اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد: تا الان كسی نتوانسته در پاسخ های من اختلاف فاحشی پیدا كند



محمود احمدی نژا,دیدار محمود احمدی نژا با اصحاب رسانه


احمدی‌نژاد: تا الان كسی نتوانسته در پاسخ های من اختلاف فاحشی پیدا كند

در كنفرانس های خبری خارج از كشور خبرنگاران خارجی به من می گفتند شما چگونه بدون هماهنگی و بدون واهمه در نشست های خبری مختلف حاضر می شدید و من به آنها پاسخ می دادم ما چون به آنچه می گوییم باور داریم و نمی خواهیم خلاف واقع بگوییم بنابراین نیازی به هماهنگی های مرسوم در غرب نداریم.

رییس جمهوری با بیان این كه بعد از تحویل دولت هر جا لازم باشد كمك می كنیم گفت: برنامه ها و سفرهای داخلی و خارجی مختلفی در پیش داریم و در خدمت دوستان رسانه ای خواهیم بود.

به گزارش  ایرنا، «محمود احمدی نژاد» كه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: همه كسانی كه چه با موافقت و همراهی با دولت و چه با مخالفت و نقد عملكردها در رسانه های كشور در طول هشت سال گذشته در كنار دولت بودند همه برای اهداف بلند و آرمان مقدس انقلاب اسلامی تلاش كرده اند.

وی ادامه داد: همه برای بالا بردن پرچم توحید و عدالت در كنار هم كار كرده ایم و من به همین خاطر از همه اصحاب رسانه كه در طول هشت سال گذشته زحمات زیادی را متحمل شدند صمیمانه تشكر می كنم.

رییس دولت دهم با تشریح سختی كار و فعالیت های خبرنگاران، عكاسان، تصویربرداران و عوامل رسانه ای در سفرهای استانی تصریح كرد: زحمات شما در طول هشت سال گذشته خیلی زیاد بود و ممكن است ما نتوانیم سختی كار شما را لمس كنیم ولی تا حدودی كه این سختی كار را از نزدیك دیدم می فهمم كه در این هشت سال به خصوص در سفرهای استانی با آن همه حجم كار سنگین به شما خیلی سخت گذشت.

وی با تقدیر از خدمات و تلاش های رسانه ها برای پوشش اخبار و عملكرد ریاست جمهوری در طول هشت سال گذشته گفت: صمیمانه از همه اصحاب رسانه تشكر می كنم و دست تك تك آنها را می بوسم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش مهم ترین سرمایه انسان ها را ارزش انسانیت و انسان بودن دانست و گفت: بالاترین سرمایه انسان وجود خود انسان است و همه نعمت های الهی و نیز پیامبران و امامان برای رشد و تعالی انسان و استفاده از فرصت دنیا برای به اوج رسیدن است.
وی گفت: اگر این اندیشه و هدف متعالی همیشه در ذهن ما باشد و اعمال و اندیشه هایمان را با این معیار تنظیم كنیم، كار پراكنده، بی فایده و بدون نتیجه مرتكب نخواهیم شد.

رییس قوه مجریه با بیان این كه البته منظور از كار پراكنده این نیست كه تفریح نباشد افزود: اگرچه با داشتن چنین هدفی و این كه تفریحمان هم در همین راستا باشد آنگاه از هیچ یك از اعمال خود پشیمان نمی شویم.

رییس جمهور گفت: در كنفرانس های خبری خارج از كشور خبرنگاران خارجی به من می گفتند شما چگونه بدون هماهنگی و بدون واهمه در نشست های خبری مختلف حاضر می شدید و من به آنها پاسخ می دادم ما چون به آنچه می گوییم باور داریم و نمی خواهیم خلاف واقع بگوییم بنابراین نیازی به هماهنگی های مرسوم در غرب نداریم.

رییس دولت دهم با تاكید بر این كه همواره براساس باور و اعتقادات خود به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داده است گفت: به همین دلیل تا الان كسی نتوانسته در پاسخ های من اختلاف فاحشی پیدا كند چرا كه به آن چیزی كه می گویم باور دارم و اگر كسی براساس باورهای خود صحبت كند هیچگاه دچار تناقض و پشیمانی نمی شود.

احمدی نژاد با تشكر از تقدیر اصحاب رسانه از وی ادامه داد: تقدیر را باید از كسی انجام داد كه كاری انجام داده باشد در حالی كه ما در مقایسه با شهدا، ایثارگران، جانبازان و ملت ایران چه كار مهمی انجام داده ایم كه از ما تقدیر شود.

احمدی نژاد گفت: وقتی انسان در مقابل تخریب ها و آمارها قرار می گیرد برای مقایسه، آمارها و عملكرد خود را بیان می كند ولی وقتی در جمع خودمانی هستیم باید از خود بپرسیم كه واقعا در مقابل عظمت و بزرگی ملت ایران چه كرده ایم كه از ما تقدیر كنند.

رییس جمهور ادامه داد: این برای كسی است كه می خواهد برود در حالی كه مگر قرار است ما برویم و آیا با تغییر عناوین و قالب ها در مسوولیت های انسانی تغییری ایجاد می شود؟

احمدی نژاد گفت: ما یك ملت با آرمان های الهی و تاریخی هستیم كه در ابتدای راه قرار داریم و كار تمام نشده است.
احمدی نژاد با بیان این كه كشور همه اش بخش اجرا نیست گفت: بخش اجرا را در زمان قانونی خود تحویل دولت بعد خواهیم داد و هر جا هم لازم باشد كمك می كنیم، ولی برنامه ها و سفرهای داخلی و خارجی مختلفی در پیش داریم كه در خدمت دوستان رسانه ای خواهیم بود.

احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود با تبریك میلاد امام حسن (ع) گفت: یكی از القاب امام حسن مجتبی(ع) كریم یعنی بخشنده و از اسما خداوند و صفات الهی است.
احمدی نژاد با بیان كه هر آنچه انسان انفاق می كند و می بخشد متعلق به خداست افزود: البته این به معنای جبر نیست ولی انسان به خودی خود چیزی ندارد كه ببخشد و انفاق كند و هر آنچه كه می بخشد از آن خداست.
رییس جمهور ادامه داد: از نگاه من كریم آن كسی است كه كار را خودش انجام می دهد و پاداش را به حساب دیگران می نویسد و این عظمت و بزرگی است./ایرنا

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ریشه اختلاف احمدی‌نژاد و لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد



 

 

 

 

 

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد

 

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد : درباره طالبان مذاکره کنیم

وی افزود، اگر ایران اثبات کند که هدفش از برنامه های اتمی دست یابی به بمب اتم نیست ، واشنگتن مشکلی با تداوم برنامه های هسته ای صلح آمیز این کشور ندارد .

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران آمریکایی در کاخ سفید از ایده گفتگو با ایران حمایت کرد ، اما حوزه این گفتگو را به موضوع افغانستان و بر محور طالبان محدود کرد .

به نقل از وب سایت واشنگتن پست ، رییس جمهوری آمریکا که دو روز قبل از این سخنان با پیشنهاد گفتگوی رودررو از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران مواجه شده بود ، بدون دادن پاسخی صریح به این پیشنهاد گفت : " مایلم درباره موضوعی که منافع مشترکی با ایران در آن زمینه داریم ، یعنی مبارزه با طالبان با ایران مذاکره کنیم .

وی با اشاره به تلاش های حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان در زمینه جذب طالبان و آشتی با این گروه شبه نظامی گفت : " می خواهیم که ایران هم جزئی از طرف های منطقه ای  این مذاکرات باشد . ایران می تواند یکی از طرف های گفتگوهای صلح با طالبان باشد و می تواند نقش  سازنده ای در این روند ایفا کند ".

اوباما همچنین با تکرار دغدغه ها و نگرانی های  واشنگتن از اهداف برنامه های هسته ای ایران گفت : " این مساله بسیار مهم است که راه هایی مشخص در مقابل حکومت ایران قرار دهیم تا صلح آمیز بودن اهداف برنامه های هسته ای خود را به ما اثبات کنند ".

وی افزود، اگر ایران اثبات کند که هدفش از برنامه های اتمی دست یابی به بمب اتم نیست ، واشنگتن مشکلی با تداوم برنامه های هسته ای صلح آمیز این کشور ندارد .

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه نگاران آمریکایی درباره اینکه آیا برای مذاکره با ایران نامه ای محرمانه به رهبران این کشور فرستاده یا نه ؟ با تکذیب اینکه اخیرا نامه ای به رهبر یا رییس جمهوری ایران فرستاده ،افزود که مقامات ایرانی به آغاز دور جدیدی از گفتگوها با گروه 1+5 در ماه سپتامبر ابراز تمایل کرده اند .

وی همچنین ادعا کرد که تحریم های جدید  بیش از آنچه که مقامات ایرانی انتظار داشته اند ، آنها را تحت تاثیر قرار داده است ..../تحلیل:عصرایران