اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد به افغانستان سفر می کند



 

 

احمدی نژاد

 

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان به افغانستان سفر می کند.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در جریان این سفر با مقامات عالی رتبه افغانستان دیدار و گفت وگو می کند. این سفر در ماه جاری صورت خواهد گرفت.

 


ویدیو مرتبط :
سفر عشق - آخرین سفر دکتر احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه بی سابقه ائتلاف 14 مارس درباره سفر احمدی نژاد به لبنان: نگران آمدنش هستیم



 

 

بیانیه بی سابقه ائتلاف 14 مارس درباره سفر احمدی نژاد به لبنان: نگران آمدنش هستیم

بیانیه بی سابقه ائتلاف 14 مارس درباره سفر احمدی نژاد به لبنان: نگران آمدنش هستیم

ائتلاف 14 مارس لبنان -نزدیك به غرب و سعودی ها - که بزرگترین فراکسیون پارلمانی لبنان را در اختیار دارد با صدور بیانیه ای از سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به لبنان ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه کم سابقه که نشانگر حداکثر میزان تخاصم و درگیری داخلی جناح های سیاسی داخلی لبنان است و از سوی جناح حامی نخست وزیر لبنان سعد حریری صادر می شود ، اعلام می کند که ائتلاف 14 مارس از این سفر و نتایج آن نگران است.

به گزارش روزنامه خلیج تایمز امارات در این بیانیه آمده است : " با توجه به مواضع ضد صلح احمدی نژاد و نیز با توجه به اصرار او در استفاده از لبنان به عنوان پایگاه مدیترانه ای ایران ، ائتلاف 14 مارس با دقت و تردید سفر وی به لبنان را زیر نظر دارد."

گفته می شود سعد حریری در جلسه رهبران ائتلاف 14 مارس که به صدور بیانیه فوق انجامیده ، در این جلسه حضور نداشته است .

این نخستین سفر رسمی محمود احمدی نژاد به لبنان است و این سفر دو روزه  احتمالا در روزهای 13 و 14 اکتبر 21 و 22 مهر ماه انجام می شود .

ائتلاف 14 مارس 5 سال پیش و در جریان درگیریهای داخلی لبنان بر سر ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان تشکیل شد و خود را در برابر ائتلاف 8 مارس که از حزب الله ، جنبش امل و برخی دیگر از متحدان گروه های شیعی  لبنانی است ، قرار می دهد .

آمریکا و عربستان از ائتلاف 14 مارس و شخص سعد حریری(فرزند نخست وزیر فقید لبنان ) حمایت می کنند و حتی اخبار غیر رسمی از انتخابات ژوئن 2009 لبنان حاکی از هزینه دهها میلیون دلاری عربستان برای پیروزی ائتلاف 14 مارس در انتخابات لبنان حکایت داشت .

محمود احمدی نژاد  قرار است در سفر خود به لبنان به بازدید از مناطق شیعه نشین جنوب لبنان نیز برود و احتمالا از روستای بنت جمیل در مرز لبنان با اسراییل نیز حضور خواهد یافت . این روستا یکی از استحکامات حزب الله در جریان جنگ 33 روزه در تابستان سال 2006 بود که به شدت از سوی اسراییل بمباران شد .

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این باره پیشنهاد كرده كه نیروهای كماندویی اسرائیل ،‌احمدی ن‍ژاد را در سفر به نوار مرزی لبنان و اسرائیل بربایند و برای محاكمه به داخل سرزمین های اشغالی منتقل كنند!

سفر احمدی نژاد در شرایط کنونی لبنان بسیار حساس تلقی می شود چرا که هم اکنون گروه های داخلی لبنان بر سر موضوع دادگاه بین المللی ترور حریری اختلافات جدی با هم دارند و بیم آن می رود که جنگ داخلی بار دیگر بر این کشور کوچک حاشیه مدیترانه سایه افکن شود .

ائتلاف 14 مارس و برخی از متحدان سعودیها و آمریکایی ها به طور تلویحی یا مستقیم عناصری از حزب الله لبنان را به دست داشتن در ترور حریری متهم می کنند ، امری که از سوی حزب الله به شدت رد می شود .

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در ژوئیه سال جاری میلادی با ارایه اسنادی ،از دست داشتن اسراییل در ترور حریری خبر داد . سید حسن نصرالله اعلام کرده است که اسناد بیشتری از دست داشتن اسراییل در ترور حریری دارد که در صورت تشکیل دادگاهی ملی و بی طرف به آن ارایه خواهد داد .

اخیرا سعد حریری نخست وزیر لبنان و فرزند رفیق حریری طی اظهار نظری گفته است که متهم کردن سوریه به دست داشتن در ترور حریری اشتباهی بزرگ بوده است ...../تحلیل:عصرایران