اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژادهم جرات نداردازمسیراصلی بازگردد



 

 

 

احمدی نژادهم جرات نداردازمسیراصلی بازگردد

 

مشایی: احمدی نژاد هم جرات ندارد از مسیر اصلی بازگردد/ اوباما از بوش خوش تیپ تر است

اوباما نسبت به بوش، خوش‌تیپ‌تر و خوش قیافه‌تر است، می‌خواهم به این آقا بگویم كه فرض بر اینكه تحریم‌ها شدنی باشد؛ آمریكا باید بداند كه در ایران هیچ‌كس جرأت ندارد از مسیر اصلی بازگردد حتی احمدی‌نژاد هم جرأت ندارد.

فارس: رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینكه مردم اوباما را دوست داشتند و هنوز هم خیلی‌ها در دنیا هستند كه او را دوست دارند، گفت: اوباما نسبت به بوش، خوش‌تیپ‌تر و خوش قیافه‌تر است، می‌خواهم به این آقا بگویم كه فرض بر اینكه تحریم‌ها شدنی باشد؛ آمریكا باید بداند كه در ایران هیچ‌كس جرأت ندارد از مسیر اصلی بازگردد حتی احمدی‌نژاد هم جرأت ندارد.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور كه در ادامه سخنان خود در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج از كشور با طرح این سؤال كه اگر انسان بخواهد خدا را بهتر بشناسد چه كار باید بكند، گفت: من آدرس می‌دهم هر كس می‌خواهد خدا را بهتر بشناسد برود و بر شانه انسان بایستد چرا كه شرط اول سماع،فلاح و رستگاری درك كردن خود انسان است و شرط دوم محصول شرط اول است و این است كه انسان باور داشته باشد كه می‌تواند قله‌ها را فتح كند.

*هركس می‌خواهد خدا را بهتر بشناسد برود و بر شانه انسان بایستد

وی افزود: انسان باید باور كند كه می‌تواند قله‌ها را فتح كند ولو اینكه در پیچیده‌ترین حوزه‌های علمی باشد؛ من قبول دارم كه ما امروز خیلی كارها را نمی‌توانیم انجام دهیم اما معتقدم كه قاطبه ملت ایران به این باور رسیده‌اند كه فتح فتوحات علمی برای ایرانیان باوركردنی است.

مشایی خاطرنشان كرد: من خیلی فكر كردم تا بفهمم كه یك دولت چقدر زمان و پول باید هزینه كند تا مردم درك كنند كه می‌توانند قله‌های علمی را فتح كنند اما به این نتیجه رسیدند كه باور كردن این نكته كه می‌توان پیشرفت كرد نیازمند شجاعت و جسارت است و ملت ایران این شجاعت و جسارت را دارند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینكه 31 سال از انقلاب می‌گذرد اما به هیچ وجه قالب ملت به اندازه امروز به گام‌های بزرگ امیدوار نبودند، ‌گفت: امروز ایرانیان تصمیم‌های تاریخی گرفته‌اند و مسیر خودشان را به سوی كمال انتخاب كرده‌اند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: در جنگ 40 كشور به شكلی به صدام كمك كردند 14 كشور بدون موضع‌گیری صریح سیاسی پشت صدام را گرفتند، برخی‌ها پول كلان به صدام دادند برخی‌ها میراژ دادند به طوری كه خلبانان عراقی سال‌ها نتوانستند با آن ویراژ بدهند، ‌برخی‌ها تانك T72 دادند برخی‌ها میگ 29 به صدام دادند كه من الان نمی‌خواهم به رویشان بیاورم اما مملكت ایران با كلاشینكف و ژ3 در مقابل آنها ایستاد.

آنها به ایران یورش بردند اما ایرانیان از جان و عشق مایه گذاشتند و فرزندانشان را به كام مرگ فرستادند تا ایران بماند.

مشایی افزود: اگر 8 سال جنگ را از تاریخ ایران حذف كنیم جامعه‌ای ترسو در داخل و در جامعه بین‌الملل متصور خواهد شد.

وی اكثر قاطع ایرانی‌ها را طرفدار اقدامات و گام‌های بزرگ دانست و گفت: زمانی كه آقای احمدی‌نژاد در اولین روز همایش ایرانیان مقیم خارج از كشور سخن می‌گفت، به آقای متكی گفتم وقتی آقای احمدی‌نژاد محكم‌تر سخن می‌گوید مردم برایش سفت‌تر كف می‌زنند.

* قسم خورده‌ام كه غیر آنچه را كه باور دارم به مردم نگویم

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور افزود: من قسم خورده‌ام كه غیر آنچه را كه باور دارم را به مردم نگویم؛ من هر وقت حرف می‌زنم برای گفته‌های خود استدلال‌های قابل اثبات دارم. برهمین اساس می‌خواهم بگویم كه برای ایران فردا و پس‌فردا و هفته‌های بعد روشنی است و برای دشمنان ایران فردا و پس فردا و هفته‌های بعد تاریكی خواهد بود و من به این گفته تاكید دارم و قسم می‌خورم كه این یك واقعیت مسلم است.

مشایی با اشاره به تحریم‌های یكجانبه اروپا گفت: اروپا در معادلات حساب شده وجود ندارد این را من نمی‌گویم خودشان می‌گویند اما آنچه كه مسلم است این است كه حرف‌زدن با اروپایی‌ها فایده‌ ندارد نه اینكه كودن و نفهم باشند بلكه واقعا فایده‌ای ندارد چون اروپایی‌ها نه ته كرباس هستند و نه سر كرباس.

وی افزود: آنها تحریم می‌كنند و من می‌خواهم بگویم تحریم اثر ندارد نه اینكه تحریم اثر اقتصادی نداشته باشد بلكه اثری در منحرف كردن دولت احمدی‌نژاد از مسیر اصلی ندارد.امروز اروپایی‌ها تحقیر شدند و ما به این نتیجه رسیدیم كه اروپا هیچ خاصیتی ندارد به نظر ما اروپا حتی یك رای مستقل نیست.

رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح كرد: هیچ آینده‌ای برای آمریكا وجود ندارد مشكل آنها در افغانستان حل نخواهد شد آمریكا می‌خواست به ایران بیاید اما خداوند آمریكا را هل داد و در عراق و افغانستان انداخت وامروز آنها در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار هستند؛ آمریكا امروز تعادل ندارد و با كوچك‌ترین ضربه آسیب‌پذیر است.

* آمریكا جرأت تعیین زمان برای خروج از افغانستان و عراق را ندارد

مشایی با بیان اینكه اگر آمریكا روزی بخواهد تصمیم بگیرد از افغانستان برود نیازمند كمك ایران است و بدون كمك ایران آمریكا قادر به خروج از افغانستان نخواهد بود، گفت: من می‌خواهم از آمریكا یك سؤال فنی بكنم گرچه آنها گوش ندارند و مشكل اصلی این است كه آنها گوش ندارند، سؤال من این است مگر اوباما نمی‌خواهد اصلاحات كند مگر آمریكا به دنبال تغییر نیست؟ چقدر اوباما برای این كار زمان دارد آیا بیشتر از دو سال و چند ماه است.

*احمدی‌نژاد هم جرأت بازگشت از مسیر اصلی ایران را ندارد

وی با بیان اینكه مردم اوباما را دوست داشتند و هنوز هم خیلی‌ها در دنیا هستند كه او را دوست دارند، گفت: اوباما نسبت به بوش، خوش‌تیپ‌تر و قیافه و پوست بهتری دارد و من می‌خواهم به این آقا بگویم كه فرض بر اینكه تحریم‌ها شدنی باشد.

آیا آمریكا می‌تواند ایران را از مسیر اصلی منصرف كند.اصلا آمریكا باید بداند كه در ایران هیچ كس جرأت ندارد از مسیر اصلی بازگردد حتی احمدی‌نژاد هم جرأت ندارد.

مشاور رئیس‌جمهور كشورمان اوباما را مسیر نجات آمریكا و بوش را مسیر نابودی ایالات متحده توصیف كرد و گفت: آمریكا برای تغییر باید مشكل خودش را با افغانستان،عراق، فلسطین و ایران حل كند و برای حل كردن این مشكل باید به سراغ گفت‌وگو برود. از آنجا كه در عراق و افغانستان كسی برای گفت‌وگو نیست آنها باید مشكل‌شان را با ایران حل كنند و بدون حل كردن مشكل با ایران مشكل عراق و افغانستان و فلسطین حل نخواهد شد.

مشایی با بیان اینكه آمریكا نتوانست با ایران گفت‌وگو كند،‌ افزود:‌زمانی امام فرمود آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند اما من امروز می‌گویم آمریكا هیچ غلطتكی نمی‌تواند بكند. راه نجات آمریكا گفت‌وگو با ایران است اما آنها به جای گفت‌وگو تحریم می‌كنند و 15 كشور را معادل 20 كشور می‌دانند و با صدور قطعنامه‌ به جهان می‌گویند كه دنیا بدانید ما با گفت‌وگو به نتیجه نرسیدیم و تصمیم گرفتیم قطعنامه صادر كنیم چرا كه چاره‌ای جز این نداریم.

وی افزود: مطمئن باشید آینده آمریكا افزایش قیمت ایران خواهد بود. حاكمان آمریكا به كشورهای منطقه می‌گویند كه ایران می‌خواهد به شما حمله كند در حالی كه آنها نمی‌دانند ایران تجربه‌ای در اشغال ندارد و آمریكا مجرب‌ترین كشور به لحاظ اشغال است.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌ در دیداری كه با یكی از مسئولان كشورهای منطقه داشته‌ام وی به من گفت كه آمریكا می‌گوید ایران خطری برای منطقه است كه من در پاسخ به وی گفتم از شما سؤالی دارم اگر ایران تصمیم بگیرد كشور شما را اشغال كند،‌ چقدر طول می‌كشد آیا بیشتر از یك زمان صبح تا ظهر طول می‌كشد. اصلا شما وقت می‌كنید كه اعلان جنگ كنید.

مشایی با بیان اینكه ایرانیان در مسیر خودباوری و درك افق‌های بلند قرار دارند،‌گفت: در جلسه‌ای مسئولان فضایی گفتند كه در سال 1403 انسان را به فضا پرتاب خواهند كرد اما آقای احمدی‌نژاد گفت كه من قبول ندارم باید سال 1396 انسان را به فضا پرتاب كنید و ما اكنون دو گزینه داریم و این نشان از پیشرفت‌های ایرانیان است و مطمئن هستم كه 5 سال آینده ایران با امروز قابل قیاس نخواهد شد.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: ما منتظر هستیم كه اسرائیل از نقشه كنار برود اما اگر بخواهد می‌تواند در عرض یك هفته حذف شود.

مشایی افزود: برخی‌ها می‌گویند كه اسرائیل می‌خواهد به ایران حمله كند تا بهانه‌ای برای حمله به ایران فراهم شود در حالی كه نمی‌دانند آمریكا برای حمله به ایران هزاران بهانه دارد.

* ما بالاسر ناوهای آمریكایی هستیم، نمی‌فهمند

وی افزود: ما بالای سر ناوهای آمریكا هستیم. آنها را از بالا نگاه می‌كنیم اما آمریكایی‌ها نمی‌فهمند.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینكه مولا یعنی انسان و خدا و حلقه اتصال انسان به خدا مولا است به دعای اللهم عجل لولیك الفرج اشاره كرد و گفت: اینكه در ابتدای سخنان این دعا را می‌خوانم از گذشته تا آینده ریشه تاریخی دارد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد و خانوم خبرنگار با دل و جرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این‌نمایندگان اگر جرات دارند احمدی‌نژاد را استیضاح کنند



 استیضاح احمدی نژاد,شرایط استیضاح احمدی نژاد,استیضاح شدن احمدی نژاد,اخبار سیاسی,اخبار روز,

 

این‌نمایندگان اگر جرات دارند احمدی‌نژاد را استیضاح کنند

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در دولت آقای احمدی‌نژاد با کمال تاسف وزیران تصمیم‌گیرنده نیستند، گفت: امضا کنندگان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به جای برنامه‌ریزی و تدوین طرح برای عملیاتی کردن پیام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسائل را به انحراف کشاندند.

بهمن اخوان طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را فاقد هرگونه کار کارشناسی دانست و اظهار کرد: من به با استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی مخالف هستم؛ به این دلیل که در دولت آقای احمدی‌نژاد با کمال تاسف وزیران ما تصمیم‌گیرنده نیستند و شخص آقای احمدی‌نژاد تصمیم‌گیرنده نهایی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این مدت هشت سال بیشتر معاونان وزیران از سوی احمدی‌نژاد منصوب شدند و وزیران آقای احمدی‌نژاد چنین قدرتی را ندارند که اظهار نظر کنند، حتی اظهار نظر کارشناسی.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، با بیان اینکه این شیوه و روش در رابطه با سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد را قبول ندارم، افزود: چرا که باید به وزیران این جرات داده شود تا تفکر و عقیده و تصمیمات خود را عملیاتی کنند، متاسفانه امروز برخی از وزیران جسارت و شجاعتی ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگانی هم که این استیضاح را مطرح کردند، اگر واقعا نسبت به عملکرد دولت و رئیس جمهور انتقاد دارند راه‌های زیادی برای حل آنها وجود دارد، در واقع می‌توانند از خود رئیس جمهوری سئوال و او را استیضاح کنند.

اخوان با اظهار مخالفت خود با استیضاح شیخ‌الاسلامی، گفت: من با تمامی استیضاح‌های مجلس هشتم مخالف بودم؛ چرا که می‌دانم وزیران دولت احمدی‌نژاد مقصر نیستند، از سوی دیگر  نمایندگانی که دم از جسارت می‌زنند شجاعت خود را در برابر شخص رئیس جمهوری نشان دهند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، تصریح کرد: من نه از وزیر دفاع می‌کنم و نه از مرتضوی، بلکه من از مجلس دفاع می‌کنم؛ چرا که همین آقایان مجلس را در طول این چهار سال به چالش کشیدند.

وی با بیان اینکه از آقای لاریجانی درخواست دارم در بحث استیضاح دخالت نکنند، ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان استیضاح کننده چرا در بحث‌های اقتصادی و تخلفات دولت در هدفمندی با دولت برخورد نکردند.

اخوان با اشاره به نام‌گذاری هر سال از سوی رهبر انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال ۷۷ تا ۹۱ که سال‌ها را نام‌گذاری کردند، چه اقدام شایسته و عملیاتی از سوی مسئولان و مجلس در مورد این پیام‌ها و نام‌گذاری‌ها صورت گرفت؟

وی یادآور شد:  در سال ۸۶ اتحاد ملی و انسجام اسلامی را داشتیم؛ اما آیا اتحاد ملی این بود که کسانی که برای انقلاب زحمت کشیدند و خون دادند به خاطر عقاید متفاوت با آقای احمدی‌نژاد باید آنان را خانه‌نشین کنیم؟ درباره همت و کار و مضاعف چطور؟ چه اقدام مهمی انجام شد؟.

اخوان با بیان اینکه سال گذشته به جای آنکه جهاد اقتصادی باشد فساد اقتصادی بود گفت:امروز باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم، در این مدت دولت باید لایحه بدهد؛ زیرا صحبت رهبر معظم انقلاب با توجه به تحریم‌ها امیدی به مردم داد که باید عملیاتی شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: این آقایان به جای برنامه‌ریزی و تدوین طرح برای عملیاتی کردن پیام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسائل را به انحراف کشاندند، بنابراین از تمامی نمایندگان هوشمند می‌خواهم که به این استیضاح رای ندهند/اعتدال

منبع:  خانه ملت