اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی مقدم: طرح امنیت اخلاقی قاطعانه اجرا می شود



طرح امنیت اخلاقی ,رئیس پلیس کشور

احمدی مقدم: طرح امنیت اخلاقی قاطعانه اجرا می شود

دولت تدبیر و امید تا کنون در این باره نه اعلام موضع کرده ونه قولی را به پلیس داده است.

این دولت در حال استقرار است و ما نباید انتظارات خودمان را از آنها افزایش دهیم ضمن اینکه اولویت اول مباحث اقتصادی است.


رئیس پلیس کشور با بیان اینکه دولت یازدهم تا کنون اظهار نظری در مورد طرح امنیت اخلاقی نکرده است، گفت: طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشده است و پلیس آن را قاطعانه اجرا می کند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: وظیفه پلیس اجرای مقررات و قانون است و در حوزه امنیت اخلاقی به دنبال طرح و شیوه جدیدی هستیم اما با کسانی که بر بی قانونی و تکرار تخلفات شان اصرار داشته باشند برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس در این حوزه به وظیفه خود عمل می کند و دولت نیز تازه در حال استقرار است تاکید کرد: دولت تدبیر و امید تا کنون در این باره نه اعلام موضع کرده ونه قولی را به پلیس داده است. این دولت در حال استقرار است  و ما نباید انتظارات خودمان را از آنها افزایش دهیم ضمن اینکه اولویت اول مباحث اقتصادی است.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: تا کنون جلسه ای نیز با وزیر کشور برگزار نکردیم اما این جلسه حتماً برگزار شده و دستگاه ها نیز باید به وظایف شان عمل کند پلیس در حوزه امنیت اخلاقی سیاست گذار نیست اما از روش های جدید  استقبال می کند.

وی در مورد برخورد با بی حجابی در فرودگاه ها گفت: فرودگاه جزوی از خاک کشورمان است که با حساسیت ویژه کنترل می شود و پلیس طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی را در فرودگاه ها با قاطعیت به اجرا در می آورد البته ممکن است برخی مسافران خارجی در این مورد توجیه نشده باشند اما باید قوانین برای این افراد توضیح داد شود. طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشده است و همچنان ادامه دارد.

احمدی مقدم در خصوص انتقال مواد مخدر از سوی حاجیان بیان کرد: عده ای از حاجیان برای مصارف شخصی خود مواد مخدر را حمل می کردند که در عربستان سالانه بین 50 تا 60 نفر از حجاج دستگیر می شدند اما خوشبختانه با اقدامات خوب پلیس در سه سال اخیر هیچ زائر ایرانی به اتهام حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است.

به گفته وی بر اساس هماهنگی و گفته های رئیس سازمان حج و زیارت به منظور جلوگیری از بروز مشکلات برای حاجیان پرواز حجاج ماه محرم و صفر در پایان حج تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شود. پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد مشکلاتی را به وجود می آورد و ما شاهد هستیم هر ساله بسیاری از حاجی ها به خاطر گرفتار شدن در ترافیک اطراف فرودگاه ها ساک به دست در حال حرکت به سمت ترمینال ها هستند.

رئیس پلیس کشور افزود: امسال نیز پلیس راهور طرح های ویژه ترافیکی را در اطراف فرودگاه به اجرا در می آورد و از بدرقه کنندگان و استقبال کنندگان می خواهیم با توجه به پر شدن ظرفیت فرودگاه همگی به استقبال یا بدرقه نیایند./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
طرح فوق العاده امنیت اخلاقی - زور گیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی مقدم: طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده/ جزئیات مهمانی شیطان‌پرستی در یک مدرسه



احمدی مقدم , طرح‌های امنیت اخلاقی

احمدی مقدم: طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده/ جزئیات مهمانی شیطان‌پرستی در یک مدرسه

فرمانده ناجا با بیان اینکه موافق تلاش برخی از رسانه‌ها برای تشدید این ضرباهنگ نیز نیستم گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی اخباری که گاها صحت ندارد و واقعیت در آنها غرق شده، ضرباهنگ را تشدید کنند که موافق این امر نیز نیستم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده از تلاش برخی رسانه‌ها برای تشدید ضرباهنگ اجرای این طرح انتقاد کرد.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد مسئله امنیت‌ اخلاقی، گفت: همه تصور می‌کردند که دولت جدید با آزادی اجتماعی و حجاب موافق است و این در حالی بود که هیچ مسئولی چنین اظهارنظری در مورد آزادی حجاب نگفته بود.

وی با بیان اینکه مسئولان این دولت سخنانی نزدیک به این اظهارات نیز نگفته‌اند، گفت: چنین تصوری صحیح نیست و عمل ناجا بر مبنای قانون است و وقتی ناهنجاری از درجه‌ای عبور می‌کند باید ضرباهنگ افزایش یابد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه موافق تلاش برخی از رسانه‌ها برای تشدید این ضرباهنگ نیز نیستم گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی اخباری که گاها صحت ندارد و واقعیت در آنها غرق شده، ضرباهنگ را تشدید کنند که موافق این امر نیز نیستم.

وی با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده است، گفت: البته برخی متجریان که تعداد آنها زیاد نیست با تجری بیشتری وارد شده‌اند اما خود من که گاها روزی سه ساعت در خیابان‌ها تردد می‌کنم تنها دو سه مورد دیده‌ام که بسیار تند کشف حجاب کرده و اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و ویراژ می‌کنند که البته زیاد نیست اما این مسئله همچون ویروس است و اگر احساس شود که برخوردی نمی‌شود بقیه هنجارشکنان نیز فرصت پیدا می‌کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا با روش منطقی و بهره‌گیری از تجارب گذشته باید تلاش کند که رسیدگی دقیقی به این مسئله داشته باشد، گفت: رسیدگی باید دقیق باشد نه اینکه فله‌ای باشد.

وی در مورد برگزاری برخی کنسرت‌ها با بیان اینکه ناجا در برخی موارد از سر ناچاری وارد شده گفت: درست نیست که ناجا به تنهایی وارد صحنه شود و باید همه مسئولان مربوطه وارد این صحنه شوند چرا که حتما سالن‌های کنسرت‌ها ضوابطی دارند.

 

هرچند احساس می‌شود نه در مورد مجری، نه در مورد صحنه آرایی و حتی تماشاگران هیچ رابطه‌ای حاکم نیست و ناجا نمی‌تواند جای همه کار کند و همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و قرار نیست بگیر و ببند راه بیاندازیم و باید ضوابط جامعه اخلاقی، اسلامی، فرهنگ اسلامی ایرانی رعایت شود و اجازه ندهیم جایی درست شود که تبدیل به کانونی برای بی بندو باری باشد و حتی علاقه‌مندان به موسیقی نیز رویشان نشود به آنجا بروند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم گفت: باید روی برخی باندها که در راستای ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند تمرکز کنیم به گونه‌ای که اخیرا در اینترنت بلیت فروخته شد و آدرس یک مدرسه را دادند که در آنجا مهمانی با عقاید انحرافی و شیطان‌پرستی قرار بود برگزار شود که مدیر مدرسه نیز طلبکار شد و عنوان کرد که می‌خواهد از ناجا شکایت کند چرا که با این گروه قرار داد بسته بود و می‌خواست که برای مدرسه درآمدزایی کند و جای سوال است که متولیان مدرسه چه حقی دارند و ناجا باید مسئول سازی کند./ایسنا