اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی مقدم:ابلاغ منع شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی/ تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد



اخبار انتخابات,بازداشتگاه جدید ناجا در انتخابات

فرمانده ناجا خبر داد:

ابلاغ منع شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی/ تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد

فرمانده نیروی انتظامی از ابلاغ ممنوعیت شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی خبرداد و همچنین گفت: تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی از ابلاغ ممنوعیت شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی خبرداد و همچنین گفت: تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی در پاسخ به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ایجاد بازداشتگاه‌ در دانشگاه علوم‌انتظامی، گفت: قطعا اگر بازداشتگاهی در نیروی انتظامی ساخته شود، مجوز سازمان زندان‌ها را دارد، اما این‌که کدام نقطه شهر این بازداشتگاه‌ها ساخته شود، مهم نیست؛ چرا که ناجا در اراضی خود اقدام به ساخت این بازداشتگاه‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد، گفت: چرا که فعالیت بازداشتگاه‌ها در حوزه پلیس‌آگاهی و حوزه فعالیت‌های آن در حوزه قتل و جرایم است و ربطی به انتخابات ندارد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی ناگزیر است از مکان‌های امن و حفاظت شده برای تاسیس بازداشتگاه استفاده کند،‌ گفت: این مسئله ربطی به انتخابات ندارد.

فرمانده ناجا در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مریوان با لباس زنانه که موضوع انتقادات فراوانی شده است به ایسنا گفت: لباس زنانه به آن گونه‌ای که در کردستان داشته‌ایم، ‌نبوده؛ اما پارچه قرمزی را به سر این فرد انداخته بودند که قشنگ نیست و تذکرات لازم نیز به این افراد داده شد.

وی با بیان اینکه ابتکارات در شرورگردانی همچون انداختن آفتابه، زیبا نیست، گفت: اساسا حکم گرداندن اراذل و اوباش را قضات صادر می‌کنند که این مسئله نیز باید در زمانی باشد که آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر نیروی انتظامی برای اجرای حکم وارد عمل می‌شود، تنها همان حکم را باید اجرا کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کلیه مسئولان در نیروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تحقیرآمیز همچون انداختن آفتابه یا سوارکردن اراذل بر حیوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقیر‌آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود.

به گفته فرمانده ناجا به ویژه در آستانه انتخابات که رسانه‌های بیگانه تلاش دارند کشور را به حاشیه برانند، ما نیز نباید بهانه به دست افراد بدهیم.

فرمانده ناجا در مورد حادثه مهدیه تهران نیز گفت: اطلاعات همانی است که همکاران من توضیح داده‌اند که زنی بدون تعادل روحی و روانی وارد مهدیه شده و شئی را آتش زده که این فرد دستگیر شده و مشکل خاصی نیست.

به گزارش ایسنا،‌ احمدی‌مقدم در تشریح اقدامات این پلیس در انتخابات آتی گفت: نیروی انتظامی در قرارگاه امام‌علی (ع) همه امکانات خود را بسیج کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقداماتی همچون آموزش، ساماندهی، هماهنگی داخلی، تحقیقات و برآوردها در قبل از انتخابات صورت گرفته، گفت: بعد از تایید صلاحیت‌ها نیز تامین امنیت میتینگ‌ها، نامزدها و ... بر عهده نیروی انتظامی است.

66 هزار حوزه انتخاباتی در کشور

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شوراهای شهر با انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: همزمانی این دو انتخابات سبب شده که رکورد تعداد مراکز ثبت آرا، ثبت شود؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد 66 هزار مرکز رای‌گیری خواهیم داشت که تامین امنیت آن، مسئولیت سنگینی را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

به گفته احمدی‌مقدم، با اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، اما ممکن است از کمک دیگر نیروها در ستاد کل نیروهای مسلح استفاده شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، این انتخابات بهترین و امن‌ترین خواهد بود، گفت: تابحال فردی رسما اعلام کاندیداتوری نکرده و حرف‌هایی زده شده که حرف زدن ممنوع نیست، اما نامزد رسمی نداشتیم و آماده‌شدن افراد برای انتخابات (کاندیداهای احتمالی) منعی ندارد و ستاد انتخابات مسئولیت تایید را بر عهده دارد.

وی در مورد اظهارات رییس‌جمهور در خوزستان، گفت: طبیعتا هر گونه اظهارنظری که شائبه‌ای ایجاد کند که مردم تصمیم‌گیر نهایی نیستند، خوب نیست؛ ضمن اینکه دلیلی هم بر این موضوع نیست.

احمدی‌مقدم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد، گفت: میزان آگاهی سیاسی مردم نیز افزایش یافته است،‌ به گونه‌ای که مردم متوجه می‌شوند؛ این آقا توان تحقق وعده‌های خود را دارد یا خیر؟ و هر وعده کاندیدا را نمی‌پذیرند.

فرمانده ناجا افزود: اینکه تلاش شود فضای اجتماعی جامعه در پیش از انتخابات متلاطم شود، پسندیده نیست و مردم متوجه هستند، چرا که پس از این سخنان،‌ واکنشی نیز در جامعه مشاهده نشده است و باید کاندیداها و فعالان تلاش کنند تا امنیت برقرار شده و مردم حضور پرشوری داشته باشند.

صد درصد ناجا در اختیار تامین امنیت انتخابات

استفاده از نیروهای ستادکل نیروهای مسلح در انتخابات

وی با بیان اینکه تمام عوامل ستادی و نیروهای آموزشی در قالب «قرارگاه ظفر» در خدمت انتخابات هستند، گفت: 100 درصد نیروی انتظامی در تامین انتخابات حضور دارند و برای جبران، از نیروهای ستاد کل مسلح نیز استفاده می‌شود.

پاسخ فرمانده ناجا به تعطیلی گشت ارشاد در آستانه انتخابات

احمدی‌مقدم در مورد گشت ارشاد و شائبه‌های توقف آن در آستانه انتخابات، گفت: یکی از مشکلات حاشیه‌های همه انتخابات و به خصوص ریاست جمهوری این است که اجرای بسیاری از قوانین، تعطیل یا کمرنگ می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در آستانه انتخابات کشور رها شده و بی‌نظمی در اجرای مقررات و قوانین ایجاد می‌شود، گفت: برخی انتظار دارند که در آستانه انتخابات کمتر جریمه کنیم و سخت نگیریم یا تذکری در باب رفتارهای ناهنجار اجتماعی ندهیم که این کار خوب نیست.

قانون نباید تعطیل شود

انتظار دارند کمتر جریمه کنیم و تذکر ندهیم

وی با بیان اینکه قرار است فردی برود و فرد دیگری بیاید، گفت: قانون نباید تعطیل شود، اما قبول کنید در آستانه انتخابات به علت فشار کاری، اجرای برخی ماموریت‌ها تنازل می‌یابد؛ اما نباید عمدتا طرح‌ها تعطیل و موکول به بعد از انتخابات شود، چرا که مسیر اجرای قانون ادامه دارد.

وی همچنین در مورد تدوین برنامه جدید در شیوه اجرای طرح امنیت اجتماعی، گفت: اجازه دهید در روزهای آتی ابعاد مختلف اجرای این طرح تشریح می‌شود؛ چرا که نقاط ضعف و خلاءهای این طرح شناسایی شده است.

احمدی‌مقدم در مورد ساختار دانشگاه علوم‌انتظامی نیز گفت: این دانشگاه در مسیر تعیین شده خود حرکت می‌کند و در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی بسیار کمک‌کننده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دانشگاه علوم‌انتظامی با انجام پژوهش‌های تخصصی توانسته‌اند ناجا را در اجرای برنامه‌های خود همراهی کند، گفت: این دانشگاه تخصصی است و توانسته در مراتب بالا همچون دکتری، دوره‌هایی را تدوین کند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین در خصوص شائبه‌هایی درباره توقف شماره‌گذاری خودرو، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب مقررات ابلاغی سازمان استاندارد و محیط زیست فعالیت می‌کند و معمولا کارخانجات در فروردین‌ماه تولید زیادی نداشته‌اند و تا چرخه تولید دوباره فعال شود، مدتی زمان لازم است.

وی با اشاره به زمان تعیین قیمت خودرو، گفت: این دو مسئله سبب شده که رکود بازار و تولید را شاهد باشیم که هر چه زودتر موانع برداشته شود.

فرمانده ناجا در مورد استاندارد یورو4 نیز گفت: لازم است این از سوی محیط‌زیست و استاندارد ابلاغ شود، اما توجه داشته باشید که یکی از مقدمات اجرای این استاندارد، سوخت یورو4 است.

احمدی‌مقدم افزود: در زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها، به امکانات توجه نمی‌شود و این ابلاغات منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در عمل نیز همراهی ضعیف است، گفت: تجربه نشان داده، ارائه این دستورالعمل‌ها حتی با تاخیر نیز موثر است.

فرمانده ناجا در مورد اینکه آیا این خودروها شماره‌گذاری می‌شوند یا نه؟ گفت: این سوال را از رییس پلیس راهور ناجا بپرسید./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
مهدی مقدم: بالاخره تمام شد/موسیقی من ربطی به کسی ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی مقدم:احتمال تغییر قوانین سربازی/ انتخابات را در امنیت کامل برگزار می کنیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سردار احمدی مقدم:

احتمال تغییر قوانین سربازی/ انتخابات را در امنیت کامل برگزار می کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمامی حرکات دشمنان را تحت نظر داریم و اجازه نمی دهیم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خدشه ای وارد کنند.

اخبار - به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر سه شنبه در یادواره شهدای سرباز استان کرمان اظهار داشت: شش هزار و 500 شهید و 18هزار جانباز کاروان بزرگی است که در راه عزت اسلام و انقلاب و در مسیر ولایت ایستادگی کردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آسایش و امنیت کنونی را مدیون دلاوری های شهید باهنر و شهید زنده حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی تصریح کرد: در آذرماه با کاهش جرایم حتی در بخش سرقت روبرو بودیم و در دی ماه نیز کاهش جرایم افزایش یافته است.

سردار احمدی مقدم افزود: آمادگی واحدهای دفاعی و نظامی موجب افزایش صلح و امنیت در کشور و کاهش طمع دشمن می شود.

وی در مورد فعالیت های ناجا در زمینه توطئه های خارجی و شیطنت های داخلی در زمینه انتخابات آینده ریاست جمهوری در کشور، اظهار داشت: از هم اکنون تهدیدات خارجی، زمینه های ناامنی در داخل کشور و زمینه هایی که بی توجهی به آنها موجب خسارت در دوران انتخابات باشد را رصد می کنیم.

این مسئول در ادامه افزود: با آمادگی در دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و یگان های انتظامی مشکلی در انتخابات آینده نداریم و تلاش می کنیم هر انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بهتر برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: به عنوان یک شاهد عینی می گویم در دوران دفاع مقدس سربازان ما حضور داوطلبانه داشتند و هیچکس به اجبار به خط و رزم با دشمن نرفت و حتی افرادی که در دوران دفاع مقدس غیبت کردند، مجازاتی شامل حال آنها نشد.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: سربازی مقطعی از عمر یک جوان است که دین خود را به کشورش ادا می کند، با توجه به موقعیت زمانی، تکنولوژی های جدید، جمعیت کشور و مجموعه ای از مسایل، نگاه به سربازی و مقررات آن ممکن است، دچار تغییر شود.

کاهش شاخص های جرم در کرمان

وی بیان داشت: استان کرمان که در سال های گذشته جز مناطق امنیتی به شمار می رفت از دو سال قبل شاخص های جرم در این استان تنزل یافته و در برخی موارد از میانگین های کشوری وضعیت بهتری دارد.

این مسئول تصریح کرد: استان کرمان که در گذشته معبر مواد مخدر بود، اما اکنون با توجه به انسداد مرزها، بخش های شمالی این استان دیگر با مشکل ترانزیت مواد مخدر مواجه نیست و جنوب استان نیز با انجام عملیات انسداد مرز، درسال جاری و سال آینده وضعیت مطلوبی پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که بنیاد تعاون ناجا مجموعه ای متعلق به کارکنان نیروی انتظامی است، افزود: این بنیاد برای ساماندهی سرمایه های کارکنان تلاش می کند.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: بنیاد تعاون ناجا تلاش می کند که گره های توسعه کشور را برطرف کند و در استان کرمان فعالیت های روزافزونی برای تولید اشتغال و سرمایه گذاری انجام می شود و فعالیت های این بنیاد در حوزه معدنی این استان نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به این که در استان کرمان تمام شاخص های امنیتی مطلوب است افزود: کرمان وضعیت استان های عادی کشور را دارد و زمینه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بسیار مطلوب است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های استان کرمان ادامه داد: وضعیت امنیت کرمان برای سرمایه گذاری بسیار مطلوب و خوب است./مهر