اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد پس از مشاهده مجری مناظره های 88: می‌خواهید الان هم بگویم؛ بگم‌، بگم!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احمدی‌نژاد پس از مشاهده مجری مناظره های 88: می‌خواهید الان هم بگویم؛ بگم‌، بگم!

ظاهراً رییس جمهور تصور می کند یادآوری خاطرات «بگم بگم» ایشان، باعث انبساط خاطر ملت ایران است!

انتخاب : محمود احمدی نژاد پس از مشاهده رییس شبکه چهار که مجری مناظره های جنجالی انتخابات 88 بود، با او مزاح کرد!

احمدی‌نژاد به مزاح خطاب به مدیر شبکه 4 گفت: می‌خواهید الان هم بگویم بگم‌، بگم.

ظاهراً رییس جمهور تصور می کند یادآوری خاطرات «بگم بگم» ایشان، باعث انبساط خاطر ملت ایران است!

متن سخنان

رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم شکل‌گیری شبکه‌های کابلی اظهارداشت: صداوسیما باید مخاطب میلیاردی داشته باشد و شبکه های کابلی می‌تواند کمی بار صدا و سیما را سبک کند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دو شبکه تلویزیونی تماشا و سلامت با بیان اینکه در دنیای امروز برخی‌ها دنبال پرکردن لحظه‌ای چشم‌ها و گوش‌هاست اظهار داشت: هر چقدر اطلاعات پراکنده‌تر، سطحی‌تر باشد به نفع اربابان حاکم بر جهان است.

وی با بیان اینکه ما باید در نقطه مقابل این دیدگاه قرار بگیریم تصریح کرد: ما به دنبال انسان تحقیر شده نیستیم و باید انسان در کارهای فرهنگی با کرامت در نظر گرفته شود و تعالی انسان ارزشمند که همه اینها مستلزم پافشاری بر عدالت، آزادی، توحید و عبودیت  است.

رئیس جمهور اضافه کرد: کار ما با کار خیلی‌ها متفاوت است. همه این امکانات، بساط، مسئولیت‌ها و غیرمسئولیت‌ها برای این است که بنده و امثال بنده یک پله به لحاظ معنوی بالاتر رویم و بقیه کشک است رئیس جمهور، وزیر، مدیرکل، رئیس اطلاعات، رئیس مناظره.

وی با بیان اینکه اگر کسی مسائل فرهنگی را جدی نگیرد در بقیه موارد بازنده است، گفت:  اگر بناست فضای جامعه را الهی و خدایی کنیم باید انسان بودن خودمان را جدی بگیریم. صدا و سیما پایگاه ژرف‌ اندیشی کشور است چرا که صدها میلیون مخاطب دارد و هر چند معتقدم این مخاطب باید میلیاردی شود. رئیس جمهور اضافه کرد: به طور متوسط زمانی که مردم وقت خود را پای صدا و سیما می‌گذارند حدود دو برابر زمانی است که برای تحصیل در دانشگاه‌ها می‌گذارند. ما دانشگاه‌ بزرگتر از صدا و سیما نداریم و کارهایمان باید عمیق، مکتبی و دقیق باشد و  البته باید اول مراقب خودمان باشیم.

احمدی‌نژاد با یادآوری این مطلب که بنده زمانی به آقای ضرغامی عرض کردم که باید تمام اندیشمندان درجه یک همکار صدا و سیما باشد، تصریح کرد: باید همه این اندیشمندان پشت پرده بیایند و فارغ از حوادث لحظه‌ای کار خود را  دنبال کنند و این شدنی است. هر چند که کار سختی است و شما هم محدودیت‌های زیادی دارید و کسانی که در کار شما دخالت می‌کنند الی‌ماشاالله بسیار زیاد است. ما همه اینها را می‌فهمیم.

 وی گفت: سلیقه‌ها به صورت‌های گوناگون بر کار شما وارد می‌شود یک سریال که نشان می‌دهید انتقادها بالا می‌رود ما این فشارها را متوجه هستیم و این‌ها ناشی از کوتاه‌بینی‌هاست. رئیس جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها پیش روی شما زیاد است خاطرنشان کرد: محدودیت بزرگی که شما دارید این است که شما فکر می‌کنید یک تنه ایستاده‌اید و می‌خواهید تمام نیازهای جامعه را پاسخ دهید و این نیازها تنها در یکی، دو بخش نیست بلکه متنوع است کانالهای مختلفی را راه‌انداختید از جمله تماشا، آی‌فیلم، بازار و آیا اینها تمام شدنی هستند. خیر. هر روز نیازهای جدید مطرح است.

 احمدی‌نژاد  افزود: هر کسی قالبی را برای خود درست کرده که اگر کار شما کم و زیاد شود فشار می‌آورد و فکر می‌کند که شما کافر شده‌اید. وی با اشاره به 33 شبکه مرکزی مستقل، 20 شبکه سراسری و 58 شبکه سیما تصریح کرد: مدیریت اینها به لحاظ کمی و کیفی کار سختی است علاوه بر آن دچار تناقض می‌شوید که یک شبکه باید شاد باشد و یک شبکه عزا، تا الان خوب اداره کرده‌اید اما به نظر من باید فکری بکنید. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: من معتقدم همانطوری که اقتصاد را باید مردمی کرد، بخشی از فرهنگ را هم مردم باید اداره کنند و اجازه بدهید گروه‌های دیگری که می‌توانند در خدمت فرهنگ باشند در این عرصه فعالیت کنند و شبکه‌های کابلی را به وجود آورند چرا که شبکه های کابلی میتواند کمی بار صدا و سیما را سبک کند.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید که ما آزادی نداریم اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید آزادی نه ، مردم نه ، حقوق انسان‌ها نه، البته ما باید پیام جهانی داشته باشیم تا انسان‌ها آن را بپذیرند آن پیام باید متعالی باشد

وی ادامه داد: زحمات زیادی کشیده می‌شود اما با این حال توان صدا و سیما باید معطوف به تبیین این پیام باشد. جدال، جدال اندیشه است.

باید به روز باشیم و ابعاد گوناگون آن پیام را تبیین کنیم رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای زحمات زیادی در دانشگاه‌ها و قم برای تبیین این بسته‌بندی ها می‌کشند، تاکید کرد: اما هیچ کدام از آنها مسئول تبیین این بسته بندی‌ها نیستند. من و شما باید از آنها کمک بگیریم و شما باید از توان حوزه استفاده کنید.

احمدی نژاد ادامه داد: بنده پیشنهاد دادم که برخی از بخش‌ها از دوش شما برداشته شود. نمی دانم آیا شبکه بازار درآمدزا است ؟امیدوارم بشود. وی تاکید کرد: اتاق فرماندهی فرهنگی باید چاپک ، به روز و عمیق بشود. البته این موضوع سخت است، چرا که  اگر یک کارمند به جای دیگر منتقل شود سختی‌های خود را دارد چه برسد سازمان صدا و سیما.

رئیس جمهور  گفت: وقتی که یک سریال با مشکل روبرو می‌شو،د حجم وسیعی از مشکلات بر روی مدیریت صدا و سیما خراب می‌شود. البته معتقدم باید بخش فنی به روز باشد.

احمدی نژاد افزود: ما باید به محتوا متمرکز شویم چرا که با توجه به محتوا نتایج بهتری می گیریم. وی در ادامه به اهمیت امکانات پخش اشاره کرد و تصریح کرد : امکانات پخش به اندازه تولید اهمیت دارد. اگر ما بهترین محتوا را داشته باشیم، اما تولید توزیع نشود به درد نمی‌خورد. البته شما قراردادهای خوبی را بسته‌اید، اما با این حال ما باید چهار ماهواره از خودمان به هوا پرتاب کنیم تا هر "ننه قمری" کلید آنرا پایین نیاورد.

در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است. شبکه آی فیلم، پرس تی وی و شبکه های دیگر راه اندازی شده است رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در رسانه نمی توان منعی ایجاد کردافزود: افرادی که در رسانه به دنبال منع دیگران هستند، باید بدانند که موفق نمی شوند. این راه شکست خورده است. هر کس یک پله بالاتر ایستاد، آن برنده است. ضمن آن که منع در حوزه فرهنگ نمی تواند استراتژی باشد.

احمدی نژاد خطاب به مدیران و مسئولان سازمان صدا و سیما گفت: برای شما تولید محتوا و انتشار درست اصل است. شما باید این موارد را به صورت جد پیگیری کنید. وی ادامه داد: تا زمانی که حقیقت انسان پیدا نشود، این راه ادامه دارد و ما باید ماهواره‌های را از خودمان داشته باشیم، چرا که شیاطین بسیج شده اند تا مانع از انتشار پیام ملت ایران بشوند اما شما در مقابل این کار غلبه خواهید کرد. رئیس جمهور در پایان سخنانش ضمن تشکر از فعالیت‌های عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا وسیما گفت: امیدوارم با اندیشه و  کلام هنر پیام حقیقی انقلاب به همه جهان منتشر شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
واکنش قاضی القضات پس از6 سال به بگم بگم های احمدی نژاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: اگر روزی که احمدی نژاد در مناظره‌ها آنطور صحبت می‌کرد با وی برخورد می‌شد ،الان این حرف‌ها را نمیزد



عضو کمیسیون امنیت ملی:

اگر روزی که ایشان در مناظره‌ها آنطور صحبت می‌کرد با وی برخورد می‌شد الان این حرف‌ها را نمی‌زدند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد با این مضمون که ۶۰ درصد مطالبات در دست ۳۰۰ نفر در کشور است گفت: ‌ در قوه مجریه، بر اساس قوانین دائمی یا بودجه سالیانه، تصویب می‌شود که تسهیلاتی به افرادی برای ایجاد اشتغال و مواردی از این قبیل پرداخت شود.

حیدرپور در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا اظهار داشت: ‌ تنظیم کننده این تسهیلات و پول‏، مسئولین دولت زیر نظر رئیس دولت هستند بنابراین اگر این حرف درست باشد مسئولیتش با شخص رئیس دولت است.

وی ادامه داد: ‌ مسئول اعطای وام و تسهیلات بانکی وزارت اقتصاد و پیشتیبان آن هم (چه ریالی و چه ارزی) بانک مرکزی است که باید بسته‌های پولی را فراهم کند. مسئول این اتفاق احمدی‌نژاد است و او باید مسئولیت پذیر باشد و بگوید ما مسئولیت می‌پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه این گفته وی فرار به جلو است یادآور شد: ‌ اتفاقی افتاده است و مسئولین دولت کوتاهی کرده‌اند و الان می‌خواهند این مساله را پنهان کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ایشان لیستی دارد چرا این افراد را به قوه قضائیه معرفی نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: ‌ اگر اسامی را منتشر کند، ممکن است دوستانش جزو این افراد باشند. بنابراین اسامی را منتشر نمی‌کند و او فقط برای مصارف انتخاباتی در این ایام این حرف‌ها را مطرح می‌کند.

حیدرپور با اشاره به اینکه بانک‌ها در تابعیت وزیر بودند و وزیر در تابعیت رئیس دولت افزود: ‌ هم وزارت اقتصاد و هم بانک مرکزی در تابعیت رئیس جمهور هستند. او باید به عنوان تظلم خواهی نام این افراد را معرفی کند و این تشویش اذهان عمومی است که بگویند ما لیستی داریم اما منتشر نمی‌کنیم چراکه با این کار‌ها و حرف‌ها از جمهوری اسلامی چیزی باقی نمی‌گذارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این رفتار‌ها پتک کشیدن به بدنه جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: ‌ از قوه قضائیه می‌خواهیم با این نگاه رئیس دولت و این مدل از حرفهای وی برخورد کند.

حیدرپور در پایان گفت: ‌ اگر روزی که ایشان در مناظره‌ها آنطور صحبت می‌کرد با وی برخورد می‌شد الان این حرف‌ها را نمی‌زدند./ایلنا