اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد: صالحی برادری مؤمن، عالم و مسلط به مسائل بین‌الملل است



 

 

احمدی‌نژاد: صالحی برادری مؤمن، عالم و مسلط به مسائل بین‌الملل است

 

رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از زحمات 5 ساله منوچهر متكی در رأس وزارت امور خارجه كشورمان، گفت: صالحی برادری مؤمن، عالم و مسلط به مسائل بین‌الملل است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری كشورمان كه صبح امروز (یكشنبه) به منظور دفاع از علی‌اكبر صالحی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، با بیان اینكه امروز نیازمند سیاست خارجه با نشاط، مقتدر و اثرگذار هستیم، افزود: ساختار وزارت خارجه باید به طور كامل متحول شود، متناسب با مأموریت تاریخی امروز ایران.

وی ادامه داد: بسیاری از مناسبات و ادبیات دیپلماسی كه اغلب ساخته و پرداخته نظام سلطه است، باید از عرصه سیاست خارجه ما به طور كامل مضمحل بشود.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز ما نیازمند یك نشاط جدید و یك روحیه جدید در عرصه سیاست خارجه هستیم؛ باید همه توانمندی‌ها و همه استعدادها و همه اندیشه و فكر انقلاب اسلامی پشتوانه سیاست خارجی قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه این انتظاری است كه ملت ایران، تاریخ، همه بشریت، اولیاء و انبیاء و امام و شهدا از ملت ایران دارند، تاكید كرد: امروز مسئولیت ما در عرصه سیاست خارجی یك مسئولیت آرمانی، مكتبی، الهی و تاریخی است.

وی در ادامه تصریح كرد: باید خودمان را برای مواجه شدن و مدیریت كردن تحولات بزرگی كه در راه است آماده كنیم.

رئیس‌جمهور اضافه كرد: امروز گوشه‌ای از این تحولات را می‌بینیم كه به نظر من این آغاز تحولات انرژی متراكم شده از قِبَل انقلاب اسلامی در دل بشریت است.

احمدی‌نژاد افزود: ‌تحولات عالم سرعت گرفته است و باید خودمان را به سرعت به همه بخش‌ها برسانیم.

وی با بیان اینكه شاید 15، 20 سال قبل پدیده‌ای به نام بین‌المجالس در مناسبات بین‌المللی موضوعیت نداشت، خاطرنشان كرد: امروز همه درحال فعال كردن همه ظرفیت‌های خود هستند و همه انرژی خود را برای اثرگذاری و تحولات جهان تخلیه می‌كنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما اعتقاد داریم كه مسئولیت ما در این راه سنگین است؛ مسئولیت دولت و مجلس و ملت ایران در این راه سنگین است.

وی تاكید كرد: تحقق آرزوها بسیار بسیار نزدیك شده است و افق روشن است.

احمدی‌نژاد ضمن تشكر از نمایندگان مجلس به دلیل نگاه خوب آنها به سیاست خارجی گفت: مجلس در همه مقاطع پشتیبانی خوبی از سیاست خارجی كرده است؛ جایی كه لازم بود حضور پیدا كنند و یا مصوبه‌ای را مصوب و اقتدار ملت را به رخ مستكبران بكشند، خوب حاضر شده است.

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به معرفی صالحی به‌عنوان وزیر امور خارجه اظهار داشت: ایشان را می‌شناسید و نیازی به معرفی بیشتر از سوی من نیست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: صالحی برادری مؤمن، معتقد به آرمان‌ها، پیگیر، عالم، باتجربه و مسلط به مسائل بین‌الملل با یك كارنامه روشن در خدمت انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی او است.

وی افزود: تشكر می‌كنم از دوست و برادر خوبم جناب آقای متكی كه طی 5 سال بسیار زحمت كشیده‌اند و آنچه را كه در توان داشتند در عرصه سیاست خارجی به میدان آوردند كه من هم از ایشان تشكر كرده‌ام.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمند كردن یارانه‌های كار مشترك دولت و مجلس و یك كار بزرگ است، اتفاقی كه شاید 30 سال جزء آرزوهای ملت ایران و همه دلسوزان ملت بود.

وی ادامه داد: این طرح بالاخره با همت شما و هدایت‌های الهی و به فضل خدا كه آینده ما و همه روابط اقتصادی ما را تضمین می‌كند، به خوبی آغاز و ادامه پیدا كرده است و انشاءالله در آینده بهتر از امروز خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: به طور متوسط بیش از پیش‌بینی یعنی بیش از 20 درصد در همین گام اول در بخش‌های گوناگون انرژی با صرفه‌جویی ملی مواجه هستیم كه این یك اتفاق بزرگ است.

وی با بیان اینكه البته بعضی‌ها طی مقالاتی فقر و بحران را به مردم وعده می‌دهند، تصریح كرد: این مطلب اشتباه است و واقعیت ندارد؛ شما می‌دانید ملت ایران هم بدانند كه یك موقعی می‌گفتند این طرح اولش بد است و بعد خوب می‌شود، اما اكنون كه اولش خیلی خوب شده است می‌گویند اولش خوب شد و آخرش بد می‌شود.

رئیس جمهور تاكید كرد: من این اطمینان را به شما می‌دهم، البته شما این اطمینان را داریم كه به فضل الهی هر روز كه بگذرد وضع بهتر خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه با اجرای این طرح تازه كاهش قیمت‌ها شروع می‌شود، افزود: سال كه تمام بشود، یعنی با آغاز فروردین‌ ماه كاهش قیمت‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از فروردین‌ ماه بركات این طرح خودش را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره صندوق توسعه ملی نیز گفت: این از آن كارهای بزرگی است كه شما پایه‌گذار آن هستید و اتفاق بزرگی است كه درحال رخ دادن است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شما می‌دانید كه 40 سال شعار اقتصاددان‌ها و دلسوزان ما به خصوص در دوره انقلاب اسلامی این بوده كه ما درآمدهای نفت را ببریم در سرمایه‌گذاری‌های ملی و ماندگار و هر بار در قانون بودجه و برنامه تلاش و زحمت كشیده می‌شد و دولت و نمایندگان حرص می‌خوردند اما بالاخره درآمدهای نفت كلش هزینه می‌شد و می‌رفت.

وی با بیان اینكه برای اولین بار این طرح كلید خورد كه در مصوبه بودجه 20 درصد درآمد نفت بلوكه شد، اظهار داشت: دولت از این طرح استقبال و همراهی كرد و بنا شده است كه ظرف 5 سال این 20 به 35 درصد برسد كه این یك انقلاب اقتصادی در ایران است.

رئیس جمهور تاكید كرد: این یك كار ماندگار است كه از شما و این دولت به فضل الهی خواهد ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه مصوبه خوبی را تنظیم كرده‌اید، گفت: یك نكته‌ای در آن دارد كه من آن را با شما درمیان می‌گذارم و شما خودتان ببینید كه چطور می‌شود این نكته را اصلاح كرد.

وی گفت: تبصره‌ای در این مجموعه مواد مربوط به صندوق است كه می‌گوید تسهیلات این صندوق فقط هزینه ارزی بشود؛ این شاید از یك نگرانی بوده است، نگرانی اینكه دولت نتواند ارز را بفروشد.

رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود از همكاری نمایندگان مجلس برای رأی‌اعتماد به گزینه پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه تقدیر و تشكر كرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
توافق ژنو از زبان صالحی وزیر سابق احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد، صالحی را به عنوان وزیر پیشنهادی خارجه به مجلس معرفی کرد



 

 

احمدی نژاد، صالحی را به عنوان وزیر پیشنهادی خارجه به مجلس معرفی کرد

 

عضو هیئت رئیسه مجلس در صحن علنی اعلام کرد: نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی علی اکبر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس، اعلام وصول شد.

حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه از اعلام وصول نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی علی اکبر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد.

گفتنی است در ادامه سبحانی نیا نامه رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی را در صحن علنی قرائت کرد....../تحلیل:عصرایران