اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد: ایران پرچمدار توحید است


رئیس جمهور کشورمان گفت: ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت و ارزشهای الهی است، تنها ملتی که می تواند پرچم توحید و عدالت را در جهان پیش ببرد ملت ایران است.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور کشورمان گفت: ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت و ارزشهای الهی است، تنها ملتی که می تواند پرچم توحید و عدالت را در جهان پیش ببرد ملت ایران است.

محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز سه پروژه عمرانی سد کبودوال، مسکن مهر و راه آهن گرگان - اینچه برون گفت: موقعیت جغرافیای ایران یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی در جهان است و در ارتباطات شرق و غرب، شمال به جنوب، بهترین موقعیت را ایران دارد.

وی اظهار داشت: همچنین در رفت و آمدهای هوایی، این کشور از نظر امنیت هوایی و کوتاه کردن راهها نقش ویژه ای دارد و  امروزه دنیا برای حمل و نقل طراحیهای بین الملی انجام می دهند و کریدورهایی طراحی و سعی می کنند قطعات این کریدورها را به هم وصل کنند.
 
احمدی نژاد افزود: یکی از بهترین  کریدورهای حمل و نقل، کریدو شمال به جنوب است که از اطراف دریای مازندران، شمال اروپا، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان می گذرد و شمال اروپا را به جنوب کشور ما یعنی خلیح فارس متصل می کند که موجب بالا رفتن سرعت و کاهش هزنیه ها می شود.
 
رئیس جمهور افزود: از گذشته تاکنون خیلی ها به دنبال برقراری ارتباط شمالی و جنوبی بودند ولی انجام نشد و یکی از بهترین اقدامات برای این ارتباط، راه آهن گرگان - اینچه برون بود که افتتاح شد و از بالای دریای مازندران با خط ریلی از اروپا می توانیم از ترکمستان، قزاقستان و ایران به مرکزیت گرگان به جنوب متصل شویم.
 
وی اظهار داشت: امسال اعتبار خوبی برای این طرح گذاشته شد تا پروژه سرعت بیشتری گیرد و بیشتر طول مسیر راه آهن گرگان اینچه برون در ترکمنستان  و قزاقستان است و کار پروژه در قزاقستان تمام شد، و دو سوم کار در ترکمنستان پایان یافت و بقیه به دلیل مشکلات فنی متوقف شد که بزودی تکمیل می شود، این پروژه در ایران نیز امروز بهره برداری شده است.
 
رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: راه آهن گرگان - اینچه برون اولین خط راه آهنی است که شمال را به جنوب وصل می کند.
 
وی با اشاره به اینکه توفیق سفر به یکی از بهتریین استانهای کشور را داشتم افزود: در سفر اول دولت به گلستان، مردم می گفتند در این استان کارهای بزرگ، کمتر انجام شده، صنعت نیامده و پیشرفت صنعتی کم است ولی الان هم کارخانه سیمان، فولاد، نیروگاه و سدهای متعدد داریم که در خدمت مردم است و تا حدودی آب شرب کشاورزی را تامین می کند.
 
احمدی نژاد در بخش دیگری گفت: خدای متعال همه نعمتها را در اختیار ملت ایران قرار داده است، زمینهای وسیع کشاورزی، موقعیت جغرافیایی ممتاز ، منابع غنی، ملتی مومن، عاشق عدالت، هوشمند، اهل کار و تلاش که همه سرمایه های ماست که باید حرکت کنیم و کشور را بسازیم و هر کسی، در هر جای ایران کار می کند به نیت ساختن ایران کار می کند.
 
ایران پرچمدار توحید است
 

وی افزود: ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت، ارزشهای الهی است و تنها ملتی که می تواند پرچم توحید و عدالت را در جهان به پیش ببرد ملت ایران است، این گفته از تعصب نیست بلکه ایران یک فرهنگ است و همه ایران ملت موحد هستند.
 
وی با اشاره به تلاشهای دیگر کشورها برای ایجاد محدودیت و جلوگیری زا پیشرفت ایران اسلامی گفت: ابرقدرتها هر چه محدودیت درست می کردند باز جهش ها ادامه دارد، درست مثل دولت نهم و دهم و آنها ایران را به معنای فرهنگی ایران که دوباره در جهان احیا شود، نمی خواهند ، درحالیکه در این معنا فرهنگی ایران، همه ملتها بایدهم برابرند و زیر پرچم توحید باید بنشینند و دیگر از ظلم، اشغالگری، چپاول و نابرابری خبری نباشد.
 
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به طرحهای مهر ماندگار گفت: در دولتتهای قبلی هدف بود که در یکسال آخر، کار عمرانی خاصی انجام نمی شد ولی ما تصمیم گرفتیم این عادت را کنار گذاریم و تصمیم گرفتیم طرحهای نیمه تمام را پایان رسانیم تا باری از روی دوش دولتهای بعدی گرفته شود و میراث طرحهای نیمه تمام به دولت بعد نرسد.
 
اتمام 500 پروژه مهر ماندگار و نیمه تمام
 

احمدی نژاد گفت: در این راستا، پروژه های نیمه تمام را فهرست کردیم که بیش از 940 پروژه بود و دولت تصمیم گرفت با وجود همه مشکلات توان خود را برای به اتمام رساندن آنها بکار گیرد.
 
وی گفت: ایت پروژه ها شامل سد، آب آشامیدنی، راه آهن و  ... است و تاکنون 500 پروژه به اتمام رسیده و بخش اعظم آن تا پایان دولت به بهره بردای می رسد.
 
رئیس جمهور کشور یادآورشد: بدخواهان می خواستند نشاط و سازندگی را از ملت بگیرند و بر سیاه نمایی و تخریب ملت کوشیدند ولی روحیه ملت ایران نشاط و سازندگی است و حرکت ملت همچنان ادامه می یابد.


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا



 

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا

 

هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران گفت: تحریم ایران پایان سیطره دلار بر دنیاست.


به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم هشتمین گرامیداشت هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.


احمدی نژاد با بیان اینکه غربی ها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا قصد دارند با قطعنامه تحریمی خود جنگ روانی به راه بیندازند که ما کوتاه بیاییم، این سئوال را طرح کرد که ما باید از چه چیزی کوتاه بیاییم از عدالت طلبی، آزادگی و یا از مبارزه با ظلم ؟


وی افزود: اینها کارشان تمام است هر چه از این خرابکاری کنند خود را به نقطه پایان نزدیکتر می کنند.


رئیس قوه مجریه در ادامه با اعلام اینکه ما برای اداره دنیا یک برنامه ای تهیه کرده ایم که آنها هم باید نقشی را در آن ایفا کنند، گفت: اتفاقا همان نقشی را که ما می خواهیم آنها ایفا می کنند مثلا می خواستیم بگوییم شورای امنیت سازمان ملل نهادی ظالمانه است آنها هم با این کار خود (تصویب قطعنامه 1929 ) به ما سند دادند در حقیقت ما هر ادعایی که می کنیم آنها سندش را روی میز می گذارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در جلسات کارگروه دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم که قابل اعلام عمومی نیست، گفت: در حقیقت تصمیمی که آنها در صدور قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته اند پایان سیطره دلار بر دنیاست.


احمدی نژاد با اشاره به کسری بودجه ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: آنها اعلام کردند که 1480 میلیارد دلار کسری بودجه دارند تازه این چیزی است که خود آنها اعلام کرده اند این پول را از کجا آورده اند از جیب بابایشان که نیاورده اند چون آنها به خاطر یک دلار آدم می کشند. آنها اسکناس چاپ می کنند و ثروت ملتها را جمع می کنند و می برند.


وی در ادامه با بیان اینکه سرتاسر آفریقا ثروتی است که غربیها آن را به یغما می برند، گفت: کشور گینه بیسائو که رئیس جمهور آن اخیرا به ایران آمده است را نگاه کنید این کشور کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است اما کل سهم آنها در ماهیگیری تنها 7 میلیون یورو است. به عبارتی از 750 میلیارد دلار یک درصدش را به این کشور آفریقایی می دهند. غربیها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا این طور دنیا را غارت می کنند.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها در حال مذاکره است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق مسئولان کشورهای دنیا حرف ما را قبول دارند اما می گویند به دلایل شرایط کنونی نمی توانند مثل ما صحبت کنند.


وی اضافه کرد: غربیها دوره تاریخی شان تمام شده و باید اسباب کشی کنند و بیرون بروند و به جای آن اندیشه های ناب و ارزش های انسانی می آید .


به گفته احمدی نژاد ملت ایران یک جریان بالقوه و رو به رشد است که به زودی جای مستکبران را در عالم خواهد گرفت.


وی درادامه با بیان اینکه غربیها از نظر تئوریک به بن بست رسیده اند، گفت: آنها در حال حاضر هیچ چیزی ندارند و وقتی که کم می آورند اسلحه می کشند در حالیکه یک فکر و فرهنگ زمانی باقی خواهد ماند که جاذبه داشته باشد نه اینکه ملتها آن را با اکراه و تنفر بپذیرند. ماسک زده اند، حرفهای گنده گنده می زنند و هی گردن کلفتی می کنند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر ظلم به اهل بیت را کنار بگذاریم ظلمی که مستکبران در جهان کرده اند بی سابقه که نه بلکه کم نظیر بوده است، گفت : آنها در دوره اخیر همه چیز را نابود کردند انسان، قداست، پیامبران را نابود کردند اما به فضل الهی دوره شان تمام شده است.


احمدی نژاد خطاب به غربی ها گفت: ملت ایران شما را زیر پا له خواهد کرد البته این به معنای لشکر کشی نیست بلکه ملت ایران شما را با تدبیر، مدیریت و منطق از دنیا بیرون می کند.


وی افزود: آنهایی که خیال می کنند به واسطه دشمن می توانند به نان و نوا برسند بدانند که آن دوره گذشته و تکرار نخواهد شد و اگر موقعش برسد ملت ایران همه این جام زهرها را در حلق خودشان فرو خواهد کرد.../خبر گزاری مهر