اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: حاضریم که غنی سازی توسط کشورهای دیگر انجام شود و ما آن را در کشور متوقف کنیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتظار معجزه از نشست مسکو نداریم؛

احمدی نژاد: حاضریم که غنی سازی توسط کشورهای دیگر انجام شود و ما آن را در کشور متوقف کنیم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگو با فرانس 24 گفت ،انتظار ندارد که در گفتگو با شش قدرت جهانی در مسکو پیشرفتی حاصل شود.

انتخاب : محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگو با فرانس 24 گفت ،انتظار ندارد که در گفتگو با شش قدرت جهانی در مسکو  پیشرفتی حاصل شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: ما نادان نیستیم و انتظار معجزه از نشست مسکو نداریم.

وی افزود: تهران پیشنهادات خوبی دارد اما تنها زمانی آنها را اعلام می کند که زمانش رسیده باشد و طرفین دست در دست یکدیگر اعتماد سازی کرده باشند.

احمدی نژاد به حق قانونی ایران برای غنی سازی 20 درصد اشاره کرد و گفت: کشورهای دیگر باید توضیح دهند که چرا ایران نمی تواند چنین اقدامی را انجام دهد و انها در قبال توقف غنی سازی چه پیشنهادی به ایران می دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که "ایا تهران به پیشنهادی مبنی بر توقف غنی سازی اورانیوم و انجام آن توسط کشورهای دیگر موافقت می کند" گفت که چنین پیشنهادی را قبول می کند.

رئیس جمهور ایران گفت: چنین پیشنهادی به ما نشده اما اگر بشود فضا تلطیف می شود و باعث ایجاد اعتماد می شود./انتخاب


ویدیو مرتبط :
به رسمیت شناختن غنی سازی در دوران آقای احمدی نژاد!!!!!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها جایی که در غرب از احمدی نژاد تعریف می کند، کجاست؟/ قطع یارانه ها، با هدف منفور شدن احمدی نژاد انجام شد!



 

 

تنها جایی که در غرب از احمدی نژاد تعریف می کند، کجاست؟/ قطع یارانه ها، با هدف منفور شدن احمدی نژاد انجام شد!

 

گزارش "سی ان ان"

تنها جایی که در غرب از احمدی نژاد تعریف می کند، کجاست؟/ قطع یارانه ها، با هدف منفور شدن احمدی نژاد انجام شد!

فرید زکریا در سی ان ان نوشت: از کاخ سفید گرفته تا مجلس عوام انگلیس و فراتر از آن، تنها تعدادی از غربی ها از احمدی نژاد تعریف و تمجید بسیار می کنند.

اما گروهی وجود دارد که کلمات درخشانی در ستایش از رئیس جمهور ایران به زبان می آورند و البته پایگاه این گروه در تهران نیست بلکه در واشنگتن است!

آخرین گزارش صندوق بین المللی پول، تصویر بسیاری خوبی از این کشور [ایران] به نمایش می گذارد.

این گزارش نشان می دهد که رشد اقتصادی به 3.2 درصد رسیده است و سرعت آن بیشتر خواهد شد. تورم از 25 درصد به 12 درصد در طی تنها دو سال رسیده است.

همچنین تهران موفق به رسیدن به یک اتفاق مهم شده که هر صادر کننده بزرگ نفتی آرزوی تحقق آن را داد: یارانه های گاز را کاهش داده است تا 60 میلیارد دلار درامد سالیانه بدست اورد.

سی ان ان سئوال می کند: چرا چنین اتفاقی در حال رخ دادن است؟ و در واقع چطور با وجود این همه تحریم، چنین اتفاق بزرگی روی داده است؟ در دنیا چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

برخی می گویند که آمارهای صندوق بین المللی پول نمی تواند درست باشد.  اما دلیلی نداریم که در کارشان شک کنیم. صندوق این هفته دوباره اعلام کرد که گزارشاتش مستقل از دولت است.

به نوشته سی ان ان، اما ماجرای واقعی این است که ایران شروع به انجام برخی از اصلاحات اقتصادی کرده است. برای چندین دهه، رهبران ایران سعی کرده اند که جلوی استفاده ی نفت ارزان توسط مردم را بگیرند. 

نفت ارزانی که هیچ ارتباطی با قیمت های واقعی بازارها ندارد، دوام نیز نخواهد داشت. ایران این را می داند و هر کشوری از عربستان گرفته تا ونزوئلا از این ماجرا باخبرند. اما به همین صورت، هر صحبتی در امریکا در این مورد نوعی بدعت تلقی می شود. مردم در کشورهای نفت خیز لیافت داشتن نفت ارزان را یک اصل اعتقادی می دانند.

خب، ایران چطور این یارانه ها را حذف کرد؟

داستان اصلی یک بازی پیچیده ی شطرنج بین احمدی نژاد و برخی گروه های مخالف او است.

اولین تئوری است است که مخالفان تصور کردند که با قطع سوبسیدها احمدی نژاد به شدت منفور می شود. 

تئوری دیگر این است که احمدی نژاد بسیار از خودش مطمئن بود که این برنامه را پیاده کند، به این دلیل که او جنبش سبز را خاموش کرده بود.

در هر دو حالت، او زرنگی کرده است.  او نصف 60 میلیارد دلار پس انداز را مستقیما به صورت ماهانه به حساب مردم می ریزد. بنابراین هر ایرانی حدود 40 دلار در ماه دریافت می کند.

این پول فرق چندانی در زندگی بالاشهر نشینان تهران ندارد، اما اگر شما وضع خوبی نداشته باشد  و فرزندان زیادی داشته باشید و هآنان را در طرح هدفمندی یارانه ها ثبت نام کنید،. احتمالا خواهید گفت: ممنون آقای احمدی نژاد!..../تحلیل:انتخاب