اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد در مورد فسادهای مالی اطرافیانش توضیح دهد



اخبار,اخبارسیاسی, احمدی  نژاد

در روزهای اخیر چهره‌های مشخصی از یک جریان خاص در پی تطهیر مردی بر آمده‌اند که کازیوهای دستگاه قضا مملو از پرونده‌های تخلفات وی و نزدیکانش است.

به گزارش خانه ملت «م.ر»‌، «ح. ب»‌، «م .م» این‌ها حروف جداول متقاطع نیستند. کدها و رمزهای بازی‌های اساطیری نیستند که ذهن کودکان را پرورش دهند. این حروف شرمنده، نام نزدیکان رییس‌جمهور سابق این کشور است که یک به یک پرونده‌های نجومی تخلفاتشان در دستگاه قضا بررسی می‌شود‌. نزدیکان مردی که مبارزه با فساد اقتصادی را آرمان دولتش می‌خواند اما حالا می‌توان با نام حروف متقاطع نزدیکانش که به جرم فساد اقتصادی روانه زندان شده‌اند جدول ساخت!

رییس‌جمهور سابق اما وقعی به این روایت نمی‌نهد. حضور در مجلس را سوالی کوچک می‌داند برای توافق مورد تایید بزرگان نظام به کنایه از فاتحه سخن می‌گوید. جریان سیاسی منتسب به وی اما بهانه گیری از دولت را وسیله تسویه حساب سیاسی کرده اند و در مسیر تلاش برای احیای وی قدم بر می‌دارند. هرازگاهی از وی اعلام برائت می‌کنند و هنوز آفتاب به غروب نرسیده با نوای دم وی همراه و از مظلومیت و کاردانی اش می‌گویند.

در روزهای اخیر جریان خاص سیاسی در ادامه رویکرد پیشین خود به تطهیر احمدی‌نژاد با جدیتی بیشتر از قبل ادامه می‌دهند. خود وی نیز بیکار نبوده و در اظهاراتی تازه روایتی جدید از عزل منوچهر متکی را بیان داشته است. روایتی که بیش از آن که توجیهی بر رفتار غیر دیپلماتیک و دور از شان یک رییس‌جمهور باشد‌؛ شعور مخاطب را هدف قرار داده است.

در کنار تلاش احمدی‌نژاد برای تبرئه خود از کارنامه غلط مدیریتی اش در 8 سال گذشته و نعلی که این روزها بر مرکب تاریخ برای توجیه سیاست‌های خودسرانه اش داشته است، برخی نزدیکان وی نیز میخ و نعل در دست سعی در توجیه تاریک‌ترین نقطه رفتاری وی – یازده روز خانه‌نشینی – را دارند. روایت پشت روایت برای سرپوش گذاشتن بر آنچه آن روزها رییس‌جمهور طغیانگر با افتخار در گوشه و کنایه‌هایش از آن یاد می‌کرد و امروز از اساس آن را از یاد برده است.

 

روایتی بس ساده‌لوحانه که توسط چهره‌هایی مشخص تکرار می‌شود تا شاید آبی شود برای تطهیر مردی که هنوز این جریان چشم انتظار بازگشتش هستند و می‌دانند آخرین جرعه جام تهی آن‌ها «محمود احمدی‌نژاد» است. تلاش این جریان برای سفید کردن چهره احمدی‌نژاد این روزها به اوج خود رسیده است و گویا شخص وی نیز که در دو سال و اندی گذشته به کنایه‌های پیدا و پنهان قناعت کرده بود، هم گام با مریدان سیاسی اش به روایت‌گویی برای تحریف تاریخ روی آورده است. عوض حیدرپور شهرضایی گفت: احمدی‌نژاد با بی قانونی و سوء‌مدیریتی که از خود نشان داد قلب ملت ایران را به درد آورد و به نظر نمی‌رسد که اظهارات امروز وی و نزدیکانش برای توجیه رفتارهای وی راه به جایی ببرد.

نماینده شهرضا افزود: البته ایشان مثل هر شخص دیگری در بیان نظرات خود در شرایط فعلی آزاد است اما بهتر است به جای این که مرور کند که به چه دلایلی وزیر امور خارجه‌اش را در سفر برکنار کرد‌، در مورد فسادهای مالی اطرافیانش توضیح دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد:تلاشی که جریان سیاسی نزدیک به وی انجام می‌دهند تا رفتارهای دور از قانون وی را توجیه کنند نیز رفتاری است که باید آن را در ادامه رفتارهای شخص وی دانست.

وی تاکید کرد: پرونده تخلفات احمدی‌نژاد و نزدیکان وی در دست دستگاه قضا است و تا به امروز این دستگاه عملکرد خوبی را در خصوص رسیدگی به تخلفات نزدیکان ایشان داشته است و مطمئن هستیم که این روند ادامه پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تصور می‌کنم بهتر است احمدی‌نژاد به جای تحریف واقعیت‌ها با یک عذرخواهی با مردم صحبت کند.

 

 اخبار  سیاسی -  خانه ملت


ویدیو مرتبط :
دستور تخریب احمدی نژاد و اطرافیانش از سوی شیمون پرز صهیونیست به مزدوران داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش روزنامه نشنال از بابک زنجانی و فسادهای مالی شخصیت ها در دوران احمدی نژاد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بابک زنجانی

 

اخبار اقتصادی - گزارش روزنامه نشنال از بابک زنجانی:
این غول ثروت سپربلایی در مقابل فسادهای مالی شخصیت ها در دوران احمدی نژاد بود/آیا این میلیاردر خودنما تاجری مستقل بوده یا آلت دست بازیگران پشت صحنه اقتصادی؟

آیا او قهرمانی است که انگیزه اش عشق به میهن است یا کلاهبرداری که تنها انگیزه او سودجویی است ؟ هرکدام باشد ، بابک زنجانی میلیاردرخودنمای ایرانی که، با ساعت مچی 130000 درهمی خود پز می دهد ، سوار مرسدس بنز مدل 500SL می شود و صاحب باشگاه فوتبال است ، مغضوب واقع شده است .

روزنامه نشنال نوشت: آیا او قهرمانی است که انگیزه اش عشق به میهن است یا کلاهبرداری که تنها انگیزه او سودجویی است ؟ هرکدام باشد ، بابک زنجانی میلیاردرخودنمای ایرانی که، با ساعت مچی 130000 درهمی خود پز می دهد ، سوار مرسدس بنز مدل 500SL می شود و صاحب باشگاه فوتبال است ، مغضوب واقع شده است .

به گزارش تیک  ، بابک زنجانی ،یکی از ثروتمندترین تجار ایرانی که ثروتش 14 میلیارد دلار امریکا معادل 5138 میلیارد درهم است، به جمهوری اسلامی کمک کرد که ازسد تحریم های امریکا که عرصه را به ایران تنگ کرده بود فرار کند .این تحریم ها به علت برنامه هسته ای مورد مناقشه اعمال شدند. 


اما، گزارش رسانه های دولتی ایران در30 دسامبر از انتقال او به زندان اوین به اتهام فساد خبرداد . اتهامی که او آنرا به شدت رد می کند .

این پرونده خبرساز ، بعد از سپتامبر که مجلس کارگروه تحقیقاتی را برای رسیدگی درنظرگرفت باعث حیرت مردم عادی ایران شد و آنها توانستند درباره دنیای محرمانه و بی حد و مرز افراد متمول ایران که دست کم بخشی از موفقیت خود را با کمک تحریم ها کسب کرده بودند.شناختی پیدا کنند . 


هفته پیش بیژن زنگنه ، وزیرنفت ایران، گفت :"آقای زنجانی بابت صادرات نفت به نمایندگی از دولت سابق، هنوزهم 2 میلیارد یورو به بانک بدهکاراست . "

 زنگنه گفت : اسناد تسویه حسابی که آقای زنجانی ارائه کرد، برای بانک مرکزی قابل قبول نبود. " 


ولی ا... سیف، رئیس بانک مرکزی ایران ، ادعای زنجانی مبنی بر پرداخت پول را نیز رد کرد .

یک روز بعد از صدور فرمان حسن روحانی ، رئیس جمهورمیانه روی ایران مبنی بر مبارزه دولت با هر گونه « فساد مالی »، به ویژه درمیان « شخصیت های ثروتمندی» که با سوء استفاده از تحریم های اقتصادی ثروت اندوزی کرده اند ، زنجانی دستگیر شد.البته  روحانی به طورخاص از زنجانی نام نبرد. 


گفته می شود که گرفتاری این تاجر ناشی از ناسازگاری ناخواسته حاصل از وضعیت سیاسی در برابر دولت بی اعتبار محمود احمدی نژاد ، سلف حسن روحانی است که این غول ثروت در دوران او این همه ثروت را به دست آورده است.

محافظه کاران و تندرو های ایران که زمانی متحد احمدی نژاد بودند ، فوری با بابک زنجانی، جوان مجرد 39 ساله قطع رابطه کردند. 


تندروها این غول ثروت را به دولت های محمد خاتمی و سلف او ، اکبرهاشمی رفسنجانی مرتبط می دانند. حامیان این دو رئیس جمهور پیشین گفته اند هدف از چنین اتهامی، بی اعتبار کردن این افراد بوده است .

فریده فرهی،کارشناس ایرانی دردانشگاه هاوایی گفت :"درواقع ، برای تمام جناح های سیاسی در طیف ایدئولوژیکی کشور، زنجانی نماد مشکلی است که نظام اقتصادی ایران از آن رنج می برد .

موضوعی که دراین جا نادیده گرفته می شود ، بحث درباره این است که آیا زنجانی تاجری مستقل بوده یا آلت دست بازیگران پشت صحنه اقتصادی.

به گمان اسکات لوکاس ، کارشناس ایرانی دردانشگاه بیرمنگام انگلیس ، زنجانی برای رسوایی های مالیِ شخصیت ها در دوران احمدی نژاد « سپربلا» بوده است .

لوکاس گفت :" احتمالاً شخصیت های سرشناس بدون آن که آسیبی ببینند ، ازاین معرکه فرار می کنند ، به شرط این که زنجانی بهای آن را بپردازد. "

درپی ایجاد کارگروه تحقیقاتی برای فساد مالی درماه سپتامبر، زنجانی به خبرنگار هفته نامه ایرانی «آسمان » که ازسال 2010 میلادی منتشرمی شود گفت که وی برای فروش میلیون ها بشکه نفت به نمایندگی از دولت ،از شبکه ای متشکل از 60 شرکت در دبی ، ترکیه و مالزی استفاده کرده ام.

او در ژست قهرمانی ملی به خبرنگار این مجله گفت که او از این فعالیت احساس غرورمی کند و خود را « بسیجی اقتصادی » توصیف کرد. 


او گفت :" خزانه بانک مرکزی نظام می توانست ازآن استفاده کند . خب ، این تمام آن کاری است که من انجام دادم ."

او تاکید کرد که درتمام معاملات هرگز بیش از 007/0 درصد کمیسیون نگرفته است .
درعوض، او بابت هرگونه تاخیر در ارسال عایدات به بانک مرکزی ایران، تحریم های بین المللی رامقصرمی داند. اما تاکید کرد این پول را درجایی مطمئن مخفی کرده است که هروقت توانست بپردازد.

تا کنون،دشمنان زنجانی عمدتاً خارج ازکشور بوده اند. درماه آوریل سال پیش ، وزارت خزانه داری امریکا برای زنجانی محدودیت های مالی ایجاد کرد و دارایی های اورا درامریکا مسدود و اورا به فرار ازتحریم ها متهم کرد. 


پیش از آن ، اتحادیه اروپا او را « عامل مهمی در پیشبرد معاملات نفتی ایران و انتقال درآمدهای حاصل از آن به کشور » معرفی کرده بود.

او که همچنان سعی می کرد که نشان دهد شکست نخورده است به خبرنگار هفته نامه « آسمان » گفت :" کاری که من انجام می دهم عملیات ضد تحریم ها است. من تاجری هستم که کارش را خوب انجام داده است." 


زنجانی درحالی که با لحنی تند تحریم هارا غیرمنصفانه می خواند ، قاطعانه انجام هر گونه تخلفی را رد کرد. او از این که درفهرست های سیاه کشورهای خارجی بود برایش مهم نبود و با تمسخر گفت :" عجیب است که ، شهرت ناشی از تحریم های غربی برای کار او خوب بود.

با این همه ، ماه گذشته ، او را وادارکردند هرگونه دخالت در رسوایی های مالی ترکیه را تکذیب کند. این رسوایی مالی که فضای سیاسی ترکیه را ناآرام کرده است از پرداخت طلا بابت بدهی های دولت ترکیه به ایران برای خرید نفت و گاز از این کشور سرچشمه می گیرد. 


زنجانی می گوید « کمک خدا » و « خوش شانسی » علت ارائه چنین پیشنهادی است. براساس چندین گزارش ، او فعالیت خود را با فروش پوست گوسفند و لوازم آرایش شروع کرد و از دانشگاه ترکیه مدرک کارشناسی مدیریت بحران دریافت کرد.

امروز، او رئیس گروه سورینت،متشکل از 65 شرکت درایران ، ترکیه ، امارات متحده عربی، مالزی و تاجیکستان است و در سایر فعالیت های صنعتی ازجمله لوازم آرایشی ، مواد غذایی ، نفت و صنعت هواپیمایی دست دارد . 


اوگفت :" درسال 1999میلادی ، یعنی زمانی که راننده محسن نوربخش، رئیس اسبق بانک مرکزی ایران، بود تغییر مهمی در زندگی اش ایجاد شد. زنجانی نشان داد که برای تبدیل ارز فرد مستعدی است و به خبرنگار آسمان گفت که خیلی زود توانست بابت حق العمل کاری در کلیه معاملات مربوط به ارز خارجی ، روزانه مبلغ حیرت آوری معادل 17000 دلار به دست آورد. خانواده نوربخش و بانک مرکزی ایران هر دو حضور کارمندی با این نام را تکذیب کردند .

عکس های فیس بوک زنجانی جنبه های ملایم تر شخصیت او را ، مثل نواختن ویلون ، غذا خوردن به همراه دوستان و موتورسواری ، نشان می دهد. 


اگر او محکوم و در اوین زندانی شود ، از این شیوه زندگی فعال و اجتماعی محروم خواهد شد
اخبار اقتصادی - تیک