اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی مقدم: سوریه اگر یگان ویژه‌ای مثل ایران داشت نیازی به حضور ارتش نبود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احمدی مقدم: سوریه اگر یگان ویژه‌ای مثل ایران داشت نیازی به حضور ارتش نبود

فارس: فرمانده ناجا گفت: در سوریه اگر پلیسی با کفایت و یگان ویژه وجود داشت، می‌توانستند مشکلات را در ابتدا حل و فصل کنند و دیگر نیازی به حضور ارتش در ماجرا نبود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش دیانت و مهارت به میزبانی یگان ویژه ناجا گفت: تمام سازمان‌های نیروی انتظامی حتی یگان‌های رزمی ناجا باید یاد گیرنده و بر پایه علمی باشند و بر اساس طی کردن مسیر علمی به اهداف خود برسند، باید در تدوین سند راهبردی که سندی است که باید با سازماندهی مشخص محقق شود باید نوع نگاه به مقوله امنیت را در نظر بگیریم و به دنبال پاسخ سوالاتی مانند آیا امنیت بر مردم است یا برای مردم، باشیم.

فرمانده ناجا گفت: امنیت یعنی آنکه شرایطی فراهم شود تا مردم در آن احساس نگرانی نکنند، اگر دشمن ضعیف شدن اقتدار ما را ببیند، طمع خواهد کرد و بر همین اساس یگان‌های نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های امنیتی باید آماده باشند تا شرایط برای ناامنی ایجاد نشود و یگان ویژه باید آماده باشد تا اگر یک تهدید بزرگ رخ داد، برای حمایت از جامعه وارد محل شود.

وی افزود: باید در تهدیدها حضور پیشگیرانه داشته باشیم، در چهار سال اخیر تمرین‌های زیادی صورت گرفته و حتی برای تمرین یگان‌های ویژه وضعیتی ابلاغ شد که مثلا گردان در زمانی معین به محل از پیش تعیین شده برسد.

احمدی‌مقدم با اشاره به حادثه مسجد امام‌علی (ع) در زاهدان گفت: دستان خارجی در این ماجرا وجود داشت و تلاش می‌کردند که دعوای بین شیعه و سنی ایجاد کنند اما با حضور به هنگام ماموران در کمتر از 12 ساعت از تهران، کرمان و یگان‌های دیگر و درایت ریش‌سفیدان و مسئولان به سرعت مسئله حل شد و گرنه فتنه بزرگی راه می‌افتاد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار مامور در یگان ویژه و یگان‌های آماده ‌فعالیت دارند، گفت: یگان ویژه سرآمد تمامی یگان‌های رزمی و نظامی در کشور است و یگان ویژه در فتنه 88 با مظلومیت در میدان حاضر شد و این یگان بدون اظهار ضعف و خستگی و بی هیچ منتی در میدان حضور داشت.

فرمانده ناجا در خصوص لزوم وجود یگان ویژه گفت: یگان ویژه لوازم روند توسعه بشری شدن است و برای مثال در سوریه اگر پلیسی با کفایت و یگان ویژه وجود داشت، می‌توانستند مشکلات را در ابتدا حل و فصل کنند و دیگر نیازی به حضور ارتش در ماجرا نبود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به انفجار اطلاعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه فضای مجازی نقش اتاق جنگ را ایفا می‌کند و علاوه بر این کسانی که در این حوزه فعالیت کنند می‌توان از این حوزه برای کنترل و مهار بحران نیز استفاده کنند.

سردار احمدی‌مقدم افزود: یگان ویژه نیروی آماده برای پیشگیری و مهار توطئه به جای سرکوب و مقابله است و یگان ویژه واحد سرکوب نیست که اگر هر جا شلوغ شد، تر و خشک را با هم بزند و ارعاب و ترساندن برای دشمنان است و نه برای مردم و مثلا اگر در مسابقه فوتبالی دعوا شد نیروی انتظامی باید آن را به خوبی حل و فصل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یگان ویژه اقتدارگرا است و با این حال این اقتدار باید به موقع باشد چرا که یگان ویژه شمشیر در نیام است و فلسفه یگان ویژه برای حمایت از جامعه در برابر تهدیدات و حضوری پیشگیرانه است.

سردار احمدی مقدم در مورد ویژگی‌های یگان ویژه گفت: انضباط، اخلاق و افزایش آستانه تحمل از ویژگی‌های یگان ویژه است، در فتنه 88 ما بنا داشتیم میدان را کنترل کنیم نه بگیر و ببند داشته باشیم و بر همین اساس پس از دستگیری افراد، معمولا دستگیرشدگان یک روز پس از دستگیری با تعهد، نصیحت و صحبت کردن آزاد شده و در نتیجه همین رفتار تقریباَ دستگیر شده تکراری نداشتیم و در روز عاشورا به یگان‌های ما حمله کردند و این یگان نیز مظلومانه مقابله کرد.

فرمانده ناجا به ماموران یگان ویژه در خصوص بالا رفتن آستانه تحمل گفت: در مواقعی اغتشاشگران سعی دارند با پاشیدن رنگ، ناسزا، فحش ناموسی، سنگ زدن و غیره آستانه تحمل شما را پایین بیاورند و آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که شما در برابر سختی، گرما، گرسنگی، بی‌حوصلگی و غیره به کار خود ادامه دهید.

وی گفت: پلیس باید حافظ اموال مردم باشد و در سال 88 از پشت‌بام منزلی در یکی از کوچه‌ها سنگ و گلدان به سر ماموران انداخته شد که موجب آسیب نخاعی یکی از ماموران نیز شد و این افراد که بسیار خسته و ناراحت بودند؛ اقدام به شکستن شیشه ماشین‌ها کردند اما با این حال تمامی آن ماموران دستگیر شدند و آنان خستگی را علت اصلی این اقدام خود دانستند. ولی این توجیهی به برخورد اشتباه یک نفر نیست و پس از بررسی ماموران به تک تک این منازل مراجعه و از آنان عذرخواهی کردند. ما در سال 88 مبلغ 70 میلیون تومان خسارت به مردم پرداخت کردیم.

وی تاکید کرد: قرار نیست که به افراد صدمه بزنیم، مگر در مواقعی که لاجرم مجبور به استفاده از خشونت هستیم و در مواقعی که به سمت یگان حمله می‌کنند باید از خود دفاع کنند و یگان ویژه باید در خدمت مردم باشد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
سوریه اسارت یه گله سلفی بدست ارتش غیور(یگان ویژه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: نیروهای ویژه ارتش ایران در سوریه


نیروهای ویژه تیپ 65 نیروی زمینی ارتش ایران در شهرک الحاضر سوریه.

خبرگزاری فارس: نیروهای ویژه تیپ 65 نیروی زمینی ارتش ایران در شهرک الحاضر سوریه.

عکس: نیروهای ویژه ارتش ایران در سوریه