلاش های دلسوزانه و مفید آقایان مجتبی رحماندوست، ابوالفضل توكلی بینا، محمدرضا اعتمادیان، سید كاظم وزیری هامانه، محمد ستاری وفایی، مهدی چمران، محمد رویانیان، علی منتظری، مهدی شهید كلهر، علی اصغر زارعی، مهدی مصطفوی، داود دانش جعفری، حاج علی اكبری و سركار خانم سوسن كشاورز در مدت تصدی این مسؤولیت، از درگاه خداوند متعال، سلامتی، بهروزی و دوام توفیقات آنان را در سایر عرصه های خدمتگزاری به كشور، نظام و مردم خواستار شد...../تحلیل:عصرایران