اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد خطاب به آمریکا: مرده‌شور خودتان و میزتان را ببرد



 

 

 

  احمدی‌نژاد

آرزوی من این است كه هر ایرانی یك خانه ویلایی ولو نقلی داشته باشد/یك سگ وحشی در منطقه رها كرده و می‌خواهند ملت‌های منطقه را بچاپند/می‌گویند راه حل‌ها روی میز است، مرده شور خودتان و میزتان كه دنیا را به لجن كشیده‌اید.

 رئیس جمهور در در مراسم افتتاح 1002 واحد مسكونی در قالب پروژه مسكن مهر، هم از برنامه‌های دولت برای پایین‌ آوردن قیمت مسكن سخن گفت و هم از سیاست‌های آمریكا در منطقه انتقاد كرد و سخنان شدیدالحنی را خطاب به آنها مطرح نمود.

محمود احمدی‌نژاد، گفت: مسكن برای انسان مكانی برای شب خوابی نیست، بلكه محل زندگی بوده و بخشی مهم زندگی انسان در فضای مسكن و محیط محل آن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینكه از نگاه ما خانواده پایه اصلی ساختن یك جامعه متعالی است، اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای خانواده مستحكم و پر از صمیمت باشد، آن جامعه پر از صلح و دوستی و سازندگی است. اما اگر خانواده آسیب ببیند و یا از انسجام لازم برخوردار نباشد، امور اجتماعی به ثمر نخواهد رسید.

وی با تاكید بر اینكه از گذشته برای ایرانیان داشتن مسكن شخصی و ملكی مهم بوده است، خاطرنشان كرد: در یك دوره طولانی از این حقیقت غفلت كردیم. چرا كه اساتید، مدیران اجتماعی و برنامه‌ریزان اقتصادی كشور تحت تاثیر اندیشه‌های سرمایه‌داری كه تمام علوم را برای پركردن جیب‌های سرمایه‌داران می‌دانند قرار گرفتند.

احمدی‌نژاد توجه به مسكن را توجه به فرهنگ، خانواده و آینده جامعه دانست و گفت: در یك دوره طولانی از عقب ماندگی انباشته قرار داریم . از این رو در گام اول باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی كرد كه در سه سال آینده، مسكن از دغدغه مردم خارج شود. این مساله شاید آرزوی 25 ساله مسولان كشور بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به لطف خدا و همت پاك دلسوز انقلاب در وزارت مسكن و بنیاد مسكن، این تصویر در هم شكسته شد و در میان قشرهای مختلف جامعه ”باور می‌توانیم“ به وجود آمده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه باید شتاب و سرعت ساخت مسكن را حفظ كنیم، اظهار داشت: باورم این است كه اگر تولید مسكن را صنعتی و انبوه كنیم، قیمت مسكن از قیمت هم اكنون مسكن مهر نیز پایین‌تر خواهد آمد.

رئیس‌جمهور معماری و شهرسازی را هویت ساز و شكل دهنده روحیات و روابط یك جامعه دانست و گفت: یكی از زیباترین میراث و مفاخر ملت ایران معماری فرهنگی و انسانی این سرزمین است و باید با یك شیب مناسب به سبك معماری گذشته باز گردیم.

وی در ادامه از وزارت مسكن، طراحان، معماران و مردم خواست كه از فضای آپارتمانی 45 – 50 متری فاصله بگیرند و افزود: آرزوی من این است كه هر ایرانی یك خانه ویلایی ولو نقلی داشته باشد. می‌ارزد كه دولت كمك كرده تا هر خانواده‌ای یك فضای انسانی و مستقل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تحریم بنزین اشاره كرد و گفت: برخی سال‌ها نگران بودند كه اگر بنزین تحریم شود، چه خواهد شد؟ زمانی كه كشورهای غربی خواستند صادرات بنزین را قطع كنند، ما از این موضوع استقبال كرده و اعلام كردیم كه آرزوی ما این است كه بنزین قطع شود. اما آنها باور نكردند ولی زمانی كه بنزین را قطع كردند، راه برای متخصصان داخلی باز و در طول یك هفته توسط دانشمندان و متخصصان داخلی بنزین را تولید و جایگزین كردیم و توانستیم دو محموله آن را هم بفروشیم. بعد آنها آمدند و گفتند اشتباه شده و ما بنزین را به شما می‌فروشیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اندیشه سرمایه داری از حدود 100 سال پیش، داشته‌های هویتی جامعه بشری را مورد تاخت و تاز خود قرار داد و چیزی باقی نگذاشت. آنها ارزش‌های حقیقی را مورد هجوم قرار داده و بت‌پرستی مدرن را ترویج كردند.

وی افزود: در طول تاریخ نداشتیم كه عده‌ای یك بیماری را در آزمایشگاه تولید و بعد آن را روی عده‌ای آزمایش كنند یا در یك مراسم عروسی، روستایی را بمباران كرده و بعد مدال دریافت كنند و یا شخیصت زن را كه یك هدیه الهی است متلاشی و له كنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینكه در اندیشه سرمایه داری دزدی و غارتگری، رنگ قانون به خود گرفته در ساز و كار بین‌المللی قرار گرفته است، اظهار داشت: آنها، دشمن باورهای خود را ملت ایران می‌دانند و با مقاومت و ایستادگی ملت ما، اعتبار دشمن در هم شكسته و هیمنه آنها فروریخت.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه سنگین‌ترین خفقان در آمریكا وجود دارد، خاطرنشان كرد: آنها با جنجال رسانه‌ای و تبلیغاتی كارهای خود را مثبت و صحیح جلوه می‌دهند. در آنجا اعلام كردم كه كجای دنیا به خاطر اظهارنظر اخراج می‌شوند. امروز استكبار جهانی شكست‌های خود را از حركت و مقاومت ملت ایران می‌داند و به همین دلیل به شدت عصبانی بوده و هر كاری كه از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد.

وی به مساله هولوكاست اشاره كرد و خاطرنشان كرد: آنها از 60 سال پیش به بهانه این مساله ملت فلسطین، اردن، لبنان، سوریه، مصر و حتی ایران را تهدید می‌كنند. آنها یك سگ وحشی را در منطقه رها كرده و به بهانه آن می‌خواهند ملت‌های منطقه را بچاپند. امروز نیز ماجرای یازده سپتامبر را آغاز كرده‌اند كه اگر دیر اقدام می‌كردیم این مساله نیز مقدس‌ترین مساله جهانی شده و دیگر كسی نمی‌توانست در رابطه با آن اظهار نظر كنند.

وی ادامه داد: آنها روزی كه پای كوبان به منطقه ما آمدند اعلام كردند كه كار انقلاب به پایان رسیده است به همین دلیل به افغانستان و عراق حمله كردند و بعد ایران را تهدید كردند. اما امروز به فضل الهی آنچه باقی‌مانده ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و آنچه كه رفتنی شده، ظلم و ستم مستكبران است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه آنها به خونخواهی یازده سپتامبر جنایت‌های فجیحی را در منطقه انجام داده و سوال‌های بسیاری را بی‌پاسخ گذاشتند، گفت: پایان این ماجرا باید مشخص شود. آنها اعلام می‌كنند كه 3 هزار نفر كشته شده‌اند. مشكلی ندارد، بیایید به این مساله رسیدگی كنید. ما هم همكاری خواهیم كرد كه متهمان این پرونده دستگیر شوند.

وی خاطرنشان كرد: آنها فكر كردند دنیا بی‌صاحب است و به بهانه آن هرگونه كه بخواهند می‌توانند بازی كنند. بعد به خود جرات داده و ملت ما را تهدید می‌كنند و می‌گویند راه حل‌ها روی میز است، مرده شور خودتان، چهره اتان و میزتان كه دنیا را به لجن كشیده‌اید.

احمدی نژاد خطاب به قدرت‌های غربی تصریح كرد: دوره شما تمام شده و جنایت‌هایی كه می‌خواستید انجام دهید، انجام داده‌اید. بساط خود را جمع كرده و از منطقه بروید. چرا فكر می‌كنید قیم منطقه هستید؟ البته ما می‌دانیم كه شما به دنبال نفت و ثروت منطقه ما هستید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها خیال كردند با چهار تا تهدید و اخم كردن، ملت‌های منطقه ترسیده و عقب نشینی خواهند كرد. به آنها می‌گویم كه در اشتباه به سر می‌برید و باید از ملت‌های منطقه عذرخواهی كنید.

وی در پایان خطاب به اشغالگران منطقه گفت: اگر با پای خود از منطقه خارج نشوید، ملت‌های منطقه شما را با اردنگی از منطقه خارج خواهند كرد.... /ایلنا


ویدیو مرتبط :
مردم بوشهر خطاب به دکتر احمدی نژاد 96/10/7 احمدی دوستت داریم ، احمدی دوستت داریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد خطاب به آمریکا: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احمدی نژاد خطاب به آمریکا: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم

من سال 86 بارها اعلام کردم که ما هسته‌یی شده‌ایم و به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و الان دیگر وقت درگیری و تقابل نیست. بهترین حالت برای شما (غرب) و ما، تعامل و همکاری است. برای شما نیز این موضوع بهتر است و شما از درگیری ضرر می‌کنید.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم 22 بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.

رییس‌جمهور ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار.

رییس‌جمهور کشورمان،تصریح کرد: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است و یک حرکت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی و انسانی است که امروز در همه عالم در جریان است.

انقلاب متعلق به انسان‌هاست

احمدی‌نژاد که در مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در میدان آزادی تهران سخن می‌گفت، با تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب متعلق به انسان و برای انسان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بالاترین موضوع اصلی آفرینش، انسان است و درواقع انسان بالاترین مخلوق است و تمام جهان برای او خلق شده است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که تحولات اجتماعی تابع تحولات انسانی است، ادامه داد: همه پیامبران آمده‌اند تا حقیقت انسان را در سایه استقرار توحید و عبودیت و عدالت شکوفا کنند. آمده‌اند تا خود انسان را به انسان بشناسند.

وی گفت: فطرت الهی انسان‌ها همه یکی است و تمام حقایق هستی در فطرت الهی انسان‌ها به امانت گذاشته شده است. همه عالم برای این است که انسان کمال پیدا کند و جلوه جمال خداوند و جانشین او در زمین و تجلی اسماء الهی شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب اسلامی بیداری فطرت‌ها و حرکتی از عمق جان و اندیشه ملت ایران و یک تحول بنیادی است و به همین دلیل است که پایدار است و روز به روز روشن و درخشان‌تر می‌شود، تصریح کرد: انقلاب، بیداری حقیقی و بازگشت به حقیقت انسان‌ها است. رهایی از تمام قید و بندهای اسارت‌آفرین. انقلاب آغاز حرکت برای برپایی جامعه سعادتمند و رسیدن به قله کمال تا جوار رحمت خداوند است.

وی با بیان این‌که ملت ایران ظرفیت تحول‌آفرینی و اقتدار خود را یک بار دیگر در انقلاب اسلامی پیدا کرد و خود را مسوول حفظ و گسترش ارزش‌های الهی یافت، ادامه داد: حرکت‌های انسانی به میزان عمق، خدایی بودن و اتکا به تغییرات درونی و بیرونی انسان‌ها، ماندگارتر هستند و گستره تغییر آنها وسیع‌تر است و به همین بابت امام راحل می‌فرمود ملت ایران الهی شده است.

یعنی تغییرات در درون، اندیشه، ایمان، افق نگاه، آرمان، اراده و همت ملت به وجود آمده است.

رییس‌جمهور افزود: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است و حرکت انقلاب از سال 57 آغاز شد و در ایران و گستره گیتی ادامه پیدا کرد. درواقع انقلاب یک حرکت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی و انسانی است که امروز در همه عالم در جریان است.

احمدی‌نژاد افزود:هر جا انسان است، انقلاب متعلق به اوست و مرز جغرافیا، زبان، حزب و طایفه ندارد. نقطه توقفی ندارد و حق این بود که انقلاب عظیم جهانی از ایران و توسط ملت ایران کلید بخورد.

این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "هر فجری برای ملت ایران مبارک است"، گفت: خورشید عظمت این ملت در هر فجر در افق بالاتر و درخشان‌تر طلوع می‌کند.

حمدی‌نژاد با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب برای احیای استدلال و عظمت ملت ایران و همه ملت‌هاست و امروز بدترین و بداخلاق‌ترین دشمنان ملت ایران هم اذعان دارند. به فضل الهی ملت ایران و کشور ایران از مستقل‌ترین ملت‌ها و کشورهای جهان است.

احدی نمی‌تواند اراده خود را به ملت ایران تحمیل کند

رییس‌جمهور با بیان اینکه "بالاترین هجمه نظامی و سیاسی دشمنان علیه ملت ایران با دفاع مظلومانه ملت به رسوایی طراحان و حامیان آن انجامید"، تصریح کرد: 34 سال فشارهای گوناگون برای جلوگیری از پیشرفت و عزت ملت و مخدوش کردن استقلال کشور به لطف هوشمندی، وحدت و مقاومت جانانه ملت و فداکاری شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آنان و رهبری خردمندانه به فصل طلایی ملت ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه "امروز هم دشمنان ما با همه وجود در تلاشند تا با فشار، از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند ولی نمی‌توانند"، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها هیچ قدرتی نمی‌تواند کوچکترین تحمیلی به ایران داشته باشد، بلکه این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های استکباری در برابر عظمت ملت ایران شکست خورده و شرمنده هستند، خاطر نشان کرد: انقلاب برای احیای عزت ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه دوره 150 ساله قبل از انقلاب، دوره تهدید ملت ایران بود، افزود: امروز ملت ایران عزیزترین ملت‌هاست و احترام وصف‌نشدنی و علاقه وافر ملت‌ها به ملت بزرگ ایران، نشانه بارز این حقیقت زیباست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب برای پیشرفت، عمران و آبادی کشور است، گفت: قبل از انقلاب 36 میلیون جمعیت داشتیم، شش میلیون بشکه نفت تولید می‌شد و 5.5 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و اکثر کشور در خرابی و فقر بودند، اما امروز البته در شرایط عادی، متوسط روزانه صادرات نفت ما 2.5 میلیون بشکه است، یعنی کمتر از نصف و جمعیت 76 میلیون نفر است، یعنی بیش از دو برابر.

وی ادامه داد: اگر کاهش ارزهای قیمت جهانی را محاسبه کنیم، درآمد سرانه یعنی به ازای هر نفر از محل صادرات نفت قبل از انقلاب تا امروز بیش از پنج برابر شده است، اما وضعیت عمران و آبادی و پیشرفت امروز با آن روز قابل مقایسه نیست.

رییس‌جمهور در ادامه به آمارهایی در مقایسه با قبل از انقلاب و سال‌های اخیر، گفت: قبل از انقلاب تولید سیمان کمتر از هفت میلیون تن بود و قبل از دولت نهم، 32 میلیون بوده است، اما امروز بیش از 80 میلیون تن بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در مورد ظرفیت تولید سیمان پنج سال قبل واردات داشتیم، اما سال گذشته و امسال 12 میلیون تن صادرات داشتیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد قبل از انقلاب کمتر از یک میلیون تن بود و ابتدای دولت نهم، 9.5 میلیون تن بوده است و الان 20 میلیون تن است و تا پایان این دولت انشاءالله به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید خودرو اوایل انقلاب 0.3 میلیون خودرو در سال بوده است و ابتدای دولت نهم 1.1 میلیون تن بوده است، گفت: الان بیش از دو میلیون است و ما صادرکننده انواع خودرو هستیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت تولید پتروشیمی قبل از انقلاب بسیار ناچیز و ابتدای دولت نهم، 25 میلیون تن در سال بوده است، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی امروز از مرز 56 میلیون تن گذشته و بیش از نیمی از آن صادر می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت تولید برق اول انقلاب، 7000 مگاوات بوده، یعنی حدود 60 سال سرمایه‌گذاری در برق، 7000 مگاوات بوده است و اول دولت نهم، 38 هزار شد و امروز از مرز 70 هزار گذشته‌ایم و به لطف خدا تا پایان دولت به مرز 76 هزار مگاوات خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی آب سدها قبل از انقلاب حدود 12 میلیارد مترمکعب بود، گفت: این ظرفیت ابتدای دولت نهم 33 میلیارد متر مکعب و امروز بیش از 50 میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب داریم.

رییس‌جمهور در رابطه با ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، گفت: هشت سال قبل از دولت نهم، 3994 کیلومتر و پس از آن 11 هزار و 723 کیلومتر یعنی نزدیک سه برابر بوده است.

وی با بیان اینکه تولید مسکن روستایی و شهری، هشت سال قبل از دولت نهم، سه میلیون و 209 هزار مسکن بوده، گفت: در این دولت تا الان، شش میلیون و 783 هزار واحد مسکونی ساخته شده است و برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای کشور پیشی گرفته است، البته تعداد زیادی از واحدهای مسکونی هستند که خالی هستند.

احمدی‌نژادخطاب به غرب: بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنها متوجه باشند که اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هسته‌یی شدن ملت ایران بکار بگیرند، چطور می‌خواهند این دستاورد ایجاد شده را از ملت ایران بگیرند؟ گفت: هرگز چنین نخواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: من سال 86 بارها اعلام کردم که ما هسته‌یی شده‌ایم و به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و الان دیگر وقت درگیری و تقابل نیست. بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است. برای شما نیز این موضوع بهتر است و شما از درگیری ضرر می‌کنید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به 45 میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.

رییس‌جمهور به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، در طول این مدت 40 برابر 14 سال قبل واگذاری انجام شده است.

وی همچنین با بیان این‌که هدفمندی یارانه‌ها نیز با موفقیت انجام شده است و در خارج از کشور نیز الان به عنوان طرحی موفق در ارتباط با اصلاح اقتصادی در ایران از آن یاد می‌شود، گفت: البته برخی درداخل و خارج تلاش می‌کنند، عزم و هوشمندی ملت ایران را در اجرای این طرح مخدوش کنند و مشکلات اقتصادی کشور که از سال‌ها قبل وجود داشته است، را بر دوش اجرای این قانون بیندازند.

وی با بیان این‌که امیدوارم که با مساعدت و همراهی مردم این طرح به طور کامل اجرا شود، گفت: این قانون جزء معدود راه‌های دور زدن فشارهای اقتصادی دشمن و غلبه بر طراحی‌های خباثت‌آمیز آنها است.

رییس‌جمهور همچنین به کنترل مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: در این چند سال تعداد خودروها 2.5 برابر شده است. در سال 85 متوسط مصرف بنزین در کشور روزانه 75 میلیون لیتر بود و اکنون با آنکه تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها 2.5 برابر شده است، اما مصرف روزانه بنزین کمتر از 63 میلیون لیتر شده است و اگر رشد قبلی در مصرف بنزین ادامه پیدا می‌کرد، اکنون شاهد مصرف روزانه 135 میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم و این به معنای 17 میلیارد واردات بنزین است.

احمدی‌نژاد به مصرف گازوئیل در کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند ما را تحریم بنزین کنند، ولی این طرح آنها شکست خورد.

وی به اهمیت قطع وابستگی بودجه دولت و تجارت کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صادرات غیر نفتی ما نیم میلیارد دلار بود. قبل از دولت نهم این رقم به هفت میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و سال گذشته از مرز 53 میلیارد دلار گذشت.

رییس‌جمهور افزود: اگر برخی از بداخلاقی‌ها نبود، امسال از مرز 75 میلیارد عبور می‌کردیم و به دشمنان می‌گفتیم نفت از ما نمی‌خرید، نخرید. اصلا نفت به شما نمی‌فروشیم و با صادرات غیر نفتی کشور را اداره می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به نهایی شدن قانون جامع حمل و نقل گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و بسیج تمام دستگاه‌های مربوط، تلاش کردیم که میزان تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. در سال 84 میزان تلفات جاده‌ای 24 هزار نفر بود، ولی در چند سال اخیر با آنکه تعداد خودروها و مسافرت‌ها دو برابر شده و جاده‌ها 60 درصد اضافه شده است، تعداد تلفات ما به کمتر از 19 هزار نفر رسیده، البته یک تلفات نیز زیاد است، اما خوشبختانه با مدیریت خوب و هماهنگی‌هایی که انجام شد، جان ده‌ها هزار نفر نجات پیدا کرد و اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، این میزان تلفات به 60 هزار نفر در جاده‌ها و شهرها می‌رسید.

وی گفت: طرح‌هایی که اشاره شد، طرح‌های عظیمی است که وقتی یک دولت را هر کدام به تنهایی به خود اختصاص می‌داد و شما می‌بینید که همه اینها در دولت نهم و دهم انجام شده است./عصرایران