اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد: 4 زورگو که نمی‌توانند غلطی کنند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

احمدی‌نژاد: 4 زورگو که نمی‌توانند غلطی کنند

رییس جمهور با تاکید بر این‌که می‌خواهیم سرعت پیشرفت خود را حفظ و اضافه کنیم بر این نکته که باید متکی به خود باشیم، تصریح کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به استان سمنان، احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی، صنعتی و درمانی استان سمنان که در سالن هلال‌احمر این استان برگزار شد، ضمن تبریک به مردم استان سمنان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ، افزود: پروژه‌های خوبی در سمنان افتتاح شد که هزینه‌های زیادی داشته و در چهار بخش انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که اگر بنا باشد پیشرفت اتفاق بیافتد نیازمند انرژی هستیم، گفت: برق از پاک‌ترین انرژی‌هاست و امروز به طور رسمی استان سمنان دارای دو نیروگاه شد و حدود 640 مگاوات ظرفیت تامین نیرو دارد که ان‌شاءالله مبارک باشد و امیدواریم صنعت‌گران و کشاورزان با کارهای توسعه‌ای خود ظرفیت نیروگاه را افزایش دهند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که نیروگاه‌های احداث شده در استان سمنان حرارتی هستند و گاز مصرف می‌کنند، اظهار کرد: در این نیروگاه‌ها در عمل از هر 100 متر مکعب گاز، معادل 37 متر مکعب برق تولید می‌شود، در واقع راندمان 38 درصدی است، بنابراین برای آنکه از 62 درصد نیروی از دست رفته استفاده کنیم، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایجاد شده‌اند تا دوباره با استفاده از نیروی از دست رفته برق تولید کنند و دیگر نیاز به سوختن گاز نباشد که در این رابطه در برخی جاها از تولید 38 درصد به 50 درصد خواهیم رسید.

وی با اشاره به این‌که نیروگاه دامغان و سمنان برنامه دارند، کار خود را تکمیل کنند و کلنگ مرحله بعدی در نیروگاه استان سمنان زده شد، خاطرنشان کرد: از آقای وزیر نیرو می‌خواهیم که همه نیروگاه‌هایی که امکان دارند، به سیکل ترکیبی تبدیل شوند؛ چرا که حدود 12 مگاوات ظرفیت سیکل ترکیبی در کشور داریم که می‌تواند بدون مصرف بیشتر گاز، برق تولید کند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که الان گاز در اختیار داریم و 20 یا 50 سال دیگر گاز هم مثل بنزین و گازوئیل می‌شود پس باید از امروز صرفه‌جویی کنیم، تاکید کرد: نگاه وزارت نیرو باید به سمت صادرات برق باشد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که در سال‌های 86 در ایام تابستان با قطعی برق مواجه می‌شدیم، افزود: امروز با همت و تلاش بعد از چهار تا پنج سال تبدیل به صادرکننده برق شده‌ایم و در حالی که زمان تحویل به ما تولید برق 38 هزار مگا وات بود، امروز به 67/660 رسیده است و 300 هزار مگاوات آماده افتتاح است، پس ظرفیت نزدیک به دو برابر می‌شود و امروز به حدود پنج شش کشور برق صادر می‌کنیم که سالی یک میلیارد دلار درآمد از صادرات آن داریم و البته وزیر نیرو گزارش آن را به ما نمی‌دهد که سراغ‌شان نرویم ،اما اشکال ندارد، ببرند و در خدمت به مردم به کار بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد که ما از کشوری با قطعی برق به صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که از حدود شش سال گذشته تا به امروز تعداد وسایل برقی در منازل افزایش یافته است و با این اوصاف ما به صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: صدور برق، گاز و آب فقط یک کار اقتصادی نیست و وقتی کشوری با لوله آب،‌گاز و برق به تمام نقاط اطراف خود دوخته شود، باعث تقویت دوستی، برادری و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: وقتی زندگی‌ها به هم دوخته شود، شیطنت‌ها کم می‌شود و فرصت برای شیطنت شیاطین کمتر خواهد شد، پس تقویت نیروگاه‌ها ارزش راهبردی هم برای ملت ما دارد.

وی همچنین به اشاره به آبگیری سد کالپوش افزود: باید در زمینه تامین آب از سایر حوزه‌ها برای استان سمنان کار کنیم، چون به طور کلی کشور ما کم‌بارش است و این استان جزء کم‌بارش‌ترین استان‌هاست، پس می‌توانیم از سایر حوزه‌ها آب بیاوریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که 10 تا 15 سال است که با کاهش بارش مواجه هستیم، گفت: دو طرح انتقال بزرگ آب در دستور کار دولت است؛ یکی از شمال و یکی از جنوب که هر دو شروع شده‌اند که باید با حمایت همه کار تمام شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که سالی چهار تا پنج میلیارد متر مکعب آب از رودخانه‌ها وارد مازندران می‌شود، گفت: می‌خواهیم 500 تا 600 میلیون از آن را با رعایت مسائل محیط‌ زیستی برگردانیم که در دو شاخه به شرق و مرکز و غرب این اتفاق خواهد، افتاد؛ یعنی یکی برای شاهرود، دامغان، جنوب خراسان،‌کرمان و یکی برای فیروزکوه، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و یزد. پس باید همه کمک کنند تا کارها انجام شود.

وی با بیان این‌که اگر بهترین کارها هم بخواهد جلویش گرفته شود، می‌توان بهانه پیدا کرد،‌گفت: برخی هر جا به دنبال سنگ‌اندازی هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که پول از کجا آورده‌اید، در حالی که وقتی می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم همه باید همکاری و حمایت کنند و هنر است که همه کمک کنیم تا کارها راه بیفتد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که یک طرح انتقال آب نیز از جنوب کشور داریم، گفت:‌ در این راستا باید نصب آب‌شیرین‌کن‌ها شروع شود و همه در این مسیر همکاری لازم را انجام دهند، بخصوص کل نمایندگان مجلس، چون اینها طرح‌های بزرگی است که آینده را تضمین می‌کند، اما اگر این اتفاقات رخ ندهد، شاهد خشکسالی در کشور خواهیم بود و 30 سال دیگر کشور چهره‌ای ندارد که به پیشرفت و امنیت آن اطمینان داشته باشیم، پس نباید اجازه دهیم سرعت کار کاهش یابد.

احمدی‌نژاد با توصیه به مردم در مورد مصرف آب و برق، گفت: این‌که در تولید اضافه داریم و صادر می‌کنیم به این معنا نیست که بیشتر مصرف کنیم.

رییس‌جمهور همچنین به موضوعات مربوط به مسکن اشاره کرد و گفت: انصافا در استان سمنان کارهای خوبی شده است و به نسبت سرمایه‌گذاری‌ها، پروژه‌ها خوب بوده است که باید ادامه یابد و همه کمک کنند؛ چون مسکن بهترین بخشی است که کل حکومت باید در آن بسیج شوند و نیاز اولیه زندگی است.

وی با اشاره به این‌که امروز به جایی رسیده‌ایم که تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها جلو افتاده است، افزود: به این معنا نیست که مستاجر نداریم، چون برخی خانه گرفته‌اند، اما خالی است و برخی چند تا دارند پس باید به جایی برسیم که یک روز وقتی خانواده‌ای تشکیل می‌شود، کلید خانه‌اش را بگیرد و به پرداخت اقساط خود بپردازد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که استان سمنان سرزمین وسیعی دارد و بهتر است پروژه‌های بعدی را ویلایی تعریف کنیم، گفت: ‌از نظر شرعی اشکال ندارد که به مردم زمین بدهیم، چون وسعت زمین زیاد است و می‌توانیم زمین‌های 200 تا 250 متری به مردم بدهیم تا خانه‌های ویلایی بسازند و وقتی فرزندان آنها خانواده تشکیل می‌دهند بتوانند از این زمین‌ها استفاده کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز در بخش بهداشت و درمان دو بیمارستان افتتاح شد، تصریح کرد: بیمارستان دامغان به اسم 160 تختخوابی و در عمل 220 تختخوابی است و بیمارستان کوثر سمنان به اسم 220 تختخوابی است، اما در عمل 313 تختخوابی است چون مردم سمنان همه‌شان از یاران امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان‌های احداث شده تجهیزات پیشرفته و کامل دارند و ان‌شاءالله پزشکان خوب کشور در آن مستقر شوند، گفت: باید سمنان به لحاظ سلامت در بالاترین رتبه‌های کشور قرار گیرد، البته دعای همیشگی ما این است که مردم همیشه سالم باشند، اما اگر کسی کسالتی پیدا کرد و رجوع داشت، باید رسیدگی در استان سمنان نمونه باشد که البته هست، اما باید بهتر باشد و حتی از کشورهای دیگر بیایند نیز باید به آنها رسیدگی شود چون همه انسان هستیم و همان‌طور که امیر المومنین فرمودند تمام انسان‌ها برادران دینی ما و یا از جنس ما هستند پس می‌شود سمنان از مراکز آموزشی و پژوهشی و همچنین مراکز درمانی درجه یک کشور باشد.البته باید بگویم که بیمارستان گرمسار هم در حال ساخت است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که برای پیشرفت نیازمند انرژی هستیم، افزود: تنها کشور دنیا هستیم که دو شبکه انرژی در تمام کشور داریم که این به معنای سرمایه‌گذاری اضافی است و در تمام نقاط کشور شبکه برق و گاز وجود دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که شبکه‌های بزرگ برق در سراسر کشور و انتقال برق باعث اتلاف انرژی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه گاز همه جا است برای هر منطقه می‌توان نیروگاه مخصوص به خود را بسازیم تا اگر یک نیروگاه آسیب دید به کل کشور فشار نیاید.

وی افزود: امروز نیروگاه‌های کوچک را خودمان می‌توانیم بسازیم و نیروگاه‌های تا 25 مگاوات را صددرصد ایرانی می‌سازیم؛ چرا که الان نیروگاه‌های کوچک راندمان 80 درصد دارند پس نیاز به ساخت نیروگاه‌های بزرگ در کشور نداریم و باید به سمت ساخت نیروگاه‌های کوچک برویم که هزینه کمتر و بازدهی بیشتر دارند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که باید ایران را بسازیم، تصریح کرد: بهترین مدل ساختن آن است که متکی به امکانات درون کشور شویم.

وی با بیان این‌که در ایران زمین، معدن، انرژی و نیروی انسانی داریم،‌ اظهار کرد: هر جور پیشرفت اقتصادی که یک مرحله از آن متکی به بیرون باشد نقطه آسیب‌پذیری ما خواهد بود، چون ما ملتی بافرهنگ هستیم و برای دنیا پیام داریم، البته ممکن است در سیستم حکومت مشکلاتی باشد، اما ما تاریخ بسیار غنی داریم، بخصوص در دوره انقلاب اسلامی پس باید هوشمندانه کشور را بسازیم و از همه امکانات طبیعی درست استفاده کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که ایران 187 میلیون هکتار وسعت دارد، گفت: مجموعه زمینی که الان از آن استفاده می‌شود 14 میلیون هکتار برای کشت و دو میلیون هکتار زیر سطح شهرها و روستاها است و کمتر از 500 هزار شهرک صنعتی و مقداری هم به مراتع اختصاص دارد پس حدود 120 میلیون زمین معطل است که اکثر آنها معدن است و در استان سمنان نیز معادن زیاد است که اگر فعال شوند نیاز به فروش نفت نداریم و نفت را به کالای بهتری تبدیل می‌کنیم تا گران‌تر بفروشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که حدود 23 میلیون خانواده در ایران وجود دارد، تصریح کرد: اگر به هر کدام پنج هکتار زمین بدهیم کشور تمام نمی‌شود و نسل‌ها اداره می‌شوند، اما برخی روش‌های غلط از گذشته مانده و ادامه یافته که نمی‌گذارد از فرصت‌ها استفاده کنیم و شکوفا شویم.

وی در پایان گفت: چهار زورگو در دنیا که نمی‌توانند دماغ‌شان را بالا بکشند، اگر همه اجداد خود و شیاطین دنیا را جمع کنند نمی‌توانند مقابل ملت بزرگ و متکی بر خود غلطی کنند، پس ما می‌خواهیم سرعت پیشرفت خود را حفظ و اضافه کنیم و باید متکی به خود باشیم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌ نژاد: 4 زورگو که نمی‌توانند غلطی کنند


چهار زورگو در دنیا که نمی‌توانند دماغ‌شان را بالا بکشند، اگر همه اجداد خود و شیاطین دنیا را جمع کنند نمی‌توانند مقابل ملت بزرگ و متکی بر خود غلطی کنند، پس ما می‌خواهیم سرعت پیشرفت خود را حفظ و اضافه کنیم و باید متکی به خود باشیم.

خبرگزاری ایسنا:  رییس جمهور با تاکید بر این‌که می‌خواهیم سرعت پیشرفت خود را حفظ و اضافه کنیم بر این نکته که باید متکی به خود باشیم، تصریح کرد.

احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی، صنعتی و درمانی استان سمنان که در سالن هلال‌احمر این استان برگزار شد، ضمن تبریک به مردم استان سمنان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ، افزود: پروژه‌های خوبی در سمنان افتتاح شد که هزینه‌های زیادی داشته و در چهار بخش انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که اگر بنا باشد پیشرفت اتفاق بیافتد نیازمند انرژی هستیم، گفت: برق از پاک‌ترین انرژی‌هاست و امروز به طور رسمی استان سمنان دارای دو نیروگاه شد و حدود 640 مگاوات ظرفیت تامین نیرو دارد که ان‌شاءالله مبارک باشد و امیدواریم صنعت‌گران و کشاورزان با کارهای توسعه‌ای خود ظرفیت نیروگاه را افزایش دهند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که نیروگاه‌های احداث شده در استان سمنان حرارتی هستند و گاز مصرف می‌کنند، اظهار کرد: در این نیروگاه‌ها در عمل از هر 100 متر مکعب گاز، معادل 37 متر مکعب برق تولید می‌شود، در واقع راندمان 38 درصدی است، بنابراین برای آنکه از 62 درصد نیروی از دست رفته استفاده کنیم، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایجاد شده‌اند تا دوباره با استفاده از نیروی از دست رفته برق تولید کنند و دیگر نیاز به سوختن گاز نباشد که در این رابطه در برخی جاها از تولید 38 درصد به 50 درصد خواهیم رسید.

وی با اشاره به این‌که نیروگاه دامغان و سمنان برنامه دارند، کار خود را تکمیل کنند و کلنگ مرحله بعدی در نیروگاه استان سمنان زده شد، خاطرنشان کرد: از آقای وزیر نیرو می‌خواهیم که همه نیروگاه‌هایی که امکان دارند، به سیکل ترکیبی تبدیل شوند؛ چرا که حدود 12 مگاوات ظرفیت سیکل ترکیبی در کشور داریم که می‌تواند بدون مصرف بیشتر گاز، برق تولید کند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که الان گاز در اختیار داریم و 20 یا 50 سال دیگر گاز هم مثل بنزین و گازوئیل می‌شود پس باید از امروز صرفه‌جویی کنیم، تاکید کرد: نگاه وزارت نیرو باید به سمت صادرات برق باشد.

احمدی نژاد با بیان این‌که در سال‌های 86 در ایام تابستان با قطعی برق مواجه می‌شدیم، افزود: امروز با همت و تلاش بعد از چهار تا پنج سال تبدیل به صادرکننده برق شده‌ایم و در حالی که زمان تحویل به ما تولید برق 38 هزار مگا وات بود، امروز به 67/660 رسیده است و 300 هزار مگاوات آماده افتتاح است، پس ظرفیت نزدیک به دو برابر می‌شود و امروز به حدود پنج شش کشور برق صادر می‌کنیم که سالی یک میلیارد دلار درآمد از صادرات آن داریم و البته وزیر نیرو گزارش آن را به ما نمی‌دهد که سراغ‌شان نرویم ،اما اشکال ندارد، ببرند و در خدمت به مردم به کار بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد که ما از کشوری با قطعی برق به صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که از حدود شش سال گذشته تا به امروز تعداد وسایل برقی در منازل افزایش یافته است و با این اوصاف ما به صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: صدور برق، گاز و آب فقط یک کار اقتصادی نیست و وقتی کشوری با لوله آب،‌گاز و برق به تمام نقاط اطراف خود دوخته شود، باعث تقویت دوستی، برادری و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: وقتی زندگی‌ها به هم دوخته شود، شیطنت‌ها کم می‌شود و فرصت برای شیطنت شیاطین کمتر خواهد شد، پس تقویت نیروگاه‌ها ارزش راهبردی هم برای ملت ما دارد.

وی همچنین به اشاره به آبگیری سد کالپوش افزود: باید در زمینه تامین آب از سایر حوزه‌ها برای استان سمنان کار کنیم، چون به طور کلی کشور ما کم‌بارش است و این استان جزء کم‌بارش‌ترین استان‌هاست، پس می‌توانیم از سایر حوزه‌ها آب بیاوریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که 10 تا 15 سال است که با کاهش بارش مواجه هستیم، گفت: دو طرح انتقال بزرگ آب در دستور کار دولت است؛ یکی از شمال و یکی از جنوب که هر دو شروع شده‌اند که باید با حمایت همه کار تمام شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که سالی چهار تا پنج میلیارد متر مکعب آب از رودخانه‌ها وارد مازندران می‌شود، گفت: می‌خواهیم 500 تا 600 میلیون از آن را با رعایت مسائل محیط‌ زیستی برگردانیم که در دو شاخه به شرق و مرکز و غرب این اتفاق خواهد، افتاد؛ یعنی یکی برای شاهرود، دامغان، جنوب خراسان،‌کرمان و یکی برای فیروزکوه، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و یزد. پس باید همه کمک کنند تا کارها انجام شود.

وی با بیان این‌که اگر بهترین کارها هم بخواهد جلویش گرفته شود، می‌توان بهانه پیدا کرد،‌گفت: برخی هر جا به دنبال سنگ‌اندازی هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که پول از کجا آورده‌اید، در حالی که وقتی می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم همه باید همکاری و حمایت کنند و هنر است که همه کمک کنیم تا کارها راه بیفتد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که یک طرح انتقال آب نیز از جنوب کشور داریم، گفت:‌ در این راستا باید نصب آب‌شیرین‌کن‌ها شروع شود و همه در این مسیر همکاری لازم را انجام دهند، بخصوص کل نمایندگان مجلس، چون اینها طرح‌های بزرگی است که آینده را تضمین می‌کند، اما اگر این اتفاقات رخ ندهد، شاهد خشکسالی در کشور خواهیم بود و 30 سال دیگر کشور چهره‌ای ندارد که به پیشرفت و امنیت آن اطمینان داشته باشیم، پس نباید اجازه دهیم سرعت کار کاهش یابد.

احمدی‌نژاد با توصیه به مردم در مورد مصرف آب و برق، گفت: این‌که در تولید اضافه داریم و صادر می‌کنیم به این معنا نیست که بیشتر مصرف کنیم.

رییس‌جمهور همچنین به موضوعات مربوط به مسکن اشاره کرد و گفت: انصافا در استان سمنان کارهای خوبی شده است و به نسبت سرمایه‌گذاری‌ها، پروژه‌ها خوب بوده است که باید ادامه یابد و همه کمک کنند؛ چون مسکن بهترین بخشی است که کل حکومت باید در آن بسیج شوند و نیاز اولیه زندگی است.

وی با اشاره به این‌که امروز به جایی رسیده‌ایم که تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها جلو افتاده است، افزود: به این معنا نیست که مستاجر نداریم، چون برخی خانه گرفته‌اند، اما خالی است و برخی چند تا دارند پس باید به جایی برسیم که یک روز وقتی خانواده‌ای تشکیل می‌شود، کلید خانه‌اش را بگیرد و به پرداخت اقساط خود بپردازد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که استان سمنان سرزمین وسیعی دارد و بهتر است پروژه‌های بعدی را ویلایی تعریف کنیم، گفت: ‌از نظر شرعی اشکال ندارد که به مردم زمین بدهیم، چون وسعت زمین زیاد است و می‌توانیم زمین‌های 200 تا 250 متری به مردم بدهیم تا خانه‌های ویلایی بسازند و وقتی فرزندان آنها خانواده تشکیل می‌دهند بتوانند از این زمین‌ها استفاده کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز در بخش بهداشت و درمان دو بیمارستان افتتاح شد، تصریح کرد: بیمارستان دامغان به اسم 160 تختخوابی و در عمل 220 تختخوابی است و بیمارستان کوثر سمنان به اسم 220 تختخوابی است، اما در عمل 313 تختخوابی است چون مردم سمنان همه‌شان از یاران امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان‌های احداث شده تجهیزات پیشرفته و کامل دارند و ان‌شاءالله پزشکان خوب کشور در آن مستقر شوند، گفت: باید سمنان به لحاظ سلامت در بالاترین رتبه‌های کشور قرار گیرد، البته دعای همیشگی ما این است که مردم همیشه سالم باشند، اما اگر کسی کسالتی پیدا کرد و رجوع داشت، باید رسیدگی در استان سمنان نمونه باشد که البته هست، اما باید بهتر باشد و حتی از کشورهای دیگر بیایند نیز باید به آنها رسیدگی شود چون همه انسان هستیم و همان‌طور که امیر المومنین فرمودند تمام انسان‌ها برادران دینی ما و یا از جنس ما هستند پس می‌شود سمنان از مراکز آموزشی و پژوهشی و همچنین مراکز درمانی درجه یک کشور باشد.البته باید بگویم که بیمارستان گرمسار هم در حال ساخت است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که برای پیشرفت نیازمند انرژی هستیم، افزود: تنها کشور دنیا هستیم که دو شبکه انرژی در تمام کشور داریم که این به معنای سرمایه‌گذاری اضافی است و در تمام نقاط کشور شبکه برق و گاز وجود دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که شبکه‌های بزرگ برق در سراسر کشور و انتقال برق باعث اتلاف انرژی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه گاز همه جا است برای هر منطقه می‌توان نیروگاه مخصوص به خود را بسازیم تا اگر یک نیروگاه آسیب دید به کل کشور فشار نیاید.

وی افزود: امروز نیروگاه‌های کوچک را خودمان می‌توانیم بسازیم و نیروگاه‌های تا 25 مگاوات را صددرصد ایرانی می‌سازیم؛ چرا که الان نیروگاه‌های کوچک راندمان 80 درصد دارند پس نیاز به ساخت نیروگاه‌های بزرگ در کشور نداریم و باید به سمت ساخت نیروگاه‌های کوچک برویم که هزینه کمتر و بازدهی بیشتر دارند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که باید ایران را بسازیم، تصریح کرد: بهترین مدل ساختن آن است که متکی به امکانات درون کشور شویم.

وی با بیان این‌که در ایران زمین، معدن، انرژی و نیروی انسانی داریم،‌ اظهار کرد: هر جور پیشرفت اقتصادی که یک مرحله از آن متکی به بیرون باشد نقطه آسیب‌پذیری ما خواهد بود، چون ما ملتی بافرهنگ هستیم و برای دنیا پیام داریم، البته ممکن است در سیستم حکومت مشکلاتی باشد، اما ما تاریخ بسیار غنی داریم، بخصوص در دوره انقلاب اسلامی پس باید هوشمندانه کشور را بسازیم و از همه امکانات طبیعی درست استفاده کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که ایران 187 میلیون هکتار وسعت دارد، گفت: مجموعه زمینی که الان از آن استفاده می‌شود 14 میلیون هکتار برای کشت و دو میلیون هکتار زیر سطح شهرها و روستاها است و کمتر از 500 هزار شهرک صنعتی و مقداری هم به مراتع اختصاص دارد پس حدود 120 میلیون زمین معطل است که اکثر آنها معدن است و در استان سمنان نیز معادن زیاد است که اگر فعال شوند نیاز به فروش نفت نداریم و نفت را به کالای بهتری تبدیل می‌کنیم تا گران‌تر بفروشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که حدود 23 میلیون خانواده در ایران وجود دارد، تصریح کرد: اگر به هر کدام پنج هکتار زمین بدهیم کشور تمام نمی‌شود و نسل‌ها اداره می‌شوند، اما برخی روش‌های غلط از گذشته مانده و ادامه یافته که نمی‌گذارد از فرصت‌ها استفاده کنیم و شکوفا شویم.

وی در پایان گفت: چهار زورگو در دنیا که نمی‌توانند دماغ‌شان را بالا بکشند، اگر همه اجداد خود و شیاطین دنیا را جمع کنند نمی‌توانند مقابل ملت بزرگ و متکی بر خود غلطی کنند، پس ما می‌خواهیم سرعت پیشرفت خود را حفظ و اضافه کنیم و باید متکی به خود باشیم.